Icerige atla
Extraloob

Bilgisayar açılıyor fakat monitöre görüntü gelmiyor.

· 12 Yanıt · 2.9K görüntüleme
S
Sir Valek OP ⭐ 18y
#1
Yeni ddr400 ram aldım ve eski ramleri söktüm(5-6 senelik ramlar) yeni rami taktım uyuşmazlık problemi yoktu. gayet güzel çalışıyordu. sonra biostan 1-2 ayar değiştirdim. ve yeni aldığım ramin yanına eski ramide takmaya çalışırken bi ses geldi ve yanık kokusu gibi bi koku yayıldı. sonra bilgisayarı çalıştırmaya çalıştım F1 e basmadan açılmıyordu. sonra pc kendini resledi ve monitöre görüntü gelmedi. Bios pilini söktüm çıkardım birşey değişmedi ? iki ramda yanmış olabilir mi ? yoksa o yanık kokusu anakartın yanmasıylamı ilgili. Ekran kartından birşey olduğunu sanmıyorum ama olabilirde. Ekran kartım anakartın üstünde.
12 Yanıt
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#2
bios'dan ayar değiştirdiysen muhtemelen bir saat frekansını arttırdın bu da yüksek ihtimal işlemcini yaktı sonrasında ram yanar başkada birşey yanmaz. işlemciyi çıkart tam ortasında siyah çekirdek vardır bak bakalım o çatlamış mı ?
S
Sir Valek OP ⭐ 18y
#3
okan abi çıkarttım ama işlemcinin ortasında siyah bi çekirdek göremedim ? yoksa anakart yuvasının altındaki siyah şeylerden mi bahsediyorsun ?
X
#4
Anakartın yanmış bro banada aynısı oldu 😢
Chorus
Chorus Yönetici ⭐ 19y
#5
okan abi çıkarttım ama işlemcinin ortasında siyah bi çekirdek göremedim ? yoksa anakart yuvasının altındaki siyah şeylerden mi bahsediyorsun ?



işlemci yeşil bakır renkli kare birşey onun tam ortasında siyah çekirdeği vardır oraya bakacaksın, ayrıca makina açılıyor ekran geliyorsa anakartta sorun yoktur muhtemelen ramlerde sorun vardır tek tek ramleri tak dene bakalım.
S
Sir Valek OP ⭐ 18y
#6
Spoiler
okan abi çıkarttım ama işlemcinin ortasında siyah bi çekirdek göremedim ? yoksa anakart yuvasının altındaki siyah şeylerden mi bahsediyorsun ?



işlemci yeşil bakır renkli kare birşey onun tam ortasında siyah çekirdeği vardır oraya bakacaksın, ayrıca makina açılıyor ekran geliyorsa anakartta sorun yoktur muhtemelen ramlerde sorun vardır tek tek ramleri tak dene bakalım.

ramlari tek tek denedim okan abi oda olmadı. işlemcindd birşey gözükmüyor çatlak falan yok yani gayet sağlam
S
Sir Valek OP ⭐ 18y
#7
Birde okan abi ben işlemciyi çıkartmıştım daha önce sonra taktım yine. Fanıda sıkı bir şekilde oturtuyorum üstüne yine de 1 dk çalıştıktan sonra pc kapanıyor hemen tabi bu arada ekrana görüntüde gelmiyor. işlemciyi elliyorum pc yi kapatacak kadar sıcak olmuyor normal sıcaklıkta oluyor yani. Herhalde benim işlemci uçuşta 😊
S
Sir Valek OP ⭐ 18y
#8
up yardım pls
X
xcorelli ⭐ 18y
#9
benim laptopa da aynısı oldu servise gönderdim 5 6 tane parça felç olmuş 😊 sana ne oldu bilemiycem bu arada seni korkutayım diye söylemedim bana olanları anlattım 😊
T
Titanyum-X ⭐ 17y
#10
Bu problem gün geçtikçe yayılmaya başladı daha 1 hafta önce arkadaşın bilgisayar böyle oldu arada açılıyordu ben parçalarından birisinin yandığını düşündüm. 2 gün sonra açıldı format attı düzeldi.

Dünde başka bir arkadaşım aynı problemi yaşıyordu bu daha açılmadı bakalım hayırlısı.

Benimde başıma geldi 1-2 gün sonra düzeldi aceyip şeyler =P
C
CWsaila ⭐ 19y
#11
para sıkışmıştır içine onun
S
Sir Valek OP ⭐ 18y
#12
para sıkışmıştır içine onun


Haklısınız monitörü test ettim çalışıyor. Ramlarde bir sorun yok. Acaba ram yuvalarının yanması gibi birşey söz konusu olabilir mi ? Ekran kartım anakartın üstünde olduğu için kontrol edemiyorum. Arkadaşımın ekran kartı ile de kontrol edeceğiz eğer öyle çalışırsa ekran kartı yandı demektir. Ama bn sorunun işlemcide olduğunu düşünüyorum. Çünkü ısınmadığı halde pc kapanıyor.

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: