2024 te yükseliş var halen de $586 dolar, fakat eskiye kıyasla alım gücü zayıf gibi. Hani böyle skorun çok da bir önemi olmadığı maçlardan bir sezon geçiriyoruz sanki.
Gözle görünürdeki çoğu ürünün alımında artış olsa da o ürünler ile ilgili mağaza veya internet yorumlarında, kalite düşüklüğü hakkındaki şikayet sayısı çok fazla.
Gıda da özellikle fason ürün tehlikesi arttı. Enflasyon nedeniyle fiyatlarda düşüklüğü sağlamak için kalite de bir oynama var.
Şu aralar özellikle marka ürünlerin kendi siteleri ile pazar yerleri üzerinden yaptıkları E-Ticaret satışları incelendiğinde, dar gelirli bile dişinden tırnağından attırıp marka ürünler satın aldığı anlaşılıyor. Kaliteli ürün satışlarında eski yıllara kıyasla yükseliş var. Kaliteli ürünlerin önemini anlamaya doğru yönelme oluşmuş enflasyondan ötürü.
Tabi enflasyonun her alanda insan hayatına yönelik kötülükleri yine de devam ediyor.
Instagram'da bir kurye firmasının karşıma çıkan reklamında; bizimle çalışarak çalışma saatlerini kendin belirlemek ister misin ibaresi yazıyordu. Aynı slogan fast food sektöründeki başka bir firmada da var ve daha birçok firmada. Mantıken bu sektörlerde böyle bir şey mümkün değil. Araştırınca kelime oyunu yapıldığı ortaya çıkıyor.
Olayın aslı; Vardiya saatleri belirli. Kendin belirle denilen kısım sana sunulan vardiyalardan birini seçmek.
Bu iş hayatı kısmıydı, birde tüketiciyi yanıltma kısmı var.
Buradaki olayda şu; Bir dürüm markasındaki kasiyer dürümünüz küçük boy mu yoksa olsun orta boy mu olsun diyor.
Farkı sorduğunuzda orta boy "double" porsiyon diyor. Yani ortada küçük olan bir şey yok.
Orta kelimesinin kullanmasının amacı standardı çağrıştırmasından ötürü. Büyük boy denildiğinde ise standart dışına çıkılacağı sezgisi yaratıyor.
Özetle büyük, orta, küçük diye bir şey yok. Standart mı? Double mı? hepsi bu.
Sağlık sektörü konusunda yaşanan olumsuzluk ise eczacıların başaktör olduğu bir konu.
Reçeteyi uzattığın eczacı ekrana bakıyor eline ilacı alıyor, hasta ilacı görüyor doktor bu ilacımı yazmış diye soruyor eczacı cevap vermiyor. Kendi kafasına göre ilaç veriyor.
Ona göre ilaçların içeriği aynı ama yan etkisinin nasıl tesir edeceğini umursamıyor. Doktorun bildiği gibi kişinin kimyasını bilemiyor.
Kaldı ki fason ürünler ile marka ürünlerin de içerikleri ismen görünürde çoğunluk ile aynıdır.
Özetle enflasyon etkisinden dolayı para kazanma ve dikkat çekme hırsı gitgide sektör sektör kötüleşiyor.