http://www.youtube.com/watch?v=wcWi_HiHcBU
buda başka ama gerçekten süper bir şey okuyun
19.yüzyilda Almanya'nin Mülhaym sehrindeki Ren nehrinin bir yakasinda Almanlar, öbür yakasinda da Fransizlar oturuyordu.
Fransizlar, her sene nehrin Almanlardaki kismina geçip mahsulün tümünü toplayip götürüyorlardi. O siralar, birligini temin edemeyen güçsüz Almanlar ise buna fazla ses çikaramiyorlardi tabi.
Her sene böyle olunca çareyi Osmanli Sultanina durumu yazip, imdat istemekte bulurlar. Mektupta söyle demektedir:"Fransizlar her sene bize zulmediyor, mahsulümüzü elimizden aliyorlar. Siz ki, dünyaya adalet dagitan bir imparatorlugun sultani, Islamiyetin de halifesisiniz. Bizi bu zulümden kurtarin.Asker gönderin.Ürünlerimizi bu sene olsun toplama imkani saglayin."
Çöküs faslina girildigi bir zamana denk gelen yardim istegini inceleyen padisah asker göndermeyi mümkün ve gerekli görmez; yalnizca asker elbisesi göndermeyi kafi bulur ve cevabi bir mektupla beraber içi askeri elbise dolu üç çuval yollanir.
Saskina dönen Almanlar, çuvali alip mektubu okurlar: "Fransizlar korkak adamlardir. Onlara yeniçeri göndermemize gerek yoktur.Yeniçerimizin kiyafetini görmeleri kafidir. Çuval içindeki Osmanli askerinin elbiselerini adamlariniza giydirin. Mahsul zamani, nehrin görülecek yerlerinde dolastirin. Karsidan gören Fransizlar için bu kafidir."
Bag bahçe sahipleri hemen Osmanli askerinin kiyafetini kapisirlar.Hasat vakti büyük bir heyecanla yeniçeri kiyafetinde, nehirkiyisinda dolasmaya baslarlar. Ertesi gün, karsidan gelen haber,Almanlarin sevinç çigliklari atmalarina sebep olur:"Osmanlilardan imdat geldigini düsünen Fransizlar, korkudan köylerini de terkederek iç kisimlara dogru kaçmaktalar.Mahsulünüzü rahatça toplayabilirsiniz. Zulüm sona ermistir."
Bu olay,Mülhaymlilarin gönüllerinde taht kurmustur.Giydikleri yeniçeri kiyafetlerini, daha sonra Mülhaym'a bagli Karlsruhe müzesine koyup ziyarete açarlar. Sehrin en yüksek binasina da Osmanli bayragi asarlar.Ayrica,halen olayin yildönümünde de sehirde bir karnaval düzenleyip hadiseyi temsilen kutlarlar.
Bu olay Osmanli'nin sadece bir yeniçeri kiyafetiyle Almanlari Fransizlarin elinden ve talanindan nasil kurtardigini gösteren maziden elmas bir tablo olarak kalmaktadir...
Bir de simdi ki Türkiye ye bakin, bizi ne hale getirmisler
Fransızlar Bize NedeN Kin TutuyoR
· 11 Yanıt · 1.9K görüntüleme 0 okuyor
11 Yanıt
R
renklibere
⭐ 19y
eline koluna y-üreğine sağlık sabhaın bu saatine irkildim t-üylerim diken diken oldu ne mutlu türküm diyene
Bu oLayı duymuştum, gerçekten her dinLeyişimde Türk oLduğuma şükür ederim, gurur duyarım ! extraokk
ama ne yazikki bugünün Türkiye'sinin durumu içLer acısı Neutral
ama ne yazikki bugünün Türkiye'sinin durumu içLer acısı Neutral
Hehe ezik Fransızlar.. extraokk
işte içlerinde kalan bu ezikliğin hıncını şimdi çıkarmaya çalışıyorlar...AB diye tutturan basiretsiz yönetimlerin sonucudur....
O
ottomanethem
⭐ 19y
ellerine saglık çok güzel bi paylaşım belki bazıları kim olduklarını hatırlarlar
Şöyle düşününce bi ara dünyanın yarısı bizimmiş şimdi bakıyorum ne hale gelmişiz gerçekten çok düşündürücü bi olay kendi kendimizi yok etmişiz
Çok güzel bir davranış. Padişahın adı neydi ki acaba?
BİZE KİN TUTMALARININ TEK BİR SEBEBİ VAR ODA MÜSLÜMAN OLMAMIZ
Şöyle düşününce bi ara dünyanın yarısı bizimmiş şimdi bakıyorum ne hale gelmişiz gerçekten çok düşündürücü bi olay kendi kendimizi yok etmişiz
+1
[ek #12654]
ellerine saglık çok güzel bi paylaşım belki bazıları kim olduklarını hatırlarlar
imzandaki baretta mı ?? 9mm ¿
Yanıt yazmak için giriş yapın.
Giriş Yap