Icerige atla
Extraloob

Merhabalar; Pc den anlayanlar bakabilir mi :)

· 37 Yanıt · 5.7K görüntüleme · Sayfa 2 / 2
Yanıtlar
sweetCHIEF
sweetCHIEF OP ⭐ 17y
#21
Bu mesaj Kemalist rumuzlu uyeden alinti yapildi
Carsamba gunu bende bir pc toplar yazarim hacim 😊

[ Mesaj mobilden gonderildi Android ] mobile

beklemedeyim 🍺

yaklasik 1.5-2 hafta icinde uygun özelliklerde bulabilirsem alacagim 🤤
Collapse
Collapse ⭐ 16y
#22
Bu mesaj Mopneet rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bütçen bu kadar kısıtlıyken belleği 4 gb almayı düşünebilirsin bana kalırsa. Çoğu oyun için yeterli oluyor.
Şu da tam senlik, incelemeni öneririm. Hard diskten kısarak, SSD almamayı göze alarak fiyatı daha da düşürebilirsin.

Intel Pentium G3258 işlemci – 165 TL
ASUS H81M- PLUS LGA 1150 DDR3-1600 MHz – 170 TL
G.Skill 4GB 1600 MHz DDR3 RAM x2 -235 TL
Kingston SSDNow 300 V 240 GB 450 MB/s okuma ve yazma -285 TL
Cooler Master Blizzard T2 Mini İşlemci soğutucu – 40 TL
Seagate 3.5” 7200 RPM 2 Terabyte HDD – 200 TL
ASUS GeForce GTX 750Ti STRIX OC – 470 TL
Cooler Master RC-351-KKP420-N2 420Watt kasa ve güç kaynağı – 170 TL
Toplam 1735 TL KDV dahil.

https://www.technopat.net/2014/11/23/uy ... i-bolum-1/


Bence ssd o kadar önemli ve gerekli birşey değil. Bilgisayarın 25 saniyede açılması mı önemli yoksa açıldıktan sonra yapacağı iş mi? 7200rpm hdd ler ile windows 8 60 saniyede açılıyor 35 saniye kayıp için 285 lira ssd ye verilmez. Zaten oyunları hdd ye kaydedicek çünkü ssd ye sığmayacak. 285+165= 450 lira ediyor 2tb hdd de fazla 1 tb yapalım onu 50 lira da oradan gelse 500 liraya i5 4590 alınır.

[ Mesaj mobilden gonderildi iPad ] mobile
Mopneet
Mopneet ⭐ 18y
#23
@Collapse
240 gb SSD alındığında oyunların çoğunu SSD'ye yükleme şansımız olur diye düşünüyorum ama daha önce kullanmadığım için değer mi değmez mi konusuna hiç girmeyeceğim. 😜
Bu rehberde G3258'i overclock edip 4.4 GHz'e çıkarıyorlar, bu nedenle overclock işlemi yapılacaksa işlemcinin daha iyisine gerek yok dahi denebilir.
Tek sıkıntı Ubisoft vb. bazı oyun firmalarının kullanıcıları işlemcilerini yenilemeye zorlamak amacıyla yeni oyunlarının 2 çekirdekli işlemcilerle çalıştırılmasını engellemeleri olabilir ancak bu sorun da bu fiyata bir bilgisayar toplanmak istendiğinde göz ardı edilebilir.

Dn: 1 haftadır bilgisayar toplama amacıyla araştırma yapıyorum, bu bilgileri yeni öğrendim çaktırmayın. 😜
Technopat.net oldukça yararlı bu konuda.
Temet Nosce
#24
Spoiler


http://inventus.com.tr/ bu ürünleri aldıktan sonra hepsini montajlar ve kasayı gönderir, çok kaliteli firmadır.
Mopneet
Mopneet ⭐ 18y
#25
Bu arada şunu belirteyim; bahsettiğim sitenin videolarından birinde işlemcinin oyun oynarken FPS üzerindeki etkisinin ne kadar az olduğunu göstermek için G3258 ile GeForce GTX Titan X'i aynı bilgisayara takıp oyun testi yapmışlar. Ultra High ayarlarda Shadow of Mordor'u rahatlıkla oynayabilmişler. Yani işlemcinin oyun oynarken ki etkisi genelde oldukça düşük, Minecraft tarzı oyunlar hariç.
Bunu da bugün eklemişler: https://www.technopat.net/2015/04/27/ma ... ayis-2015/
Temet Nosce
#26
Bu mesaj Mopneet rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu arada şunu belirteyim; bahsettiğim sitenin videolarından birinde işlemcinin oyun oynarken FPS üzerindeki etkisinin ne kadar az olduğunu göstermek için G3258 ile GeForce GTX Titan X'i aynı bilgisayara takıp oyun testi yapmışlar. Ultra High ayarlarda Shadow of Mordor'u rahatlıkla oynayabilmişler. Yani işlemcinin oyun oynarken ki etkisi genelde oldukça düşük, Minecraft tarzı oyunlar hariç.
Bunu da bugün eklemişler: https://www.technopat.net/2015/04/27/ma ... ayis-2015/


O videoda g3258'i 4.5 ghz da overclock lu halde çalıştırıldığını unutmayalım redface
sweetCHIEF
sweetCHIEF OP ⭐ 17y
#27
dilimize tercüme edebilicek var mi fear1
Collapse
Collapse ⭐ 16y
#28
Diyoki; saniyede 3.200.000.000 kere kalbi atan işlemciyi almışlar vermişler adrenalini vermişler kafeini, kalbi saniyede 4.500.000.000 kere atmaya başlamış. Tabi zavallı işlemcinin kalp krizinden ölme riski artmış.

Bu arada GTX Titan zaten 4 bin lira. Bu deney bence amaçsız, alsınlar normal bi bilgisayarı üzerinde gtx 970 olan, önce 4790k taksınlar FPS yi ölçsünler sonra söksünler G3258 taksınlar bide öyle ölçsünler inanalım.
Mopneet
Mopneet ⭐ 18y
#29
@Collapse
Haklısın tabii ama bu da az da olsa gösteriyor ki örneğin i5 4460 ile 4690 arasında büyük bir fark yok bir oyuncu için. Yani ben bu testtenbunu anlıyorum hatam varsa düzeltin.
Bu arada gerçek anlamda bu iki işlemci dışında tüm özellikleri aynı olan iki bilgisayarın farkı nedir?
sweetCHIEF
sweetCHIEF OP ⭐ 17y
#30
Arkadaslar yarin alicam artik cihazi son olarak kararim laptoptan yana oldu is vs dolayisiyla, islemci i5veya7 4gb ram 1tbdisk 2gb harici ekran karti islemci hizi en dusuk 2.2ghz bi laptop almayi dusunuyorum taban ozellikler bunlar. İsimi gorur mu sizde? Ya da bütceme gore daha iyi bir sey tavsiye e debilir misiniz? Bütce max 2.300 😊

[ Mesaj mobilden gonderildi iPhone ] mobile
Incandescent
#33
Bu mesaj sweetCHIEF rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu mesaj Temet Nosce rumuzlu uyeden alinti yapildi


Eski pcdeki hdd takılabilir veya 100 liraya 1tb ikinci el hdd alınabilir.

toplama demisken böyle bir sey gördüm buna ne diyorsun? @Temet Nosce

https://www.youtube.com/watch?v=jDQKjnSBU5Y



upupup arkadaslar destek pls :P


yanlız işlemci fm2 socket anakart socket 1150
Web Site :GFOX Next Roleplay
Temet Nosce
#34
@Incandescent Intel işlemciye FM2 socket demek de iyiymiş redface
sweetCHIEF
sweetCHIEF OP ⭐ 17y
#35
@Kemalist ekran karti sanirim dahili hocam ondan 4gb olsa gerek dogru muyum? Birde @Temet Nosce nin gosterdigi ile karsilastirildiginda hangisi daha verimli olur performans acisindan?

[ Mesaj mobilden gonderildi iPhone ] mobile
sweetCHIEF
sweetCHIEF OP ⭐ 17y
#36
Bu mesaj Temet Nosce rumuzlu uyeden alinti yapildi
http://www.teknosa.com/urunler/125032895/asus-k555ln-xx327h-notebook#product-features

Bugün bu urunu begenerek magazadan teslim aldim kurulumlarini yeni bitirdim performansi hakkinda görüslerimi ilerleyen günlerde aktaracagim 😄
Incandescent
#37
Bu mesaj Temet Nosce rumuzlu uyeden alinti yapildi
@Incandescent Intel işlemciye FM2 socket demek de iyiymiş redface

ben işlemciyi AMD diye gördüm :D:D: ekran kartındaki AMD yazısıyla karıştırdım resim çeken varsa ünlü oldum
Web Site :GFOX Next Roleplay

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: