Icerige atla
Extraloob

Tanri,Tanri oldugunu bilebilir mi? Bilse de guvenebilir mi?

· 89 Replies · 5.4K views · Page 4 / 5
Replies
T
TheCombo ⭐ 19y
#61
Sen Nur penceresi.comdan kuranın tevsirini iyice oku ondan sonra anlayamadğın yer varsa yada anlamak istemediğin risaleyi-nur oku oda olmadı naparsan yap
T
TheCombo ⭐ 19y
#62
Bunu biliyorum , özrün kabul edildi. Ben fark etmemişim ilk yorumu iyikide fark etmemişim.
Ve yorumlarımla çelişmeyin emin olun en müslüman oldugum yıldır bu yıl sadece Kuranı sizin gibi düz değil sırlarını çıkarabilmek için anlamlarıyla araştırıp okuyorum... (:

wala doğru söylüyorsan helal olsun ama çok fazla inkar ediyorsun seni yaratan hakında neler düşünüyorsun o herşeyi bilir kularına yol göstermek için kitap ve peygamberler göndermiştir.
senaklından geçen herşeyi buraya yazarak çözüm bulamasın çünkü insanların aklı sırı ermez cok ileri gidersen aklı dengeni bile yitirebilirsin... ayrıca biraz inanmaya çalıs bak namaz kıl 2 -3 aya kadar ınancın kuvvetlenecek ve aklındaki soruların cevabını bulacaksın 👍
T
TheCombo ⭐ 19y
#63
Crazy_Emre

2. uyarını aldın 3.sü olmayacak!

abi bir an dayanamadım konu başlığına bu sözleri yazdım.

aynı şey bendede oldu çok sinirlendim
A
addIcFb ⭐ 19y
#64
Peki insan zekasi,Allah`in kendi kendine var oldugunu,onu kimsenin yaratmadigini nasil cozebiliyor ve iddia edebiliyor?

Çok Basit.Kur'an-ı Kerim. 😗
T
TheCombo ⭐ 19y
#65
Peki insan zekasi,Allah`in kendi kendine var oldugunu,onu kimsenin yaratmadigini nasil cozebiliyor ve iddia edebiliyor?

Çok Basit.Kur'an-ı Kerim. 😗

+ peygamberimiz (sav) ve peygamberler
R
RoyalFlush ⭐ 19y
#66
Uzayın nasıl sonsuz olduğunu anlayamıyorsak veya "sonsuz" luğun ne demek olduğunu beynimiz tam olarak algılayamıyorsa Tanrının nasıl oluştuğunuda algılayamaz.Yüzyıllarca ünlü felsefiler düşünmüş,sonuç? koskocaman bir sıfır.Bence bunu düşünmek istiyorsanız düşünün ama kafayı yemek çok büyük bir ihtimal.Beynimiz herşeye erişebilir ama din veya yaratan dogma dır.Düşünerek ancak mantığın birazını çözebilirsiniz.Tamamını asla...
T
TheCombo ⭐ 19y
#67
Uzayın nasıl sonsuz olduğunu anlayamıyorsak veya "sonsuz" luğun ne demek olduğunu beynimiz tam olarak algılayamıyorsa Tanrının nasıl oluştuğunuda algılayamaz.Yüzyıllarca ünlü felsefiler düşünmüş,sonuç? koskocaman bir sıfır.Bence bunu düşünmek istiyorsanız düşünün ama kafayı yemek çok büyük bir ihtimal.Beynimiz herşeye erişebilir ama din veya yaratan dogma dır.Düşünerek ancak mantığın birazını çözebilirsiniz.Tamamını asla...

Düşünmüş ve delirmiş demi uzayın sonsuzluğu onuda alah yaratı demi onun kudreti ne kadar büyük demi Anlamaya Çalısın bam başka şeylerle konusmayın
Lafım meclısten dışarı düpe düz ınacımızla dalga geçiliyor=Din düşmanlığı hiç kimse alınmasın kızmasın Banlamaklada tehtit etmesin görüşüm ve yazılan yazılardan cıkartım size ne desem boş
T
Tengrİ OP ⭐ 19y
#68
Siz asıl bağnazca düşünmeyi bırakın yazık yav boş yaşıyorsunuz hiç bişey bilmeden etmeden size belki hayatınızın bilgilerini verip araştırın diyorum müslümanlıgı inkar etmekle bunun alakası yok diyorum hala bana Kuran oku diyorsunuz merak etmeyın okudum araştırdım galatasaraylı 2 ay değil 3 sene aralıksız namazda kıldım... Neyin doğru oldugunu biliyorum emin ol...
T
Tarantella ⭐ 19y
#69
Siz asıl bağnazca düşünmeyi bırakın yazık yav boş yaşıyorsunuz hiç bişey bilmeden etmeden size belki hayatınızın bilgilerini verip araştırın diyorum müslümanlıgı inkar etmekle bunun alakası yok diyorum hala bana Kuran oku diyorsunuz merak etmeyın okudum araştırdım galatasaraylı 2 ay değil 3 sene aralıksız namazda kıldım... Neyin doğru oldugunu biliyorum emin ol...




senin en dogal hakkın..evreni,dogayı,dinini,tanrıyı sorgulamak.
neyin ne oldugunu kimse gerçekte bilemez.
sadece bir takım varsayımlar üzerine konuşulabilir.
insan yeri geldiginde herşeyi sorgulamalı..
bir takım şeyleri bilmeden körü körüne inanmak bizim toplumumuzun yegane problemlerinden biri..

sagopa kardeşim..
kimse sana hesap soramaz düşüncenden dolayı..
çünkü beyin denen uzuv,evrenin ta kendisidir..
istedigini düşünmekte özgürsündür..
ve herkes sana sonuna kadar saygı göstermek zorundadır..
onlarla aynı inancı paylaşsan da paylaşmasan da..
4
#70
böle bi konu hakkında scremadle ve Jigsaw dı yanlış hatırlamıyorsam uzunca tartışmıştık . Böle bi topic açılması bile yanlış bir davranış yargıladığınız şeylere biraz dikkat edin 😉
T
Tarantella ⭐ 19y
#71
ona bakarsan hristiyanların inançlarıda onlara göre kutsal kitap olan incilde belirtilmiştir. ?


Yapma şimdi. İncil in insanlar tarafından değiştirildiğini biliyoruz. Kur'anı-ı Kerim' in hiçbir kelimesi değiştirilmeden bu güne kadar getirilmiş. İnsanların kendi yazdığı kitabamı inanayım yoksa Allah tarafından Hz. Muhammed (S.A.V) e indirilmiş Kur'anı-ı Kerim e mi ?




nerden biliyorsun hiç değiştirilmedigini ?
işte körü körüne inanmak budur.
sen yüzyıllar boyunca yaşamış olsan ve kur'an ın geçirdigi evrimleri görsen ve de bu lafı etsen anlarım.
fakat gene diyorum varsayımlar üzerine konuşuyorsun.
biz de kendi fikrimizi beyan ediyoruz..

madem tüm dinler insanı iyiye dogruya ulaştırmak için yaratıldı..neden 3 din var ?
mesela bu soruyu kendinize sorun.
daha sonra madem Tanrı herşeyi biliyor.neden bizi dünyaya gönderdi ? sınamak için diyenlere soracagım soru neden ??
Tanrı nın gücü kudreti sonsuz ise ne olacagını baştan bilir.

yani size diyecegim sorgulamak yanlış değil.
önemli olan sizin içinizde ne hissettiginizdir.

hristiyan ya da budist bir aileye mensup olsaydınız da budizmi ve hristiyanlıgı canınız çıkana kadar savunacaktınız.
yani bu tarz bilgilerden emin değilsiniz..bunlar sadece duyduklarınız..
.NET
.NET ⭐ 19y
#72
Ne diye bu kadar uzadı konu? SagopaKajmer'in sadece bilgi amaçlı açtığı bir konu nasıl olur da bu kadar sapabilir hiç anlamış değilim 🤔
[F New]Solo Gitarist
4
#73
Ya tarantella sen neyi savunuyosun neyin tartışmasını vermeye çalışıyosunki ya :S
T
Tarantella ⭐ 19y
#74
söylediklerimden birşey anladıysan anladın.
anlamadıysan geçmiş ola..
4
#75
nerden biliyorsun hiç değiştirilmedigini ?
işte körü körüne inanmak budur.
sen yüzyıllar boyunca yaşamış olsan ve kur'an ın geçirdigi evrimleri görsen ve de bu lafı etsen anlarım.
fakat gene diyorum varsayımlar üzerine konuşuyorsun.
biz de kendi fikrimizi beyan ediyoruz..


Bu cümleyi kurarken hiç düşündünmü acaba ?
T
Tengrİ OP ⭐ 19y
#76
Tarantella teşekkürler ben anladım gayet açık görüşlü birisin benim bilgilerime hemfikirmisin bilmiyorum ama kendi yaklaşımında hoşuma gitti...
B
bannedddd ⭐ 19y
#77
Tanrı'yı sorgulamak hiç saçma değildir bence, fakat içinden çıkabilirseniz sorgulayın.. (:
M
Macro ⭐ 19y
#78
Bunu biliyorum , özrün kabul edildi. Ben fark etmemişim ilk yorumu iyikide fark etmemişim.
Ve yorumlarımla çelişmeyin emin olun en müslüman oldugum yıldır bu yıl sadece Kuranı sizin gibi düz değil sırlarını çıkarabilmek için anlamlarıyla araştırıp okuyorum... (:

wala doğru söylüyorsan helal olsun ama çok fazla inkar ediyorsun seni yaratan hakında neler düşünüyorsun o herşeyi bilir kularına yol göstermek için kitap ve peygamberler göndermiştir.
senaklından geçen herşeyi buraya yazarak çözüm bulamasın çünkü insanların aklı sırı ermez cok ileri gidersen aklı dengeni bile yitirebilirsin... ayrıca biraz inanmaya çalıs bak namaz kıl 2 -3 aya kadar ınancın kuvvetlenecek ve aklındaki soruların cevabını bulacaksın 👍


burada yorumunu yaparsın biter. Kimseye inancın yeterli değil daha fazla kendini bağla demek sana düşmüyor. laflarına dikkat et bence
S
#79
5. Bu site üzerinde, siyasi fikir ve görüş tartışmaları, siyasi eylem duyuruları, dini görüş tartışmaları yapılmamalıdır. Bir görüşü rencide etmek, bir görüşe hakaret etmek, bir görüşü savunanlara veya bir dinin mensuplarına hakaret etmek, bu kural kapsamında yasaktır.
T
Tarantella ⭐ 19y
#80
5. Bu site üzerinde, siyasi fikir ve görüş tartışmaları, siyasi eylem duyuruları, dini görüş tartışmaları yapılmamalıdır. Bir görüşü rencide etmek, bir görüşe hakaret etmek, bir görüşü savunanlara veya bir dinin mensuplarına hakaret etmek, bu kural kapsamında yasaktır.



sagopanın laflarında rencide edici bir davranış,hakaret vb birşey göremedim.
tartışmak da insanın dogasında vardır.
bu forumda günde en az 50 kez tartışma yaşanıyor konu ne olursa olsun.
çünkü tartışma zıt görüşlerin ortaya sunulmasıdır.
her insan aynı düşünemeyecegine göre zıtlıklar hep var olacaktır.

yani demek istedigim birbirimizi kırmadan,saygı sevgi çerçevesi içinde tartışmaktan zarar gelmez.
belki olaylardan habersiz olan bir kesim tamamen aydınlanmış bile olabilir 😊

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: