Icerige atla
Extraloob

Sıcak Çarpması Başa Güneş Geçmesi

· 16 Replies · 1.4K views
B
Black Rain OP ⭐ 19y
#1
Sıcak çarpması halinde hastanın öncelikle sıcak ortamdan uzaklaştırılması, yatırılarak veya oturtularak dinlendirilmesi gerektiği ifade edilerek bilinci yerinde olmayan, yarı baygın veya nöbet geçiren hastaya ağızdan sıvı verilmemesi gerektiği vurgulandı.



Avrupa Acil Tıp Birliği Başkan Vekili Uz. Dr. Ülkümen Rodoplu, sıcak çarpması tablosunda gerçek vücut ısısının 41 dereceyi aştığını, böyle durumlarda ilk yardımın çok önemli olduğunu söyledi.

Uz. Dr. Ülkümen Rodoplu, aşırı sıcak hava ve yüksek nem oranının yaşlılar, bebekler, hamileler, kalp ve damar ile şeker hastaları, şişmanlar ve bazı cilt hastalığı olanları daha kolay etkilendiğini belirtti. Ülkümen Rodoplu, önümüzdeki günlerde çöl sıcaklarının beklendiği Türkiye'de, önemli sağlık sorunlarının yaşanabileceğini ifade etti.

Türkiye'de 65 yaşının üzerindeki kişilerde aşırı sıcak nedeniyle her bir milyon kişiden 5'inin öldüğünü, bu oranın 5-44 yaş arasında milyonda 1'den daha az olduğunu anlatan Rodoplu, şöyle devam etti: "Sıcak çarpmasında, sıvı kayıpları, yerine konulamadığında özellikle yaşlılarda ve bebeklerde ölüme yol açabilir. Sıcaklarda şişmanlar, kalp ve damar hastaları, yanık, egzema, sedef, ter bezi bozuklukları bulunanlar, hareketsiz kalanlar, alkolikler ve uzun süre ısıya maruz kalan sporcular, nöbetçi askerler, madenciler ve itfaiyeciler risk altındadır. Sıcak çarpması tablosunda, gerçek vücut sıcaklığı 41 dereceyi aşar. Bu durumda santral sinir sistemi bozukluğu ve terleyememe görülür. Dolayısıyla, asıl sorun terleyemediğimizde başlar."

İlk Yardım

Hastanın öncelikle sıcak ortamdan uzaklaştırılması, yatırılarak veya oturtularak dinlendirilmesi gerektiğini ifade eden Dr. Rodoplu, sözlerini şöyle sürdürdü: "Sıcak çarpması olan hasta için derhal serinletici önlemler alınmalıdır. Öncelikle giysilerin çıkarılıp, hastanın esintili ve serin bir yere alınması çok önemlidir. Bilinci yerinde değilse, yarı baygın veya nöbet geçiriyorsa kesinlikle ağzından sıvı vermeyin. Bilinci yerindeyse sıvı verin. Su ve ayran en doğru seçenektir. 30 dakika içinde iyileşme görülmezse, bilinci bulanıklaşırsa ve vücut ısısı düşmezse, 112'yi arayarak hastayı en kısa sürede hastaneye ulaştırın."

Alıntıdır
16 Replies
M
Midbroke ⭐ 18y
#2
Şöyle konular açmayı bıraksana 😁
R
RoyalFlush ⭐ 19y
#3
bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu.bence herkes bilmeli.malum ambulanslar geç gelebiliyor.
B
Black Rain OP ⭐ 19y
#4
Şöyle konular açmayı bıraksana 😁

Yararlı Konular Açmak Ne Zamandan Beri Suç Oldu Aanlayamıyorum Ve Sinirleniyorum... Ben El altında Bulunması Gereken Bbilgileri buraya Getirip Size Faydalı Olmak İstiyorum Başına Böyle Bişeyler Gelse KİMBİLİR NAPARSIN :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x :x
A
Aleral ⭐ 18y
#5
Şöyle konular açmayı bıraksana 😁


Madem sen paylaşmıyorsun başkalarının paylaştıklarına saygı göster ❗
M
Midbroke ⭐ 18y
#6
Niye herkes bana karşı cephe olmuş . Arkadaş paso flood yapıyor bende buna sinir oldum . Bende açayım o zaman yanıklarda şunu yapın bilmemne . Baş dönmesi , fast - food . haha alemsiniz yav
.NET
.NET ⭐ 19y
#7
Niye herkes bana karşı cephe olmuş . Arkadaş paso flood yapıyor bende buna sinir oldum . Bende açayım o zaman yanıklarda şunu yapın bilmemne . Baş dönmesi , fast - food . haha alemsiniz yav

Yapacaksın zaten 😉
[F New]Solo Gitarist
M
Midbroke ⭐ 18y
#8
Arkadaşın 1 sayfadaki konu sayısı : 15 - Sizce de bu sayı biraz fazla değil mi ?
.NET
.NET ⭐ 19y
#9
Arkadaşın 1 sayfadaki konu sayısı : 15 - Sizce de bu sayı biraz fazla değil mi ?

Bak dostum, bu forum sadece gezip tozmak için değil, laga luga yapmak için de değil, aynı zamanda paylaşım yapmak içindir 😉 Arkadaşımız demek ki böyle konulara önem veriyor ki payaşıyor. Ne demiş ünlü düşünür Hakkı Baba; Paylaşmak güzeldir. Ne demiş ünü düşünür Müslüm GÜRSES; Biz babadan böyle gördük 😉 Anlayan anladı...
[F New]Solo Gitarist
B
Black Rain OP ⭐ 19y
#10
Arkadaşın 1 sayfadaki konu sayısı : 15 - Sizce de bu sayı biraz fazla değil mi ?

Ben Boş Konularmı Açıyorum Sana Ssoruyorum... Zevk İçin Eğlence İçinmi Konu Açıyorum... Yazık Ya Bi Konu Açtık Diye Böle Bişey Yazamassın.. Açtığım Konular İnasn Hayatını Derinden Etkileyen Yararlı Konular Bunu Demeye Hakkın Yok ctrl+v Yaparım Bu Da Seni Pek İlgilendirmez Bence... Yararlı Bulduğum Şeyleri Burda Paylaşmaktan Gurur Duyuyorum AMA BU KONULARA GİRMEYİP İLGİLENMEYENLERDEN DE UTANIYORUM... İyi Bişeyler Yapmak Popüler Konular Açmaktanmı Geçer Yoksa Yararlı Bilgilerin İçinde Oduğu Konular Aaçmaktanmı ???? SİZE SORUYORUM BENİ BU KONUDA SUÇLAYAMASSIN...
R
RoyalFlush ⭐ 19y
#11
Arkadaşın 1 sayfadaki konu sayısı : 15 - Sizce de bu sayı biraz fazla değil mi ?

EN BOŞ KONULARMI AÇIKYORUM SANA SORUYORUM ZEVK İÇİN EĞLENCE İÇİNMİ KONU AÇIYORUMMMMMMMMM... YAZIK YA Bİ KONU AÇTIK DİYE BÖLE BİŞEY YAPAMAZSINIZ AÇTIIM KONULAR İNSAN HAYATINI DERİNDN ETKİLEYEN YARARLI KONULAR BUNU DEMEYE HAKKIN YOK ctrl+v YAPARIM BU DA SENİ PEK İLGİLENDİRMEZ BENCE... YARARLI BULDUĞUM ŞEYLERİ BURADA PAYLAŞMAKTAN GURUR DUYUYORUM AMA BU KONULARA GİRMEYİP İLGİLENMEYENLERDEN DE UTANIYORUM... İYİ BİŞEYLER YAPMAK POPULER KONULAR AÇMAKTANMI GEÇER YOKSA YARARLI BİLGİLERİN İÇİNDE OLDUĞU KONULAR AÇMAKTANMI ???? SİZE SORUYORUM BENİ BU KONUDA SUÇLAYAMASSIN...



tamam sonuna kadar haklısında.birde caps lock u kapatırsan çok daha mutlu olacağım 👍
M
Midbroke ⭐ 18y
#12
Tamam senin dediğin gibi olsun . Birde ben şunu merak ediyorum onu da açıver . Güneş kreminin yararları tamam mı ? 😁
B
Black Rain OP ⭐ 19y
#13
Ya ben sana şak yapıormu görünüyorum arkadaşım senin benle ne alıp veremediğin var ya yeter artık sayende birdaha paylaşım maylaşım yapmıcam ya sen ne biçim bir insansın yaaaaaa
M
Midbroke ⭐ 18y
#14
Ya ben sana şak yapıormu görünüyorum arkadaşım senin benle ne alıp veremediğin var ya yeter artık sayende birdaha paylaşım maylaşım yapmıcam ya sen ne biçim bir insansın yaaaaaa


Amma da alıngan insanmışsın hee . Açtığın konular gereksiz dedim birde dalga geçtim verdiğin tepkiye bak . Agresif.
B
Black Rain OP ⭐ 19y
#15
Seen bu kadar rahat bunalrı söyliye biliyorsan agresim olan ben olmam... Nankör olan sen olursun !
M
Midbroke ⭐ 18y
#16
Seen bu kadar rahat bunalrı söyliye biliyorsan agresim olan ben olmam... Nankör olan sen olursun !


Peki bırakalım tartışmayı sen yoluna , ben yoluna . 😉

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: