1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Age of Empires 3: The Asian Dynasties (PC)


  1. ReAcTiVe

    ReAcTiVe Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    4 Ekim 2007
    Mesajlar:
    2.284
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    Lise
    Bu sefer Asya kıtasında hüküm sürüp, çağ atlamaya devam ediyoruz
    Birkaç küçük kulübe, birkaç köylü, birkaç asker, birkaç kaynak, ama sonsuz azim ve cesaret ve bu çabalar sonrası çağ atlama ve savaşın gerçek çağı Age of Empires. Dünya, geçmişten günümüze sayısız savaşa sahne oldu. Bu savaşları konu alan birçok oyun ve film de oldu tabii haliyle. RTS dediğimiz türde bir efsane var ki, yakın zamanda 2 boyuttan 3 boyuta geçerek, getirdiği yenilikler ve en önemlisi muhteşem görselliği sayesinde eski hayranları bir yana, sevenler kitlesini yeni üyelerle arttırarak birçok savaşçının mücadelelerini monitörlerimize taşımayı başardı. Age of Empires 3�ün bu ikinci genişleme paketi olan The Asian Dynasties� de eski adetler yerini yenilerine bırakmıyor, aksine her şey olduğu gibi yerinde. Yine ağaç kesiyoruz, maden arıyoruz, tarla sürüyoruz ve doğal olarak birim üretiyoruz, ama dedim ya günümüze kadar farklı savaşçıları monitörlerimize taşıyan AEO, bu kez de Asya uygarlıklarına el atıyor.

    Hanedan savaşçıları

    The Warchiefs�de yerli ırka mensup bir hikaye akışında yer almışken oyunun mistik bir yönünün oluştuğunu görmüştük. Yeni ek paketimizde ise Japonya, Çin ve Hindistan uygarlıklarına özgü üç farklı senaryoyu oynama şansına sahip oluyoruz. Paketimizin yapımcı koltuğunda ise Big Huge Games bulunuyor. Yeni ırklarımızın her birine özel güçleri ve yapıları bulunuyor. Örneğin Japon ırkında, sınırsız özellikte meyve bahçeleri bulunuyor. Böylece sürekli üretim için iyi bir kaynağa sahip oluyoruz. Çin ırkında ise topçu birlikleri bulunuyor. Hindistan�ı seçtiğimiz taktirde biraz daha farklı bir yapıya sahip olduklarını görüyoruz. Öncelikle bu ırkta filli rahipler bulunuyor. Ayrıca kaplanları da kontrol edebiliyoruz. Hindistanlılar için kutsal olarak görülen inekler de oyunda unutulmamış. Yine bu ırkı kontrol ederken bu hayvanlara özel tapınaklar inşa edebilir ve inekler üretebilirsiniz. Tabii ki doğal olarak bu hayvanlara herhangi bir zarar veremiyorsunuz. Son dip not olarak Japon ırkında olduğu gibi Hindistan ırkında da sınırsız bir kaynak bulunuyor. Mango ağaçları sayesinde topluluğunuzun ahşap ihtiyacını fazlasıyla karşılayabiliyorsunuz. Oyunumuzun hiç değişmeyen ana özelliği çağ atlama faktörü oldukça önemli. Her bir üst gelişim için belirli seviyelerde her kaynaktan elinizde bulunması gerekiyor. Çağ atladıkça daha gelişmiş savaş aletleri ve ekonomiye sahip olurken, üç farklı ırka özel tarihi değerde yapıları inşa etme olanağına da sahip olabiliyoruz. Mesela Hindistan için Tac Mahal.

    Normal senaryo dışında Skirmish modu yeni ek pakette de bulunuyor. Bu mod sayesinde bu üç farklı ırk dışında, eski ırkları da tekrar kontrol edebilme şansına sahip oluyoruz. Genelde oynanış içerisinde bir de müttefik kuvvetlerimiz oluyor. Yeteri kadar farklı sayıda haritaya da sahip olduğumuz yapımda kendimize has haritaları da editör sayesinde oluşturabiliyoruz.

    Savaşın rengi

    The Asian Dynasties� de görsellik olarak önemli bir yenilik yok. Oyun Age of Empires 3�ün ödüllü grafik motorunu kullanıyor. Yeni eklenen yapılar, savaş araçları ve çevre detayları ile birlikte hala oldukça kaliteli bir görsellik hakim. Sesler ve müziklerde de değişiklikler yok. Tabii ki yeni eklenen ırkların diyalogları ve ırklara özel AEO Main Theme haricinde. Teknik detayların sisteme getirdiği herhangi yeni bir yük ise bulunmuyor. Eğer Age of Empires 3�ü sorunsuz olarak sisteminizde oynadıysanız, bunu da hiç sorun yaşamadan rahatlıkla oynayabilirsiniz.

    World in Conflict ve Company of Heroes�in ek paketinin yanında The Asian Dynasties biraz sönük kalıyor. Hem yenilikçi oynanış hem de Directx 10�u destekleyen iki yapım karşısında bu özelliklerden mahrum olmasına rağmen oyunumuz yine de kaliteli. Özellikle Age of Empires müdavimlerinin oynaması gerektiğini düşündüğüm yeni paket, ayrıca yıllardan beri süre gelen birim oluşturma ve ordu kurup saldırma taktiğini tekrar benimsiyor.