Icerige atla
Extraloob

Tuttuğunuz Oruç Kabul Oldumu?

· 23 Yanıt · 3.0K görüntüleme
B
Ben de OP ⭐ 17y
#1
Teravih namaz'ında imam bi hikaye anlattı ve çok etkisinde kaldım.Sizinle paylaşmak istedim;

Peygamber efendimiz (S.a.v) zamanında iftar vakitleri bilinmemekteydi.Ne bir saat vardı,ne eşit zamanlı şehirlerde okunan ezan nede top atılırdı.Bu yüzden sadece iftar vakitlerini Hz.Muhammet (S.a.v) biliyordu ve çevredeki sahabeleri Peygamber efendimiz (S.a.v)'in yanına gidip ;
- İftar vakti geldimi ? diyerek soruyorlardı.

Bir gün Peygamber efendimiz (S.a.v)'in yanına bir sahabesi geldi ve dediki;
- Ya Muhammet iftar vakti ne zamandır ? Kızlarım dün gece oruç tuttular ve şuan çok acıktılar.
Peygamber efendimiz (S.a.v) şöyle buyurdu;
- Onlar oruç tutmadı ki.
Sahabe büyük şaşkınlıkla şöyle dedi;
- Ya Muhammet,Allah'ın sevgili elçisi nasıl oruç tutmazlar.Beraber yaptık sahurumuzu.Bütün gün boyunca ne yemek yediler nede su içtiler.
Peygamber efendimiz (S.a.v) Sahabenin bu kelimeleri üzerine şöyle buyurdu;
- Onlar bütün gün boyunca " Dedikodu yaptılar , Komşularına iftira attılar , Yalan söylediler " Allah katında Ölü kardeşinin eti'ni yemiş duruma geldiler.Allah bu yüzden onların Oruç'larını kabul etmedi.


Senin oruc'un bugün kabul oldumu ?
23 Yanıt
G
#2
senin avatarı gördükten sonra ne oruç ne abdest:)
B
Ben de OP ⭐ 17y
#3
senin avatarı gördükten sonra ne oruç ne abdest:)

😆
Sen ramazan'dan sonrasını gör. Asıl güzel'ini ramazandan sonraya bıraktım 😜
J
Journalist ⭐ 19y
#4
Hacı bilmiyorum da bizim oruçlar bana biraz nasrettin hoca hesabı geliyor göle yoğurt mayalıyoruz ya tutarsa diyerekten makara: pray:
B
Ben de OP ⭐ 17y
#5
Hacı bilmiyorum da bizim oruçlar bana biraz nasrettin hoca hesabı geliyor göle yoğurt mayalıyoruz ya tutarsa diyerekten makara: pray:

Aynen bro aynen. daral:
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#6
herkes kendi kitabını yazmış onu uyguluyor...
U
Unforgiven ⭐ 17y
#7
herkes kendi kitabını yazmış onu uyguluyor...


🙏 🙏

Teravih namaz'ında imam bi hikaye anlattı ve çok etkisinde kaldım.Sizinle paylaşmak istedim;

Peygamber efendimiz (S.a.v) zamanında iftar vakitleri bilinmemekteydi.Ne bir saat vardı,ne eşit zamanlı şehirlerde okunan ezan nede top atılırdı.Bu yüzden sadece iftar vakitlerini Hz.Muhammet (S.a.v) biliyordu ve çevredeki sahabeleri Peygamber efendimiz (S.a.v)'in yanına gidip ;
- İftar vakti geldimi ? diyerek soruyorlardı.

Bir gün Peygamber efendimiz (S.a.v)'in yanına bir sahabesi geldi ve dediki;
- Ya Muhammet iftar vakti ne zamandır ? Kızlarım dün gece oruç tuttular ve şuan çok acıktılar.
Peygamber efendimiz (S.a.v) şöyle buyurdu;
- Onlar oruç tutmadı ki.
Sahabe büyük şaşkınlıkla şöyle dedi;
- Ya Muhammet,Allah'ın sevgili elçisi nasıl oruç tutmazlar.Beraber yaptık sahurumuzu.Bütün gün boyunca ne yemek yediler nede su içtiler.
Peygamber efendimiz (S.a.v) Sahabenin bu kelimeleri üzerine şöyle buyurdu;
- Onlar bütün gün boyunca " Dedikodu yaptılar , Komşularına iftira attılar , Yalan söylediler " Allah katında Ölü kardeşinin eti'ni yemiş duruma geldiler.Allah bu yüzden onların Oruç'larını kabul etmedi.


Senin oruc'un bugün kabul oldumu ?


Hacım biz bunları zaten biliyoruz, oruç dediğin sadece mideyi sakındırmak değil, gözü haramdan dili dedikodudan aklı fesatlıktan ve kötülükten sakındırmaktır. Eğer sen de bize bunu oruç tutan biri olarak söylüyorsan ve ramazana saygın varsa o avatar ve imzanın arasına rabbinin peygamberinin ismini yazmazsın. 🍿
B
Ben de OP ⭐ 17y
#8
Hacım biz bunları zaten biliyoruz, oruç dediğin sadece mideyi sakındırmak değil, gözü haramdan dili dedikodudan aklı fesatlıktan ve kötülükten sakındırmaktır. Eğer sen de bize bunu oruç tutan biri olarak söylüyorsan ve ramazana saygın varsa o avatar ve imzanın arasına rabbinin peygamberinin ismini yazmazsın. 🍿

1.ci'si ben bu konuyu tartışma olsun diye açmadım.
2.cis'si neden herkes imzam'a bu kadar taktı anlamadım.Çokmu açık seçik birşey gözüküyor daral:
Son olarak ;
Eğer sen de bize bunu oruç tutan biri olarak söylüyorsan ve ramazana saygın varsa o avatar ve imzanın arasına rabbinin peygamberinin ismini yazmazsın.

Bu kelimenle neyi kastedmeyi çalışıyorsun ?
NoMoreLove
NoMoreLove ⭐ 18y
#9
Bence imzandaki kadının yüzü at gibi; erkeğe, travestiye benziyor. Cidden, hiç beğenmedim.
U
Unforgiven ⭐ 17y
#10
Yok güzel birşey paylaşmışsın, avatarına veya imzana bi lafım yok özgürsün ama o iki isime boşuna mı mübarek diyorlar. Biraz saygılı olsan açık saçık resim olan yerlerde şu isim yazılmasa çok güzel olur. Bak Hakkı Abi'nin dediğine döndü olay. 😆

Hacı bilmiyorum da bizim oruçlar bana biraz nasrettin hoca hesabı geliyor göle yoğurt mayalıyoruz ya tutarsa diyerekten makara: pray:
U
Unforgiven ⭐ 17y
#11
Neyse ben yatıyorum başım zonkluyor iyi geceler. 👋
B
Ben de OP ⭐ 17y
#12
Bence imzandaki kadının yüzü at gibi; erkeğe, travestiye benziyor. Cidden, hiç beğenmedim.

Yahu anlamadım ben bu işi arkadaş 😁
Biri der çok açık seçik , biri der erkeğe benziyor.

Tamam arkadaş siliyorum avatar'ıda , imza'yıda bune yahu daral:
B
Ben de OP ⭐ 17y
#13
Tamammıdır şimdi ? 😁
U
Unforgiven ⭐ 17y
#14
bak erotiğe karşı değilim aynı yerde kullandın diye dedim, bu öncekine göre kat kat güzel olmuş 😄
B
Ben de OP ⭐ 17y
#15
Tamam bro. No problema 😊
G
#16
MMMmmm bgirl ^^
R
RiqueLme ⭐ 19y
#17
dedikodu falan yapmam
kimsenin arkasından konusmam
gözümle görsem bile o şahıs varsa söylerim yoksa eğer gıybet olur.

kafam raad dicemde kızlar cok acık giyiniyor bro 😄
B
Ben de OP ⭐ 17y
#18
Zaten ne geliyorsa hep bu kızlardan geliyor başımıza 😜
R
RoyalFlash ⭐ 17y
#19
orucun da dereceleri var

İlk derece hepimizin yaptığı yemek yeme su içme haram duruma geçme

ikinci derece ilk derecedekiler bide dedikodu yapma kötüye bakma başkasına iftira atma

üçüncü derece ilk 2 derecedekileri yapmıyacaksınız ve bırak kötü şeyi yapmak kötü şey bile düşünemiyeceksiniz.Fakat İnternette gezindiğimiz ve tv baktığımız için zor birşey görüyoruz aklımız gidiyor bdur 😊 bunu sadece büyük zatlar tutabilir bence
B
Ben de OP ⭐ 17y
#20
orucun da dereceleri var

İlk derece hepimizin yaptığı yemek yeme su içme haram duruma geçme

ikinci derece ilk derecedekiler bide dedikodu yapma kötüye bakma başkasına iftira atma

üçüncü derece ilk 2 derecedekileri yapmıyacaksınız ve bırak kötü şeyi yapmak kötü şey bile düşünemiyeceksiniz.Fakat İnternette gezindiğimiz ve tv baktığımız için zor birşey görüyoruz aklımız gidiyor bdur 😊 bunu sadece büyük zatlar tutabilir bence

Kısaca aklı , zihni ve bedeni tüm dinimizce kötü sayılan herşeyden uzak tutmaktır asıl oruç tutmak.
Bunuda bu devirde tutan birini düşünmüyorum şahsen en ufagından herkes bi a* diyor 😊

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: