joysro

r1

Kayıt
6 Şubat 2007
Mesajlar
335.078
Beğeniler
1.353
Şehir
Taksim/IST.
Takımı
Galatasaray
Arabayı alçaltınca "bazı" arabalar da güzel gözükebiliyor ama bildiğin işkence bu olay. Her yerden arabayı neredeyse durdurup geçmeler , yok yanındakini indirmeler , park edecekken demire geldi mi in bak demeler... Araba kullanmayı resmen işkence haline getiriyor. Küçücük bir şeyde de tamponu yolda bırakıyor. Para verseler yapmam.
 
Kayıt
22 Aralık 2010
Mesajlar
7.726
Beğeniler
350
Parayı basıyosun otomatik alçalıp yükselen elektromanyetik BOSE süspansiyon alıyosun

 
Kayıt
17 Mart 2013
Mesajlar
2.538
Beğeniler
308
Şehir
İzmir
Server
Seçiniz...
Takımı
Besiktas
Arabayı alçaltınca "bazı" arabalar da güzel gözükebiliyor ama bildiğin işkence bu olay. Her yerden arabayı neredeyse durdurup geçmeler , yok yanındakini indirmeler , park edecekken demire geldi mi in bak demeler... Araba kullanmayı resmen işkence haline getiriyor. Küçücük bir şeyde de tamponu yolda bırakıyor. Para verseler yapmam.
Bende asla yapmam zıp zıp zıplıyor arada hiç konfor yok
 

VaLe

.
Kayıt
5 Ekim 2016
Mesajlar
615
Beğeniler
64
Şehir
41
Banada nedense hep serseri işi geliyo hayatta yaptirmadigim yaptirmaycagim bir şey :D
 
Kayıt
22 Ağustos 2010
Mesajlar
1.760
Beğeniler
462
Takımı
Seçiniz...
Şimdi burda Tofaşçı kardeşiniz olarak süspansiyon üzerine herşeyi anlatayım size.
Öncelikle sekme mevzusundan bahsedeyim.
Genel olarak en ucuz yollu olan iştir. amortisör üzerinde bulunan helezon yayları kestirip aracı düşürdüğümüz zaman sekme, vurma yapıyor.
Amortisör boşta kaldığı için (Tofaşların orjinal yayı 10 bakla, biz 5 bakla kesiyoruz.) suspansiyon yok oluyor ve araç sekmeye başlıyor.
Bunun avantajı ve dezavantajları var. Avantajları, rüzgarlı, yağmurlu vb. durumlarda araç savrulma yapmıyor, virajlara rahatlıkla girebiliyorsunuz, savrulma derdi yok.
Dezavantajı ise yolda ufak bir bozukluk varsa araç sekiyor. Tekerinize ufak bir taş gelse dahi sekmeye başlar. Bu zevk meselesidir, bazıları bu şekilde yaptırıyor.
Diğer bir düşürme şekli ise, amortisör, mil kısaltma.
Orjinal amortisör boyunu ve mili tornada kısaltıp kısa amortisör kullanabilirsiniz. Üzerine helezon yayı da taktığınız zaman (amortisör kısa olduğu için yay kesilmeli) orjinal süspansiyon konforu oluyor, hatta dahada iyisi oluyor. Bu biraz maliyetli, tornacılara, şehirlere, işçiliğe göre değişiyor. (200-400 arası)
Bunun tek dezavantajı, basık araç kullanmayan birinin aracın altını götünü başını vurabilmesi. Başka bi dezavantajı yok. Aracın kulelerine herhangi bir zararı oluşmuyor.
Diğer bir basma tekniği ise Air Suspansiyon.
Bunu herkes yaptıramaz, 3-5 bin lira arasında maliyeti var. Muayeneden geçmez, muayene için sökmeniz ve aracı orjinale çevirmeniz gerekli.

Son olarak şunu söyliyeyim bu işler zevk işi, yıllarca basık araç kullanan biriyseniz ne karlık kırarsınız nede tampon kırarsınız. Aracın altını üstünü vurmazsınız, kasisten geçerken yanınızdan birini indirmezsiniz. Karlık, tampon kıranlar, kasiste yanındakini indirenler amatör kişiler. Aracı basık olanlar nerde kasis var, nerenin yolu bozuk ezbere bilirler ve o yolları tercih etmezler.

Saygılarımlar beyler, zevkler ve renkler tartışılmaz. :dance:
 
Kayıt
17 Mart 2013
Mesajlar
2.538
Beğeniler
308
Şehir
İzmir
Server
Seçiniz...
Takımı
Besiktas
Şimdi burda Tofaşçı kardeşiniz olarak süspansiyon üzerine herşeyi anlatayım size.
Öncelikle sekme mevzusundan bahsedeyim.
Genel olarak en ucuz yollu olan iştir. amortisör üzerinde bulunan helezon yayları kestirip aracı düşürdüğümüz zaman sekme, vurma yapıyor.
Amortisör boşta kaldığı için (Tofaşların orjinal yayı 10 bakla, biz 5 bakla kesiyoruz.) suspansiyon yok oluyor ve araç sekmeye başlıyor.
Bunun avantajı ve dezavantajları var. Avantajları, rüzgarlı, yağmurlu vb. durumlarda araç savrulma yapmıyor, virajlara rahatlıkla girebiliyorsunuz, savrulma derdi yok.
Dezavantajı ise yolda ufak bir bozukluk varsa araç sekiyor. Tekerinize ufak bir taş gelse dahi sekmeye başlar. Bu zevk meselesidir, bazıları bu şekilde yaptırıyor.
Diğer bir düşürme şekli ise, amortisör, mil kısaltma.
Orjinal amortisör boyunu ve mili tornada kısaltıp kısa amortisör kullanabilirsiniz. Üzerine helezon yayı da taktığınız zaman (amortisör kısa olduğu için yay kesilmeli) orjinal süspansiyon konforu oluyor, hatta dahada iyisi oluyor. Bu biraz maliyetli, tornacılara, şehirlere, işçiliğe göre değişiyor. (200-400 arası)
Bunun tek dezavantajı, basık araç kullanmayan birinin aracın altını götünü başını vurabilmesi. Başka bi dezavantajı yok. Aracın kulelerine herhangi bir zararı oluşmuyor.
Diğer bir basma tekniği ise Air Suspansiyon.
Bunu herkes yaptıramaz, 3-5 bin lira arasında maliyeti var. Muayeneden geçmez, muayene için sökmeniz ve aracı orjinale çevirmeniz gerekli.

Son olarak şunu söyliyeyim bu işler zevk işi, yıllarca basık araç kullanan biriyseniz ne karlık kırarsınız nede tampon kırarsınız. Aracın altını üstünü vurmazsınız, kasisten geçerken yanınızdan birini indirmezsiniz. Karlık, tampon kıranlar, kasiste yanındakini indirenler amatör kişiler. Aracı basık olanlar nerde kasis var, nerenin yolu bozuk ezbere bilirler ve o yolları tercih etmezler.

Saygılarımlar beyler, zevkler ve renkler tartışılmaz. :dance:
Aracıma air taktırmak istemiştim 2 sene önce falan ama araştırınca vazgeçtim biraz tehlikeli ama yinede zevk meselesi tabi :)
 
Kayıt
22 Ağustos 2010
Mesajlar
1.760
Beğeniler
462
Takımı
Seçiniz...
@Hurley kalitesiz işçilik olunca evet tehlikeli. Körük patlayabiliyor. Lakin şu an kullanılan körükler coilli körük. Yani körük patlasa dahi araç coil'in üzerine düşüyor, lastiğin, çamurluğun üzerine binmiyor ki artık patlayan körükler piyasada yok. Bu körükleri kullanan köşe başında air yapan kişiler.
Taktırmayı düşünürsen bilindik 3 firma var. EMR Air (Kocaeli-Gebze), MagicAir ve Haylower (Bursa) Haylower ön-arka bağımsız 5-7bin TL arası yapıyor diye biliyorum. Ben kendi aracıma (Doğan S) EMR Air'de sordurdum 3,5 lira dedi. (Ön-Arka bağımsız.)

Ps. Bu 3 firmanın kullandığı malzemeler, kablolar, tesisat özel yapım tesisat kabloları, hava sıkışması, soğuk-sıcak etkenlerinden etkilenmiyor. Baya bi kalın, bükülme şansı dahi yok extra olarak, körüğü direk süspansiyon yerine koymuyorlar, oraya montajlıyorlar onu. Araç lifte kalktığı zaman körük boşa çıkıp sallanmıyor.
 
Kayıt
17 Mart 2013
Mesajlar
2.538
Beğeniler
308
Şehir
İzmir
Server
Seçiniz...
Takımı
Besiktas
@Hurley kalitesiz işçilik olunca evet tehlikeli. Körük patlayabiliyor. Lakin şu an kullanılan körükler coilli körük. Yani körük patlasa dahi araç coil'in üzerine düşüyor, lastiğin, çamurluğun üzerine binmiyor ki artık patlayan körükler piyasada yok. Bu körükleri kullanan köşe başında air yapan kişiler.
Taktırmayı düşünürsen bilindik 3 firma var. EMR Air (Kocaeli-Gebze), MagicAir ve Haylower (Bursa) Haylower ön-arka bağımsız 5-7bin TL arası yapıyor diye biliyorum. Ben kendi aracıma (Doğan S) EMR Air'de sordurdum 3,5 lira dedi. (Ön-Arka bağımsız.)

Ps. Bu 3 firmanın kullandığı malzemeler, kablolar, tesisat özel yapım tesisat kabloları, hava sıkışması, soğuk-sıcak etkenlerinden etkilenmiyor. Baya bi kalın, bükülme şansı dahi yok extra olarak, körüğü direk süspansiyon yerine koymuyorlar, oraya montajlıyorlar onu. Araç lifte kalktığı zaman körük boşa çıkıp sallanmıyor.
Fiesta var 4-5 isterler yine onada :)
 
Kayıt
22 Ağustos 2010
Mesajlar
1.760
Beğeniler
462
Takımı
Seçiniz...
Evet isterler. Ucuzada bulursun fakat yaptırmanı tavsiye etmem. Ucuz air yaptıracağına git yay kes bin daha iyi :)
 
Yukarı Alt