Icerige atla
Extraloob

Bağlama alacam , anlayanlar bakabilirmi

· 11 Yanıt · 3.3K görüntüleme
CezaAlp
CezaAlp OP ⭐ 19y
#1
Biraz araştırma yaptım , uzun ve kısa saplısı varmış , yeni başlayan için hangisi daha iyidir , bağlamayı alırken neye dikkat etmem lazım, fiyatlara baktım 150den 1000+ ya kadar gidiyo .
Birde kursa gitmeme gerek varmı ,evde kendim öğrenebilirmiyim?
Yaralı style
11 Yanıt
lemonade
lemonade ⭐ 17y
#2
ne yaparsin ne edersin bilmiyorum da bizim komşunun çocuğu aldi, kursada gitmiyor "kulaktan çıkartıyorum ben yea" ayağına butum gun kafa ütülüyor 😄

[ Mesaj mobilden gonderildi Android ] mobile
Collapse
Collapse ⭐ 16y
#3
Bu mesaj Lemonade rumuzlu uyeden alinti yapildi
ne yaparsin ne edersin bilmiyorum da bizim komşunun çocuğu aldi, kursada gitmiyor "kulaktan çıkartıyorum ben yea" ayağına butum gun kafa ütülüyor 😄

[ Mesaj mobilden gonderildi Android ] mobile

Senin akordeon merakını da unutmadık 😊

[ Mesaj mobilden gonderildi iPad ] mobile
CezaAlp
CezaAlp OP ⭐ 19y
#4
Bu mesaj Lemonade rumuzlu uyeden alinti yapildi
ne yaparsin ne edersin bilmiyorum da bizim komşunun çocuğu aldi, kursada gitmiyor "kulaktan çıkartıyorum ben yea" ayağına butum gun kafa ütülüyor 😄

[ Mesaj mobilden gonderildi Android ] mobile

Hele bi alayımda , yan komşunun benden çekeceği var 🤙 🤙
Ağzına flüt almış çocuk gibi inletecem binayı 🤙
Yaralı style
A
Avasin ⭐ 17y
#5
Bu mesaj CezaAlp rumuzlu uyeden alinti yapildi
Biraz araştırma yaptım , uzun ve kısa saplısı varmış , yeni başlayan için hangisi daha iyidir , bağlamayı alırken neye dikkat etmem lazım, fiyatlara baktım 150den 1000+ ya kadar gidiyo .
Birde kursa gitmeme gerek varmı ,evde kendim öğrenebilirmiyim?


Uzun saplı olanlar, kara düzen diye adlandırılan çalma düzenine sahiptir. Kısa saplı olanlar ise çöğür denen çalma düzenine sahiptir.

Kara düzen, genelde alt tel ile çalınan; orta ve üst tellere pek dokunulmayan çalma düzenidir. Buna örnek olarak Neşet ERTAŞ'ın çaldığı stili verebiliriz.

Çöğür düzeni ise perde sayısı kara düzendekine göre 4 tane perde eksik olan ve daha çok yönlü çalınan bir sistemdir. Yani üst ve orta telleri daha sık kullanırsın.

Ben hiç kursa gitmedim. Dediklerine göre bende iyi bir müzik kulağı varmış. Arkadaşlar ile evdeyken kara düzen ile kendim 3 5 dakika içinde şarkıları her ne kadar hızlı olmasa da bağlamayı ilk kez eline alan birine göre olağanüstü iyi çalıyormuşum. Hiç eğitim almadım, notaları da öğreten olmadı. Bu konuda şahsi fikrim çok zor bir olgu değil. Biraz kafa yorarak öğrenilebilir. Yalnız çöğür olarak çalabilmek için biraz öğrenmem gerekiyor notaları ve akort ayarlarını. Kara düzen kolay geliyor, dilediğim şarkıyı az biraz uğraştıktan sonra çıkarabiliyorum da süslemeler çöğür de daha çok hoşuma gittiği için çöğür öğrenmeyi düşünüyorum.Çöğürde bağlama notaları hangisidir, süslemeler nasıl yapılır bunlara hakim olmak gerekir. Ben de çöğür öğreneceğim için internetten bakarım biraz, anlamazsam eğer; bir kursa gidebilirim.

Anlayacağın biraz da bu konuda hevesli ve istekli isen çok rahat öğrenirsin. Daha fazla teknik bilgiye muvaffak değilim.
lemonade
lemonade ⭐ 17y
#6
Bu mesaj Collapse rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu mesaj Lemonade rumuzlu uyeden alinti yapildi
ne yaparsin ne edersin bilmiyorum da bizim komşunun çocuğu aldi, kursada gitmiyor "kulaktan çıkartıyorum ben yea" ayağına butum gun kafa ütülüyor 😄

[ Mesaj mobilden gonderildi Android ] mobile

Senin akordeon merakını da unutmadık 😊

[ Mesaj mobilden gonderildi iPad ] mobile

hala alamadım 😢

[ Mesaj mobilden gonderildi Android ] mobile
CezaAlp
CezaAlp OP ⭐ 19y
#7
Bu mesaj Avasin rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu mesaj CezaAlp rumuzlu uyeden alinti yapildi
Biraz araştırma yaptım , uzun ve kısa saplısı varmış , yeni başlayan için hangisi daha iyidir , bağlamayı alırken neye dikkat etmem lazım, fiyatlara baktım 150den 1000+ ya kadar gidiyo .
Birde kursa gitmeme gerek varmı ,evde kendim öğrenebilirmiyim?


Uzun saplı olanlar, kara düzen diye adlandırılan çalma düzenine sahiptir. Kısa saplı olanlar ise çöğür denen çalma düzenine sahiptir.

Kara düzen, genelde alt tel ile çalınan; orta ve üst tellere pek dokunulmayan çalma düzenidir. Buna örnek olarak Neşet ERTAŞ'ın çaldığı stili verebiliriz.

Çöğür düzeni ise perde sayısı kara düzendekine göre 4 tane perde eksik olan ve daha çok yönlü çalınan bir sistemdir. Yani üst ve orta telleri daha sık kullanırsın.

Ben hiç kursa gitmedim. Dediklerine göre bende iyi bir müzik kulağı varmış. Arkadaşlar ile evdeyken kara düzen ile kendim 3 5 dakika içinde şarkıları her ne kadar hızlı olmasa da bağlamayı ilk kez eline alan birine göre olağanüstü iyi çalıyormuşum. Hiç eğitim almadım, notaları da öğreten olmadı. Bu konuda şahsi fikrim çok zor bir olgu değil. Biraz kafa yorarak öğrenilebilir. Yalnız çöğür olarak çalabilmek için biraz öğrenmem gerekiyor notaları ve akort ayarlarını. Kara düzen kolay geliyor, dilediğim şarkıyı az biraz uğraştıktan sonra çıkarabiliyorum da süslemeler çöğür de daha çok hoşuma gittiği için çöğür öğrenmeyi düşünüyorum.Çöğürde bağlama notaları hangisidir, süslemeler nasıl yapılır bunlara hakim olmak gerekir. Ben de çöğür öğreneceğim için internetten bakarım biraz, anlamazsam eğer; bir kursa gidebilirim.

Anlayacağın biraz da bu konuda hevesli ve istekli isen çok rahat öğrenirsin. Daha fazla teknik bilgiye muvaffak değilim.


Kelepçe filan takılıyo dediler o ne işe yarıyo , birde 200tl civarında en sağlamı hangisidir(dut ,maun vs var)
Yaralı style
CreddyTitans
#8
Tellerinin olması önemli 🤙 🤣
A
Avasin ⭐ 17y
#9
Bu mesaj CezaAlp rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu mesaj Avasin rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu mesaj CezaAlp rumuzlu uyeden alinti yapildi
Biraz araştırma yaptım , uzun ve kısa saplısı varmış , yeni başlayan için hangisi daha iyidir , bağlamayı alırken neye dikkat etmem lazım, fiyatlara baktım 150den 1000+ ya kadar gidiyo .
Birde kursa gitmeme gerek varmı ,evde kendim öğrenebilirmiyim?


Uzun saplı olanlar, kara düzen diye adlandırılan çalma düzenine sahiptir. Kısa saplı olanlar ise çöğür denen çalma düzenine sahiptir.

Kara düzen, genelde alt tel ile çalınan; orta ve üst tellere pek dokunulmayan çalma düzenidir. Buna örnek olarak Neşet ERTAŞ'ın çaldığı stili verebiliriz.

Çöğür düzeni ise perde sayısı kara düzendekine göre 4 tane perde eksik olan ve daha çok yönlü çalınan bir sistemdir. Yani üst ve orta telleri daha sık kullanırsın.

Ben hiç kursa gitmedim. Dediklerine göre bende iyi bir müzik kulağı varmış. Arkadaşlar ile evdeyken kara düzen ile kendim 3 5 dakika içinde şarkıları her ne kadar hızlı olmasa da bağlamayı ilk kez eline alan birine göre olağanüstü iyi çalıyormuşum. Hiç eğitim almadım, notaları da öğreten olmadı. Bu konuda şahsi fikrim çok zor bir olgu değil. Biraz kafa yorarak öğrenilebilir. Yalnız çöğür olarak çalabilmek için biraz öğrenmem gerekiyor notaları ve akort ayarlarını. Kara düzen kolay geliyor, dilediğim şarkıyı az biraz uğraştıktan sonra çıkarabiliyorum da süslemeler çöğür de daha çok hoşuma gittiği için çöğür öğrenmeyi düşünüyorum.Çöğürde bağlama notaları hangisidir, süslemeler nasıl yapılır bunlara hakim olmak gerekir. Ben de çöğür öğreneceğim için internetten bakarım biraz, anlamazsam eğer; bir kursa gidebilirim.

Anlayacağın biraz da bu konuda hevesli ve istekli isen çok rahat öğrenirsin. Daha fazla teknik bilgiye muvaffak değilim.


Kelepçe filan takılıyo dediler o ne işe yarıyo , birde 200tl civarında en sağlamı hangisidir(dut ,maun vs var)


Kelepçe seslerin kalınlığını inceliğini ayarlamak için, inceden çalmak istiyor isen ona göre belirli bir yerden takıyorsun. Dediğim gibi çok fazla teknik bilgiye sahip olmadığım için hangisi daha kaliteli bilmiyorum ancak; ben de alacağım için öğrenirsem sana da haber veririm.
.NET
.NET ⭐ 19y
#10
Bu mesaj Avasin rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bu mesaj CezaAlp rumuzlu uyeden alinti yapildi
Biraz araştırma yaptım , uzun ve kısa saplısı varmış , yeni başlayan için hangisi daha iyidir , bağlamayı alırken neye dikkat etmem lazım, fiyatlara baktım 150den 1000+ ya kadar gidiyo .
Birde kursa gitmeme gerek varmı ,evde kendim öğrenebilirmiyim?


Uzun saplı olanlar, kara düzen diye adlandırılan çalma düzenine sahiptir. Kısa saplı olanlar ise çöğür denen çalma düzenine sahiptir.

Kara düzen, genelde alt tel ile çalınan; orta ve üst tellere pek dokunulmayan çalma düzenidir. Buna örnek olarak Neşet ERTAŞ'ın çaldığı stili verebiliriz.

Çöğür düzeni ise perde sayısı kara düzendekine göre 4 tane perde eksik olan ve daha çok yönlü çalınan bir sistemdir. Yani üst ve orta telleri daha sık kullanırsın.

Ben hiç kursa gitmedim. Dediklerine göre bende iyi bir müzik kulağı varmış. Arkadaşlar ile evdeyken kara düzen ile kendim 3 5 dakika içinde şarkıları her ne kadar hızlı olmasa da bağlamayı ilk kez eline alan birine göre olağanüstü iyi çalıyormuşum. Hiç eğitim almadım, notaları da öğreten olmadı. Bu konuda şahsi fikrim çok zor bir olgu değil. Biraz kafa yorarak öğrenilebilir. Yalnız çöğür olarak çalabilmek için biraz öğrenmem gerekiyor notaları ve akort ayarlarını. Kara düzen kolay geliyor, dilediğim şarkıyı az biraz uğraştıktan sonra çıkarabiliyorum da süslemeler çöğür de daha çok hoşuma gittiği için çöğür öğrenmeyi düşünüyorum.Çöğürde bağlama notaları hangisidir, süslemeler nasıl yapılır bunlara hakim olmak gerekir. Ben de çöğür öğreneceğim için internetten bakarım biraz, anlamazsam eğer; bir kursa gidebilirim.

Anlayacağın biraz da bu konuda hevesli ve istekli isen çok rahat öğrenirsin. Daha fazla teknik bilgiye muvaffak değilim.

Bağlamaya hakim değilim enstürman olarak yorum yapacağım sadece. Geleceğe yönelik değil de evde sevdiğim parçaları çalacağım diyorsan müzik kulağı varsa yeterli. İnternetten mızrap tutuş şekline bakıp doğruya yakın bir pozisyonda ilerletirsin öğrenmeni.
Müzik kulağı notaları doğru basıp riff çıkarmak ve parçayı aynı anda çalmak değildir sadece. Yukarıda belirttiğin gibi süsleme yani doğaçlamasından tut ritm yakalayıp doğru metronomu tutturmaya kadar çoğu şey müzik kulağına giriyor.
Evde geliştirebilirsin kendini ama çok zor oluyor bir şeyleri yapmak ve özellikle bir şeyleri ilerletmek. İleride bir gruba girerim, gitar yerine solo bağlama atarım dersen çok zor olur ve bunun için kurs gerekli şahsi görüşüm.
Ps; bildiğim kadarıyla bağlamada baş parmak kullanılıyor ve uzun sapta alt tellerde parmakla notalarda gezerken üst tellerde de destek notaları basılıyor diye biliyorum yanlış mı biliyorum ki? 😄
[F New]Solo Gitarist
A
Avasin ⭐ 17y
#11
Bu mesaj Wax Whine rumuzlu uyeden alinti yapildi
Bağlamaya hakim değilim enstürman olarak yorum yapacağım sadece. Geleceğe yönelik değil de evde sevdiğim parçaları çalacağım diyorsan müzik kulağı varsa yeterli. İnternetten mızrap tutuş şekline bakıp doğruya yakın bir pozisyonda ilerletirsin öğrenmeni.
Müzik kulağı notaları doğru basıp riff çıkarmak ve parçayı aynı anda çalmak değildir sadece. Yukarıda belirttiğin gibi süsleme yani doğaçlamasından tut ritm yakalayıp doğru metronomu tutturmaya kadar çoğu şey müzik kulağına giriyor.
Evde geliştirebilirsin kendini ama çok zor oluyor bir şeyleri yapmak ve özellikle bir şeyleri ilerletmek. İleride bir gruba girerim, gitar yerine solo bağlama atarım dersen çok zor olur ve bunun için kurs gerekli şahsi görüşüm.
Ps; bildiğim kadarıyla bağlamada baş parmak kullanılıyor ve uzun sapta alt tellerde parmakla notalarda gezerken üst tellerde de destek notaları basılıyor diye biliyorum yanlış mı biliyorum ki? :D


Yok kanks, benim derdim; evde, arkadaşlar arasında arada bir çalmak. Anlayacağın müzisyen olma düşüncem yok 😊

Ayrıca evet, üst telde baş parmak kullanılıyor ve çok sık da değil. ama diğer parmakların alt ve orta telde deli gibi çalışması gerek 😁

Yanıt yazmak için giriş yapın.

Giriş Yap
Paylaş: