Icerige atla
Extraloob

Kandil Günü Oruç Tutuyormusunuz?

· 139 Yanıt · 13K görüntüleme · Sayfa 7 / 7
Yanıtlar
I
IslamicCc ⭐ 19y
#121
Oruçtaki inanılmaz mantık hatası


Bakın yazıyorum, ramazan orucunu bile bile bozmanın cezası ard arda altmış gün oruç tutmaktır. islam'da hani faiz haramdı. faiz; paraya gelince haram da, cezaya gelince mi vacip.

😁 😁

http://dejavu.sozlukspot.com/


Benimde İslamda böle ayrıntılar gözüme çarpıyor.Çelişkiler var.

Ps:Tutmuyorum,Tutmayacağım..


çelişkilermi 😊
R
Redline ⭐ 19y
#122
Uzun yıllardır hepsini tutarım. Mübarek ramazan ayının bütün günleri özeldir benim için. Ama bugün bi başka.
P
PwneD ⭐ 18y
#123
@Majestic
Ben pek detay bilmiyorum açıkçası gerçekten nedenini merak ettim ama senin neden bu kadar tepki gösterdiğini anlayamadım dostum ?

Detayını bilmediğin işlere karışma o zaman.Dostum falan geç bu ayakları.Ben doğruya doğru eğriye eğri konuşurum lafımı esirgemem.Git şimdi birdaha oku yazdığını hala anlamadıysan boşa yaşıyorsun.Sanki çok normal bir davranış sergiledin de anormal olan biziz.Hakaret ettirme kendine insanlarla uğraşmayı sevmem uğraşanları da hiç sevmem. 😉

O zaman uğraşma sana ben herhangi birşey söylediğimi hatırlamıyorum.Gelip durduk yere laf söylüyosun.Yapabileceğin tek şeyde yetkini kullanıp beni banlarsın daha fazlası değil 😉
_
#124
Sadece bugün degil her sene oldugu gibi bu senede orucumu hic bırakmadan tutarım. Her ay yiyoruzda bir ay yemeyip tutsak nolur.

Ps: Orucu yatarak degilde 42-45 C Ahır temizleyerek tarlada traktörle ot bicerek sıcagın alnında tuttum.

Ps2 : Orucu 1.5 Lt su icerek acıyodum ^^. Tutmak veya tutmamak size kalmıstır kimse kimseyi ilgilendirmez.
I
IslamicCc ⭐ 19y
#125
tabiki "evet"
D
destiny OP ⭐ 18y
#126
Edepli edebinden susar,edepsiz ben susturdum sanar.
V
Viski ⭐ 18y
#127
Bu Topiç Gergin Bi Ortam Oluşturdu 😜
A
Adith ⭐ 18y
#128
Edepli edebinden susar,edepsiz ben susturdum sanar.

😎
D
DogukaaN ⭐ 18y
#129
30 gün oruca EVET referanduma HAYIR 😄
M
musman ⭐ 19y
#130
Oruçtaki inanılmaz mantık hatası


Bakın yazıyorum, ramazan orucunu bile bile bozmanın cezası ard arda altmış gün oruç tutmaktır. islam'da hani faiz haramdı. faiz; paraya gelince haram da, cezaya gelince mi vacip.

😁 😁

http://dejavu.sozlukspot.com/


Merhaba soruna cevap vermek istedim. Birincisi oruç tutmayı ceza olarak görmek yanlış. Eğer orucu sadece kendini aç bırakmak zannederek tutuyorsan böyle düşünmende normal. Faiz olması için birinin bir şey kaybetmesi lazım. Yani benim veya senin veya onun haksız kazanç sağlaması lazım. Oruç tutmanın kimseye zararı olmadığı gibi tutanada faydası var.
60 gün oruç tutmak gerekir düşüncesi insanların oruçlarını bozmamaları için caydırıcı bir sebeptir. Mantık hatası değil mantıklı olanda budur. Zaten orucu tutamayacak kadar düşkünsen veya hastaysan bozarsan bir cezası yok. Kaza orucu olarak 1gün tutarsın tutamadığın gün yerine.

Ramazan ayında sahabeden biri Peygamber Efendimize geliyor. Ya Rasulallah dayanamadım acıktım orucumu bozdum diyor. Peygamber Efendimiz oruç kefareti(60 gün orucu) gerekir o zaman diyor. 1gün tutamadım 60 günü nasıl tutayım diyor Hz.Peygambere . O zaman 60 tane yoksul doyur diyor Peygamber. Medinenin en fakir adamı benim nasıl doyurayım Ya Rasulullah deyince Peygamber Efendimiz diyorki : "O zaman Allah'a sığın, dua et" buyuruyor.
Üzgünüm ama İslam düşündüğün gibi mantıksız değil kardeşim. Allah kimseye taşıyamayacağından fazla yük yüklemez 😊
Herkesin Kadir Gecesi mübarek olsun.

Burdan oruç tutmam yerine yoksul doyururum gibi bir şey çıkmasın lütfen böyle bir şey yok bazı insanlar oruç tutmak yerine fidye veriyoruz diye tuttuklarını zannediyorlar.
Arkadaşları bilgilendirme amaçlı yazdım yorumum silinmezse sevinirim.
U
Unforgiven ⭐ 17y
#131
30 / 24 Tutarım ^^



ne o hatun musun 😈 😆


zuhahahahahahaha tövbeler tövbesi yaa 😁 😁 😆 😆
I
IslamicCc ⭐ 19y
#132
Oruçtaki inanılmaz mantık hatası


Bakın yazıyorum, ramazan orucunu bile bile bozmanın cezası ard arda altmış gün oruç tutmaktır. islam'da hani faiz haramdı. faiz; paraya gelince haram da, cezaya gelince mi vacip.

😁 😁

http://dejavu.sozlukspot.com/


Merhaba soruna cevap vermek istedim. Birincisi oruç tutmayı ceza olarak görmek yanlış. Eğer orucu sadece kendini aç bırakmak zannederek tutuyorsan böyle düşünmende normal. Faiz olması için birinin bir şey kaybetmesi lazım. Yani benim veya senin veya onun haksız kazanç sağlaması lazım. Oruç tutmanın kimseye zararı olmadığı gibi tutanada faydası var.
60 gün oruç tutmak gerekir düşüncesi insanların oruçlarını bozmamaları için caydırıcı bir sebeptir. Mantık hatası değil mantıklı olanda budur. Zaten orucu tutamayacak kadar düşkünsen veya hastaysan bozarsan bir cezası yok. Kaza orucu olarak 1gün tutarsın tutamadığın gün yerine.

Ramazan ayında sahabeden biri Peygamber Efendimize geliyor. Ya Rasulallah dayanamadım acıktım orucumu bozdum diyor. Peygamber Efendimiz oruç kefareti(60 gün orucu) gerekir o zaman diyor. 1gün tutamadım 60 günü nasıl tutayım diyor Hz.Peygambere . O zaman 60 tane yoksul doyur diyor Peygamber. Medinenin en fakir adamı benim nasıl doyurayım Ya Rasulullah deyince Peygamber Efendimiz diyorki : "O zaman Allah'a sığın, dua et" buyuruyor.
Üzgünüm ama İslam düşündüğün gibi mantıksız değil kardeşim. Allah kimseye taşıyamayacağından fazla yük yüklemez 😊
Herkesin Kadir Gecesi mübarek olsun.

Burdan oruç tutmam yerine yoksul doyururum gibi bir şey çıkmasın lütfen böyle bir şey yok bazı insanlar oruç tutmak yerine fidye veriyoruz diye tuttuklarını zannediyorlar.
Arkadaşları bilgilendirme amaçlı yazdım yorumum silinmezse sevinirim.



bunu düşünemeyen kirli zihinler islamda hata var sanıyorlar yanılıyorlar bilmiyorlarki gittikleri yolda hata! bilgilendirmen için teşekkürler
M
Maple ⭐ 17y
#133
Keyfi tutmuyorum, çarpılmak istiyorum. 19 yıldır "ne tıkırtı var, ne sıkırtı".

Ayrıca ilk sayfadan beri cahillik dizboyu. Sadece kadir günü değil tüm günler farz, bu günün bir farkı yok, Kadir gecesinin hangi gece bile olduğu belli değil. Farz yazmayın kafanızdan zaten yeterince var.
G
Guernica ⭐ 18y
#134
tartışma açmıyorum bilgilendiriyorum ;

Sağlıklı ve Ergenlik çağına girmiş ve Akllı insanlara oruç farzdır birde diyorsunki hangi gün olmadığı bile belli değil son 10 gün içerisinde arayınız demiş peygamer s.a.v çünkü insanlar ramazandan çıkarken ibadetini arttırıp en iyi şekilde faydalanabilmeleri için birde bu dünyada çarpılma v.b olaylar hurafedir inanma mahşerde görürsün tıkıltıyı sırıltıyı
eskiler bilir
M
Maple ⭐ 17y
#135
tartışma açmıyorum bilgilendiriyorum ;

Sağlıklı ve Ergenlik çağına girmiş ve Akllı insanlara oruç farzdır birde diyorsunki hangi gün olmadığı bile belli değil son 10 gün içerisinde arayınız demiş peygamer s.a.v çünkü insanlar ramazandan çıkarken ibadetini arttırıp en iyi şekilde faydalanabilmeleri için birde bu dünyada çarpılma v.b olaylar hurafedir inanma mahşerde görürsün tıkıltıyı sırıltıyı


Görürüz kesin 👍
S
#136
Bi tartışmadır gidiyo 🍿
B
Ben de ⭐ 17y
#137
tartışma açmıyorum bilgilendiriyorum ;

Sağlıklı ve Ergenlik çağına girmiş ve Akllı insanlara oruç farzdır birde diyorsunki hangi gün olmadığı bile belli değil son 10 gün içerisinde arayınız demiş peygamer s.a.v çünkü insanlar ramazandan çıkarken ibadetini arttırıp en iyi şekilde faydalanabilmeleri için birde bu dünyada çarpılma v.b olaylar hurafedir inanma mahşerde görürsün tıkıltıyı sırıltıyı


Bende bir bilgilendirme yapayım o zaman 😜 ;

Hurafe değil doğru 😁
Yani benim demek istediğim Peygamber efendimiz S.a.v Oruç ayının son 10 Günü kendini yalnızca ibadet'e verirmiş.Bu hurafe değil doğru birşeydir.Nerden mi biliyorum 2 gün önce teravih namazında imam efendi söyledi 👴
U
Unforgiven ⭐ 17y
#138
yahu bırakın tartışmayı millete nasihat vermek sizemi kaldı günahı kendine sevabı kendine istediğine inanır biz karışamayız ibadet insanın Allah ile arasında olan şeydir kimse karışamaz, konuyu tartışmaya çevirilenler yöneticilere şikayet edilecektir! 👍
Z
Zeratul ⭐ 18y
#139
dini mi tartışıcaz burda ? isteyen tutar istemeyen tutmaz kardeşim bunun hesabı kişiye aittir kimseyide alakadar etmez .

kilit /

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: