1. Reklam


    1. senta

VSRO | Drop sisteminin işleyişi


  1. senua

    senua

    Kayıt:
    18 Ağustos 2017
    Mesajlar:
    9
    Beğenilen Mesajlar:
    5
    Ödül Puanları:
    13
    Meslek:
    Uçak Mühendisi
    Şehir:
    Istanbul
    senta
    Evet arkadaşlar hakkında çok bilgi bulunmayan drop olayına el atma girişiminde bulunmak istedim.
    Drop olayı bir çok server'da genel olarak grup yapılarak eklenmekte, yalnız bu durum shardmanager'i ve gameserver'i ne ölçüde etkiliyor bu konu ile ilgili bilgi de mevcut değil. Şahsi görüşüm grup halinde drop eklemenin belirli bir online süresinden sonra oyunu patlattığı yönünde.

    Drop olayı ile ilgili tablolarımız;

    - Drop'ları grup yaparak ayarlamak istiyorsak;
    # _RefDropItemGroup: Drop olmasını istediğimiz itemleri bu tabloya giriyoruz. Rate'nin istediğimiz gibi işlemesi için 1/ girdiğimiz item sayısı= select ratio olmalı bu tabloda
    # _RefMonster_AssignedItemRndDrop: Droplarımızın düşmesini istediğimiz mob'ları ve drop ihtimali sayısı gibi değerleri girdiğimiz tablo. Rate'nin istediğimiz gibi işlemesi için bu tablodaki overlap değeriin sıfır olması gerekmektedir.

    - Drop'u direkt olarak mob'a eklemek istiyorsak;
    # _RefMonster_AssignedItemDrop: Tablosunu kullanıyoruz. Oyun moblardan düşen material'ler için bu tabloyu kullanıyor.

    - Oyunun genel drop sisteminin oldupu tablolar;
    # _RefDropItemAssign: _RefDropClassSel tabloları ile ilişki kuran tablomuz. Oyunun genel drop tablosu bu kısım diyebiliriz. Bazı itemler için _RefDropClassSel tablosunun probgroup değeri direk girilmiş bu tablomuzda ama _RefDropClassSel_Equip & _RefDropClassSel_RareEquip tablolarımız için bu değerler -1 olarak atanmış. Prob_Relative & Prob_Absolute ne anlama geliyor, drop sisteminde neyi değiştiriyor çözemedim. Bu tablodaki dropcount kolonu item'ler için çalışmamakta. Sıfır yapıldığında bile ilgili item drop olmakta.

    # _RefDropClassSel_Equip: Normal itemlerin drop oranının girili olduğu tablo. Bu tablodaki probgrup'lar itemlerin class değerine göre ayarlanmış. Mesela probgroup31 11 degree droplarına denk geliyor. 11 dg itemlerin _Refobjitem tablosundaki itemclass değeri 31
    # _RefDropClassSel_RareEquip: Sox itemlerin drop oranının girili olduğu tablo. Bu tablomuzdaki probgrouplar da _RefDropClassSel_Equip tablosundaki mantığa göre ayarlanmış.

    # _RefDropClassSel_Alchemy_ATTRStone:
    # _RefDropClassSel_Alchemy_MagicStone:
    # _RefDropClassSel_Alchemy_Tablet:
    # _RefDropClassSel_Ammo:
    # _RefDropClassSel_Cure:
    # _RefDropClassSel_Recover:
    # _RefDropClassSel_Reinforce:
    # _RefDropClassSel_Scroll:
    # _RefDropGold:
    bu tablolardan bahsetmek istemiyorum isimlerinden direk anlaşılıyor bunlar upload_2018-12-31_4-23-8.gif

    Evet peki sorun nerede diyecek olursanız. Sorun şurada oyunun genel drop sistemindeki bir ilginçliği farkettim. _RefDropClassSel_Equip tablosundaki bütün probgroup değerlerinin sıfır yaptım. Daha sonra monlevel 90-100 arasındaki satıra denk gelen probgroup28, probgroup29 ve probgroup30 kolonlarındaki değerleri 0.1 yaptım. Yukarıdaki yazdığım mantığa göre 9dg itemlerin 90 ve 91 lik yaratıklardan düşmemesi gerekir, ama azda olsa düşüyor. Üstelik değeri 1 veya 10 yaptıgım zaman mob başına kesin olarak düşmüyor itemler. Oyun bu tablodaki drop oranını neye göre okuyor belirliyor halen soru işareti? Evet bu konuda fikri olan arkadaşları beyin fırtınası yapmaya davet ediyorum upload_2018-12-31_4-23-8.gif