Icerige atla
Extraloob

Road Runner İsimli Süper Bilgisayardan Rekor

· 4 Yanıt · 1.2K görüntüleme
B
belirsizzzzz OP ⭐ 19y
#1
IBM'in geliştirdiği süper bilgisayar Road Runner, performansıyla Dünyanın en güçlü sistemi oldu.

Amerikan ordusunun nükleer araştırmalar için kullandığı süper bilgisayarı Road Runner, saniyede 1.026 katrilyon hesaplama yaparak (1.026 Peta-FLOPS) büyük bir Dünya rekoruna imza atmayı başardı. IBM tarafından geliştirilen ve 133 milyon Dolar değerindeki Road Runner, 12.960 adet geliştirilmiş hücre işlemciye sahip. Bu işlemciler aslında oyunculara çok da yabancı değil: Evinizdeki PS3'lere gücünü veren de bu tip bir işlemci.



Road Runner sadece bu işlemcilere değil, çok sayıda AMD Opteron işlemciye de sahip. Sonuçta ortaya çıkan sistem, tam 116.640 adet çekirdekten oluşuyor.

Kaliforniya'daki Lawrence Livermore Ulusal Laboratuvarı'nda bulunan Road Runner'dan önceki rekor, yine IBM tarafından geliştirilen BluGene/L isimli süper bilgisayara aitti. BluGene/L'nin performansı, Road Runner'ın neredeyse yarısı kadardı.

Şu anda sadece askeri amaçlar için kullanılan Road Runner'ın, yakın gelecekte iklim değişikliği gibi önemli çevre sorunlarının çözülmesinde de kullanılabileceği söyleniyor.
4 Yanıt
T
TitusPullo ⭐ 19y
#2
Bi kerede bizden çıksın böyle güzel haberler ya. Adamlar ortalığı kasıp kavuruyor. Bu Alet 133milyon$ değil 1milyar$ versek yine satmazlar bize. Adamlar kendi çıkarları için uğraşıyor. Neymiş efendim çevre sorunları. Hepsi hikaye piyasaya şirin gözükmek için.
B
belirsizzzzz OP ⭐ 19y
#3
Bi kerede bizden çıksın böyle güzel haberler ya. Adamlar ortalığı kasıp kavuruyor. Bu Alet 133milyon$ değil 1milyar$ versek yine satmazlar bize. Adamlar kendi çıkarları için uğraşıyor. Neymiş efendim çevre sorunları. Hepsi hikaye piyasaya şirin gözükmek için.


bizden anca sırtkaşıma aletinin v.2 si çıkar
*Eklenen özellikler 5.parmak geldi
*Hareketlendirildi.
😈 😁
T
TitusPullo ⭐ 19y
#4
Bi kerede bizden çıksın böyle güzel haberler ya. Adamlar ortalığı kasıp kavuruyor. Bu Alet 133milyon$ değil 1milyar$ versek yine satmazlar bize. Adamlar kendi çıkarları için uğraşıyor. Neymiş efendim çevre sorunları. Hepsi hikaye piyasaya şirin gözükmek için.


bizden anca sırtkaşıma aletinin v.2 si çıkar
*Eklenen özellikler 5.parmak geldi
*Hareketlendirildi.
😈 😁


hehehe 😁 çok haklısın ercanım.Olmadı mı olmuyor. Zeki insan mı yok. hayır asla böyle birşey söylenemez. Milletimizde imkan yok. Devlet yeterli imkanı sağlamıyor bu alana.Dökse parayı biraz bilime bak gör o zaman ne bilinmeyen üstü çamurlanmış çevherler çıkıyor. Altını çamurlu suya batırsan değerini kaybeder mi hayır. bizde ki de bu hesap

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: