board marker* taktiği.
türü: kitlesel
zorluk derecesi: kolay
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: formül ya da kısa tanım, ezber gerektiren tüm dersler.
en güvenli kitlesel kopya çekme yöntemidir. kopyayı sınıfın duvarını süsleyen türk bayrağı, atatürk'ün gençliğe hitabesi, istiklal marşı, atatürk resmi gibi tabelaların cam yüzeylerine oturduğunuz yerden rahatça okuyabileceğiniz büyüklükte yazın. bu tip ispirtolu kalemlerin ışığı yansıtmama gibi hoş bir özelliği vardır. uygun açıdan bakıldığında sınıfın en arkasından bile rahatça okunabilir. kürsüden kalkmayan öğretmen tipine karşı idealdir.
kaos yöntemi
türü: kitlesel
zorluk derecesi: zor
risk faktörü: nispeten yüksek
kullanım alanı: testler coğrafya gibi kısa cevaplı sorular ve özellikle habersiz yazılılar.
ustalık gerektiren bir yöntemdir. amaç sınıf içinde karışıklık yaratıp öğretmenin dikkatini dağıtmaktır. şimdiye kadar en kesin başarı ani rahatsızlanma yöntemiyle sağlanmıştır. kusma, burun kanaması gibi bir mizansen yaratılır. kendini sınıfın başarısı adına feda edecek kişi ani bir hareketle ayağı fırlar, kusmak üzere olduğunu ya da burnunun kanadığını iddia eder. burun kanaması bir ön hazırlık gerektirir. önceden dezenfekte ettiğiniz bir toplu iğneyi iyice sıktığınız işaret parmağına hafifçe batırıp kanı avucunuza iyice yayın. kanın baş ve işaret parmağı arasındaki boşlukta iyice görünür halde olmasına özen gösterin. birden yerinizden fırlayıp dikkati üzerinize çekin. öğretmene lavaboya gitmeniz gerektiğini paniğe kapılmış bir halde ama oldukça yavaş bir şekilde anlatın. bu sırada birkaç arkadaşınız "aa nooldu vah vah" gibi sesler çıkarmalı ve sınıfta bir uğultu oluşturmalıdır.hiçbir öğretmen kan kaybından ölmenize razı olmayacaktır. siz şovunuzu tamamladığınızda tüm arkadaşlarınız sözlü bir biçimde kopya alış verişini tamamlamış olacaktır.
(saruman, 11.05.2002 03:02)#1242022 !?
selpak yöntemi
türü: bireysel
zorluk derecesi: kolay
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: hemen hemen her ders
yazılıdan önceki ders hasta taklidi yapın. gerekirse vitamin hapı öksürük şurubu falan getirip öğretmenin gözü önünde için. kopyayı selpak mendilinizin içine tükenmez kalemle yazın. dolma kalem ya da benzeri likit mürekkepli kalemler kullanmayın, yazı dağılır. hazırladığınız mendilleri sınıflandırıp farklı ceplerinize yerleştirin. sınav sırasında burnunuzu silecek gibi yapıp çaktırmadan yazdıklarınızı okuyun. asla mendile çok uzun süre bakmayın. unutmayın ki kimse kendisinin bile olsa bir sümüğü yarım dakika izlemez. öğretmenin şüphelendiği durumlarda mendili gerçekten kullanın ve kopyayı imha edin. inanın öğretmen emin bile olsa mendilinizi incelemeyecektir. yazılı kağıdını verirken burnunuzda istanbulun fethi 1453 yazmasını istemiyorsanız asla mürekkepli kısmı yüzünüze deydirmeyin.
(saruman, 11.05.2002 03:03)#1242024 !?
saat yöntemi
türü: bireysel
zorluk derecesi: orta
risk faktörü: yüksek
kullanım alanı: her ders
kopya kağıdı itina ile hazırlanır, katlanıp küçücük hale getirilerek kol saatinin arasına sıkıştırılır. kısa kollu giysiler giyilen yaz aylarında risk etmeni artmaktadır.
silgi yöntemi
türü: bireysel ama paylaşıma açık
zorluk derecesi: orta
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: tüm dersler
silginizi çevresindeki kartonla beraber yanlamasına kesip ikiye ayırın (kartonun bir yanını kesmeyin ki iki parçayı sabitlesin) daha sonra bu iki parça silgiyi içine koyacağınız kağıdın kalınlığı kadar inceltin. parçaları bir yanını kestiğiniz kartonun içine yapıştırın. içine koyacağınız kağıdı yelpaze şeklinde katlayın ve uç parçalarını silginin içine yapıştırın. elinizde arasında kopya olan ama dışarıdan bakıldığında sadece silgi olan bir araç var artık. bunun faydası size sıranın içinden değil üstünden çalışma fırsatı vermesidir. ayrıca basit bir silgi alışverişi şeklinde bu kopyayı başkalarıyla da paylaşabilirsiniz.
yarim daire yontemi (recommended):
uygun ve mat bir renk kartondan orta boy bir yarim daire elde edilir.dairenin beyaz yuzeyine gerekli $eyler yazilir.onceden hazirlanmi$ raptiye ile siranin gozunun ust kismina yarim dairenin duz kenarinin en ortasindan raptiyelenir.hoca etrafta yokken daire cevrilir,okunacaklar okunur,hocanin yakininiza gelecegini hissettiginizde yarim daireyi ice itip,duz kismi one getirirsiniz. en buyuk avantaji da $udur; hoca egilip siranin altina baksa bile o kartonu orada gormez.
infrared yöntemi
sınav salonuna infrared haberleşen pda'ler ile girilir. salonun uzak köşesinde soruyu bilmeyen ile bilen compatible aletlerle chatleşir
(teknolojik düzeltme: artık bluetooth var, infra minfrarede gerek yok. hem cihazların birbirini görmesi de gerekmiyor)
türü: bireysel ama paylaşıma açık
zorluk derecesi: basit
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: tüm dersler
sınava girmeden bir süre önce office açılır, dersle ilgili bilgiler font size 2 ile yazılır, tercihan times new roman gibi okunabilitesi yüksek bir font seçilir. print edilir.
sınav sabahı kırtasiyeden uzunca silgilerden alınır, hani şu pelikan a20 falan öyle bir şeyler var ya onlardan. print ettiğimiz kağıdı bant yardımıyla silginin etrafına yapıştırırız. kopyamız silginin kendi kabı gibi gözükür, yazılar da gayet okunabilir bir şekildedir. böylece ne öğretmen ne asistan kuşkulanır. sınav ortasında sınıfın öbür tarafındakiyle şöyle bir diyaloga girebilirsiniz.
- silgisi olan var mı? (önceden belirlediğiniz bir işaret)
- tut yakala hop.
- eywalla.
kimse de bir şey demez, arada kendini kanıtlamaya çalışan asistanlar çıkıp "silgisi olmayan sınava girmesin" tarzı geyiklere girebilirler, siz işinize bakın.
telefon yontemi
turu:bireysel
zorluk derecesi:basit
risk faktoru:sifir
kullanim alani:cep telefonunun serbest birakildigi* tum dersler
efenim yuh olur mu demeyin oluyor olursada cok basit oluyor dedirten bir yontemdir kendisi.tarafimdam muhasebe dersinde denenmis ve de basariyla sonuclanmistir*.evvelaa karmasik sayi hesaplamalari veren bir hoca lazim ve de bu hocanin sinav sirasinda cep telefonunu serbest birakmasi lazim.akabinde genis mesaj hafizali bir cep telefonuna* dasahip olursaniz olay tamamdir.telefonunuza sinavda gerekli olacak ve ezbeelemek zorunda oldugunuz bilgileri*** kaydettikten sonra sinav sirasinda bunlari acip acip yazarsiniz.sadece asistan veya hoca yaninizdan gecerken hesap makinesini acip hesap yapiyormus gibi davranmaniz gerekli.
telefon yontemi 2
turu:kitlesel
zorluk derecesi:basit
risk:none
kullanim alani:lise
efenim bu yontemde yine hocanin yardimlarina ihtiyaciniz var.eger hoca birinci ders baska ikinci ders baska sinifi ve ucuncu ders sizi sinav yapiyorsa olay basittir artik.ikinci ders sirasinda itinayla ders kaynatilir ve sinifin bir kosesinde birinci derste sinav olan sinif aranip sorular alinir cozulur sinifa dagitilir sinav catir catir yapilir.tek yan etkisi ise bu isi anlamayan hocanin sinavlari gittikce zorlastirmasidir.size dokunmaz olan birinci ve ikinci derslerde sinav olanlara olur
türü: bireysel eglence
zorluk derecesi: becerene nobel odulu var.
risk faktörü: boş kagıt vermek gibi bir şey.
kullanım alanı: karşı apartmana kadar gider.
magic marker kalemlerden alınır, kopyalar istenilen boyutta, duvarlara, sıralara, kapıya, cama, ba$a, istenildigi gibi yazılır. sonra bir ultraviyole feneri alınır, normal ı$ıkta gozukmeyen magic marker yazılarının ustune dogru tutulur, okunur, kapatılır.
(Ç) alıntıdır ! ..
türü: kitlesel
zorluk derecesi: kolay
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: formül ya da kısa tanım, ezber gerektiren tüm dersler.
en güvenli kitlesel kopya çekme yöntemidir. kopyayı sınıfın duvarını süsleyen türk bayrağı, atatürk'ün gençliğe hitabesi, istiklal marşı, atatürk resmi gibi tabelaların cam yüzeylerine oturduğunuz yerden rahatça okuyabileceğiniz büyüklükte yazın. bu tip ispirtolu kalemlerin ışığı yansıtmama gibi hoş bir özelliği vardır. uygun açıdan bakıldığında sınıfın en arkasından bile rahatça okunabilir. kürsüden kalkmayan öğretmen tipine karşı idealdir.
kaos yöntemi
türü: kitlesel
zorluk derecesi: zor
risk faktörü: nispeten yüksek
kullanım alanı: testler coğrafya gibi kısa cevaplı sorular ve özellikle habersiz yazılılar.
ustalık gerektiren bir yöntemdir. amaç sınıf içinde karışıklık yaratıp öğretmenin dikkatini dağıtmaktır. şimdiye kadar en kesin başarı ani rahatsızlanma yöntemiyle sağlanmıştır. kusma, burun kanaması gibi bir mizansen yaratılır. kendini sınıfın başarısı adına feda edecek kişi ani bir hareketle ayağı fırlar, kusmak üzere olduğunu ya da burnunun kanadığını iddia eder. burun kanaması bir ön hazırlık gerektirir. önceden dezenfekte ettiğiniz bir toplu iğneyi iyice sıktığınız işaret parmağına hafifçe batırıp kanı avucunuza iyice yayın. kanın baş ve işaret parmağı arasındaki boşlukta iyice görünür halde olmasına özen gösterin. birden yerinizden fırlayıp dikkati üzerinize çekin. öğretmene lavaboya gitmeniz gerektiğini paniğe kapılmış bir halde ama oldukça yavaş bir şekilde anlatın. bu sırada birkaç arkadaşınız "aa nooldu vah vah" gibi sesler çıkarmalı ve sınıfta bir uğultu oluşturmalıdır.hiçbir öğretmen kan kaybından ölmenize razı olmayacaktır. siz şovunuzu tamamladığınızda tüm arkadaşlarınız sözlü bir biçimde kopya alış verişini tamamlamış olacaktır.
(saruman, 11.05.2002 03:02)#1242022 !?
selpak yöntemi
türü: bireysel
zorluk derecesi: kolay
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: hemen hemen her ders
yazılıdan önceki ders hasta taklidi yapın. gerekirse vitamin hapı öksürük şurubu falan getirip öğretmenin gözü önünde için. kopyayı selpak mendilinizin içine tükenmez kalemle yazın. dolma kalem ya da benzeri likit mürekkepli kalemler kullanmayın, yazı dağılır. hazırladığınız mendilleri sınıflandırıp farklı ceplerinize yerleştirin. sınav sırasında burnunuzu silecek gibi yapıp çaktırmadan yazdıklarınızı okuyun. asla mendile çok uzun süre bakmayın. unutmayın ki kimse kendisinin bile olsa bir sümüğü yarım dakika izlemez. öğretmenin şüphelendiği durumlarda mendili gerçekten kullanın ve kopyayı imha edin. inanın öğretmen emin bile olsa mendilinizi incelemeyecektir. yazılı kağıdını verirken burnunuzda istanbulun fethi 1453 yazmasını istemiyorsanız asla mürekkepli kısmı yüzünüze deydirmeyin.
(saruman, 11.05.2002 03:03)#1242024 !?
saat yöntemi
türü: bireysel
zorluk derecesi: orta
risk faktörü: yüksek
kullanım alanı: her ders
kopya kağıdı itina ile hazırlanır, katlanıp küçücük hale getirilerek kol saatinin arasına sıkıştırılır. kısa kollu giysiler giyilen yaz aylarında risk etmeni artmaktadır.
silgi yöntemi
türü: bireysel ama paylaşıma açık
zorluk derecesi: orta
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: tüm dersler
silginizi çevresindeki kartonla beraber yanlamasına kesip ikiye ayırın (kartonun bir yanını kesmeyin ki iki parçayı sabitlesin) daha sonra bu iki parça silgiyi içine koyacağınız kağıdın kalınlığı kadar inceltin. parçaları bir yanını kestiğiniz kartonun içine yapıştırın. içine koyacağınız kağıdı yelpaze şeklinde katlayın ve uç parçalarını silginin içine yapıştırın. elinizde arasında kopya olan ama dışarıdan bakıldığında sadece silgi olan bir araç var artık. bunun faydası size sıranın içinden değil üstünden çalışma fırsatı vermesidir. ayrıca basit bir silgi alışverişi şeklinde bu kopyayı başkalarıyla da paylaşabilirsiniz.
yarim daire yontemi (recommended):
uygun ve mat bir renk kartondan orta boy bir yarim daire elde edilir.dairenin beyaz yuzeyine gerekli $eyler yazilir.onceden hazirlanmi$ raptiye ile siranin gozunun ust kismina yarim dairenin duz kenarinin en ortasindan raptiyelenir.hoca etrafta yokken daire cevrilir,okunacaklar okunur,hocanin yakininiza gelecegini hissettiginizde yarim daireyi ice itip,duz kismi one getirirsiniz. en buyuk avantaji da $udur; hoca egilip siranin altina baksa bile o kartonu orada gormez.
infrared yöntemi
sınav salonuna infrared haberleşen pda'ler ile girilir. salonun uzak köşesinde soruyu bilmeyen ile bilen compatible aletlerle chatleşir
(teknolojik düzeltme: artık bluetooth var, infra minfrarede gerek yok. hem cihazların birbirini görmesi de gerekmiyor)
türü: bireysel ama paylaşıma açık
zorluk derecesi: basit
risk faktörü: düşük
kullanım alanı: tüm dersler
sınava girmeden bir süre önce office açılır, dersle ilgili bilgiler font size 2 ile yazılır, tercihan times new roman gibi okunabilitesi yüksek bir font seçilir. print edilir.
sınav sabahı kırtasiyeden uzunca silgilerden alınır, hani şu pelikan a20 falan öyle bir şeyler var ya onlardan. print ettiğimiz kağıdı bant yardımıyla silginin etrafına yapıştırırız. kopyamız silginin kendi kabı gibi gözükür, yazılar da gayet okunabilir bir şekildedir. böylece ne öğretmen ne asistan kuşkulanır. sınav ortasında sınıfın öbür tarafındakiyle şöyle bir diyaloga girebilirsiniz.
- silgisi olan var mı? (önceden belirlediğiniz bir işaret)
- tut yakala hop.
- eywalla.
kimse de bir şey demez, arada kendini kanıtlamaya çalışan asistanlar çıkıp "silgisi olmayan sınava girmesin" tarzı geyiklere girebilirler, siz işinize bakın.
telefon yontemi
turu:bireysel
zorluk derecesi:basit
risk faktoru:sifir
kullanim alani:cep telefonunun serbest birakildigi* tum dersler
efenim yuh olur mu demeyin oluyor olursada cok basit oluyor dedirten bir yontemdir kendisi.tarafimdam muhasebe dersinde denenmis ve de basariyla sonuclanmistir*.evvelaa karmasik sayi hesaplamalari veren bir hoca lazim ve de bu hocanin sinav sirasinda cep telefonunu serbest birakmasi lazim.akabinde genis mesaj hafizali bir cep telefonuna* dasahip olursaniz olay tamamdir.telefonunuza sinavda gerekli olacak ve ezbeelemek zorunda oldugunuz bilgileri*** kaydettikten sonra sinav sirasinda bunlari acip acip yazarsiniz.sadece asistan veya hoca yaninizdan gecerken hesap makinesini acip hesap yapiyormus gibi davranmaniz gerekli.
telefon yontemi 2
turu:kitlesel
zorluk derecesi:basit
risk:none
kullanim alani:lise
efenim bu yontemde yine hocanin yardimlarina ihtiyaciniz var.eger hoca birinci ders baska ikinci ders baska sinifi ve ucuncu ders sizi sinav yapiyorsa olay basittir artik.ikinci ders sirasinda itinayla ders kaynatilir ve sinifin bir kosesinde birinci derste sinav olan sinif aranip sorular alinir cozulur sinifa dagitilir sinav catir catir yapilir.tek yan etkisi ise bu isi anlamayan hocanin sinavlari gittikce zorlastirmasidir.size dokunmaz olan birinci ve ikinci derslerde sinav olanlara olur
türü: bireysel eglence
zorluk derecesi: becerene nobel odulu var.
risk faktörü: boş kagıt vermek gibi bir şey.
kullanım alanı: karşı apartmana kadar gider.
magic marker kalemlerden alınır, kopyalar istenilen boyutta, duvarlara, sıralara, kapıya, cama, ba$a, istenildigi gibi yazılır. sonra bir ultraviyole feneri alınır, normal ı$ıkta gozukmeyen magic marker yazılarının ustune dogru tutulur, okunur, kapatılır.
(Ç) alıntıdır ! ..