Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesajlar
4.793
Beğeniler
0
Şehir
Akçay
Healt Point ( HP ) : Canınızı belirtir.

Mana Point ( MP ) : Vuruş tekniklerini kullanmanız için gerekli olan
puandır.

Strength ( STR ) : Fiziksel Vuruşu ve HP'nizi arttırır.

Intelligence ( INT ) : Büyü vuruşunu ve MP'nizi arttırır.

Skill : Tüm büyü ve silah tekniklerine verilen genel isimdir.

EXP : Canavar öldürdükçe kazanılan puanın kısaltılmışıdır. Level atlamak
için EXP biriktirmek gerekir.

SP : Skill point'in kısaltmasıdır. Karakter canavar öldürdükçe, tüm
skilleri açabilmesi için Exp puanın yanında Skill puanı da birikir.

Stat Point : Karakter level atladığında toplam 5 stat point kazanılır.
Bunların bir tanesi STR'ye bir tanesi INT'ye otomatik olarak eklenir. Geri kalan
3 adet'i karakter yapılandırılmanıza göre sizin tarafınızdan eklenir.

Potion : Oyunun çeşitli yerlerinde karşınıza çıkabilecek bir terimdir.
Genel olarak HP ve MP potu en çok kullanılan terimdir.

NPC : Oyunda bulunan görevlilere verilen genel isimdir. Örneğin, silah,
aksesuar, pot satıcıları...

Degree : Eşyanızın level değerini belirten unsurdur.

Upgrade : Eşyalarınızın tüm özelliklerini arttırmak için gerçekleştirilen
işlemdir. Upgrade edilen eşyanın adının hemen yanında +1 +2 +3 .... gibi
belirtilir. İşlemin başarısız olması sonucunda eşyanızın Durability değeri
düşebilir yada eşya tamamen yok olabilir.

Elixir : Upgrade işlemini gerçekleştirmek için gerekli olan iksirlerdir.
4 çeşiti vardır. Bunlar Protector, Shield, Weapon, Accessory'dir.

Lucky Powder : Upgrade işleminizin başarılı olma şansını arttırmak için
gerekli olan unsurdur. Eşyanızın Degree değerine göre aksesuar satan NPC'den
alınabilir. Phy. Attack Power : Karakterinizin yada silahınızın Fiziksel
Vuruş değerini belirtir.

Mag. Attack Power : Karakterinizin yada silahınızın Büyü Vuruş değerini
belirtir.

Parry Ratio : Vuruşlardan kaçma ve en az değerde zarar almayı
sağlamaktadır. Bu değer ne kadar yüksek olursa size yapılan saldırılardan o
kadar düşük zarar görürsünüz.

Attack Rating : Maksimum değerde vuruş yapmayı sağlamaktadır. Bu değer ne
kadar yüksek olursa o kadar yüksek atak gücü elde edilir.

Block : Kalkanlarda bulunan bir değerdir. Bu değer ne kadar yüksek olursa
düşmandan gelen saldırıların büyük çoğunluğunu tamamen engeller.

Durability : Silah ve elbiselerin dayanıklılığını gösterir. Kullanıldıkça
bu değer düşer belirli aralıklarla eşyalarınızın tamir edilmesi gerekir.

Critical : Bu değer silahınızın hangi sıklıklarla maksimum değerde vuruş
yapacağını gösterir. Critical değere ulaşan bir vuruş normal vuruşun ortalama 2
katıdır. Sadece fiziksel saldırılarda geçerli bir değerdir.

Attack Distance : Düşmana ne kadar uzaklıktan saldırı yapabileceğinizi
belirten bir değerdir. Sadece silahlarda bulunur ve metre cinsinden belirtilir.
Okçu karakterler için oldukça önemlidir.

Phy. Absorption : Aksesuarlarda bulunan bir değerdir. Fiziksel
saldırılardan az zarar görmenizi sağlar.

Mag. Absorption : Aksesuarlarda bulunan bir değerdir. Büyü saldırılardan
az zarar görmenizi sağlar.

Phy. Reinforce : Elbise ve silahlarda bulunan bir değerdir. Fiziksel
vuruş gücünüzün belli ölçüde artmasını sağlar.

Mag. Reinforce : Elbise ve silahlarda bulunan bir değerdir. Büyü vuruş
gücünüzün belli ölçüde artmasını sağlar.

Str "x" Increase : Bütün eşyalarda bulunabilmektedir. HP ve fiziksel
vuruş gücünüzü arttırır.

Int "x" Increase : Bütün eşyalarda bulunabilmektedir. MP ve büyü vuruş
gücünüzü arttırır.

Reduce Status : Sadece aksesuarlarda bulunan bir değerdir. Düşman
zehirlerinin etkilerini azaltır.

Immortal : Bu değer silah ve elbiselerde bulunabilir. Eşyanızın kaç
başarısız upgrade sonucunda kaybolmayacağını belirtir.

Steady : Bu değer silah ve elbiselerde bulunabilir. Bu değerin bulunduğu
eşyayı upgrade ederken işlem başarısız olursa Durability değerinin düşmemesini
sağlar. Lucky : Bu değer tüm eşyalarda bulunabilir. Upgrade işleminin
başarılı bir şekilde gerçekleşmesi şansını arttırır.

Astral : +4 ve üzeri eşyalara uygulanır. Upgrade işlemi başarısız olursa
eşyanızın aynı +'da kalmasını sağlar.

Repair Invalid : Upgrade işlemi sonucunda Durability değerini tamamen
kaybeden eşyalarda görülen terimdir. Bu terimin olduğu eşyalar asla tamir
edilemez. Kullanıldıktan sonra sadece NPC'ye satılabilir.

Pvp : Bir başka oyuncu ile yapılan dövüş müsabakasına verilen isimdir.
Pvp yapmak için aksesuar satan NPC'den Prodigy Cape satın almanız gereklidir. Bu
eşyayı giydiğinizde diğer cape giyen her oyuncu ile pvp yapabilirsiniz.

Berserker Modu : Karakterinizin canavar kestikçe artan maksimum güç ve
hız modudur. Ekranın sol üst köşesinde kırmızı noktaların dolması ile bu moda
TAB tuşu ile geçiş yapabilirsiniz. Bu modda iken tüm güçleriniz maksimum değere
ulaşır.

Guild : Belli sayıdaki oyuncuların bir çatı altında toplanması sonucunda
oluşan birliktir. Guild kurucusu dahil tüm üyelerin isimlerinin üzerinde
guild'lerinin adı yer alır. Her guild'in kademesi mevcuttur. Kademesine göre
bazı ayrıcalıkları bulunur.

Union : En az 2 en çok 8 guildin birleşerek oluşturduğu topluluğa verilan
isimdir. Asıl amaç yardımlaşma ve oyuncuların birbirlerine her konuda destek
olmasıdır.

GP : Guild Point'in kısaltılmış halidir. Guild'in kademe atlaması ve bazı
guild işlevleri için biriken puandır. Guild üyesi oyuncuların SP kazanması
sonucunda elde edilir. Exchange : İki oyuncu arasında eşya ve para transferi
için kullanılır. Oyun içerisinde tanımadığınız kişilerden Exchange kabul
etmemenizi öneririz.

Stall : Oyuncunun tezgah kurarak elinde bulunan eşyaları satmaları
anlamına gelir.
 
Yukarı Alt