Icerige atla
Extraloob

İşsizlik Bunalımı

· 15 Replies · 3.1K views
sayong
sayong OP ⭐ 17y
#1
Yaş geldi 25'e iş yok güç yok askerlik 2019 da tecil bitiyor.Kpss dedik olmadı banka sınavları dedik olmadı.Bende afedersiniz alayına başvurmuş gibi oldum demin.Bankalara ve özellikle perakende işi yapan mağzalara.Bunlardan bir tanesine 1 saat önce başvurdum.Tam özgeçmiş yazma sonunda bitti derken...Bir baktım altta bir sürpriz yumurta.Referans... Şimdi tabi elbette var üniversite den hocalardan vs.Ancak komşu olmaz,öğretmen olmaz,o olmaz bu olmaz yazmış kardeşim ne yazalım yani... Bende mahalleden bir arkadaşımı yazdım.Umarım kabul edilir ve umarım ekmek paramı hak yemeden alnımın teriyle kazanır helalce de yemek nasip olur.
Aslında kalbimden gönlümden geçen kendi işimi yapmaksa da büyüklerim anam babam bir yerde çalışmamı uygun görüyorlar.Bakalım kader nereye götürecek ne olacak.Benim gibi ülkemizde binlerce insan olduğunun da farkındayım.Allah herkese bir iş güç nasip etsin inşallah.Yani zor hemde çok zor insanın kendi evinde mülteci gibi yaşaması ve tabi dersti oydu buydu derken dışarıya dahi çıkamaması çok zor.Geleceğe bakarken hiç iç açıcı gelişmeler tahmin edemiyorum.Umarım gelecek daha aydınlık olur daha güzel olur.Herkes için hayırlısı.Ben basit bir işsizim duygularımı ifade etmek istedim yanlış bir ifade kullandıysam kusura bakmayın.
14655533833487952742_554x360.jpg
Files (1)
💀
15 Replies
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#2
Hacım 1 yıl sonra askerlik varken kimse kolay kolay seni almaz. Askerliği aradan çıkartmanı öneririm.
O kadar yere başvurdum almadılar diye sıkıntı yapmana da gerek yok , 3 ay önce arkadaşım aynı yoldan geçti , her denediği yerden reddedildi sonunda alakasız bir yer aldı. Belli olmuyor hayatın ne zaman sana güleceği , umudunu kaybetme şansını dene.
sayong
sayong OP ⭐ 17y
#3
Hacım 1 yıl sonra askerlik varken kimse kolay kolay seni almaz. Askerliği aradan çıkartmanı öneririm.
O kadar yere başvurdum almadılar diye sıkıntı yapmana da gerek yok , 3 ay önce arkadaşım aynı yoldan geçti , her denediği yerden reddedildi sonunda alakasız bir yer aldı. Belli olmuyor hayatın ne zaman sana güleceği , umudunu kaybetme şansını dene.

Teşekkür ederim kardeşim hayat mücadelesinin galiba en zor aşamalarından biri bunu da inşallah atlatırım.
💀
ExcI
ExcI ⭐ 10y
#4
Bir fi tarihinde bir yere gitmişim hiç unutmam bana şöyle dediğini hatırlıyorum ;
+ Ne yani burada hiç tanıdığınız yok mu?
- Yok
+ Öyle sokaktan geçenleri çekip almıyoruz
dedi ya makara::mrgreen:
Ulan dedim bu nasıl bir açık sözlülük. O günden sonra hak verir oldum. Neticede kendi sermayesi, kendi ticareti en önemlisi kendi risk alıyor.
Devlet gibi harp vurup harman savuramazsın.
lemonade
lemonade ⭐ 17y
#5
Hepimizde aynı bela
sayong
sayong OP ⭐ 17y
#6
Bende tabi farklı belalarda var başımda.Bunlardan bir tanesiyle 1 ay önce tanıştım.Adı egzema. Kronikmiş yani doktor diyor ki rapor yazdım sana bunu hayatın boyunca kullanacaksın yoksa kaşınma yanma kızarıklık geçmez.Bir eski yüzüme bakıyorum birde şimdikine...
Saçlarımda gitti.Evet belki inanılmaz sık kirpi gibi değildi ama kafamızda ki o güneş görmemiş beyazlıkta görünmüyordu.Şimdi nasıl mı?Kafamda bir tane saç teli kalmadı.Bir yıl iki yıl önceki fotoğraflarım bir de şimdiki halim... Kilo konusunda da geçen sene 70 dim şimdi ne siz sorun ne ben söyleyeyim.Şimdi kel kafa ampül gibi parlayan suratla dolanıyorum.
💀
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#7
Bende tabi farklı belalarda var başımda.Bunlardan bir tanesiyle 1 ay önce tanıştım.Adı egzema. Kronikmiş yani doktor diyor ki rapor yazdım sana bunu hayatın boyunca kullanacaksın yoksa kaşınma yanma kızarıklık geçmez.Bir eski yüzüme bakıyorum birde şimdikine...
Saçlarımda gitti.Evet belki inanılmaz sık kirpi gibi değildi ama kafamızda ki o güneş görmemiş beyazlıkta görünmüyordu.Şimdi nasıl mı?Kafamda bir tane saç teli kalmadı.Bir yıl iki yıl önceki fotoğraflarım bir de şimdiki halim... Kilo konusunda da geçen sene 70 dim şimdi ne siz sorun ne ben söyleyeyim.Şimdi kel kafa ampül gibi parlayan suratla dolanıyorum.


Egzema bende yıllardır var. Yıllardır konazol ve nizoral gibi şampuanlar kullanıyorum saçım için , doğru ve düzenli olarak kullandığımda hiç bir şey kalmıyor ama sürekli kullanılması gerekiyor.

Hayatta ne hastalıklar var yiyip bitiriyor insanı , sıkma canını fazla , ben şükrediyorum hastalığıma..
sayong
sayong OP ⭐ 17y
#8
Aynen çok şükür gene bir şifası var krem sürüyorum birde şampuan kullanmam gerekiyor.Askerlikte de bakalım inşallah zorlamaz beni.
💀
Flexi
Flexi ⭐ 14y
#9
Aynı dertten muzdaripiz dostum senin yine diploman var ona şükret.
JCarlsberg
JCarlsberg ⭐ 19y
#10
Öncelikle "iş yok güç yok" bunu şöyle değiştirelim "iş var ama bana göre iş yok". Dünyanın hiç bir ülkesinde bu kadar çok işçi arayan ama işsizlikde zirve yapan bir ülke daha yoktur. Türkiye`de helede büyük şehirlerde iş sahibi olmak para kazanmak için ne okul okumanıza gerek var nede çok bilgili vasıflı olmanıza. Sadece biraz konuşkan,atılgan ve dürüst olmanız yeterli. 10 Yıllık işletmeci ve demir doğrama ustası olarak sana ufak bir fikir ticaret olayı anlatabilirim dostum.

Bizim yakın komşumuz hacı abi dediğimiz 60 yaşında bir abimiz var bu abimiz vasıfsızdır. Elinde kolunda mesleki bileziği yoktur ancak bir şeyi 50e alır 100e satar başka hiç bir şeyde bilgili değildir okumamıştır normal halli bir vatandaştır. Kendi 2 sefer kuruyemiş dükkanı açtı ve 2 dükkan max 6 ay ayakta kaldı adam ne kirasını ödeyebildi nede borçlarını verebildi bildiğin 2 sefer battı ve banka kredileri üst üste birikti. Bu hacı abimizin eski bir kamyoneti var baktı olacak gibi değil dükkanı boşalttı kuruyemişlerin hepsini aldı bizim caminin önüne (aynı zamanda bizim dükkanın kapısının önüne) arabasını çekti yanımıza oturdu ve baktı ki camiden çıkan helede cuma günleri cumadan çıkan insanlar acayip derecede ilgi gösteriyor ve arabada kuruyemiş felan kalmıyor. Ulan hacı baktı bu işler böyle dönüyor bizim millet eğitimsiz ve ters düşünen bir millet en iyisi ben bu işi böyle yapayım dedi. Şuan salı ve cuma günleri bizim cami önünde diğer 2 gün başka cami önünde diğer günler başka semtte başka cami önünde araba ile kuruyemiş satıyor. Günlük cirosu 2.200 TL ile 3500 TL arası (kendisinden çok borç almışlığım var ve oğluda samimi arkadaşım oluyor oradan biliyorum)

Yani işin kısacası ister oku ister okuma büyük şehirlerde para kazanmak ve iş bulmak çok zor değil. Kendine güvenin olsun borçtan korkma ticaretten korkma ne olursa olsun başarılı olacaksındır. Bence bir AVM`de işe gir eline geçen üç beş kuruş ile kendine bir hayat çizmeye çalış 3 defa batarsın 4. defa yüzün güler kendini hiç bir zaman çaresiz görme dostum ticaret korkak ve çaresizlere acımaz. Ama yok ben ticaret yapamam çalışan olarak kalacağım dersen AVM`ler Fabrikalar vb bir çok iş kaynağı vasıflı vasıfsız insan arıyor iş yok diye bir şeye ben aşırı karşı biriyimdir. Türkiyede çalışmak isteyen kimse işsiz kalmaz he sevdiğin iştir sevmediğin iştir orası ayrı ama paraya ihtiyacın varsa iş çok yeter ki çalışmak istensin.
Rewind
Rewind Yönetici ⭐ 19y
#11
Bu sene Arkeoloji bölümünden mezun oldum,okula başlarken işsizlik sorunu ile karşılacağımı biliyordum ancak yinede başladım.Şuan işkur'a gidince bizde arkeolog diye bir meslek yok cevabı ile karşılaşıyorsun.Bu yetmezmiş gibi devlet yılda 8-10 kişi alıyor,bazen bu sayı sıfıra bile düşebiliyor.Bende bunları bir kenara atıp kendimi polisliğe odakladım kpss'den 60 alıp onu deneyeceğim eğer bu sene olmazsa polislik,tecili bozdurup askere gidip oradanda subaylık sınavlarına girmeyi düşünüyorum.Sende hedeflerini biraz saptırabilirsin,bunun yanında spora başlamanı ve düzenli şekilde devam etmeni öneririm.Hem senin için bir uğraş olur hemde vücudunda ki değişimi gördükçe motive olursun. @JCarlsberg 'in dediği idareten kısa süreli işler var çevrede onlarada göz atıp başlayabilir ve askere kadar olan 1 yıllık süre içerisinde kendini toplayabilirsin.
Toxicated
Toxicated ⭐ 18y
#12
Öncelikle "iş yok güç yok" bunu şöyle değiştirelim "iş var ama bana göre iş yok". Dünyanın hiç bir ülkesinde bu kadar çok işçi arayan ama işsizlikde zirve yapan bir ülke daha yoktur. Türkiye`de helede büyük şehirlerde iş sahibi olmak para kazanmak için ne okul okumanıza gerek var nede çok bilgili vasıflı olmanıza. Sadece biraz konuşkan,atılgan ve dürüst olmanız yeterli. 10 Yıllık işletmeci ve demir doğrama ustası olarak sana ufak bir fikir ticaret olayı anlatabilirim dostum.

Bizim yakın komşumuz hacı abi dediğimiz 60 yaşında bir abimiz var bu abimiz vasıfsızdır. Elinde kolunda mesleki bileziği yoktur ancak bir şeyi 50e alır 100e satar başka hiç bir şeyde bilgili değildir okumamıştır normal halli bir vatandaştır. Kendi 2 sefer kuruyemiş dükkanı açtı ve 2 dükkan max 6 ay ayakta kaldı adam ne kirasını ödeyebildi nede borçlarını verebildi bildiğin 2 sefer battı ve banka kredileri üst üste birikti. Bu hacı abimizin eski bir kamyoneti var baktı olacak gibi değil dükkanı boşalttı kuruyemişlerin hepsini aldı bizim caminin önüne (aynı zamanda bizim dükkanın kapısının önüne) arabasını çekti yanımıza oturdu ve baktı ki camiden çıkan helede cuma günleri cumadan çıkan insanlar acayip derecede ilgi gösteriyor ve arabada kuruyemiş felan kalmıyor. Ulan hacı baktı bu işler böyle dönüyor bizim millet eğitimsiz ve ters düşünen bir millet en iyisi ben bu işi böyle yapayım dedi. Şuan salı ve cuma günleri bizim cami önünde diğer 2 gün başka cami önünde diğer günler başka semtte başka cami önünde araba ile kuruyemiş satıyor. Günlük cirosu 2.200 TL ile 3500 TL arası (kendisinden çok borç almışlığım var ve oğluda samimi arkadaşım oluyor oradan biliyorum)

Yani işin kısacası ister oku ister okuma büyük şehirlerde para kazanmak ve iş bulmak çok zor değil. Kendine güvenin olsun borçtan korkma ticaretten korkma ne olursa olsun başarılı olacaksındır. Bence bir AVM`de işe gir eline geçen üç beş kuruş ile kendine bir hayat çizmeye çalış 3 defa batarsın 4. defa yüzün güler kendini hiç bir zaman çaresiz görme dostum ticaret korkak ve çaresizlere acımaz. Ama yok ben ticaret yapamam çalışan olarak kalacağım dersen AVM`ler Fabrikalar vb bir çok iş kaynağı vasıflı vasıfsız insan arıyor iş yok diye bir şeye ben aşırı karşı biriyimdir. Türkiyede çalışmak isteyen kimse işsiz kalmaz he sevdiğin iştir sevmediğin iştir orası ayrı ama paraya ihtiyacın varsa iş çok yeter ki çalışmak istensin.


Şunları yazsam mı yanlış mı anlaşılırım diye düşünürken okumak ne kadar da güzel oldu. Bu ülke de evet çoğu insan istediğini işi yapamıyor ama en azından çalışmak isteyen herkese iş var. Bende burada birçok örnek verirdim kendimden de olmak şartıyla ama uzun uzun yazmaya gerek yok. Sana tek vereceğim nasihat hedefini değiştir dostum. Kendimden sadece 1 örnek vereyim ; ben uluslararası ticaret okudum, sektörüm Mermer & Granit. Ayrıcaçokta mutluyum, iyi ki bu sektördeyim diyorum her zaman bilgin olsun, sevmeyerek yaptığım bişey değil yani.
EXL | SRO | İŞKOLİK
CezaAlp
CezaAlp ⭐ 19y
#13
Okurken üzüldüm hocam , umarım en kısa zamanda gönlüne göre güzel bir iş bulursun.
Bu sene mezun olacağım , bende başladım mezun olunca ne yapacağım diye 😞
Yaralı style
ExcI
ExcI ⭐ 10y
#14
sayong
sayong OP ⭐ 17y
#15
Teşekkürler arkadaşlar.
💀

Log in to write a reply.

Log In
Paylaş: