Kayıt
22 Mart 2009
Mesajlar
661
Beğeniler
0
Şehir
London/Englãnd
1912 yılından kalma bu biletin sahibi, tarihin en şanslı insanlarından. Zira bileti düzenleyen White Star Line deniz şirketi, Titanic'in sahibi olan şirketti. Bilette el yazısı ile belirtilen geminin ismi ise Titanic.



Dünyanın en büyük deniz facialarından birinin yaşandığı Titanic'e bileti olup da, devasa geminin ilk seferini kaçıran bu biletin sahibi, aslında mutlak bir ölümden de kurtulmuştu.


İnsanoğlunun hayal gücünün bir ürünü olan bu gemi, aynı zamanda doğa karşısında insanlığın çaresizliğini de gözler önüne sermişti.


1910 yılında White Star Line şirketi, bastırdığı broşürlerle "batması imkansız" bir transatlantiğin reklamını yapıyordu.


1861 yılında İrlanda'da kurulan Harland and Wolff tersanesi, Titanic'i inşa etme görevine 31 Mart 1909 tarihinde başlamıştı.


Her şeyiyle "en büyük", "en ihtişamlı" ve "en güçlü" olması planlanan Titanic'ten önce


Kardeş gemisi Olympic inşa edilmiş ve seferlere başlamıştı.


Olympic hem Titanic'in öncüsü olmuş, hem de White Star Line'ın üretmeyi planladığı 3 devasa yolcu gemisi için sınıf ismi olmuştu.


Tam 46.328 ton olarak inşa edilen Titanic'i hareket ettirebilmek için.


İki tane dört silindirli buhar motoru kullanılıyordu.


Böylece devasa Titanic'in kalbi tam 59.000 beygir gücü üretiyordu.


1909'da inşasına başlanan Titanic'in gövdesi 31 Mayıs 1911'de bitirildi.


Geminin diğer bölümlerinin bitirilmesi de neredeyse bir yıl daha sürdü ve 31 Mart 1912'de tamamlandı.


Böylece 269 metre uzunluğunda, 28 metre genişliğinde, 46.328 ton ağırlığındaki bu dev denize indirildi.


Titanic'in içi de eşsiz olması için tasarlanmıştı. Gemide bir yüzme havuzu, spor salonu ve kütüphaneler yer alıyordu.


Bütün bu ihtişamıyla Titanic tam 3.547 kişiyi taşıyabilecek bir gemiydi.


Normalde 3 bacalı olarak tasarlanan gemiye "daha etkileyici görünsün" diye, 4. bir baca daha eklenmişti.


Denize indirildikten sonra Titanic Belfast'tan İrlanda denizine götürüldü ve testlere başlandı.


Bu fotoğraftada Titanic, ilk yolculuğuna başlamak için Southampton'dayken görülüyor.


Fotoğrafın çekildiği tarih 2 Nisan 1912.


Bu devasa transatlantiğin ilk seferine katılmak için milyonerler, siyasetçiler, aktör ve aktrisler sıraya girmişlerdi.


Yolcuğunun henüz başında, Southampton limanını terkederken Titanic bir tehlike atlatmış ve New York gemisiyle çarpışmaktan son anda kurtulmuştu.


10 Nisan 1912 günü tarihi yolculuk başladı.


Geminin kumandası Kaptan Edward J. Smith'e verilmişti.


Titanic'in ikinci durağı Fransa oldu. Buradan aldığı yolcularla gemi toplam 2.240 kişiyle New York'a doğru yola çıktı.


14 Nisan gecesi sıcaklık neredeyse 0 dereceye kadar düşmüştü. Kaptan Smith, telsizle gelen buzdağı uyarılarını dikkate alıp, geminin rotasını biraz daha güneye çekmişti.


Gökyüzü son derece açıktı, ancak ay yoktu. Saat 11.40'da geminin iki gözcüsü köprüye telefonla "Buzdağı, tam önümüzde" mesajını ilettiğinde artık çok geçti.


Görevi Kaptan Smith'ten devralan İkinci Kaptan Murdoch, birçoklarına göre hatalı bir karar vererek gemiyi döndürdü ve buzdağı Titanic'e daha sağlam olduğu söylenen burnu yerine, yandan çarpmış ve daha fazla hasar almıştır.


Titanic inşa edilirken 16 su geçirmez bölmeyle korunmuş ve bu bölmelerden 4'ü suyla dolsa bile batmayacak şekilde tasarlanmıştı. Ancak buzdağının çarpmasıyla tam 6 bölme hasar görmüş ve gemi hızla suyla dolmaya başlamıştı.


Sadece dakikalar içerisinde geminin içerisindeki su 2.5 metre yüksekliğe ulaşmıştı. 12.27'de 65 kişi kapasitesi olan ilk kurtarma botu sadece 28 kişiyle suya indirildi. Titanic'te toplam 1.178 kişiyi taşıma kapasitesinde 20 kurtarma botu bulunmaktaydı.


Telsiz operatörleri sürekli yardım çağrıları gönderiyorlardı, ancak Titanic'e en yakın gemi olan Carpathia'nın enkaza varması 4 saat sürecekti. Köprüden, başka bir geminin ışıkları görülse de, bu esrarengiz gemi Titanic'le hiçbir şekilde iletişime geçmemiş, çağrılara yanıt vermemişti.


Saat 2.05'te geminin burnu tamamen sular içerisindeydi. 2.17'de suların yüksekliği güverteye kadar geldi. Geminin yapımında kullanılan malzemenin esneme özelliği olmaması, korkunç sonu hızlandırdı. Gövde içeri dolan sulara dayanamadı ve tam anlamıyla ikiye ayrıldı. Önce burun battı. Birkaç dakika sonra da kıç kısmı saat 2.20'de sulara gömüldü.


Büyük bir dehşetin yaşandığı yaklaşık 2.5 saatlik sürenin sonunda.
http://galeri.milliyet.com.tr/2008/7/30Bir_facianin_anatomisi_Titanic/10.jpg

Tarihin en büyük deniz kazalarından biri çok ağır bir bilançoyla ortaya çıktı.


2.223 kişiden sadece 706'sı kurtulmuş, 1.516 kişi yaşamını yitirmişti.


Ölenlerin çoğu, -2 derecedeki deniz suyunda hipotermiye girmiş ve yaşamını yitirmişti.


Titanic'in batması denizciliği, deniz seyahatlerine yaklaşımı ve gemi tasarımlarını çok derinden etkiledi.


1 Eylül 1985'e kadar yeri keşfedilemeyen enkaz, bu tarihte Dr. Robert Ballard liderliğindeki bir ekipçe bulundu ve tüm dünya Titanik faciasını bir kez daha hatırladı.





 
Kayıt
27 Şubat 2008
Mesajlar
379
Beğeniler
0
bence hiç etkileyici bi hikaye değil
ayrıca bence bütüün hata kaptanda daha ilk başta başka gemiye çarpıyolarmış bence kaptan da bi idiotluk vardı
ama paylaşım güzel
 
Kayıt
12 Mayıs 2009
Mesajlar
8.225
Beğeniler
0
CASTIEL demiş ki:
bence hiç etkileyici bi hikaye değil
ayrıca bence bütüün hata kaptanda daha ilk başta başka gemiye çarpıyolarmış bence kaptan da bi idiotluk vardı
ama paylaşım güzel
Gemi'ye fazladan şeyler takıyorlar ama gemi sürmesini bilen bir tane kaptan almıyorlar :twisted: :D
 
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesajlar
4.911
Beğeniler
0
ImmorTaLGoD demiş ki:
CASTIEL demiş ki:
bence hiç etkileyici bi hikaye değil
ayrıca bence bütüün hata kaptanda daha ilk başta başka gemiye çarpıyolarmış bence kaptan da bi idiotluk vardı
ama paylaşım güzel
Gemi'ye fazladan şeyler takıyorlar ama gemi sürmesini bilen bir tane kaptan almıyorlar :twisted: :D
Sürmesini bilmesiyle alakası yokki bunun,buz dağı görünüyorduda kaptanmı kırmadı dümeni :detective:
 
Kayıt
29 Ağustos 2008
Mesajlar
2.387
Beğeniler
0
Doğa, insanoğlu karşısında her zaman üstündür.Buda bunun en büyük örneklerinden biri.
 
Kayıt
13 Mayıs 2007
Mesajlar
8.792
Beğeniler
2
Bildiğim bilgilerdi ama yinede baştan sona okudum gerçekten etkileyiciydi..ty
 
Kayıt
28 Haziran 2008
Mesajlar
1.586
Beğeniler
0
cok gzl eline saglık zaten bnun filmini izledigimde aglamıstım simdi kendimi zor tuttum :cry:
 
Kayıt
31 Temmuz 2007
Mesajlar
10.997
Beğeniler
0
Şehir
The Legend Has Retired!
Yapılan en büyük hata, bu geminin enkazının çıkarılmamış olmasıdır su üzerine. Bir müzeye koyulmuş olsa idi eminim ki ben bile şu gemiyi görmek için giderdim. düşünün ki turizm getirisini
 
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesajlar
1.236
Beğeniler
0
Şehir
Zszc
@TitusPullo
Neden çıkarmıyorlar ki belki bir sebebi vardır gemi kaç yıllardır su altında
 
Kayıt
20 Nisan 2007
Mesajlar
4.911
Beğeniler
0
stalebug demiş ki:
@TitusPullo
Neden çıkarmıyorlar ki belki bir sebebi vardır gemi kaç yıllardır su altında
1985 yılında denizbilimci Bob Ballard, Titanik'in enkazını yaklaşık 3.800 metre derinlikte bulmayı başardı. Ancak kazada ölenlere duyulan saygı nedeniyle enkazdan hiçbir şey çıkarılmadı.
Yeterli sanırım.
 
Kayıt
6 Şubat 2007
Mesajlar
335.490
Beğeniler
1.636
Şehir
Taksim/IST.
Server
Flora
Takımı
Galatasaray
JawBreaker demiş ki:
Okurken tüylerim diken diken oldu.Güzel paylaşım. :muck: :beer: :curtain:

aynı duygulara sahibim cidden korkunç facia uçak gemi otobüs kazaları hep tüylerimi ürpertir wahhhhh :|
 
Yukarı Alt