
.............

bunlar zati ruslarla beraber karstan girmişlerdi, bu haritalar falan eskide kaldı savaş yapıldı hepsinin hayalleri yakıldı hatta o da yetmedi soykırımları yapıldı 😗
Hikaye okumak istiyorsanız şu çılgın türkler-diriliş okuyun.Ama tarih okumak istiyorsanız yeriniz osmanlı arşivi olsun.
Ayrıca ingilizlerin boğazları ruslara kolay kolay vereceklerini de sanmıyorum.Bunun bir de anlaşmasını görmek gerek.
bunlar zati ruslarla beraber karstan girmişlerdi, bu haritalar falan eskide kaldı savaş yapıldı hepsinin hayalleri yakıldı hatta o da yetmedi soykırımları yapıldı 😗
yok yav ruslar bizim müttefikimizdi silah yardımını hep onlardan almıştık birde garip gelebilir ama fransızlardan ruslar bizim için şöyle bir tehditti enver paşanın 130bin kişilik bolşevik ordusunun türkiyeye girmesi hem M.Kemal'in hemde tüm türkiyenin işlerini sarpa saracaktı ki türk ordusu 60-80 bin arası bir askere sahipti
kars ve çevresi ermeni ve fransızların bölgesiydi belkide yunanlıların Ankarayı feth etme isteği olmasaydı ne yazıkki bu savaşı kaybedebilirdik..M.Kemal Atatürk bunu engelledi ve müthiş bir savaş stratejisiyle düşmanı alt etti..
daha çok bilgi isteyen Şu çılgın türkleri okusun 👍
Hikaye okumak istiyorsanız şu çılgın türkler-diriliş okuyun.Ama tarih okumak istiyorsanız yeriniz osmanlı arşivi olsun.
Ayrıca ingilizlerin boğazları ruslara kolay kolay vereceklerini de sanmıyorum.Bunun bir de anlaşmasını görmek gerek.
hikaye mi ben buna gülerim işte..lol
Hikaye okumak istiyorsanız şu çılgın türkler-diriliş okuyun.Ama tarih okumak istiyorsanız yeriniz osmanlı arşivi olsun.
Ayrıca ingilizlerin boğazları ruslara kolay kolay vereceklerini de sanmıyorum.Bunun bir de anlaşmasını görmek gerek.
hikaye mi ben buna gülerim işte..lol
lmao.
Tarih romanlarda değil arşivlerde.Gerçekler de var ama abartılı.Aksini de söyleyemessin zaten. 👋
bunlar zati ruslarla beraber karstan girmişlerdi, bu haritalar falan eskide kaldı savaş yapıldı hepsinin hayalleri yakıldı hatta o da yetmedi soykırımları yapıldı 😗
yok yav ruslar bizim müttefikimizdi silah yardımını hep onlardan almıştık birde garip gelebilir ama fransızlardan ruslar bizim için şöyle bir tehditti enver paşanın 130bin kişilik bolşevik ordusunun türkiyeye girmesi hem M.Kemal'in hemde tüm türkiyenin işlerini sarpa saracaktı ki türk ordusu 60-80 bin arası bir askere sahipti
kars ve çevresi ermeni ve fransızların bölgesiydi belkide yunanlıların Ankarayı feth etme isteği olmasaydı ne yazıkki bu savaşı kaybedebilirdik..M.Kemal Atatürk bunu engelledi ve müthiş bir savaş stratejisiyle düşmanı alt etti..
daha çok bilgi isteyen Şu çılgın türkleri okusun 👍
bizim düşmanımızdı mehmet ali paşayla olan valilik sorunu yüzünden ruslardan yardım istedik onlarda karşılığında boğazlar üzerinde belli maddeler yazıldı sonra ingilizlerde rus donanmalrının akdenize açılmalarını önlemek için boğazlar ant. imzaladılar bu antlaşmada boğazlar bizde kalıcak barış hali varkende boğazlardan savaş gemisi geçmicekti
nn dışında ruslarla bi kaç yardımlaşma olmuştu ama hiç bir zman müttefikimiz diildi biz onlara yaslandık onlar akdenize inmek için çabaladılar
okulda öğrendiğiniz 3-5 bilgiyle gelip burda bilmiş bilmiş konuşmanıza gerek yok 😊 (sözüm meclisten ve proleter'den dışarı)
rusya, bolşevik devrimi gerçekleşene kadar bizim düşmanımızdı.savaştan çekilmesiyle birlikte ilk olarak itilaf devletlerin gizli paylaşım planlarını deşifre etti.kurtuluş savaşı sırasında da önemli ölçüde silah ve cephane yardımında bulundu.ama babasının oglu oldugumuz için değil, Osmanlı'dan sonra sıranın ona geleceğini bildiği için.türklere yardım ederek bir nevi batıda güvenliği sağladı.ayrıca moskova antlaşmasıyla beraber osmanlıyla ortak adım atma kararı aldı.
aslında bunu yapmasının başka bir sebebi daha var.sosyalizmi hatta hemen ardından gelen komünizmi osmanlıya uygulatmak.böylece güç kazanacaktı ve daha içli dışlı olacaktık.zaten itilaf devletlerinin onu hedef almasının sebebi komünist rejimin avrupaya da sıçrayacağı korkusuydu.
yani uzun lafın kısası, siyasi diplomaside ebedi dost/düşman yoktur.çıkarlar doğrultusunda hareket eder devletler.birinin birine garezi var diye asla ona savaş açmaz.mutlaka bir amacı ve bir sebebi vardır.
hadi sağlıcakla.
okulda öğrendiğiniz 3-5 bilgiyle gelip burda bilmiş bilmiş konuşmanıza gerek yok 😊 (sözüm meclisten ve proleter'den dışarı)
rusya, bolşevik devrimi gerçekleşene kadar bizim düşmanımızdı.savaştan çekilmesiyle birlikte ilk olarak itilaf devletlerin gizli paylaşım planlarını deşifre etti.kurtuluş savaşı sırasında da önemli ölçüde silah ve cephane yardımında bulundu.ama babasının oglu oldugumuz için değil, Osmanlı'dan sonra sıranın ona geleceğini bildiği için.türklere yardım ederek bir nevi batıda güvenliği sağladı.ayrıca moskova antlaşmasıyla beraber osmanlıyla ortak adım atma kararı aldı.
aslında bunu yapmasının başka bir sebebi daha var.sosyalizmi hatta hemen ardından gelen komünizmi osmanlıya uygulatmak.böylece güç kazanacaktı ve daha içli dışlı olacaktık.zaten itilaf devletlerinin onu hedef almasının sebebi komünist rejimin avrupaya da sıçrayacağı korkusuydu.
yani uzun lafın kısası, siyasi diplomaside ebedi dost/düşman yoktur.çıkarlar doğrultusunda hareket eder devletler.birinin birine garezi var diye asla ona savaş açmaz.mutlaka bir amacı ve bir sebebi vardır.
hadi sağlıcakla.
sıra bize gelmez dostum merak etme.ister içerden çökertsinler ister ekonomiden.isterse kırbaç vursunlar.bu millet hiçbir zaman bağımlı olmadı(tam olarak).hiçbir milletin kölesi olmadı.biz örnek mücadelemizle, MUSTAFA KEMAL de askeri zekası, dahiyane savaş taktikleri ve sahip olduğu bağımsızlık duygusuyla pek çok sömürge ülkeye ışık oldu.bağımsızlıklarını belki de bizden cesaret alarak kazandı çoğu afrika ülkesi.bunlar atlanacak şeyler değil.
isterlerse assınlar isterlerse kessinler.ben lafımı gene söyleyeyim :
Türk milleti ölmeden dirilmez :)
bunlar zati ruslarla beraber karstan girmişlerdi, bu haritalar falan eskide kaldı savaş yapıldı hepsinin hayalleri yakıldı hatta o da yetmedi soykırımları yapıldı 😗
sonuca bakarsanız 3 kıtaya hakim olan Osmanlıdan geriye bir avuç toprak kaldı adamlar istediklerini fazlasıyla aldı zaten çok da başarılı sayılmayız bence ayrıca o haritalar çöpe atılmadı tarih devam ediyor...
Bizim sandalyemizde bunları yazıyor olmamız da zaten şuan acı çeken filistinli ıraklı kardeşlerimiz sayesinde.Onların bittiği gün sıra bize gelicek.Ruslar bir kot pantolon bir hamburgerle gitmiş olablirler.Aynı şey türk milleti için söylenemez bence.Kolay kolay asimile olacak bir millet değiliz.Neyse zaten buraya dalarsak çok şey çıkacak ortaya ama böyle kalsa daha iyi sanki.
sıra bize gelmez dostum merak etme.ister içerden çökertsinler ister ekonomiden.isterse kırbaç vursunlar.bu millet hiçbir zaman bağımlı olmadı(tam olarak).hiçbir milletin kölesi olmadı.biz örnek mücadelemizle, MUSTAFA KEMAL de askeri zekası, dahiyane savaş taktikleri ve sahip olduğu bağımsızlık duygusuyla pek çok sömürge ülkeye ışık oldu.bağımsızlıklarını belki de bizden cesaret alarak kazandı çoğu afrika ülkesi.bunlar atlanacak şeyler değil.
isterlerse assınlar isterlerse kessinler.ben lafımı gene söyleyeyim :
Türk milleti ölmeden dirilmez :)
bunlar zati ruslarla beraber karstan girmişlerdi, bu haritalar falan eskide kaldı savaş yapıldı hepsinin hayalleri yakıldı hatta o da yetmedi soykırımları yapıldı 😗
Log in to write a reply.
Log In