Cladren

Tanınıyorum
Kayıt
6 Eylül 2011
Mesajlar
264
Beğeniler
0
-Mehtap Tapınağı nerededir ?

[img=center]http://c1110.hizliresim.com/q/l/pwx.jpg[/img]

Mehtap tapınakları resim de de görüldüğü gibi UFUK şehrinin Kuzey-Batı yönünde bulunan Gri Köprünün sağ ve sol taraflarında yer almaktadır. Mehtap Tapınağı 1’in Mehtap Tapınağı 2 den hiçbir farkının olmadığını hatırlatmak isterim.

-Mehtap Tapınağında kaç levelde kasabilirim ?

Mehtap tapınağında 15-55 lvl oyuncuların tercih ettiği bir zindandır. Evo3 pet’e sahip bir kişinin dışarıya göre daha seri kasılmak için tercih ettiği zindandır. Enerji tasarufçusu kullanarak hızlı level alabilirsiniz.

-Mehtap Tapınağında ki yaratıklarda 30-40 lvl arası,bende dışarıda bu levellerde kesiyorum fakat zindanlarda ki gibi exler gelmiyor,
neden ?


Rappelz Oyunun içinde birçok zindan bulunmaktadır. Bu zindanlarda dışarı ile aynı levelde olsa daha rütbeli moblar(yaratıklar) bulunmaktadır. Dikkat ederseniz zindan dışındaki moblar (^) işaretlidir, fakat zindanlarda (^^^)3 rütbeli, saklı zindanlarda ise(^^^^) 4 rütbelidir. Bu yüzden zindanlarda yaratık kesmek zor olsa da dışarıya oranla daha fazla ex verdiği herkesçe bilinir.

-Zindan bossları nelerdir ? Hangi alan yetenekleri kullanırlar ?




Zindan da 2 önemli ve bu bosslara giden yollarda da 4 adet mini boss bulunmaktadır. Ana bosslar Oforia(40) level lik boss ve Abhuva(45) levellik boss dur. Oforia ve Abhuva ateş alanları kullanabilen moblardır. Bunların yanında düşük level iseniz pek fazla dolaşmamanız daha iyi olur. Ayrıca Oforia yı ve Abhuva yı kesen arkadaşa heal(can) atacak kişiler daha dikkatli olmalıdır. Bosslar sizlere yönelecektir.

-Zindana ilk defa giriyorum nerede kasılmalıyım?

Zindana ilk defa giriş yaptıysanız aşağıdaki harita da gösterilen 9 levellik oda da kasılmanız daha sağlıklı olacaktır. Burada 30 ile 36 level arası mobların bulunduğu, zindan da ki diğer yerlere oranla daha güvenilirdir. Leveliniz 45+ ise Dirtorian ı geçerek Abhuva ya giden yolda ki 45+ örümceklerde kasılmayı tercih etmelisiniz.​

-Mehtap Tapınağında görevlerim var fakat görevler nerede yapılıyor bilemiyorum ?

[img=center]http://b1110.hizliresim.com/q/l/q21.jpg[/img]


[align=center]Resimde görev yerleri açıkça belirtilmiştir. 1-Sakinzilla, 2-Keroro, 3-Dirtorian, 4-Kıllı Wartz 5-Oforia ve 6-Abhuva ya oranla daha kolay bosslardır. Fakat leveliniz düşükse bunlarıda kesmekte zorlanabilirsiniz. Bu görevleri pt ile yapmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır. Öldükçe ex ( tecrübe) kaybettiğimizi unutmayalım.

-Zindan Tapınağı Muhafızlarında ki görevler nelerdir ?

Mehtap Zindan Tapınağı Muhafızında 4 adet görev bulunmaktadır. Bu görevlerin ilkinde süresiz Abhuva kesimi diğer görevlerde sıra ile 20 dakika,10 dakika ve 5 dakika içinde Abhuva kesimi istenmektedir. Bu görevleri yaptığınız takdirde ödül olarak güzel miktarda ex ve cp nin yanında ilk temel sınıfından sıra ile 1-5-10-20 adet yetenek kartı kazanacağınızı unutmayınız.

-Zindan ana bossu olan Abhuva nın odasına nasıl gidebilirim ?

Mehtap tapınağında ana bossun olduğu odaya ulaşım oldukça kolay ve basittir. Giriş kapısından karşınıza sağ ve sol olmak üzere iki yolda çıkmaktadır. Her iki yolu da takip ederek rahatlıkla Zindanın ortasında ki ana boss odasına ulaşabilirsiniz.

-Zindanda her party de rahatlıkla kasılabilir miyim ?

Artık rappelzde günümüz pt’leri petlerin tankladığı pt’lere dönüşmüştür. Bu mehtap tapınağında büyük kolaylık sağlamaktadır. Evo3 yüksek levelli petlerin bulunduğu partylerde rahatlıkça kasılabilirsiniz. Fakat partylerde yüksek levelli pet bulunmuyorsa, party de en az 1 adet Rahip, 1 adet mistik bulunması partyi rahatlatıp, seri kesimlere doğru yönlendirebilir.

-Zindan kuşatmaları hakkında pek bilgim yok ?

Zindanın sahibi, zindan içerisinde ki vergi oranını belirleyip zindan içinde maceracılar tarafından elde edilen rupi ve laklardan bu şekilde bir pay elde eder. Vergi oranı; zindan içerisinde elde edilen rupi ve lakların en çok %10’u kadar olabilmektedir. Dolayısıyla zindan sahibi olmak oldukça kazançlıdır. Aynı zamanda, zindan sahibi klan üyelerine istedikleri anda zindana ışınlanma imkanı da verir.
Zindanlara her an ışınlanılabilir. Ancak Baskınlar ve Kuşatmalar sadece belirli zamanlarda gerçekleştirilebilir. Bu eylemler; klan olarak gerçekleştirilirler ve Klan Liderinin varlığı şarttır.

Zindan Baskınları ve Kuşatması prensipleri:

- Zamana karşı hücumlar için haftada sadece bir tane kayıt yaptırabilirsiniz. Bir klan bir zindan için gerçekleştirmiş olduğu kaydı bir başka zindana saldırmak için iptal edemez.
- Kayıtlı olduktan sonra klan gün başına sadece bir tane Zamana karşı hücum gerçekleştirebilir, oda sabah 1 ile ertesi sabah 1 arası.
- Zindan sahibi olan bir klan başka bir zindan baskınına kayıt olamaz.
- Bir klan sadece tek bir zindan sahibi olabilir.

Baskınlar (Zamana Karşı/Time Attack): Hedef, en kısa zamanda zindanın iki boss'unu öldürmektir. Haftanın en iyi zamanını gerçekleştiren klan hafta sonu zindan sahibine karşı olan kuşatmaya katılma hakkı kazanacaktır. Baskınlar TSİ Pazartesi sabah saat 1 itibariyle Cuma sabahı 1’e kadar gerçekleştirilebilirler. Kazanan klan Cuma günü zindan girişlerindeki taşta belirtilmektedir. Klan lideri, zindan girişinde bulunan Zindan Taşına gidip kayıt işlemini gerçekleştirmesi gerekir. Klan efendisinin seviyesi belirtilen zindan seviyesinden en fazla 20 seviye düşük olabilir.

Zamana karşı yarışı başlatmak için Klan Liderinin [highlight=#ff4040]/screate GRUPİSMİ[/highlight] komutunu kullanarak baskın ekibini kurması gerekir. [highlight=#ff4040]/sinvite_gp OYUNCUİSMİ[/highlight] sizlere diğer grup liderlerini baskına eklemenizi sağlar. Ardından liderler, klan üyelerini diledikleri grupları [highlight=#ff4040]/pinvite OYUNCUİSMİ[/highlight] komutunu kullanarak davet edebilirler.

Unutulmaması gerekenler:

- Klan lideri zamana karşı baskında yer almalıdır.
- Klan liderinin seviyesi Zindan seviyesinden 21 seviye düşük olamaz. (Eğer Zindanın seviyesi 50 ise klan liderinin seviyesi 30 veya üstü olması gerekmekte.)
- Sadece aynı klanın üyeleri zindan baskınlarına katılabilir.
- Baskın ekibi kurmak için /screate GRUPİSMİ komutu kullanılır.
- /sinvite_gp OYUNCUİSMİ komutuyla diğer klan üyelerinizi tim liderleri olarak davet edebilirsiniz.
- Ekip liderleri gruplarına üyeleri davet etmek için /pinvite OYUNCUİSMİ komutunu kullanırlar.
- Baskına katılacak olan katılımcıların sayıları zindanlara göre değişir.

o Mehtap Tapınağı için 8 oyuncu (8 kişilik bir grup).
o Unutulmuş Madenler için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
o Kristal Vadi için 24 oyuncu (8 kişilik üç grup).
o Palmir Platosu Tapınağı için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).

- Zaman sayacı Klan efendisi zindana girer girmez başlar.
- Zaman sayacı bütün bosslar öldürüldükleri zaman durur.
- Son canavar zamana karşı öldürüldüğünde ganimet olarak eşyalar verecektir.
- Bir oyuncu öldüğü zaman Baskın başlangıç noktasında dirilebilir.
- Baskın veya kuşatma sırasında Relog (Alt-Z) yapıldığında giriş noktasına dönülür.
- Zamana karşı bir baskın gerçekleştirildiği zaman klanlar zindan vergisinden muaftır.
- Klanlar hafta başına sadece bir tane zindana kayıt olabilirler.
- Bir klan sadece gün başına bir kere zamana karşı baskın moduna geçebilir. Gün sabahın birinde başlar ve ertesi sabahın birinde biter.
- Zamana karşı baskının 4 saatten az bir süre içerisinde ve ertesi sabahın 1’inden evvel tamamlanması gerekir.
- Bir cümlenin önüne kesme işareti (') konulduğunda bütün baskına katılan üyelere birden konuşabilirsininiz . [highlight=#ff4040]Örnek : ‘cümle[/highlight]

Zindan kuşatmaları : Zindan kuşatmaları hafta sonları gerçekleşir ve klanları bir zindanın kontrolünü elle geçirmek için savaştırır. Hedef zindanın kalbini ele geçirmektir. Zindan sahibi Zindanın kalbini korurken Zamana Karşı Baskını kazanmış olan klan ise Zindanın kalbini yok etmek için mücadele verir. Kuşatma gruplarını kurma komutaları baskın grupları komutlarıyla aynıdır. Klan efendisinin kuşatma grup yaratımında yer alması gerekmektedir ancak kuşatmaya katılmayabilir. Hedefler: Hedef zindanın kalbini ele geçirmektir. Saldıran grup zindanın kalbine giden yolda bulunan zindan savunmacılarına (zindan sahiplerine) karşı savaşırlar. Saldıran grup zindanın kalbine ulaşıp onu yok etmesi gerekmektedir.Kuşatma sırasında zindanda canavarlar bulunmazlar ancak kontrol noktalarında onları koruyan muhafızlar bulunur. Bu noktalar zindanın kalbi gibi ele geçirilebilir. Kuşatma zamanları: Kuşatmalar hafta sonu gerçekleşir ve oyun içerisinde ki sistem aracılığıyla saatleri duyurulur.

Galibiyet koşulları: Zindan sahibi saldıran klanın zindan taşını yok etmelidir. Şayet bunu gerçekleştirirlerse savunmacılar kazanırlar. Saldıran klan zindanın kalbini yok edip ele geçirmelidir. Zindanın kalbini ele geçirdiklerinde takımlar tersine döner ve zindan kalbine saldırma sırası zindan sahibi klana geçer. Oyuncuların pozisyonları Zindan girişi ve Zindanın Kalbi sıfırlanır. Kuşatma süresinin sonunda Zindan Kalbinin efendisi olan klan kuşatmayı kazanır. Not: Oyuncular zindan kuşatması sırasında ne tecrübe kaybederler ne de ahlaksızlık puanı kazanırlar.

Zindan Kuşatması

[align=center]Zindan Adı Gün Saatler
Mehtap Tapınağı 1 Cumartesi 15:00-17:00
Mehtap Tapınağı 2 Pazar 15:00-17:00
İlk Unutulmuş Maden Cumartesi 16:00-18:00
İkinci Unutulmuş Maden Pazar 16:00-18:00
Kristal Vadisi 1 Cumartesi 17:00-19:00
Kristal Vadisi 2 Pazar 17:00-19:00
Palmir Tapınağı 1 Cumartesi 18:00-20:00
Palmir Tapınağı 2 Pazar 18:00-20:00
Ejderhalar İni Cumartesi 19:00-21:00
Kumkıranın İni Pazar 20:00-22:00
Kara Pençe İni Cumartesi 21:00-23:00​
 
Yukarı Alt