Icerige atla
Extraloob

Organ Bağışı Hakkında // Duyarlı Olalım Lütfen

· 59 Replies · 3.2K views · Page 2 / 3
Replies
L
Liu ⭐ 19y
#21
Tabi ki de mutlu eder hacım
Zaten ben öldükten sonra benim içimde organım kalsa bana faydası ne olcak ki ??
Hea ölmeden öncede
Şuan bi tek kan bağışı yaptım ve yapıcam da 6 ay sonra...
Ve buda bana mutluluk veriyor hayatta birileri için birşeyler yapmak...
M
#22
Olması gereken şeylerin adını iyilik yapmak koymuşlar...
Baksana dedelerimiz toprak altında doğmuşlar..
(sago)

İslam dinine mensub olduğumuz için insanların kafasında soru işaretleri oluyor. Yetkili ve sözü geçen kişilerin doyurucu bir açıklama yapması ve her bireyin Organ Bağış Kartı alması lazım..

Çok önemli bir konu, değinen arkadşa teşekkür ederim..
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#23

İyi de okuyoruz bilgileniyoruz işte illa mesaj atmak şart mı ki?


Böyle ciddi bir konu içerisinde laf sokmak şart mı?

Laf sokmakla alakası yok nereye çekersen oraya gider Türkçe.. Mantıklı olanı söyledim ben.. Bizden adam olmaz diyorsun yok mesaj falan atmamısız ben de atmadıgım icin üzerime alındım oysa okudum bastan sona. Anlatabildim umarım?


Belki bilmiyorsundur bi hatırlatayım dedim, konunun aşağıda yada yukarıda olmasını son atılan mesajın zamanı belirler. Kimse duyarlılık göstermez ise bu konu 1 güne arka sayfalara gider ve sadece topu topu 30 kişi bu sayfayı görüntülemiş olur. (zaten 10 tanesi jigy'nin girip çıkması.) Herkez senin zihniyetinde olursa ben anlayacağımı anladım diğer üyeler beni ilgilendirmez gibilerinden...İşte ben o vakit lafımı söylerim bizden adam olmaz!!!
M
#24
Tabi ki de mutlu eder hacım
Zaten ben öldükten sonra benim içimde organım kalsa bana faydası ne olcak ki ??
Hea ölmeden öncede
Şuan bi tek kan bağışı yaptım ve yapıcam da 6 ay sonra...
Ve buda bana mutluluk veriyor hayatta birileri için birşeyler yapmak...


Kan bağışı inanılmaz faydalı ve hem kendimize hemde diğer ihtiyacı olanlar için..

İyilikmi dersiniz yardımlaşmamı bilemem ama her 'acil bir hasta için' anonsunu duyduğumuzda bunu yapmamak gibi bir lüksümüz yok.

Bende düzenli olarak kan veriyorum ve kana ihtiyacı olanlar adına sana teşekkür ediyorum..
L
Liu ⭐ 19y
#25
Önemli değil şımardım 😳 😜 😁
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#26
Ayakta alkışlıyorum sizleri brawo gerçekten. Keşke herkez sizin gibi bu konuya önem versede daha fazla hayat kurtarsak.
L
Liu ⭐ 19y
#27
Keşke hacım keşke başımdan geçen bi olayı anlatıyım sizlere
Abimle bir gün eve gidiyorduk yolda minibüsteyiz
radyoda bi haber geçti:
-acilen Ab rh + kana ihtiyaç vardır diye
(Abimin kan gurubundan)
-Hastane işte X hastanesi (ismini unuttum) tamda o hastahanenin yakınından geçiyorduk
Abim dedi yürü gidelim
(gittik)
-işte danışmaya sorduk yönlendirdiler bizi
-abimden aldılar 1 lt kan
Hasta yakınları çok minnettar kaldılardı ya gerçekten çok mutlu edici bir tabloydu...
M
#28
ORGAN BAĞIŞI NEDİR ?
Ölümünüzden sonra organlarınızın başka bir insan için kullanılmasına izin vermenizdir. Görmeyen bir insanın görmesini ya da hayatını diyaliz cihazına bağlı olarak sürdüren bir böbrek hastasının hayata dönmesini sağlar,

HANGİ ORGANLAR BAĞIŞLANABİLİR ?
Sağlıklı her organ bağışlanabilir. Ülkemizde :kalp, akciğer, böbrek, karaciğer ve pankreas gibi organlar ;kalp kapağı, gözün kornea tabakası , kas ve kemik iliği gibi dokular başarıyla nakledilebilmektedirler. Bir kişi organlarını bağışlayarak bir çok insana yaşama şansı verebilir.

ORGAN BAĞIŞINI KİMLER YAPABİLİR ?
1979 tarih ve 2238 sayılı yasa gereği organ bağışı yapılabilmesi için 18 yaşını doldurmuş olmak ve bu dileğinizi iki tanık huzurunda sözlü olarak yapmanız, ayrıca bunun bir hekim tarafından tasdik edilmesi yeterli olacaktır. Bunun için en yakın sağlık kuruluşuna başvurarak "Doku ve Organ Bağış Belge"nizi alabilirsiniz.

ORGAN ALIMI NASIL GERÇEKLEŞTİRİLİR ?
Organlarınızın alınması işlemi, konunun uzmanı doktorların bulunduğu Sağlık Bakanlığı ve Üniversite Organ Nakil Merkezlerin'nde gerçekleştirilir. Organ bağışında bulunduğunuz taktirde organ bekleyen hastalara yaşama şamsı verebilmeniz için "Bağış Belgenizi" bir kimlik gibi sürekli yanınızda bulunduırmanız ve bu konuyla ilgili olarak yakın akrabalarınıza bilgi vermeniz gerekmektedir.

ORGAN BAĞIŞININ DİNİMİZCE BİR SAKINCASI YOKTUR.

!!!! HAYATA YENİDEN MERHABA DİYEMEZSİNİZ AMA DEDİRTEBİLİRSİNİZ !!!!
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#29
Evt kafasında dinimizde bir sakıncası varmıdır şüphesi olanlar rahat olsun asla bir sakıncası yoktur. Din adamları bunu açıkladı zaten.

Keşke hacım keşke başımdan geçen bi olayı anlatıyım sizlere
Abimle bir gün eve gidiyorduk yolda minibüsteyiz
radyoda bi haber geçti:
-acilen Ab rh + kana ihtiyaç vardır diye
(Abimin kan gurubundan)
-Hastane işte X hastanesi (ismini unuttum) tamda o hastahanenin yakınından geçiyorduk
Abim dedi yürü gidelim
(gittik)
-işte danışmaya sorduk yönlendirdiler bizi
-abimden aldılar 1 lt kan
Hasta yakınları çok minnettar kaldılardı ya gerçekten çok mutlu edici bir tabloydu...


Abinede çok teşekkürler burdan. Bende çok kez kan verdim bu şekilde, hasta yakınlarının size bir teşekkür etmesi bile çok mutlu edici ve gurur verici birşey (:
L
Liu ⭐ 19y
#30
Kendisi asker kulaklarını çınlattık biraz burdan 😜 😁
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#31
iyi oldu iyi (:
L
Liu ⭐ 19y
#32
adam nasıl askerlik yapıyorsa günün 5/6 saati msn de xD
M
#33
Pazar günü, çok kalabalık kafe yanlız ben varım elemanlardan kimse yok.
Arkadaşım geldi, bir akrabasının kız çocuğuna kan trambositi lazımmış.
Gidemem edemem kafeye kim bakcak diye naz yaparken hastaneye gittik.
Doktorun ilk dediği 3 gün içinde alkol aldınmı ? Bu işlerde yalan olmaz dedim dün aldım ama sadece bir bira..
Olmaz dediler döndüm çıktım hastaneden.
Canım sıkılmasın diye çocuğun akıbetini sormadım.
Aklıma geldikçe üzülürüm..
L
Liu ⭐ 19y
#34
Sen elinden geleni yapmışsın boşver düşünmen bile yeterlidir ...
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#35
yaw ben her gece istisnasız alkol alırım bira,vodka,cin vs..vs.. acil bir durum olursa kan verme şansımı yitiriyorum zannımca 😐
F
F34RL3SS ⭐ 19y
#36
Keşke hacım keşke başımdan geçen bi olayı anlatıyım sizlere
Abimle bir gün eve gidiyorduk yolda minibüsteyiz
radyoda bi haber geçti:
-acilen Ab rh + kana ihtiyaç vardır diye
(Abimin kan gurubundan)
-Hastane işte X hastanesi (ismini unuttum) tamda o hastahanenin yakınından geçiyorduk
Abim dedi yürü gidelim
(gittik)
-işte danışmaya sorduk yönlendirdiler bizi
-abimden aldılar 1 lt kan
Hasta yakınları çok minnettar kaldılardı ya gerçekten çok mutlu edici bir tabloydu...

Bir insandan max. kaç lt kan alinabilir ?
Yada insandan fazla kan alınmasi nasil sonuçlar dogurur?
Bunu ögrenebilirmiyim 😐
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#37
Aramızda tıp okuyan yada mezunu varsa cevabını verir. Ama bende senin kadar biliyorum işte. Sen googleye yaz bu konuyla bağlantılı bir iki kelime çıkar (:
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#38
ups
D
DyCo ⭐ 19y
#39
bendende Bir Post olsun bari T-bot Crack çıktı denilse Millet hmen yüzlerce Mesaj atar Adam işler böle konulara geldimi kimse Uğramaz Yanlış anlamayın arkadaşlar bu dediğim Doğru çünki
T
TitusPullo OP ⭐ 19y
#40
bendende Bir Post olsun bari T-bot Crack çıktı denilse Millet hmen yüzlerce Mesaj atar Adam işler böle konulara geldimi kimse Uğramaz Yanlış anlamayın arkadaşlar bu dediğim Doğru çünki


harika söyledin 😉

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: