Kayıt
27 Eylül 2008
Mesajlar
5.579
Beğeniler
1
Şehir
Londra
Formula1 2009 Sezonu'nun üçüncü ayağı olan toplam 305,066Km uzunluğundaki 56 turluk Çin Grand Prixi Şangay Pisti'nde yapıldı ve yağış sebebiyle güvenlik otomobilinin önderliğinde start alan mücadeleye muhteşem yağmur performansıyla Red Bull damgasını vururken, damalı bayrağı ilk iki sırada görerek dubleye imza atan Alman Sebastian Vettel ve Avustralyalı Mark Webber takıma tarihinin ilk yarış zaferini getirdi.

Tamamen kuru zeminde yapılan serbest antrenman ve sıralama turlarının ardından, starta 2 saat kala başlayan yağmur yarışla ilgili tüm stratejilerde değişikliğe gidilmesini zorunlu kıldı.

Otomobillerin yarış için ideal motor ve lastik ısılarını tutturabilmeleri için atılan formasyon turu da güvenlik aracı önderliğinde atıldı. 17 ve 19. ceplerin sahipleri; Kubica (BMW) ve Glock (Toyota) pitten start aldı.

Güvenli aracı önderliğinde verilen startın ardından otomobiller 8 turu konvoy halinde attılar. Bu bölümde Sutil (Force India), Rosberg (Williams) ve Alonso (Renault) yakıt takviyesi için pite yönelirken, güvenlik aracı sürücüsü Bernd Maylander bitime 48 tur kala pistten ayrıldı. Çifte dünya şampiyonu İspanyol pilot Alonso (Renault) pite yöneldiği için geriye düşünce, yarışın bir anlamda gerçek startının verildiği 48. turda Vettel (Red Bull) ve Webber (Red Bull) ilk çizgiye oturmuş oldu.

Son dünya şampiyonu Hamilton'un (McLaren) 16. viraj çıkışında spin atarak zaman kaybettiği ilk bölümün yıldızıysa Buemi'ydi (Toro Rosso), çaylak İsviçreli 5. sıraya kadar tırmandı.

Önce Webber (Red Bull), ardından da Vettel (Red Bull) ilk planlı pit stoplarını yapınca Button (BrawnGP) liderliği devraldı.

16. viraj çıkışında frenleme sorunu yaşayan Kubica (BMW) önündeki Trulli'ye (Toyota) çarptı, kaza anında Polonyalı sürücünün otomobili havalandı ve piste birçok parça yayıldı, şans eseri de olsa iki sürücünün de sağlık problemi yaşamamış olmasıysa kaza ardından teselli oldu.

Button (BrawnGP) 20. turda pite yönelince Vettel (Red Bull) liderliği yeniden devraldı. Alman pilota çarpan Buemi (Toro Rosso) ön kanadını kırarak gerilere düşerken, güvenlik otomobili bir kez daha piste girmek durumunda kaldı.

Geride kalan 21 turda 3. sıraya kadar tırmanmayı başaran Massa (Ferrari) büyük bir hayal kırıklığı yaşadı, otomobili iflas eden Brezilyalı pilot yarışı bırakmak zorunda kaldı.

Bitime 33 tur kala ilk 8; Vettel (Red Bull) - Button (BrawnGP) - Webber (Red Bull) - Hamilton (McLaren) - Raikkonen (Ferrari) - Kovalainen (McLaren) - Barrichello (BrawnGP) - Buemi (Toro Rosso).

25. turda frenlemeyi kaçırarak kaçış yoluna taşansa Nakajima (Williams) oldu, Japon pilot sorunsuz olarak piste döndü ama 27. turda spin atarak bu kez de kum havuzuna taştı. Bir kez daha sarı bayraklar sallanmaya başladı.

14. viraj öncesinde frenlemeyi kaçıran Button (BrawnGP) pist dışına taştı, fırsattan istifade eden Webber (Red Bull) ikinciliği devraldı. Avustralyalı sürücü yarışın en kritik noktası olan 16. viraj çıkışında benzer bir hata yapınca yeniden 3. sıraya geriledi, bir tur sonra da atak yaparak yerini geri aldı.

32. tura gelindiğinde lider Vettel (Red Bull) en yakın takipçisiyle farkı 18 saniyeye çıkardı.

43. turda ilk 8; Vettel (Red Bull) - Webber (Red Bull) - Barrichello (BrawnGP) - Button (BrawnGP) - Buemi (Toro Rosso) - Kovalainen (McLaren) - Hamilton (McLaren) - Sutil (Force India)

52. turda da Sutil (Force India) hata yapıp yarış dışı kalınca sarı bayraklar çıktı, takımın puan umutları da suya düşmüş oldu.

2009 Sezonu'nun üçüncü ayağı olan Çin Grand Prixi'ne de yağmur damgasını vurdu. Güvenlik aracı eşliğinde start alan mücadeleye muhteşem yağmur performansıyla Red Bull damgasını vururken, damalı bayrağı ilk iki sırada görerek dubleye imza atan Alman Sebastian Vettel ve Avustralyalı Mark Webber takıma tarihinin ilk yarış zaferini getirdi.

İlk iki yarışın galibi İngiliz Jenson Button ise 3. oldu ve BrawnGP'yi bir kez daha podyuma çıkarmayı başardı.

Tartışmalara yol açan ve otomobile tur başına 0.5 saniye kazandırdığı iddia edilen çift katmanlı difüzörü ve KERS sistemini kullanmayan Red Bull'un Çin'deki bu başarısı pilotajdaki üstünlük olarak yorumlandı.

1 Sebastian Vettel Red Bull 1:57:43.485
2 Mark Webber Red Bull
3 Jenson Button Brawn
4 Rubens Barrichello Brawn
5 Heikki Kovalainen McLaren
6 Lewis Hamilton McLaren
7 Timo Glock Toyota
8 Sebastien Buemi Toro Rosso
9 Fernando Alonso Renault
10 Nick Heidfeld BMW
11 Sebastien Bourdais Toro Rosso
12 Kimi Räikkönen Ferrari
13 Robert Kubica BMW
14 Giancarlo Fisichella Force India
15 Nico Rosberg Williams
16 Nelson Piquet Renault
17 Adrian Sutil Force India
18 Kazuki Nakajima Williams
19 Felipe Massa Ferrari
20 Jarno Trulli Toyota
 
Yukarı Alt