Icerige atla
Extraloob

Tanri,Tanri oldugunu bilebilir mi? Bilse de guvenebilir mi?

· 89 Replies · 5.4K views · Page 2 / 5
Replies
Saian S.S
Saian S.S ⭐ 19y
#21
+1 Allahta kendi başını veya yaradanını bilmiyor bilse Kuranda ben hep vardım yazmaz...
Ve şuda var Allah kendini yapabileceklerini bile bilmiyor bilmediği için biz insanları kendi ruhunun parçalarıyla yarattı kendi gücünü ve yapabileceklerini görmek için... Tabi bunlar derin ve karmaşık konular sitenin yaş ortalamasına göre herkezin kabullenicegi şeyler değil. Daha fazla açıklamaya gerek yok...



No Comment 😗
Kurtuluş Kavgada Zafer Cephe'de !
Lenneth
Lenneth ⭐ 19y
#22
Konu Gittikçe iLginç bir HaL Almaya BasLıoR. 😄
Special thx to Flexi
T
TheCombo ⭐ 19y
#23
Kardeşim Yazdı konular tamamen din duşmanlığı yazıklar olsun

Bizde müslümanız kafanızdaki soruları gideriyoruz sizi aydınlatıyoruz teşekkür edeceğine ettiğin lafa bak ben burda sana Allah yok mu diyorum ? İyi oku yorumlarımı ve konuyu...

Sen bizi bi daha bilgilendirme nolursun tansıyonum yükselıyor
Alah 1dir alahtan başka ilah yoktur
❗ ❗
Lenneth
Lenneth ⭐ 19y
#24
@galatasarayfaruk

adam zaten Allah'ın 1 oldugunu, ondan başka ilah olmadıgını inkar etmemiş sadece bir yorum..
Special thx to Flexi
T
Tengrİ OP ⭐ 19y
#25
@Peace4life arkadaşa özetlediğin için teşekkürler 😊

Kardeşim Yazdı konular tamamen din duşmanlığı yazıklar olsun

Bizde müslümanız kafanızdaki soruları gideriyoruz sizi aydınlatıyoruz teşekkür edeceğine ettiğin lafa bak ben burda sana Allah yok mu diyorum ? İyi oku yorumlarımı ve konuyu...

Sen bizi bi daha bilgilendirme nolursun tansıyonum yükselıyor
Alah 1dir alahtan başka ilah yoktur
❗ ❗


Ayrıca merak ettim Tansiyonun yükselse ne olur ? hadi bir deneyelim sen istedigin noktaya kadar yükselt sonra ne olucak ? En fazla tansiyondan ölürsün veya kabaca bir laf edersin bende banlarım seni. Şuan banlamıyosam 5. dk sonra edicegin lafı beklediğim içindir. 😊

Ayrıca Benim seni bilgilendirmemi istemiyorsan topiclerimi okumazsın. Bizi diye çogul kullanıp bu bilginin aydınlatabiliceği düşünür insanları düşünmeden konuşamazsın topici seven sevmeyen olur ama sen buna her şekilde saygı duymak zorundasın terbiyeni takın!
R
Rapche ⭐ 19y
#26
Aynı soru müşrikler tarafından bizzat Peygamber Efendimize (asm.) sorulmuş ve bu soru üzerine Cebrail (as.), Allahü Azîmüşşân'dan İhlâs Sûresini cevap olarak getirmiştir. Bu sûre ile şirkin bütün nevileri kökünden kesip atılıyor, tevhidin bütün mertebeleri en güzel bir şekilde izah ve ispat ediliyordu. Resûl-i Ekrem (asm.) Efendimiz de bu soruyu soran kimselere yine İhlâs Sûresi ile cevap verilmesini beyan buyurmuşlardır.(1)

Biz de Resûlulluh’a (asm.) ittiba ederek bu soruya İhlâs Sûresi ile cevap vereceğiz. Cenâb-ı Hak İhlâs suresinde kendisini kullarına şöylece bildirmektedir:

    "De 'ki O Allah'dır, bir tektir. (O) Allah'tır, Samed'dir. Tevlid etmediği gibi, tevellüd de etmemiştir. Hiçbir şey O'nun dengi (ve benzeri) değildir."

Buyrun ufak bir araştırma. Daha aklımıza takılan bunun gibi bir çok konu var ama hepsinin cevapları Kuran-ı Kerim'de verilmiştir sanırım. Açıp okusak çok şeyler öğrenirizde neyse.
O
#27
Kardeşim Yazdı konular tamamen din duşmanlığı yazıklar olsun

Bizde müslümanız kafanızdaki soruları gideriyoruz sizi aydınlatıyoruz teşekkür edeceğine ettiğin lafa bak ben burda sana Allah yok mu diyorum ? İyi oku yorumlarımı ve konuyu...

Sen bizi bi daha bilgilendirme nolursun tansıyonum yükselıyor
Alah 1dir alahtan başka ilah yoktur
❗ ❗

Daha Allah'ın adını yazmayı bilmiyorsun.Gelmiş burda saygısızlık ediyorsun.
S
Sniker ⭐ 19y
#28
Şöyle düşün.
Sen ne olduğunu, ne zaman olduğun şey olarak varolduğunu, nasıl bir benliğin olduğunu biliyorsun. Bilmiyorum diyerek inkar etsende bilmen mümkün.Sana benliğini veren bir varlığın benliğini bildiği muhtemeldir.Yoksa Kur'an diye bir kitap olmazdı.Bu Kitabın getirdiği inanç sistemi de olmazdı.
Bir diğer konu ise şu:
Yapılan bir bilgisayarın kendisini kimin ürettiği konusunda bir fikri olamaz.Biz insancıklarda böyleyiz.Bizim biricik derdimiz benliğimizi kimliğimizi ve yaptıklarımızı sorgulamak.İşte bu yüzden bizi yaratanında kimliğini bilin bilmediğini sorgulamak istiyoruz.Allah'ı da bizimle özdeşleştirmeye çalışıyoruz.Bunun gibi bir çok soru var, Allah kaldıramayacağı büyüklükte bitr taş yarabilir mi? vs. Aslında bu soruların hepsi bizim eksikliklerimizi ve hayatta ne kadar güçsüz oldumuzu gösteren birer kanıttır.
Umarım yardımcı olmuşumdur.
M
Macro ⭐ 19y
#29
@galatasarayfaruk

Öncelikle Allah'ın tek olduğu inkar edilmemiş konuyuoku anla 2 kere düşün öyle yorum yap. bu yorumlarını yaşına veriyorum bence bir kez daha düşün yorum yapmadan.

Konu felsefik açıdan çok güzeldir. Dinsizlikler alakası yoktur. Farzedelim ki ben dinsiz olsam buraya materyalist bi konu açsam o durumda dahi kimseye böle bi cevap veremezsin. Herkes Müslüman olmak zorunda değil herkes Allah'a tapmak zorunda deil. Din ve vicdan özgürlüğü bu ülkemizde Allah'a şükür var. Yorumunu saygılı bir şekilde yapar konudan ayrılırsın. Aykırı birşey varsa mesajı bildir butonuna basarsın.
T
TheCombo ⭐ 19y
#30
Ayrıca Benim seni bilgilendirmemi istemiyorsan topiclerimi okumazsın. Bizi diye çogul kullanıp bu bilginin aydınlatabiliceği düşünür insanları düşünmeden konuşamazsın topici seven sevmeyen olur ama sen buna her şekilde saygı duymak zorundasın terbiyeni takın!
Konuyu biraz yanlış anlamısım
Ben başka birinin tanrı olupta bilmeme olsılığını tartışıyosunuz sanmıstım
Ama yinede sana Bu konuyu beyenmediğimi hemde nefret ettimi söyleye bilirim çok yanlıs düşünüyorsun yol yakınken dön seninki şit koşmaktır google yaz bakalım Allah şit koşmak ne demekmiş ondan sonra banlıya bilirsin
Hem yanlıs anladım diye mesaj yolucaktım o yazdıklarımı sildim ztn mesajı yolamayı unutmusum yine banlıcaksan banla
M
Macro ⭐ 19y
#31
o şit değil de şirk olmasın sakın 😉

Bu felsefeyle alakalı bir konu felsefinin azı dinsizliğe çoğu sofiliğe götürür sen merak etme. hayatında hiç felsefe kitabı okumadığını varsayıyorum gene bu yorumumu yaparken ve çok yüzeysel olarak söylüyorum
T
TheCombo ⭐ 19y
#32
o şit değil de şirk olmasın sakın 😉

Bu felsefeyle alakalı bir konu felsefinin azı dinsizliğe çoğu sofiliğe götürür sen merak etme. hayatında hiç felsefe kitabı okumadığını varsayıyorum gene bu yorumumu yaparken ve çok yüzeysel olarak söylüyorum

+1 size yetişemiyorum yarım yarım yazıyorum
T
TheCombo ⭐ 19y
#33
Birde allaha inanmayıpta felsefe peşinde koşturanların sonunu bulamadığı için kafayı yiyorlar
T
Tengrİ OP ⭐ 19y
#34
Hatanı anladın suçun yok banlamak hakkım değil anladıgına sevindim.
Arkadaslar bunu tekrar söylüyorum bunun müslümanlıkla alakası yoktur Allah birdir eşi benzeri olmadıgı için bizi yaratmıştır zaten.
Şunu anlatmak istedim bizler doğuşumuzu ve ilk 3 senemizi hatırlamayız nasıl oldugunu bilmeyiz değil mi ?
Allahta böyle onu birisi oluşturmasa bile oluşumunu yada ona Yaratma gücünün Tanrı enfermasyonunun nerden geldiğini bilemez hep vardı diye bişey yoktur elbet başı vardır ama bunu oda bilemez düşünmemize gerek yok O'nunda bizimde bilemiyceğimiz birşey bu...
T
TheCombo ⭐ 19y
#35
Hatanı anladın suçun yok banlamak hakkım değil anladıgına sevindim.
Arkadaslar bunu tekrar söylüyorum bunun müslümanlıkla alakası yoktur Allah birdir eşi benzeri olmadıgı için bizi yaratmıştır zaten.
Şunu anlatmak istedim bizler doğuşumuzu ve ilk 3 senemizi hatırlamayız nasıl oldugunu bilmeyiz değil mi ?
Allahta böyle onu birisi oluşturmasa bile oluşumunu yada ona Yaratma gücünün Tanrı enfermasyonunun nerden geldiğini bilemez hep vardı diye bişey yoktur elbet başı vardır ama bunu oda bilemez düşünmemize gerek yok O'nunda bizimde bilemiyceğimiz birşey bu...

Hım Kafanda büyük bir soru işareti var doğrumu
A
Aleral ⭐ 18y
#36
Allah'ın nasıl hep var olduğunu nasıl herşeye gücünün yettiğini insan zekası anlayamaz. Felsefe ile çözülecek iş değil bu. Boşuna kafa yormayın 😉
A
Aleral ⭐ 18y
#37
topicte yazılanların kesin bir dille yazılması yanlış -ki tanrının bile var olup olmadığı bile kesin birşey değildir..tartışmanında manası yok çünkü bu olaylar zinciri arapsaçı gibidir içinden çıkılmaz ve çözülmez..bu yüzden hayatı akışına bırak çözemeyeceğin konulara hiç girme.



Çok şey konuşurdum ama din ile ilgili tartışma yasak.
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#38
topicte yazılanların kesin bir dille yazılması yanlış -ki tanrının bile var olup olmadığı bile kesin birşey değildir..tartışmanında manası yok çünkü bu olaylar zinciri arapsaçı gibidir içinden çıkılmaz ve çözülmez..bu yüzden hayatı akışına bırak çözemeyeceğin konulara hiç girme.



Çok şey konuşurdum ama din ile ilgili tartışma yasak.


Ne konusacaksin soylesene sen bir bana.. ❓

Uslubuna dikkat ederek tartisirsan yasak olmaz..
A
Aleral ⭐ 18y
#39
Kimseyle tartışmak istemiyorum. daha önce böyle bir konuda konuşmuştum sonra yasak denildi konu kilitlendi bende yukarıya o yüzden öyle yazdım
.NET
.NET ⭐ 19y
#40
Kilit istiyorsanız hemen kilitlerim. Kilit atmak o kadar sorun değil. Ayrıca bu tartışmayı büyütmeyin. Lakin büyürse uyarı dereceniz bir kademe artabilir 🤔
[F New]Solo Gitarist

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: