Kayıt
27 Mayıs 2009
Mesajlar
47
Beğeniler
0
Şehir
ProgramMaker + EXTRALOOB + Silkroad -- Sabah 08:00
A. Stats:
� Strength(Str):Yüksek fiziksel damage ve ektra saglık verir.
� Intelligence(Int):Yüksek magic attack ve ekstra mana verir.
� Her lv de 5 stat puanı kazanırsınız. 2 si otamatik olarak verilir,1 str 1 int, diğer 3 puanı kullanıcı istediği gibi verebilir...


B. oyundaki 4 çeşit silah

� Swords:Beraberinde shield kullanabilirsiniz, Magic ataack çin uygun, duz vuruslarda double atack yapar..

� Daggers(Blade):Beraberinde shield kullanabilirsiniz,phy. attack için uygundur, genelde critleri düşüktür.

� Spears: çift elle kullanılır,magic attack için uygundur, yüksek critlere sahiptir.

� Glavie: çift elle kullanılır, yüksek phy. attacck saglar, yavaş bir silahtır.

� Bows: çift elle kullanılır, hızlı attck yapabilir, uzun mesafeli, göreceli low phy/magic atağı vardır.


C.3 çesit b0dy equipment..

� Armor: Yüksek fiziksel defans,düşük magic defans.

� Garment: Yüksek magic defans, düşük fiziksel defans.

� protector: Dengeli fiziksel ve magic defans.


Takımların bonusları
� Full armor set: No bonus. Full armor takımı:Bonus yok
� Full protector set: -10% mp , +10% hızlandırır.
� Full garment set: -20% mp , +20% hızlandırır.

D. Esyaların özelikleri:

� Degree: Alchemy(+ basmak) için hangi lucky powderın kullanılacagını gösteren derece.

� Phy. Damage: fiziksel vuruş gücü

� Mag. Damage: Magic vuruş gücü

� Parry: Ne işe yaradıgını bir örnekler açıklayayım. karşımızdakinin(player veya yaratık) atagı 100-150 arasında olsun parry ratio yüksek se 100 e yakın dusuk se 150 ye yakın vurur.

� Attack Rating: parry nin tersi.. yüksek attack rating vuruşlarda vurus aralıgımızda(100-150) yukseklere cıkmamızı saglar.

� Block: Yüksek block ratio daha çok block yapmayı saglar.

� Durability: silah yada armor un vuruslara ne kadar dayanacagını dolayısıyla tamir süresini gösterir.

� Critical: Silahla hit vuruşları gösterir. critical yazıp 2 kat fazla vurmamızı saglayan özelliktir.

� Attack Distance: hangi mesafeden saldıracağını gösterir.

� Phy. Absorb: alınan fiziksel damajın abzorbe edilme yüzdesi.

� Mag. Absorb: alınan büyü damajının abzorbe edilme yüzdesi.

� Phy. Reinforce: ne kadar yüksekse alchemy veya silaha yapılan büyüler fiziksel damajı o kadar çok etkiler.

� Mag. Reinforce: ne kadar yüksekse alchemy veya silaha yapılan büyüler büyü damajını o kadar çok etkiler.


Blue Item mods:

� Str x Increase: str i x kadar artırır.

� Int x Increase: int i x kadar artırır.

� Reduce status: reduce the duration of a status by a percentage.
� Immortal: Upgrade başarısız olursa esya kırılmaz.(doğru çalışmıyor)
� Steady: Upgrade başırısız olursa equipmant durability kaybetmez.
� Lucky: Başarılı upgrade şansını arttırır.
� Repair Invalid:Tamir edilmez. (bu tür ,temlerin durability si daha fazladır.)

immortal,steady and lucky kac kez yazıyorsa o kadar kullanılabilir.örn. steady(2 times/times)2 defa başarısız olmasına izin verir.

E. Status Effects

� Burn: Her saniye bir miktar hp kaybedersiniz.
� Darkness: Darknes statusayken. örn. mana potion 500 veriyorsa 250 verir. yarısını alabilirsiniz.
� Electric shock: Parry rate i düşürür. Buda daha fazla damage yemenize sebep olur.
� Freezing: Hareketsiz kalmanızı saglar. Stun gibi değil.
� Frostbite: Yavaşlatır, atack speed i düşürür.
� Poison: Burn statusa benzer daha uzun ve sabit hp düşürür.
� Stone: Hareketsiz kalmanızı ve item kullanmanızı durdurur.. Level 14 ve uzeri glavie ler bu etkiye sahiptir.
� Zombie: Kullanılan hp pot tersine işler hp artmak yerine azalır. dikkate etmek gerekir.


F. Elementler:
� Cold: Düşük damage a sahiptir düşmanı yavaslatır ve dondurur.
� Lightning: ortalama damage a sahiptir hızı ve magic atack ı arttırır.
� Fire: en yuksek damage a sahip elemantel güçtür.burn etkisi yaparak saglıgı dusurur.
� Force: Saglık verir kendini ve diğerlerini korumaya yarar.

G. Skill Puanları ve Experience:
� Skill puanı Experience: Her zaman sarı çubugun experince puanlarıyla dolması 1 skill kazanmanızı saglar.
� Experience: kazanılan experience puanlarıyla dolar skill puanlarının altındaki yeşil çubuktur,% de 100 oldugunda karakter1 lv alır.

3. Alchemy

Alchemy nedir?
Alchemy weapon, armor, or accessory'i büyüler.

ALchemy ne yapar?
weapon, armor, veya accessory adından sonra (+1), veya (+2) görmüssünüzdür. Alchemy bu işi yapar.

En fazla + kaç basabilirim.
+9 a kadar oldugunu düşünüyorum ama şimdiye kadar en çok +7 gördüm. + Basmak aynı zamanda silahın rengini deiştirir. mesela +3 hoş bir ışıldama verir.

İtemin adında + olması ne demek.
mesela +3 lv 28 bir weapon lv 31 değil ama ona yakın bir vuruş gücüne sahiptir.

Alchemy de neye ihtiyacım var?
item, elixir, ve lucky powder e ihtiyaç var.lucky powder olmasa da olur fakat olması tavsiye edilir.

+ basmak için ipuçları:
Lucky powders: Alchemy başarısını arttırır.


Şimdi alchemynin nasıl kulanıldıgını öğrenelim. Diyelimki lv 24 bow u upgrade yapacagız. Diyelimki bow umuz 4 degree grocery store a gidip 4 degree lucky powder alacagız. bow silah oldugundan elixir weapon almalı yada düşürmeliyiz, A y basıp alchemy ye sag tıklayın; Bir scrool açılmış gibi duracak. ilk once bow u aılan ekrana bırakın daa sonr elixir weapon ve luck powder ı koyun ve joint e basın. chat penceresinde upgrade in başarılımı yoksa başarısızmı oldugunu soyleyecektir.

-----------------------------------------------------

HP: (Heal Point) Karakterinizin canını gösterir.

MP: (Mana Point) Karakterinizin Magic vuruşlar için kullanılabilecek Mana sayısını gösterir.

Attack Rating: Vuruşunuzun ne kadar geçerli ve güçlü olacağını belirler. Genel olarak statlarınızda belirtilmiş olan Minimum ve Maximum damage değerlerinden Maximum değere yakın olan vuruşu ağırlıkta kullanmanıza olanak tanır. Kısacası Attack Rating değeriniz ne kadar yüksekse o kadar Maximum vuruş değerinize yakın saldırılar gerçekleştirirsiniz.

Dodging (Parry) Ratio: Karakterinizin size yapılan attacklardan ne kadar kaçabileceğini belirleyen değerdir. Dodge (Parry) değeriniz ne kadar yüksekse, karşı tarafın vuruşlarından Minimum olan değere yakın olan hasarı alırsınız.

Magic Reinforcement: Magic gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.

Physical Reinforcement Fiziksel gücünüze verilen desteği belirtir. Genelde giysiler üzerinde bulunan bir değerdir.

Physical Absorb Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen fiziksel damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.

Magical Absorb Takılarda bulunan bir özelliktir. Kendinize gelen magical damagelerin % kaçının absorbe edileceğini belirtir.

Lucky Upgrade edilebilen itemler üzerinde bulunur ve upgrade etme esnasında silahın başarılı Upgrade olabilme olasılığını arttırır.

Immortal Herhangi bir item upgrade edilirken, kaç başarısız Upgrade sonucunda iteminizin kurtulacağını belirtir. Örnek verecek olursak 3 Immortal değerine sahip bir item Upgrade edilirken 3 kere yansa bile yok olmaz.

Steady Upgrade işleminin fail vermesi durumunda itemin durability'sinin azalmasını engeller.

Astral upgrade esnasında +4 ve üzeri itemlerin, upgrade işleminin başarısız olması durumunda +4 te kalmasını sağlar. +4'ten düşük itemlerde bir etkisi yoktur ve örneğin +5 olan bir itemi +6 yaparken başarısız olursanız item yine +4 e düşer. +5 te kalmaz.

Penetration Attack Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak başlangıç noktası ile varış noktası arasındaki hedefleri de etkileyebilir. Örneğin Flying Dragon Spear Series saldırılar Penetrate atış kullanır ve mızrağı fırlattığınızda yok üzerinde başka düşmanlara da vurabilir.

Simultaneous Attack Skiller üzerinde bulunan bir terimdir ve vuruşlarda vuruşun kaç kişiye etki edeceğini belirtir. Uygulanış şekli olarak aynı anda hedef etrafında belirtilen sayıda düşmana aynı anda etki eder. Örneğin Ghost Spear Attack Series saldırılar Simultane saldırı kullanır ve vuruş gerçekleştiği zaman belirtilen mesafe içindeki düşmanların hepsi aynı anda damage alırlar.

Transfer Range Attack Lightning türü skillerde bulunur ve vuruşun etraftaki yaratıkları da etkilemesi manasına gelmektedir. Fakat diğer çoklu vuruşlar gibi bütün düşmanlara güçlü etki yapmaz. Ana hedefe güçlü vurur, yan hedeflere çok düşük güçte vurabilir.

Degree Seviye veya derece anLamıdadır.. Item'inizin upgrade ederken kullanılması gereken Lucky Powder değerini belirtir.

Block Ratio Kalkanlarda bulunan bir özelliktir ve gelen vuruşu bloke etme değerinizi belirtir. Ne kadar yüksekse o kadar çok vuruştan sıyrılabilirsiniz.

Durability Item'lerinizin dayanıklığını belirtir. Durability 6 değerinin altına düştüğü zaman ekranın sağ tarafında kırmızı olarak belirtilir ve eğer 0 a düşerse onarılana kadar kullanım dışı kalır.

PVP (Player vs Player) Cape takarak birebir kapışma yapmak manasına gelmektedir. Cape takılarak yapıldığı sürece kaybedenin bir kaybı olmaz.

NPC Oyunda bilgisayar tarafından yönetilen karakterlere verilen genel isimdir. Örneğin: Şehirlerdeki Takı, Yüzük, Pot vs. satanlar.

DC (Disconnect) Oyundan kopmamıza verilen isimdir.

GP (Guild Point) Eğer bir guilldeysek guild içindeki puanımızdır. Bu sayıyı yükseltmek için özel bir işlem yapmamıza gerek yoktur, biz oyun oynadıkça oynama seviyemize göre otomatik olarak yükselir. ilerde bu puanlar çeşitli amaçlarla kullanılabilecek.

TP (Teleport) Scroll veya Işınlanma Kapıları kullanılarak karakterinizin başka bir alana ışınlanmasıdır.

Berserker Mode Karakterinizin oyunda sol üst köşede resminizin etrafındaki halkaların tamamlanmasıyla birlikte TAB tuşuna basılarak aktif edilebilen moddur. Karakteriniz mevcut gücünün ve hızının iki katına çıkar ve süresi bittikten sonra dolması için tekrar bir süre geçmesi gerekir.

Elixir Oyundaki itemlere + kazandırmak için kullanılan iksirlerdir. Weapon, Accessory, Shield, Protector olmak üzere 4 çeşidi mevcuttur.
Weapon : silahlara , Protector ; elbiselere , accessory ; aksesuarlara + kazandırmaya yarar..

Accessory Oyundaki, Küpe, yüzük ve kolyelerin genel adıdır.

Lucky Powder Itemlere + basmak için elixirlerle birlikte kullanılan şans arttırıcı tozdur. Takıcılarda satılır.

PK (Player Kill) Alt tuşuna basarak normal bir oyuncuyu öldürmek suretiyle Katil statüsüne geçilmesidir.

Wanted Thief'lerin 3000 Arrange Pointi aşacak şekilde Traderleri soymaları sonucu düştükleri durum. Thief'ler için bu durum oldukça kötü bir durumdur çünkü elbiselerini çıkarsaler bile Hunter'ler tarafından öldürülmeye devam edilirler.

Arrange Point Karakter Stat penceresinin sol alt köşesinde yazan sayıdır. Thief olup kervan soydukça yükselir. 3000 puanının üstünde Wanted pozisyonuna düşersiniz.

Guild Birlik manasına gelmektedir. Diğer oyunlarda Clan olarak da geçer. Oyuncuların bir çatı altında toplanarak bir bütün oluşturmasıdır. Guild Kurucularına Guild Master adı verilir.

Union Maximum 8 Guildin birleşerek oluşturdukları topluluğa verilen isimdir.

Stall Kurmak Oyuncuların tezgah açarak elindeki malzemeleri satmalarıdır.

Exchange oyuncuların tezgah açmadan elindeki item ve paraları birbirleri ile takas etmelerini sağlayan sistemdir.

Np (No Problem) Konuşma terimidir. Önemli değil manasına gelmektedir.

KS Konuşma terimdir. Özellikle birisinin kestiği monstere salça olursanız. "KS yapma" veya "No KS" gibi şekillerde kullanılır. Kısacası benim kestiğim yaratıklara vurma manasına gelir. KS ciler oyuncular arasında sevilmeyen tiplerdir.

Cya Konuşma terimidir. Özellikle yabancı oyuncular "Görüşürüz" demek maksadıyla kullanırlar.

Res (Resurrection) Konuşma terimidir. Genellikle "Res var mı?" gibi soru cümlelerinde kullanılır Gülümse Resurrect skili vasıtasıyla ölen kişileri olduğu yerde kaldırmak için kullanılan özelliğin olup olmadığını öğrenmek için ölmüş kişiler tarafından kullanılır Gülümse



İPUÇLARI VE PARTİ TÜRLERİ

Bir deste item almak :
Mesela 50 tane potion, yada 250 tane ok almak için, "ctrl"a basılı tutup, almak istediğiniz iteme sol tıklayın. Kasanıza hemen 50 tane potion yada 250 tane ok vs gelecektir.

Protector'lar (kıyafet değil) :
Bot, macro, AFK vs oyunculara karşı bir tuzaktır. 1 tane satın alın ve kasabadan dışarı çıkın. herhangi bir yaratığa 1 defa sol tıklayın ve bu arada "protector"ü skill slotlarınızdan birine yerleştirin. yaratığın ismi ekranınızın üstünde göründüğü zaman, tıpkı bir skill gibi kullanın protector'ü. Bir çeşit yaratık çıkacak ve gezinecektir. Bu bir tuzak yaratıktır ve buna saldıranın leveli kaç olursa olsun, bu tuzak, saldıranı anında öldürecektir. E tabi makrocular anında ölecektir.

Extra Experience Kazanmak :
Respective(each get item, each get exp) partisine katılın. partideki kişi başına, her yaratıktan %2 fazla exp alacaksınız.

(PM) Private Message(özel mesaj / whisper) :
"shift"e basılı tutarak bir oyuncuyu sectiginiz zaman, oyuncunun ismini yazmadan PM atabilirsiniz.

PM'ye cevap vermek :
Birisi size PM attığı zaman sadece "R" tuşuna basın yada mesajını gördüğünüz kişinin (mesajdaki) ismine çift tıklayın. Oyuncunun ismini yazmanıza gerek kalmaz.

Party modları :

--> (item distribute-exp distribute): Partideki herkes kendi experince'ını ve kendi düşürdüğü itemi alır. Avantajı ise, partideki kişi başına her yaratıktan %2 daha fazla exp alırsınız. En fazla 4 kişilik kurulabilir.

--> (item distribute-exp share) : Partideki herkes kendi düşürdüğü itemi alır fakat, experience eşit olarak dağıtılır. (trade'e cıkan kervan partileri için idealdir) En fazla 8 kişilik kurulabilir.

--> (item share-exp distribute) : Herkes kendi exp'ini alır fakat itemler parti üyelerine rasgele dağılır. Hiçbir avantajı yoktur. Katılmayın bu partilere.

--> (item share-exp share) : Exp ve item otomatik olarak parti üyeleri arasında dağıtılır. Kendi arkadaşlarınızla eğlence arıyorsanız 8 kişilik kurabilirsiniz.
 
Yukarı Alt