Icerige atla
Extraloob

Müthiş.

· 10 Yanıt · 1.3K görüntüleme
10 Yanıt
bluesman
bluesman ⭐ 17y
#2
benim seneye okuyacağım bölüm 🍺
T
The Black OP ⭐ 16y
#3
benim seneye okuyacağım bölüm 🍺


hocam müthiş 😆 şimdiden hayırlı olsun ve nedir bunun adı
T
The Black OP ⭐ 16y
#4
bu makinanın adı CNC dir birçok sanayi dalında kullanılır kullanıcısı mükemmel derecede auta cad bilmesi gerekir uclarındaki kesici kalemler tamamen elmastan yapılmıştır muhtemelen ucundaki kesici kalemler makinadan daha pahalıdır


bu elmaslarya ilgili national geographic de belgesel izlemişdim. adamlar 4 milyar yılda oluşan elması 6 saatde yapıyolar artık.
tekneloji çok gelişti yahu adamlar neler yapıyor
T
The Black OP ⭐ 16y
#5
bu makinanın adı CNC dir birçok sanayi dalında kullanılır kullanıcısı mükemmel derecede auta cad bilmesi gerekir uclarındaki kesici kalemler tamamen elmastan yapılmıştır muhtemelen ucundaki kesici kalemler makinadan daha pahalıdır


bu elmaslarya ilgili national geographic de belgesel izlemişdim. adamlar 4 milyar yılda oluşan elması 6 saatde yapıyolar artık.
tekneloji çok gelişti yahu adamlar neler yapıyor


labaratuvar ortamında yapılan elmasların tamamı siyah renklidir doğada oluşnların phalı olma sebebi şeffaf bir renkte berrak olmasından kaynaklanır daha ona bir çözüm yolu bulamadılar :D


zaten o yapay elmaslar sanayide kullanıyo 😆 saf elmas kadar pahalı olmasına gerek yok kanımca 😆
hemde yapay elmaslar saf elmaslardan %50 daha dayanıklı ve sert oluyorlarmış.
bluesman
bluesman ⭐ 17y
#6
benim seneye okuyacağım bölüm 🍺


hocam müthiş 😆 şimdiden hayırlı olsun ve nedir bunun adı



Aslında Torna makinası fakat Bilgisayar komutuyla yönlendirdiğin için CNC deniyor.Bende Lise 3. Sınıfa geçtim bu sene bu makinayı öğreneceğiz. summer6:
T
The Black OP ⭐ 16y
#7
dayanıklılık oranları değişmez çünkü halihazırda bulunan elemetlerin arasında en cok yogunluga sahip dayanıklı maden elmastır daha doğadaki elmastan daha dayanıklı bişey cıkmadı malesef labaratuvar ortamındakilerde en fazla aynı dayanıklılıkta üretilebilr


ben belgeselini izledim yalan konuşcak halleri yok 😆 doğal elmasla basınç örsünde üretilebilen en yüksek basınç 50kilobar mış sonrasında elmaslar kırılıyomuş. adam kendi elmas üretme yöntemiyle bulduğu ve üretdiği elmasla örsü çalışdırdığında 150kilobarlık basınç oluşuyomuş.

ps. boşluk basıncına yakın ortamda yüksek sıcaklıkda üretmeyi keşfetmiş.

ps.2 pardon kilo bar değildi heralde gigabardı 😆 ikisinden biri tam hatırlamıyom

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: