Cladren

Tanınıyorum
Kayıt
6 Eylül 2011
Mesajlar
264
Beğeniler
0
Palmir zindanları, seviyesi 85’in üzerinde olan her oyuncunun istese de istemese de mecburen uğrayacağı zindanlardandır. Çoğu zindanda olduğu gibi, Palmir Tapınağı zindanlarının da iki kopyası bulunmaktadır ve her iki zindanın girişleri de birbirine oldukça yakındır.
Daha önceki zindanların aksine, Palmir Tapınağı zindanları portal sistemi üzerine kurulu bir sisteme sahiptir. Değişik noktalardaki portallara girilerek zindanın oldukça farklı noktalarına ışınlanmak mümkündür. Dolayısıyla, hangi portalın nereye ışınladığını bilmiyorsanız, zindan içinde kaybolmanız işten bile değildir. Elbette istisnaları olmakla birlikte, genel olarak bir oda içinde üç portal varsa, portalların sizi ters ışınlayacağını söyleyebiliriz. Yani, odadaki portal numaraları 1, 2 ve 3 ise ve siz 1 nolu portalın arkasına gitmek istiyorsanız 3 nolu portala girdiğinizde genel olarak 1 nolu portaldan çıkış yaparsınız. Elbette bu her zaman geçerli bir kural değil. Ancak akılda bulunmasında yarar olan bir detay.

Palmir Tapınağı Zindanlarına Nasıl Ulaşılır?

Palmir Tapınağı zindanlarına ulaşmanın en kolay yolu Rondo’dan hareket etmektir. Açmış Kiraz Yolu’ndan giderek Palmir Platosuna giderseniz bir süre sonra Palmir Tapınaklarına ulaşabileceksiniz. Aşağıdaki haritaya bakarsanız ulaşımınız daha kolay olacaktır. Öte yandan Saklı Köy biletine sahip oyuncular, Palmir Tapınaklarına ulaşabilme konusunda biraz daha şanslı diyebiliriz. Çünkü Rondo avlama bölgeleri içinde Palmir Platosu Girişi de bulunduğundan, yandaki haritada turuncu renkli daire ile gösterilmiş yere ışınlanabilirler.

[img=center]http://c1110.hizliresim.com/q/l/qxf.jpg[/img]

Kimler Palmir Tapınağı Zindanlarına Gitmeli?

Palmir Tapınağı zindanları daha önce de söz ettiğim gibi seviyesi 85+ oyuncular için uygun zindanlardır. Artık Müthiş Cadı görev silsilesi sayesinde 90+ olunabildiği dikkate alınırsa, Müthiş cadı görevini tamamlamış olan her oyuncu Palmir Tapınaklarına gidebilir. Ancak, burası pek çok oyuncunun daha önce karşılaştığının aksine daha inatçı mobların yuvasıdır ve ne yaptığınızı bilmiyorsanız tek başınıza içeri girmeniz oldukça tehlikeli olabilir. Dolayısıyla bir parti ile gitmenizi tavsiye ederim.

Palmir Tapınağı ‘Boss’ları

Titanos: Bu boss 95 level olup Ork tipi bir yaratıktır. 13 nolu kapıdan geçtikten sonra, 1. Denetçinin yanında durur. Çevresinde pek çok mob bulunduğundan kesmeden önce yan koridorlardan birisine çekmeye çalışmanız daha kolay kesmenizi sağlayacaktır.

Savaşçı Horus: Bu boss 95 level olup Şahin-Adam tipi bir yaratıktır. 2. Denetçinin yakında durur. Çevresinde pek çok mob bulunduğundan kesmeden önce yan koridorlardan birisine çekmeye çalışmanız daha kolay kesmenizi sağlayacaktır.

Koşan Takoz: Bu boss 100 level olup Harpi tipi bir yaratıktır. Kapı 13, Denetçi 1, Kapı 7.1’den geçtikten sonra geriye dönüp 7 nolu kapıdan geçin. Az ilerde Denetçi 3 yanında Koşan Takoz’u bulabilirsiniz.

Kara Alev: Bu boss da 100 level bir yaratıktır. Kapı 7-1, 8, 3, 17 ve 19’dan geçtikten sonra 4 numaralı denetçinin yanında bulunur.

Kralkan: Bu boss 105 level olup Sinekos tipi bir yaratıktır. Kapı 7-1, 8, 3, 17 ve 19’dan geçtikten sonra 5 numaralı denetçinin yanında bulunur.

Anubis: Bu boss 105 level olup Sinekos tipi bir yaratıktır. Kapı 7-1, 8, 3 ve 16’dan geçtikten sonra 6 numaralı denetçinin yanında bulunur.

Ruh Toplayıcısı: Bu boss 108 level olup Palmir Tapınağı zindanlarındaki iki büyük boss’tan biridir. Denetçi 5 ve Kralkan geçildikten sonra kapı 24’ten geçilir kısa bir süre sonra Ruh Toplayıcısının bulunduğu salona geleceksiniz. Dev bir salon olduğundan Ruh Toplayıcısını bulmak ve uygun bir yere çekmek sıkıntılı olabilir.

Kabus Hortlağı: Bu boss 108 level olup Şeytan tipi bir yaratıktır. Ruh Toplayıcısının bulunduğu salondan geçtiğinizde biraz ilerde Denetçi 7’yi ve yanında da Kabus Hortlağını göreceksiniz.

Takin: Bu boss Palmir Tapınağı zindanlarının en yüksek seviyeli boss’u olup 110 leveldir. Kabus Hortlağının bulunduğu 7 nolu denetçiden ilerleyip 27 nolu kapıdan geçin. Şimdi geriye dönüp 29 nolu kapıya girin. Az ilerlediğinizde 33 nolu kapıyı göreceksiniz. Bu kapıdan da geçtiğinizde artık Takin’in bulunduğu dev salona girmiş olacaksınız.

Oyun içinde genellikle Takin’e gidiş yolu sorulmakta. Takin’e alternatif 2 gidiş yolu daha bulunmakla birlikte, en kestirme yol şu şekildedir:

13 – D1 - 7.1 – 8 – 3 – 17 – 19 – D5 – 24 – D7 – 27 – 29 – 33

Palmir Tapınağı Zindanlarında Nerede Parti Yapılır?

Palmir zindanlarında parti yapılabilecek slotların nereleri olduğu incelendiğinde, bunların genellikle 3 mob barındıran ve bu 3 mobdan 1 tanesinin farklı türde bir mob olduğu slotların tercih edildiği söylenebilir. Aslında bunun basit bir sebebi vardır: Eğer parti tahmin edildiği gibi güçlü değilse, farklı türden olan mob kesilerek uzak bir yerde doğması sağlanabilir ve kısa bir süre sonra slotta sanki 2 mob varmış gibi parti yapılabilir. Parti zaten güçlüyse, 2 ya da 3 mob olması hiç fark etmeyecektir. Genel olarak, parti yapılabilecek slotların girişten Takin’e giden yol üzerindeki slotlar olduğu söylenebilir. Slot seviyesi bakımından değerlendirildiğinde ise parti seviyesinden 5-10 level yukarısındaki bir slot ideal slot olarak söylenebilir. Palmir Tapınağı zindanlarındaki partilerde genel olarak uygulanan bir yöntem; diğer zindan yöntemlerine benzer. Yani, partiye başlanırken en yakın boss ile başlanır; boss ölmesine yakın Enerji Tasarrufçuları (ve Yulaf tostu, Mucize iksir vb.) açılır. Öldürülen boss nedeniyle yüksek exp alınarak hemen slota geçilir.

‘Saklı’ Palmir Tapınağı

Belki biraz ironik… Fakat gerçekten de Saklı Palmir Tapınağına ulaşabilmek gerçekten de oldukça güç. Çünkü Saklı Zindana geçişi sağlayan Koalayı zaten oldukça geniş bir zindan olan Palmir Tapınağı zindanı içinde bulabilmek gerçekten de bir işkence olabilmekte. Yani, Koala gerçekten de ‘saklı’ haldedir. Diğer zindanların saklı formuna geçişte olduğu gibi yine koalayı bulup öldürmeniz gerekiyor. Koalanın kaçmaya meyilli olduğunu hatırlattıktan sonra, önce koalanın bir ‘stun’ yeteneği ile durdurularak kesilmesi ya da koalayı kesme işini sihir atak yapan birine bırakmanız daha uygun olabilir.

İyi güzel de koskoca Palmir Tapınağı içinde koalanın nerede olduğunu nereden bileceğiz?

Koala yine denetçilerden birisinin çevresinde bulunduğuna göre, partideki oyuncuları iki ayrı yoldan olacak şekilde yönlendirmek, koalayı bulma açısından daha rahatlatıcı olabilir. Elbette her iki grupta da en az birer tane Birlik Tüyü bulunması gerekmekte. Koalayı bulan grup portalı açmadan önce tüm parti üyelerini koalanın bulunduğu yere yakın bir noktaya toplamalıdır. Saklı Palmir Tapınağı ile ilgili olarak, mobların küçük gruplar halinde dolaştıklarını, buradaki mobların çok daha güçlü, zorlayıcı olduklarını hatırlatmak isterim. Tabii ki buna bağlı olarak kazanacağınız Exp/CP ve drop’lar da çok daha fazla ve değerli olacaktır.

Palmir Tapınağı İç Haritası

[img=center]http://c1110.hizliresim.com/q/l/r18.jpg[/img]

Haritada siyah renkli yuvarlak içindeki sayılar Denetçilerin yerlerini ve dolayısıyla da boss’ların yerlerini göstermektedir. Büyük boss’lardan Ruh Toplayıcısı sağ üstte görülen çok büyük odada bulunmakta; Takin ise haritanın ortasındaki devasa odada yer almaktadır.

Palmir Tapınaklarında Karşılaşabileceğiniz Bazı Sorunlar

Bazı durumlarda, Palmir Tapınağı zindanlarında bir takım sorunlarla karşılaşabilirsiniz. En sık karşılaşılabilen sorunlar arasında şunları saymak mümkündür:

1. Portala girdikten sonra yükleme ekranının iki kez gelmesi
2. Portala girip diğer uçtan çıktıktan sonra karakterin koşarak portalın giriş noktasına gitmesi
3. Portal çıkışına petin duvarı delerek gelmesi
4. Portaldan çıktıktan sonra, duvarın arka kısmındaki mobun duvarı delip gelmesi
5. Nadiren portalın yerinde olmaması! Bu durumda relog yaptığınızda sorun düzelecektir.
6. Nadiren karakterlerin dağları tepeleri aşarak farklı bir noktaya gitmesi.

Bu sorunlar genellikle internet bağlantısı sorunlarından kaynaklanmaktadır. Sorunsuz, lagsız bir sırada bu tür sorunların hemen hemen hiç birisi meydana gelmez.

Palmir Tapınaklarında Yapılan Görevler

Palmir tapınağı zindanlarında iki değişik görev yapılabilmektedir. Diğer zindanlarda olduğu gibi zindan görevlerini Zindan Rehberi adlı NPC’den alabilirsiniz. Bunlardan ilki Saklı Zindan Muhafızı görevi olup her iki zindanda da ayrı ayrı yapılabilir. Yani, hem PP1 zindanında hem de PP2 zindanında ayrı ayrı saklı zindan muhafızı görevi yapabilirsiniz!

İkinci görev zinciri ise Takin Operasyonu görevleri olup yalnızca ilk Palmir Zindanındaki NPC’den alınabilmektedir. İkinci zindana giderseniz, NPC’de görev bulunmadığı dikkatinizi çekecektir. Diğer bir ifadeyle, Takin görevlerini alabilmek için PP1’e gitmeye ecbursunuz! Buna karşın, Takin görevlerini tamamlamak için mutlaka PP1’de bulunmanız şart değil! Yani PP2’deki Takin’i öldürdüğünüzde de görevi tamamlamış olacaksınız. Takin görevlerinden ilki süresiz görevdir. Yani görevi aldıktan sonra dilediğiniz zaman tamamlayıp teslim edebilirsiniz. Ancak sonraki Takin görevleri sürelidir. Bu nedenle görevleri tamamlayabilmeniz için güçlü bir gruba ve bolca birlik tüyüne ihtiyacınız olacaktır. Süreli Takin görevlerini yapabilmek için yüksek seviyeli bir oyuncuyu Takin odasına, Birlik Tüyleri ile birlikte gönderdikten sonra, bu oyuncu Takin daha önce öldürülmemiş ise gruba haber verir ve görev yapacak oyuncular NPC’den görevi aldıktan sonra Takin odasındaki oyuncu tarafından Takin odasına çekilirler. Böylece vakit kaybı olmaksızın görev yapılabilir. Takin’in öldürülmesi görevin tamamlanma süresinden daha uzun sürüyorsa, Takin odasına gidecek yüksek seviyeli 2-3 oyuncu Takin ile çarpışmaya erkenden başlayabilir. Takin’in HP seviyesi azaldığında, diğer oyunculara haber verilerek görevleri alması ve böylece Birlik Tüyü kullanılarak grubun çekilmesi de diğer bir çözüm yoludur. Palmir zindanlarında şu an için yapılabilecek başkaca görev maalesef bulunmamaktadır.

Palmir Tapınaklarında Parti Yaparken Nelere Dikkat Etmeli?

Aslına bakarsanız, Palmir Tapınağı zindanlarında parti yapılırken özellikle dikkat edilmesi gereken çok fazla bir nokta yoktur. Eğer daha önceki zindanlarda tecrübeniz varsa, bu zindanlarda da sorunsuz bir şekilde parti yapabilirsiniz. Slotlar genel olarak 3 mob içerdiğinden ve öldükten sonra dirilen her mob kendiliğinden partiye geleceğinden (gruba çok uzak bir noktada doğmamışsa) güçlü bir parti ile çok seri bir şekilde kasılmak mümkündür. Bu zindanlarda karşılaşabileceğiniz bir nokta, bazı oyuncuların kemer için pet kasması meselesidir. Yani 105 level oyuncuların kemere pet kasıyorum diyerek Evo 1 pet çıkarmaya çalışması durumuyla karşılaşabilirsiniz. Açıkçası, böyle oyuncuları olsun 3-5 vursun işte deyip partinizde tutmaktansa, petini çiftlikte kastırmasını önerip partiden atmanız geriye kalan oyuncular için en büyük iyilik olacaktır. Partideki oyuncuların petleri evo 3 olsun ya da R7 kademesinde olsun diye tutturun demiyorum fakat 90-100 leveli aşıp Palmir Tapınaklarına gelen oyuncuların petleri de en azından kendi kademelerinde olmalı.

Palmir Tapınaklarında Baskın ve Kuşatma

Oyunun belki de en sıkıntılı baskın ve kuşatmaları Palmir Tapınağı zindanlarında geçiyordur! Palmir baskınları 32 kişilik, yani 3 partiliktir. Baskın için kaç klan aynı anda uygun seviyede 32 kişi çıkarabilir bu bir meseledir ki kuşatma kısmının 64 kişilik olması apayrı bir konudur.
Bildiğiniz gibi Palmir Tapınağı zindanları portal sistemiyle donatılmış haldedir. O yüzden nereye gittiğinizi bilerek hareket etmelisiniz. Kuşatmalarda, rakibinizin de aynı portalları bildiğinden hareketle alternatif erişim yollarını da çözmeniz gerekecektir. Özellikle kuşatmalarda, bazı alternatifsiz noktalardan geçmeniz gerekecektir. Bu noktalarda, portal çıkışına yığılan savunma tarafı, saldıran tarafa nefes aldırmayabilir. Küçük odalara saklanan bazı oyuncular nedeniyle hareket edemez hale gelebilirsiniz. Kısacası, Palmir Tapınaklarını kuşatacaksanız klanınız kalabalık ve güçlü olmalıdır.​
 
Yukarı Alt