Icerige atla
Extraloob

Üniversitelere Türbanla Girilsin mi?

· 113 Replies · 7.1K views · Page 4 / 6
Replies
P
Presence ⭐ 19y
#61
Baş örtüsü ise problem yok;

şöyle ki, çarşaf/türban takan kişinin inandığı sistem, çevresindeki her yabancı kişiyi ırz düşmanı yerine koyuyor,senden korunmam gerek imajını bas bas bağırıyor,bunda bir önyargı var.

insanların dinlerini yaşama hakları elbette var... peki ya bana hakaret etme hakları?..

Girilmesin.


Okuduğum en güzel yorum bu

Ne yalan söyliyeyim ben bu konuda cahilim..girilmesini istemem ama vericek bir cevabım yoktur sadece itici örümcek beyinli olarak düşünürüm
Ben şöyle düşünüyorum Sonuçta bizim ülkede örneğin lise veya ilköğretimde öğrencilerin giydiği belli bir üniforma vardır Biz yıllardan beri bunu böyle kabul etmişiz vede giyiyoruz kimse çıkıpta demiyorki veya diyemiyorki ben sivil gelmek istiyorum Herşeyin belli bir standartı veya prosedürü olmalı bence herkes istediği gibi heryere girerse disiplin ve işleyişi diye birşey kalmaz böyle haktı hukuktu bunları abartarak konuşuruz
Sadede gelicek olursam zaten türbanlı diğer adıyla karaçarşaflı biri eğer erkeklerden utanıyorsa veya Caprice arkadaşımın düşündüğü gibi ırz düşmanı vb. düşüncelerle(örnek verirsek dinimizde birini gördüğünde selam vermek sevaptır salih ameldir erkeği görüpte ağzını burnunu kapamak karşı gelir diye düşünüyorum) ben müslümanım diyorsa müslümanlığa uymayan davranışlarda bulunuyorsa varsın okumasın bukadar basit
G
Gameworld ⭐ 19y
#62
hiçbir yere giremesinler.

İstersen hepsini toplayıp ateşe atalım nasıl olur pray:

Anlamıyorum bu milleti.Atatürk'ün önderliğinde kurulmuş bir demokrasi ülkesinde türbanlılar üniversiteye giremiyor.İşinize gelince eğitim,eğitim diye çıkıp bağrırsızınız.Bü ülke sadece sizin mi?Siz kimi dışlıyorsunuz.Az mantıklı konuşun...


Bu türbanlılara her yerde izin verirsek sonumuz iran'a benzer 😉

Ps : Kılda keramet olsaydı k**ta kıl olmazdı ;)

Daha demin dedim bu türbanlılarda ne oluyor anlamadım sanki zararlı parazit gibi konuşuyorsunuz türbanla baş örtüsünü karıştırma istersen fazla aynı kefeye koyuyorsun çünkü
Bu türbanlılara her yerde izin verirsek sonumuz İrana benzerse sizin gibilere izin verirsekte sonumuz SSCB ye benzer 😆 😜
B
Belarj ⭐ 17y
#63

Daha demin dedim bu türbanlılarda ne oluyor anlamadım sanki zararlı parazit gibi konuşuyorsunuz türbanla baş örtüsünü karıştırma istersen fazla aynı kefeye koyuyorsun çünkü
Bu türbanlılara her yerde izin verirsek sonumuz İrana benzerse sizin gibilere izin verirsekte sonumuz SSCB ye benzer 😆 :P

İkisinede Orta Halli İzin Verip Suan Ki Durumu Koruyalım 😁
[F diye korkma, azız diye çekinme.”[/B]''Bilge Tonyukuk''
S
Serj ⭐ 18y
#64
@Gameworld

Üniversitelere türban , baş örtüsü , bez izin verirsek ülkenin sonu çok kötü olur yobazlar içerisinde kaybolup gideriz 🙄

Ps : Türban bu ülkenin geleceğini karartıyor
G
Gameworld ⭐ 19y
#65

Daha demin dedim bu türbanlılarda ne oluyor anlamadım sanki zararlı parazit gibi konuşuyorsunuz türbanla baş örtüsünü karıştırma istersen fazla aynı kefeye koyuyorsun çünkü
Bu türbanlılara her yerde izin verirsek sonumuz İrana benzerse sizin gibilere izin verirsekte sonumuz SSCB ye benzer 😆 :P

İkisinede Orta Halli İzin Verip Suan Ki Durumu Koruyalım 😁

İhihiiihiii bencede 😜
@Senius
Senle daha konuşamıyorum çünkü konuşmaların 10-12 yaş grubunu temsil ediyorda bırak herkes görüşünü paylaşsın şurada ^^
J
Josephine ⭐ 17y
#66

Daha demin dedim bu türbanlılarda ne oluyor anlamadım sanki zararlı parazit gibi konuşuyorsunuz türbanla baş örtüsünü karıştırma istersen fazla aynı kefeye koyuyorsun çünkü
Bu türbanlılara her yerde izin verirsek sonumuz İrana benzerse sizin gibilere izin verirsekte sonumuz SSCB ye benzer 😆 :P

İkisinede Orta Halli İzin Verip Suan Ki Durumu Koruyalım 😁

İhihiiihiii bencede 😜
@Senius
Senle daha konuşamıyorum çünkü konuşmaların 10-12 yaş grubunu temsil ediyorda bırak herkes görüşünü paylaşsın şurada ^^


Lütfen sözlerinize dikkat ediniz,başlığın başında uyarı verilmiş dikkat edin tartışmaya gerek yok diye..
Herkes kendi fikrini söyler büyütüp ortalığı karıştırmaya gerek yok saygı duymak lazım,siz ki uzun zamandır ailemizdesiniz. 😉

Sözlerinize dikkat ediniz.
S
Serj ⭐ 18y
#67
@Gameworld

Konuşmalarım 10-12 yaş grubunu andırıyorsa yorum yapmayacaksın sende ozaman 😉 👋


Bu konuda kilite gider gibime geliyor ^^
V
volkanka ⭐ 17y
#68
Gençler birbirinize cevap vermeyi kesin, doğrularınızı kendinize saklayın.
Sadece görüşünüzü belirtin evet yada hayır
Bundan ötesine geçeni yakarım.
M
Macro ⭐ 19y
#69
İki yıl öncesinden bir yazı, Kemal Okuyan 8 Şubat 2008

Sahip, sermaye sınıfıdır ve son dönemde hep söylediğimiz gibi, emperyalist projelere bağlanma ve biat etme konusunda herzamankinden daha fazla isteklidir. Türkiye'nin piyasacılaştırıldığı, Amerikancılaştırıldığı ve bunlarla birlikte İslamcılaştırıldığı bir dönemden geçiyoruz. Bu süreç için gerekli dönüşümler ardı ardına gerçekleştiriliyor.

Sağlık sigortası ve sosyal güvenlikle ilgili yasal düzenlemelerin amacı neyse, türbana ilişkin düzenlemelerin amacı da odur. Bu hamlenin AKP'nin tabanına oynaması, seçmenine söz vermesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır. Türkiye'nin üzerine ABD çarşafı örtülmektedir ki, sermayenin ideolojik, siyasal ve ekonomik hesapları için uygun toplumsal atmosfer yaratılsın...

12 Eylül generallerinin tankla, tüfekle yaptığını, AKP dinin toplumsal ve siyasal yaşamdaki ağırlığını artırarak yapsın! Sadaka sistemi yerleşsin, çürümenin üzeri örtülsün, kanaatkar ve hakkını aramayan bir nüfus ortaya çıksın!


Bu cevap da Kemal Okuyandan Revizyonist Solculara, mesaj yerine gidecektir.

Spoiler
Mesele devletin müdahale edip etmemesi değildir. Mesele devletle beraber bu düzenin hangi yöne doğru gittiğidir. Dinin siyasal alandan dışarıya çıkarılması, devlet müdahalesine gereksinir. Bunun bir kerede yapılamayacağını hep yazdık, müdahalelerin Türkiye’de olduğu gibi burjuva diktatörlüğü koşullarında yetersiz, ikiyüzlü ve çoğu kez gerici olduğunu da... Ancak devlet müdahale etmesin talebinin ardında "yasal bütün barajlar kalksın" anlayışı yatmaktadır ki, bu bırakalım sosyalizm mücadelesinin, madem çok önemsiyorlar, özgürlük ve demokrasi mücadelesinin de dinamitlenmesinden başka bir anlam taşımaz.
E
EliteTurk ⭐ 18y
#70
Gençler birbirinize cevap vermeyi kesin, doğrularınızı kendinize saklayın.
Sadece görüşünüzü belirtin evet yada hayır
Bundan ötesine geçeni yakarım.

Katılıyorum sadece evet yada hayır siyaset meydanına dönmüş gibi ortam..
J
Journalist ⭐ 19y
#71
İslam dini kadına kılık kıyafetlerinde dahi kısıtlamayı emrediyorsa;İslam dininede türbanada Hayır diyorum.
|
#72
Benim ablam liseyi üstün başarıyla bitirdi ama türban sorunu olduğu için öğrenimine lise de nokta koymak zorunda kaldı.Bu türban yasağı olmasaydı eminimki türkiye için faydalı bi hukukçu olcaktı.Bu engelin kaldırılmasına karşı olanları hiç affetmiycek sanırım.

Benim samimi olduğum arkadaşlarımın çoğu sol partilerin destekçileridir.Biz tartışmaya başladığımız zaman öncelikle ortak sorunlarımızı konuşuruz , çözüm aşamasında düşünce farklılıkları meydana çıksada herkes karşısındakini saygıyla dinler.Boyle saldırgan tavırlarla kendi düşüncelerinizi karşı tarafa kabul ettirmeye çalışırsanız , yobaz sıfatını sizin için kullanmak uygun olur sanırım.

Tabii Kimse Kimseyi İnandığı Her Ne Olursa Olsun Yargılama Hakkına Sahip Değildir.İstersen Maymuna Tap 🙄.Kimse sana karışamaz.Ama benim ablamı kardeşimi inandığı şeyden dolayı eğitimine kısıtlama getiriliyosa ben buna dur derim.

Cevabım:Evet(Bide Şunu Altı Çizili Büyük Büyük Yazarlar Ya Daha Etkili Oluyomuş Gibi Ona Çok Gülüyorum 😁)

Ps:Bu topicten çıkan sonuç hiçbirşeyi değiştirmiycek.Bu yüzden kimse kasmasın 😉
Temet Nosce
#73
Evet girilsin kişinin özgürlügünü kısıtlamayalim.
S
sromantr ⭐ 17y
#74
Kesinlik le ewt neden insan hakları insan ozgurlugu var diyorsak insanların dini inanc larına da saygı duymamız gerek bas ortulu se buna da saygı duymak onemlıdır bakın bi ornek amerkiadaki bi unıwersitede musluman kızlar ortulu derslere katılıyorlar hatta musluman lar icin de mescid yapılmıs bizim ne esksigimiz var da kısıtlama yapıyoruz bence %100 ewet

saygılarımla
S
Streltsi ⭐ 16y
#75
Inanç özgürlüğü.Bu iki kelime zaten anlatıyo herşeyi.
R
RollsRoyce ⭐ 19y
#76
Evet kesinlikle girilsin.
S
SLeRockche ⭐ 18y
#77
Ben kesinlikle hayır diyorum Öğrencilerin okullara türbanla kesinlikle gitmemeli.Normal yaşamında isterse soytarı kıayfeti giysin umrumda bile olmaz.
T
Temptation ⭐ 17y
#78
Üniversitede türban sadece bir adımdır. Bunun ikinci adımı 4 sene sonra türbanla üniversiteyi okuyan kızların ellerinde diplomayla ben avukat olucam, ben doktor olucam, öğretmen olucam, ben de okudum evde mi oturucam ayaklanmasıyla başlar. Böylece türbanla okulda eğitim hizmeti alan kızlarımız, hastanelerde, mahkemelerde, okullarda türbanla hizmet veren konumuna geçmek isterler, anayasada ufak rötüşlara başvurulur. Daha sonraki adım ise bu türbanlı kadınların inançları gereği ben erkek hastalara bakamam (türbanlı bir hemşirenin erkek diye bir hastayla ilgilenmeyi red etmesi gibi bir olayı daha geçen aylarda yaşadık), ben inancım gereği erkek müvekkille yalnız kalıp görüşemem, ben inancım gereği erkek öğrencilerle ilgilenemem gibi türbanlıların rahatsızlıkları dile gelmesiyle devam eder, bu seferde erkekler ve kadınlar hizmet aldığı hastaneler, okullar, avukatlık büroları vs. ayrılır. Ha bu dönemlerde gelişen ayrı bir olayda laik kesmin duyduğu huzursuzluk nedeniyle analarını alarak ülkeyi yavaş yavaş terketmesi olacaktır (başbakan son 5 yılda yurtdışına 5000 öğrenci yollamaktan gurur duyuyormuş). E bir taraftanda içki ve sigaraya gelen vergi zamları, spor klubu lokallerindeki içki yasaklamaları, rtuk'un içkili görüntülerin sansurlenmesi konusundaki tasarılar var, bunlarda başka adımlar. Üniversitede Türban sadece bir adımdır, yavaş ama emin adımlarla ilerliyoruz ''İran'' olma yolunda. Helal olsun bize...

Ps: Cevabımı açık ve net olarak belli etmişimdir.
B
Brown ⭐ 18y
#79
istediği gibi girer arkadaşım bizene sizene
8
8nsins ⭐ 17y
#80
-

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: