Kayıt
27 Eylül 2008
Mesajlar
5.579
Beğeniler
1
Şehir
Londra
Formula1 2009 Sezonu'nun ikinci ayağı olan 56 turluk (310,408km) 11. Petronas Malezya Grand Prixi nefesleri kesti.

Takvimde pilotları zihinsel ve fiziksel anlamda en çok yoran pist olan 5,543km uzunluğundaki Kuala Lumpur - Sepang'da gerçekleştirilen yarışa hava şartları damgasını vurdu.

Sorunsuz formasyon turu!..
Otomobillerin lastik ve frenlerini yarış için ideal ısıya getirebilmek için start öncesinde atılan formasyon turuna tüm araçlar sorunsuz bir şekilde iştirak etti.

Rosberg ve Alonso'dan start şov!..
Uzun start-finiş düzlüğü üzerinde başlayan yarışın ilk metrelerinde inanılmaz bir atak yapan Williams pilotu Nico Rosber yarışın liderliğini devralırken, çifte dünya şampiyobu Fernando Alonso 9. cepten kalkarak Renault'yu bir anda üçüncülüğe oturttu. Pole pozisyonundan kalkan Jenson Button start anında 4. sıraya kadar gerilese de bir sonraki turda üçüncülüğü devraldı.

Startın kaybedeni Glock ve Kubica!..
3. cepten kalkan Toyota pilotu Timo Glock 8. sıraya kadar gerilerken, BMW sürücüsü Robert Kubica sonunculuğa düştü.

İlk veda Kovalainen'den!..
Yarışa veda eden ilk pilot; ikinci viraj çıkışında kum havuzuna çakılan McLaren sürücüsü Heikki Kovalainen oldu, sarı bayraklar sallanmaya başladı.

İlk pit Vettel'den!..
Sıralamalarda 3. olmasına rağmen aldığı ceza sebebiyle yarışa 13. cepten başlayan Sebastian Vettel beklendiği gibi pite gelen ilk isim oldu. Alman sürücü 13. turda pite yöneldi ve 10.7 saniyelik bir müdahalenin ardından piste döndü.

Lider 15. turda geldi!..
Yarış lideri Nico Rosberg 15. turda pite yöneldi. Yakıt takviyesi ve ön kanat ayarı yapılan Alman pilot 9.7 saniyelik müdahalenin ardından piste 4. sırada döndü.

Button lider!..
Jenson Button ilk planlı pit stoplarınardından liderliği devralırken, takım arkadaşı Rubens Barrichello da attığı ekstra turlarla ön gruba iyice yaklaştı ve podyum için Jarno Trulli'yi zorlamaya başladı.

Ferrari kumar oynadı!..
Resmi hava tahminlerinde herhangi bir yağış bilgisi olmamasına rağmen risk almayı tercih eden Ferrari, Kimi Raikkonen'in otomobiline aşınma süresi çok daha kısa olan yoğun yağmur lastiklerini takmayı tercih etti.

Beklenen yağmur geldi ama!..
Sepang'da beklenen yağmur 22. turda yağmaya başladı; Kimi Raikkonen için alınan risk işe yaramış gibi dursa da, geciken yağmur öncesi kuru zeminde lastikleri eriyen Fin pilot 14. sıraya kadar geriledi. Ön bölümde sıralamada bir değişiklik olmazken, lider Jenson Button takipçisi Nico Rosberg'le farkı 15 saniyeye kadar çıkardı.

Barrichello'dan büyük atak!..
BrawnGP sürücüsü Rubens Barrichello 27. turda muhteşem bir atakla önce Jarno Trulli'yi, ardından da Nico Rosberg'i geride bırakarak ikinciliği devraldı. Bu gelişmenin ardından lider ve ikinci arasındaki fark 25 saniye oldu.

Sanki gök delindi!..
31. tura gelindiğinde yağmur inanılmaz derecede şiddetlendi, görüşün hayli düşmesiyle pilotların güvenliğinin de tehlike altına girdiğine karar veren yarış komiserleri piste müdahale ettiler ve güvenlik aracı otomobilleri arkasına dizdi.

Yarış durduruldu!..
32. tura gelindiğinde yağmur şiddetini iyice arttırdı ve pist üzerinde can güvenliğinin tehlike altında olduğu kararına varan yarış komiserleri kırmızı bayraklarla yarışı durdurdu.

Ve Button kazandı!..
Oldukça uzun bir bekleme sürecinin ardından yarış komiserlerinden resmi açıklama geldi; havanın kararıyor olması sebebiyle yarışa devam edilemeyeceği ve kırmızı bayraklar öncesinde oluşan sıralamanın yarış sonucu olduğu bildirildi. Yarışın %75'lik bölümü tamamlanamadığı için pilotlara puanların yarısı verildi.

Kırmızı bayraklar öncesi lider giden Jenson Button; BrawnGP'ye 2009 Sezonu'nun ikinci yarışında ikinci zaferi getirdi. BMW ve Nick Heidfeld ikinciliği alırken Toyota sürücüsü Timo Glock podyumun son basamağına çıktı.

İşte sıralama!..
1 Jenson Button Brawn 1:10:52.092
2 Nick Heidfeld BMW
3 Timo Glock Toyota
4 Jarno Trulli Toyota
5 Rubens Barrichello Brawn
6 Mark Webber Red Bull
7 Lewis Hamilton McLaren
8 Nico Rosberg Williams
9 Felipe Massa Ferrari
10 Sebastien Bourdais Toro Rosso
11 Fernando Alonso Renault
12 Kazuki Nakajima Williams
13 Nelson Piquet Renault
14 Kimi Räikkönen Ferrari
15 Adrian Sutil Force India
16 Sebastian Vettel Red Bull
17 Sebastien Buemi Toro Rosso
18 Giancarlo Fisichella Force India
19 Robert Kubica BMW
20 Heikki Kovalainen McLaren​

Button_zafer_Sepang09.jpg
 
Kayıt
14 Mayıs 2007
Mesajlar
24.644
Beğeniler
3
Şehir
İstanbul
nasıl bir yarıştı öyle.. başlarda yağmur yağacak havası vardı ama bu kadarını beklemiyordum. Bu KERS olayı (daha doğrusu difüzör dedikleri şeyin) önümüzdeki hafta davası sonuçlanıyor. BrawnGP , Williams gibi takımlar yeni kuralın açığını kullanıyor. Eğer dava da aksi karar çıkarsa puanları iptal edilecek yok ama Dava da aksi karar çıkmazsa büyük takımlarda bu açığı kullanmaya başlarlar ve 1-2 yarışa sistem eskiye döner tekrardan :)
 
Yukarı Alt