Icerige atla
Extraloob

Radeon HD 3870 X2

· 8 Replies · 2.9K views
R
ReAcTiVe OP ⭐ 19y
#1


ATI Radeon HD3870 tek bir ekran kartı gibi dışarıdan gözükse de aslında çift GPU'lu bir ekran kartı. Yani açık ifade etmek gerekirse aslında iki tane HD3870'nin birleşimi. ATI'nin, Nvidia'nın 8800GTX ve 8800 Ultra'sına rakip olarak hazırladığı HD3870 X2 bakalım nasıl bir başarı yakalayacak, bunu az sonra testlerimizde göreceğiz.








HD3870 X2 resmine bakarsanız soğutucu kısmının ne kadar geniş ve büyük olduğunu hemen farkedeceksiniz. Tabii böyle bir soğutucunun sebebi 2 işlemci, 2 ekran kartı ve herşeyin 2 katı olması sebebiyle oluşacak ısınmanın en aza indirgenmesi.

Ekran kartı üzerinde daha önce çoğu ekran kartında bir tane görmeye alışık olduğumuz güç girişinden iki tane var. Herşeyin 2 tane olması konusunda ATI sanki özel uğraş göstermiş.

HD 3870 X2'nin PC'nizde stabil bir şekilde çalışmasını istiyorsanız güç kaynağınızın en az 500w veya daha fazla güç kapasiteli olması gerekiyor. Hele bir de overclock yapmaya niyetliyseniz epey bir güçlü güç kaynağına ihtiyacınız var.

8 Replies
J
Jigsaw ⭐ 19y
#2
Ekran kartının kendi içinde komplike bir crossfire'ı var sanki. Off bu bende olacaktı..
D
dR.NooB ⭐ 19y
#3
Bende açıcaktım bunla ilgili bi topic..

Bi ekleme yapıyım.. 3870 X2 : geForce 8800 Ultradan daha ii gözükomuş. test sonuçlarını fotoları vardı.. Crysis' de 8800 Ultra daha ii fakat Cod-4' de Açık ara alıo x2... diğer oyunlardada hep x2 önde...
J
Jigsaw ⭐ 19y
#4

Bende açıcaktım bunla ilgili bi topic..

Bi ekleme yapıyım.. 3870 X2 : geForce 8800 Ultradan daha ii gözükomuş. test sonuçlarını fotoları vardı.. Crysis' de 8800 Ultra daha ii fakat Cod-4' de Açık ara alıo x2... diğer oyunlardada hep x2 önde...

Çünkü nVidia firmasıyla Crytek'in anlaşması var oyun içindeki reklamından ve tüm trailerdan da görebileceğiniz gibi. Bu yüzden Crysis oyunu ATI driverlarını gördü mü kasarak çalışıyor kullanıcıları ekran kartının kötü olduğunu düşündürmek için işte böyle pislik bir foya çıktı bu oyundan da. Sen de doğru bi noktaya değindin.
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#5
peki bundan 2 tane takarsak crossfire hesabı durum nasıl olur veya bu tek mi takılıyor Idea
J
Jigsaw ⭐ 19y
#6

peki bundan 2 tane takarsak crossfire hesabı durum nasıl olur veya bu tek mi takılıyor Idea


## ATi Radeon HD 3870 X2'nin Crossfire Test Sonuçları ##
- Resim Silinmiş.

AMD-ATi'nin çift grafik işlemcili yeni ekran kartı Radeon HD 3870 X2'nin Quad-Crossfire desteğine sahip olduğu biliyoruz. 55nm üretim teknolojisine sahip RV670XT gpu'sunun iki tanesine sahip olan ve 1GB GDDR3 bellek ile gelen Radeon HD 3870 X2'nin henüz Quad-Crossfire sürücüsü tam olarak hazır olmasa bile BETA sürücüler ile yapılan ilk testler de gün yüzüne çıktı. Toplamda 4 grafik işlemci, 2GB GDDR3 bellek ve 4x 320 adet paralel işlem birimi gibi detaylara sahip Radeon HD 3870 X2 Crossfire malesef sürücülerin hazır olmaması nedeniyle testlerde beklenilen değerlerin altına henüz imza atamıyor ama AMD-ATi'nin yılın ilk çeyreği içerisinde Quad-Crossfire sürücülerini de hazır etmesi bekleniyor. Bu arada test sisteminin Core 2 Duo QX9650, MSI X48 Platinum, Samsung M378BZ873CZ0-CF8 2x1024MB DDR3, Seagate Barracuda 10 SATAII 750GB (ST3750330AS/P,7,200rpm), ve Windows Vista'dan oluştuğunu da ifade edelim.

- Resim Silinmiş.- Resim Silinmiş.- Resim Silinmiş.
D
dR.NooB ⭐ 19y
#7


Bende açıcaktım bunla ilgili bi topic..

Bi ekleme yapıyım.. 3870 X2 : geForce 8800 Ultradan daha ii gözükomuş. test sonuçlarını fotoları vardı.. Crysis' de 8800 Ultra daha ii fakat Cod-4' de Açık ara alıo x2... diğer oyunlardada hep x2 önde...

Çünkü nVidia firmasıyla Crytek'in anlaşması var oyun içindeki reklamından ve tüm trailerdan da görebileceğiniz gibi. Bu yüzden Crysis oyunu ATI driverlarını gördü mü kasarak çalışıyor kullanıcıları ekran kartının kötü olduğunu düşündürmek için işte böyle pislik bir foya çıktı bu oyundan da. Sen de doğru bi noktaya değindin.


Shocked Resmen alçaklık..ATI forever headbang2ft9

1-2 sene beklicem.. Fiyatı baya düşer x2 nin o zaman alırım.. Mr. Green ama ozamana kadarda yeni oyunlar çıkar bu desteklemez Confused
R
Redefine ⭐ 19y
#8
Ekran Kartında Atı den şaşmam.

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: