Kayıt
26 Ekim 2007
Mesajlar
4.493
Beğeniler
10
Şehir
Depresif CollaTeraL


Rappelz Hakkında​


Gala Networks Europe‘un, Türkiye’deki resmi açılışını 15 Haziran’da yaptığı dünyaca ünlü MMORPG’si (devasa online rol yapma oyunu) Rappelz, başarı grafiğini her geçen gün yükseltmeye devam ediyor. “Tamamen”Türkçe olarakTürkoyun severlerin beğenisine sunulan Rappelz’in hem oyun içinde, hem de oyunun resmi forumlarında, Türkçe oyun desteği vermesi oyunun cazip özelliklerinden biri. Rappelz, ülkemizde hala popüler olan birçok MMORPG alternatifine karşın, kendine has özellikleri sayesinde farklı bir kimlik edinmeyi başarmış gibi görünüyor. Hatta resmi açılışından önce bile binlerce Türk kullanıcısının bu yapımla hoşça vakit geçirdiğini biliyoruz. Yıllarca oynadıkları oyunu birden bire anadillerinde görmenin keyfini yaşayan kullanıcılar halen Rappelz’i keyifle oynamaya devam ediyor. Gelin baştan alalım. En baştan Rappelz karşınızda.

İki tanrı vardı başlangıçta… Ve Yaradılış ile Yıkım’ı zapt etmeye çalışıyorlardı… Ardından tanrılar onları izleyenleri insanlarla buluşmaya yolladılar. Amaçları uygarlıklarını inşa etmelerinde onlara yardım etmekti. Bu takipçiler Devalardı… Onlar ışığın temsilcileriydiler. Aydınlığın olduğu yerde her zaman olduğu gibi karanlık da vardı. Asuralar ise bu karanlığın temsilcileriydiler. Işığın ve karanlığı dengesi ise uzun yıllardır Gaia adı verilmiş topraklar üzerinde yaşayan halkın içinden doğan bir cadı tarafından bozuldu. Güçlü sözleri ve duruşuyla arkasına kocaman birtopluluk alarak bir ayaklanma başlattı. Devalar, Asuralar ve Gaialar büyümekte olan bu korkunç gücü değiştirebilmek için toplandılar. Uzun yıllar kadim topraklarda süren savaşlar sonucunda Deva ve Asura uygarlıkları harabeye dönüştü. Gaia halkı ise unutulmaya yüz tuttu. Cadı sonunda yenildi ancak Gaia halkının kafasında o sözler hala dolanıyor:”ya Cadı haklıysa…”

işte tam bu sırada biz oyunda ilk adımımızı atacak ve bu diyarda karakterimizle yaşam savaşı vereceğiz. Oyunda ilk dakikalardan itibaren bizi cıvıl cıvıl bir dünya karşılayacak. Yıkım sonrası yeniden toparlanan yeryüzünün bizlere yansıyan parıltısının rehavetine kapılarak misyonumuzu unutmuyoruz elbette. Oyuna ilk adımımızla birlikte karakterimizi geliştirmemiz için ilk görev bize veriliyor ve kendimizi geliştirmenin peşinde koşuyoruz. Ve görevlerle ilerleyerek kazandığınız tecrübe puanlarıyla rahatça seviye atlamak mümkün. Fakat arada sırada arkadaşlarınızla toplanıp kendinizden daha yüksek seviyeli yaratıkları periyotlar halinde keserseniz ilerde çok daha rahat edersiniz. Bir yerden sonra görevlerden kazandığınız tecrübe puanları yetmemeye başlayacak, söylemedi demeyin. Bu işlem esnasında birçok eşya düşürüp para da kazanmanız mümkün. Meslek puanları ise Meslek Seviyesi olarak adlandırılan ve oyunun seviye sisteminden daha önemli olarak nitelendirilen meslek seviyemizi belirlemeye yarıyor. Ana mesleğimizi, meslek seviyenizi 10′a, karakter seviyenizi 20′ye getirdikten sonra seçebiliyoruz. Meslek seviyeniz kırkıncı seviyeye, karakter seviyenizde 50′ye ulaştırdığımızda ise uzman mesleğimizi seçerek oyuna devam ediyoruz. Aynı zamanda kazanmış olduğunuz meslek puanlarınızı bazı özel yeteneklerinizi geliştirmek için de kullanabilirsiniz.

Irklar Ve Meslekler

Toprağın ve suyun efendisi, toprak ve su temelli yeteneklere sahip olan Deva ırkı, savunmasının güçlü olmasını isteyen oyuncular için tasarlanan şifa ve kutsamaya açık bir ırk. Deva ırkından bir karakter yaratıp Kutsal Şövalye olarak ışığın temsilcilerini savunabilir, Rahip olarak kendi grubunuzun şifacısı ve kutsayıcısı olarak takımın can direği olabilir, Eğitmen olarak da yaratıkları yeryüzüne indirebilirsiniz. İlk insanların ırkı olan Galadaki meslekler ise dengeli bir yerleşime sahip. Savaşçılık yetenekleri ile ön plana çıkan bu ırkın mensupları su, toprak, rüzgâr ve ateş sınıflarına ait tüm yetenekleri kullanabiliyorlar. Özel konsantrasyon yeteneği ile kritik vuruşlar yaparak, düşmanlarına karşı beklenmedik darbelerle üstünlük sağlayabiliyorlar. Karanlığı temsil eden Asura ırkı ise kavurucu ateş ve rüzgâr temelli yetenekleri ile göze çarpıyor. Savunma yeteneği ve canı az olan bu ırk, büyük hasarlar verebilen Suikastçı, Kara Büyücü, ve etraftaki yaratıkları kontrol edebilen Ruh Çelen gibi yetenekli fakat kırılgan savaşçılara sahip.

Dost Canlısı Yaratıklar Oyunun en can alıcı yanı hiç şüphesiz gelişmiş evcil hayvan sistemi. Özellikle çağrıcılar için çok kolay ve güzel bir sistem dizayn edilmiş. Onuncu seviyeden sonra NPC’den aldığınız boş hayvan kartlarına seviye atlamak için kestiğiniz belirli hayvanları hapsediyorsunuz. Böylece o hayvanı çıkarıp kullanabiliyorsunuz. Evcil hayvanları sadece çağrıcı sınıfı değil, tüm sınıflarkullanabiliyor. Evcil hayvan sistemini benzer oyunlarda sadece belirli sınıflara ait bir özellik olarak görebiliyorduk. Bu imkân Rappelz’de evcil hayvan sisteminin sevindirici özelliklerinden bir tanesi. Evcil hayvanlarınızı partinizde tutup size sağladığı yardımcı özelliklerinden yararlanabilirsiniz.

Altın Hükümdar güncellemesi ile Rappelz dünyasına üç yeni yaratık daha katıldı. Dev kan emici ahtapot Kraken, güzel büyücü Tafari ve Arap masallarından esinlenen Rappelz topraklarının en güçlü yaratığı cin. Bu yaratıklardan Tafari ve Cin yakalanması ve evcilleştirilmesi daha çok emek isteyen yaratıklar. Denizlerin güzel savaşçı büyücüsü, Tafari düşmanlarından korkmuyor ve onlara merhamet göstermiyor. Eski bir imparatorluğun savaşçılarından olan, mistik kadim sanatların ustası Tafari için toprağın kendisi bir silah. Düşmanlarını vurmak için onları havalandırıyor veya hedefini olduğu yerde taşlaştırıyor. Uzun zaman Güneş Tapınağı’nda saklı kalan ve kayıp kabilenin gizemli ruhuna eşlik eden cinler, rüzgârın gücünü efendilerini korumak için kullanabiliyor. Çin’ler toprak altında geçirdikleri süre içerisinde dünya tarafından unutulmaya yüz tutmuşlardı. Ancak artık özgürlüklerine kavuştular ve onları mühürlemek için gereken çabayı gösterecek oyuncuları büyük bir ödül bekliyor. Alabora gücü ile devleşebilen cin, bu yeteneği ile kendisine sahip olan şanslı Rappelz maceracılarının takdirini topluyor. Oyunda bir diğer tür yaratıklar ise “Toplayıcı Dost” olarak adlandırılıyor. Toplayıcı dostunuz, oyunda sizi, yaratıkları kestikten sonra düşen ganimetleri toplama zahmetinden kurtarıyor.Para veya eşya onun için fark etmez. Hepsini sizin için topluyor. Bu hizmetinden dolayı oyunda ona karşı ayrı bir samimiyet hissetmeniz normal olabilir zira ona bir isim bile verebiliyorsunuz. Farming dostu bir evcil hayvandan başka ne isteyebilirsiniz ki? Unutmadan tüm bu özellikler dışında bazı evcil hayvanlarınızı binek olarak da kullanabiliyorsunuz.

Sanayi Devrimi?

Rappelz’ın diğer MMORPG oyunlardan farklı olduğunu yazının başında belirtmiştik. İşte bu farklılıklardan belki de en önemlisi oyundaki ileri geliştirme sistemi. Bu sistem ile şehir içindeki demircilere belli bir ücret ödeyerek eşyanızın seviyesini yükseltebilirsiniz. Eğer isterseniz klasik kombinasyon sistemi ile de eşyanızın seviyesini yükseltebilirsiniz. Bu iki sistem arasında bir orantı mevcut. Şöyle ki, demircilere para verme yöntemi ile seviye yükseltme sistemi son derece risksizdir. Fakat ücret olarak yüksek meblağları gözden çıkarmanız gerekir. Kombinasyon sistemi ise riskli bir sistemdir. Bu sistemde yaratıkları keserek kazandığımız küpleri eşyalar ile kombine ederek, onlara artı özellik katıyoruz. Bu sistemi kullanarak inanılmaz silahlar görebilmek mümkündür. Her ne kadar eşyaların geliştirilmesiyle ilgili olmamasına rağmen, bir geliştirme sistemi daha var oyunda. Bu da karakterimiz için geliştirilmiş bir sistem. Karakterinizi son seviyeye getirirseniz, yüksek seviyeli yaratıkları keserek düşürülebi-len yetenek kartlarını kullanarak karakterinizin yeteneklerini kuvvetlendirebiliyorsunuz. Böylece oyunda karakterinize getirebileceğiniz üst sınır kalmıyor. Sabırlı ve azimli oyuncular da böylelikle emeklerinin karşılıklarını kazandıkları inanılmaz yeteneklerle alıyorlar.
Klan Sistemi

Bu tür oyunların vazgeçilmez özelliklerinden biri olan birlik sistemi, elbette Rappelz’de de karşımıza çıkıyor. Klan olarak adlandırılan bu sistem sayesinde oyuncular arasında birlik sağlanabiliyor. Birlik sağlandığında da takdir edersiniz ki oyundan maksimum zevk almanız kaçınılmaz oluyor. Klanlar birbirlerinin ittifakı olabiliyor. İttifak içinde olan klanlar ve klan üyeleri birbirleri arasında kolayca iletişim sağlayabiliyorlar. Bu iki ittifak dost olduğundan dolayı birbirlerine saldıramıyorlar. Rappelz’de klana giriş-çıkışlar oldukça önemsenmiş durumda. Öyle ki, klandan ayrılan bir üye 7 gün boyunca başka bir klanın çatısı altına giremiyor. Bu arada, kendi klanınızı kurmak isterseniz bunu 20. Seviyede olmadan yapamayacağınızı bilmenizi isteriz.Karanlık zindanlarda birlikte savaşın!

Klanlar grup halinde haftalık zindan etkinliklerine katılıp diğer klanlarla birlikte bir misyonun peşinde koşturabiliyorlar. Örneğin, haftalık yapılan bir zindan savaşında başarılı olan klanlar, o zindanı yöneten klan ile savaşıyor. Kazanan taraf diğer zindan etkiliğine kadar-yani 1 hafta- o zindanı yönetme yetkisini eline alıyor. Takım oyunu ve stratejiler burada devreye giriyor. Savunma veya saldırı için stratejilerini gerçekten özenle geliştirmelisiniz.Tek bir oyuncunun hatası, tüm zindanı kaybetmenize neden olabilir.

Rappelz Kanunları

Oyunun farklı olmasını sağlayan bir başka özelliği de Ahlak sistemi. Oyundaki diğer oyuncuların tabiri caizse yaşama haklarını savunan bu yasaklar sistemi şu şekilde çalışıyor: Her oyuncu nötr bir ahlak ile başlar (0 ahlaksızlık puanı). PK (/Pkon) modunu aktive etmek sizlere 5 Ahlaksızlık puanı ekleyecektir. PK modunda olan bir oyuncuyu öldürmek sizlere hiç bir ahlaksızlık puanı vermeyecektir. PK modu açık olan iki oyuncu birbirlerini öl-dürürlerse hiç biri ahlaksızlık puanı kazanma-yacaktır. 10 seviye düşük olan bir oyuncuyu öldürmek size 50 ahlaksızlık puanı verecektir ve bir”Suç”olarak işlenecektir. Eğer 100 ahlaksızlık puanına erişirseniz,”Afet”etkisine maruz kalırsanız. Bu auranın etkisi isminizi kırmızıya çevirir ve şehirde bulunmadığınız her an biri sizi öldürebilir. Hiç bir kutsama almayacağınız gibi şifa da alamazsınız. Peşinize takılacak PK avcılarını da düşünürseniz, çok sıkıldığınızda denemekten yarar gelmez. Suçlu olmak ve kaçmak, daha da çok kesmek bir online oyun topluluğu içerisinde kötü adam olmak da ayrı bir keyif açıkçası.

Görsel Bir Şölen

Oyunda daha önce rastlamadığınız çok çeşitli ayrıntılar görmeniz mümkün. Sistem gereksinimleri de buna bağlı olarak birazcık farklı diğer MMORPG’lere nazaran. Çoğu F2P oyunu artık müthiş grafiklere sahip diyoruz ama kimse inanmıyor. Emin olun bu oyunların başında geliyor Rappelz. Düşük ayarlarda belki sisteminizi hafiften yorabilir, ana şehirlerde takılmalar yaşayabilirsiniz. Oyundaki ilk anınızdan itibaren görsel bir şölene katılmış olmanın küçük bir bedeli bu. Orta karar bir bilgisayarda sorun çekmezsiniz ama düşük seviye bilgisayarlar birazcık zorlanabilir. Grafik kalitesi gerçekten başarılı seviyelerde. Detay sayısı ise baş döndürücü derecede fazla. Bu elbette iyi bir şey. Oyun arayüzünün ve web sitesi, müşteri hizmetleri gibi servislerin deTürkçe olarak oyunseverlerle buluşuyor olması, Rappelz’ın oynanabilirliğini arttıran özelliklerden. Ülkemizde büyük emeklerle dilimize çevrilen yapımlar olması çok uzak değil, iki sene öncesine kadar bir hayaldi. Şimdi ise her geçen gün bir yenisi daha ekleniyor. Rappelz’i de kendi dilimizde görmek, sadece metin olarak değil, teknik desteğine kadar türlü özelliklerinden kendi dilimizle yararlanmak gerçekten çok hoş. Herkese iyi oyunlar, Altın Hükümdar’a giden yolda kılıcınız keskin, büyüleriniz yoğun olsun.

Populer Eşyalar

Ruh Taşları: Canavarlardan düşürülebilen ••• ve oyuncuların NPC’Iere (oyuncu olmayan karakterlere) giderek üretilebildikleri ruh taşları, silahları güçlendirmeye yarıyor.

Bunlar her büyük şehirdeki oyuncu olmayan karakterlerde mevcut olan Antik Oyma Yazısı tüm silahları sihirle güçlendirebilir. Bunların başarısız olma şansı hiç yoktur. Bu işlem ücretsiz değil ama oyunda kazandığınız para birimi Rupi ile ödeyebilirsiniz. Bu antik yazılar sizin silahınız için basıldığında silahınıza biçim vermek için “büyülü aura” ekleyebilirsiniz. Bu aura büyük şehirlerdeki tüccarlarda mevcut.

Küpler: Rank’inize bağlı olarak az yada çok pahalı ya da nadir olabilirler. Bu silahınızı daha dayanıklı ve güçlü yapmanın en etkili yoludur. Sihirli kılmak için yapacağınız işlemlerde dikkatli olmalısınız. Eğer silahınız bu işlem sırasında kırıtırsa tekrar donatamayabilirsiniz. Bu tipsorunlardan kaçınmak için mağazadan koruyucu toz alabilirsiniz.
Her şeyin başlangıcında tuzak ile canavar dolu Rappelz dünyası var…
3 ırk var olmakta ve omuz omuza kötülüğe karşı savaşmakta;
- Gaialılar, doğa ananın kalçasında çıkmış cesur savaşçılar
- Devalılar, ışığın çocukları
- Asuralılar ise doğrudan doğruya cehennemden çıkma…

Sınıflar:

Savaşçılar: Çok iyi fiziksel bir savunma ve de sert vuruşlar
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Gladyatör
- Devalı Şövalye sonrasında Şampiyon veya Kutsal Şövalye (oyunun en yüksek savunması ama vuruş gücü ortanın biraz üstünde)
- Asuralı Katil çok hızlı vurur ve iyi sıyrılır ancak tahmin edebildiğiniz gibi gücü ve defansı orta

Sihirbazlar:
- Asuralı Sihirbaz: Elementçi (çok çok ağır sihirli hasarlar yaratır ancak defansı oldukça az), Büyücü (biraz daha az güçlü ancak birçok tuzaklar ile lanetleri bulunur)
- Devalı Rahip: sonrasında Bilge, iyileştirebilip, kutsaya bilen ve ağır sihirli hasarlar yaratabilir: O, veya Papaz sihir kuvvetlidir ancak o oyunun BAKIM sınıfı.
- Gaialı mistik: sonrasında Şaman (baltası ile çok kuvvetli vurur, biraz düşük bir defansı vardır ancak kendisini iyileştirebilir), Keşiş vuruşları güçlüdür, sihir için balta kullanır, kendisini iyileştirebilir kısaca bir İsviçre çakısı.

Mesafeli sınıfları:
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Yay: devâsa fiziksel yaralar (yay temel olaraktan en ağır fiziksel hasar yaratan silah) ancak çok yavaş, hareket hızı ve saygıdeğer bir defans ile telafi ediyor.
- Asuralı Düzenbaz sonrasında Gölge Avcısı, çok hızlı, daha güçsüz, hasarlar ile defans arasından tatlı bir karışım.

Evcil yaratık sınıfları:
- Gaia Hayvan Eğitimcisi sonrasında Doğanın Ruhu: çift baltası ile çok kuvvetti bir biçimde vurur.
- Devalı Baştan Çıkarıcı sonrasında Ruhların Dostu, yaratığı saldırır, o bakar kutsar ve iyileştirir = yaratıkların papazı
- Asuralı Kabalacı, hançer veya çift elli değnek ustası ağır sihirli hasarlar yaratabilir.

Zırhlar:

Savunma küpleri ile +4’e kadar sihirlendirebilirler sonrasında kırılma riski artığından koruma tozu kullanılması uygun görülür. Zırhın seviyesini ayrıca demircide artırmakta yararlıdır.

Çağrıcı sınıfları (eğitimci, baştan çıkartıcı, çağrıcı) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının çağrıcı zırhlarını giyebilirler (sonrasında zırhlar ortaktır).
Sihir sınıfları (rahip, sihirbaz, mistik) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının sihir zırhlarını giyebilirler.

Savaşçı sınıfları (paralı asker, düzenbaz, şövalye) sınıf değişikliğinden evvel iki tür zırh giyebilirler: avcı veya savaşçı. Sonrasında gölge avcısı ile yay 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının avcı zırhlarını giyebilecekler. Gladyatör, katil ve şampiyon ise 100’cü seviyeye kadar ırklarının avcı veya savaşçı zırhlarından istediklerini giyebilecekler. Kutsal şövalye ise savaşçı zırhı giymek zorunda kalacak.

Zırhlara ruh fragmanları işlenebilir, yanı genel istatistikleri artıracak taşlar. (zekâ, zindelik, bilgelik…) fragmanlarda donanım eşyalarının oldukları gibi etkili olmaları için minimum seviye sistemine tabiler (fragmanın üzerinde gereken seviye yazılı 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140…)

Silahlar :

Her sınıf kendisine ait yetenekler bulundurmakta et bir veya birkaç çeşit silah türü ile kullanılabilmekte:
- sihir sınıfları (elementçi, büyücü, bilge) çift elli değnek (hatta papaz için çift elli topuz)
- yaylar için yay + oklar
- gölge avcıları kundaklı yay + oklar
- hayvan eğitimcisi –> doğanın ruhu paralı asker -> gladyatör çift elli balta veya çift balta
- baştan çıkarıcı sonra ruhların dostu, tek elli topuz + kalkan, çift elli topuz veya çift elli değnek
- çağrıcı sonra kabalacı, hançer + kalkan veya çift elli değnek
- düzenbaz -> katil çift hançer veya tek elli çift kılıç
- şövalye -> şampiyon, çift kılıç veya çift elli kılıç, mızrak ile çift elli kullanma olasılığı da mevcuttur.
- şövalye -> kutsal şövalye tel elli topuz + kalkan
- mistik -> şaman çift elli balta, keşiş çift elli balta veya değnek.


Silahlarda zırhlar gibi sihirlendirilebilir, taşlarla işlenebilir ve demircide seviyeleri artırılabilir.

Zindanlar:

link

Sıkça sorulan sorular:

- Bir evcil yaratığı nasıl diriltebilirim?

Yaratığın çubuğuna tıklayın karakterinizinkinin altında bulunur sonrasında diriliş parşömenine çift tıklayın (daha yüksek seviyede yaratık diriliş parşömenleri kaybedilmiş bütün tecrübeyi geri verir)

- Bir zırh satın aldım ancak onu?

100’cü seviyeden evvel aldığınız zırhların kendini ırkınıza (Deva, Gaia, Asura) ait olduğundan, onu giyebilmek için yeterli seviyenizin bulunduğunu ve de sizin sınıfınızla eşleştiğinden emmin olun. Bir gladyatör asla bir sihirbaz zırhı giyemez, bunlarda sonra kontrol etmen gereken zırhın bir sihirlendirme sonrası kırılmış olup olmadığına bakmak veya bir evcil yaratık için kartlanmış olmadığını kontrol etmek (silah veya zırh etrafında sarı bir çerçeve)

- Yaratığıma bir silah ekleyemiyorum?

Her şeyden evvel bilinmesi gerekilen bir şey yaratıklar için sadece iki boş cep bulunmakta (1 silah ve 1 zırh), sonrasında bir satıcıdan bir eşya kartı alıp onlardan biriyle birleştirek lazım.

- Yaratığım tecrübe almıyor?

Yaratıklar sizin seviyenize erişince veya geçince sizden tecrübe almazlar, dolayısıyla normal hiç bir endişeniz olmasın

- Papaz veya Ruhların Dostuyum hangi silahı kullanma mı tavsiye edersiniz?

Tercihe göre, çift elli değnek = iyileştirme ve sihir atak gücü ++ veya çift elli topuz = topuzla hücum ve vücut vücuda çarpışma (mana tasarrufu), en kötüsü (zindan grubu - sıkça saldırıya maruz kalınırsınız) tek elli topuz + Kalkan.

- Bir katılım çift hançer veya çift kılıç ile mi oynamam lazım?

Kılıç = daha kuvvetli ama daha yavaş, hançer = çok çok hızla ama daha az hasar yaratır, gerisi oyuncunun zevkine kalmış.

- Aynı anda nasıl bir kaç yaratık birden çağırırım?

İki yaratığı aynı anda çağırmak için Ruhların Dostu veya Kabalacı olmak lazım her 80 saniyede bir çağrıyı tekrar gerçekleştirerek, şayet Doğanın Ruhu isen her 5 dakika da bir 110 saniyeliğine çift çağrı gerçekleştirebilirsin. 2’den fazlasını gerçekleştirmek imkânsız.

- Çift silah kullanan bir sınıf oynuyorum ve iki silahımın istatistikleri aynı değil?

Normal oyun sağ kolun gücünü 100% olarak sayıp solunkiniyse 80% olarak değerlendiriyor.
Sonuçta sol elde bulunan bir balta, hançer, kılıç sağ elde bulunacak olana nazaran biraz daha güçsüz kalır.

- Bir tane yaratık kartı elde ettim şimdi ne yapmalıyım?

Sitede profesyonel hayvan eğitimcileri listesi bulunmakta, kartı onlara doldurmaları için ödünç verebilirsin, onların evcilleştirme yeteneklerinin başarı şansı çok daha yüksek.

- Birlik? Kemer kompartımanı? nedir bunlar?

Her yaratık sev 45 (ssev 5), sev 95 (ssev 10), ve sev 145 (ssev 15) seviyelerinde kendi ve sahiplerinin istatistiklerini artıracak bir birlik debloke edebilirler. Ayrıca seviye 40 ve 90’da kemer yeteneklerini debloke edip kartını kemerine takıp istatistik artırabilirsiniz.
Dikkat sadece bir tane kemer kompartımanına sahipsiniz.

- Aynı kademeli ancak aynı ismi taşımayan benzer iki silah veya zırh arasındaki fark nedir ? örnek: Kumkıran ile Kara Pençe Zırhı…

İstatistik açısından aralarında herhangi bir farkları yok sadece fiyatları görünüşlerine bağlı olaraktan farklı. Güzelliğin pahasını ödüyorsunuz kısacası

- Bir tane +2 kartı ile bir tane +1 kartım bulunmakta neden bir tane +3 kartı elde edemiyorum?

Bir tane +2 kartı elde etmek için 2 tane +1 kartı gerekli dolayısıyla +3 kartı iki 2 tane +2, +4 kartı için 2 tane +3 kartı vs... bu şekilde devam eder.

 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Kayıt
13 Nisan 2011
Mesajlar
23
Beğeniler
0
Şehir
Dublin
Her şeyin başlangıcında tuzak ile canavar dolu Rappelz dünyası var…
3 ırk var olmakta ve omuz omuza kötülüğe karşı savaşmakta;
- Gaialılar, doğa ananın kalçasında çıkmış cesur savaşçılar
- Devalılar, ışığın çocukları
- Asuralılar ise doğrudan doğruya cehennemden çıkma…

Sınıflar:

Savaşçılar: Çok iyi fiziksel bir savunma ve de sert vuruşlar
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Gladyatör
- Devalı Şövalye sonrasında Şampiyon veya Kutsal Şövalye (oyunun en yüksek savunması ama vuruş gücü ortanın biraz üstünde)
- Asuralı Katil çok hızlı vurur ve iyi sıyrılır ancak tahmin edebildiğiniz gibi gücü ve defansı orta

Sihirbazlar:
- Asuralı Sihirbaz: Elementçi (çok çok ağır sihirli hasarlar yaratır ancak defansı oldukça az), Büyücü (biraz daha az güçlü ancak birçok tuzaklar ile lanetleri bulunur)
- Devalı Rahip: sonrasında Bilge, iyileştirebilip, kutsaya bilen ve ağır sihirli hasarlar yaratabilir: O, veya Papaz sihir kuvvetlidir ancak o oyunun BAKIM sınıfı.
- Gaialı mistik: sonrasında Şaman (baltası ile çok kuvvetli vurur, biraz düşük bir defansı vardır ancak kendisini iyileştirebilir), Keşiş vuruşları güçlüdür, sihir için balta kullanır, kendisini iyileştirebilir kısaca bir İsviçre çakısı.

Mesafeli sınıfları:
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Yay: devâsa fiziksel yaralar (yay temel olaraktan en ağır fiziksel hasar yaratan silah) ancak çok yavaş, hareket hızı ve saygıdeğer bir defans ile telafi ediyor.
- Asuralı Düzenbaz sonrasında Gölge Avcısı, çok hızlı, daha güçsüz, hasarlar ile defans arasından tatlı bir karışım.

Evcil yaratık sınıfları:
- Gaia Hayvan Eğitimcisi sonrasında Doğanın Ruhu: çift baltası ile çok kuvvetti bir biçimde vurur.
- Devalı Baştan Çıkarıcı sonrasında Ruhların Dostu, yaratığı saldırır, o bakar kutsar ve iyileştirir = yaratıkların papazı
- Asuralı Kabalacı, hançer veya çift elli değnek ustası ağır sihirli hasarlar yaratabilir.

Zırhlar:

Savunma küpleri ile +4’e kadar sihirlendirebilirler sonrasında kırılma riski artığından koruma tozu kullanılması uygun görülür. Zırhın seviyesini ayrıca demircide artırmakta yararlıdır.

Çağrıcı sınıfları (eğitimci, baştan çıkartıcı, çağrıcı) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının çağrıcı zırhlarını giyebilirler (sonrasında zırhlar ortaktır).
Sihir sınıfları (rahip, sihirbaz, mistik) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının sihir zırhlarını giyebilirler.

Savaşçı sınıfları (paralı asker, düzenbaz, şövalye) sınıf değişikliğinden evvel iki tür zırh giyebilirler: avcı veya savaşçı. Sonrasında gölge avcısı ile yay 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının avcı zırhlarını giyebilecekler. Gladyatör, katil ve şampiyon ise 100’cü seviyeye kadar ırklarının avcı veya savaşçı zırhlarından istediklerini giyebilecekler. Kutsal şövalye ise savaşçı zırhı giymek zorunda kalacak.

Zırhlara ruh fragmanları işlenebilir, yanı genel istatistikleri artıracak taşlar. (zekâ, zindelik, bilgelik…) fragmanlarda donanım eşyalarının oldukları gibi etkili olmaları için minimum seviye sistemine tabiler (fragmanın üzerinde gereken seviye yazılı 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140…)

Silahlar :

Her sınıf kendisine ait yetenekler bulundurmakta et bir veya birkaç çeşit silah türü ile kullanılabilmekte:
- sihir sınıfları (elementçi, büyücü, bilge) çift elli değnek (hatta papaz için çift elli topuz)
- yaylar için yay + oklar
- gölge avcıları kundaklı yay + oklar
- hayvan eğitimcisi –> doğanın ruhu paralı asker -> gladyatör çift elli balta veya çift balta
- baştan çıkarıcı sonra ruhların dostu, tek elli topuz + kalkan, çift elli topuz veya çift elli değnek
- çağrıcı sonra kabalacı, hançer + kalkan veya çift elli değnek
- düzenbaz -> katil çift hançer veya tek elli çift kılıç
- şövalye -> şampiyon, çift kılıç veya çift elli kılıç, mızrak ile çift elli kullanma olasılığı da mevcuttur.
- şövalye -> kutsal şövalye tel elli topuz + kalkan
- mistik -> şaman çift elli balta, keşiş çift elli balta veya değnek.


Silahlarda zırhlar gibi sihirlendirilebilir, taşlarla işlenebilir ve demircide seviyeleri artırılabilir.

Zindanlar:

link

Sıkça sorulan sorular:

- Bir evcil yaratığı nasıl diriltebilirim?

Yaratığın çubuğuna tıklayın karakterinizinkinin altında bulunur sonrasında diriliş parşömenine çift tıklayın (daha yüksek seviyede yaratık diriliş parşömenleri kaybedilmiş bütün tecrübeyi geri verir)

- Bir zırh satın aldım ancak onu?

100’cü seviyeden evvel aldığınız zırhların kendini ırkınıza (Deva, Gaia, Asura) ait olduğundan, onu giyebilmek için yeterli seviyenizin bulunduğunu ve de sizin sınıfınızla eşleştiğinden emmin olun. Bir gladyatör asla bir sihirbaz zırhı giyemez, bunlarda sonra kontrol etmen gereken zırhın bir sihirlendirme sonrası kırılmış olup olmadığına bakmak veya bir evcil yaratık için kartlanmış olmadığını kontrol etmek (silah veya zırh etrafında sarı bir çerçeve)

- Yaratığıma bir silah ekleyemiyorum?

Her şeyden evvel bilinmesi gerekilen bir şey yaratıklar için sadece iki boş cep bulunmakta (1 silah ve 1 zırh), sonrasında bir satıcıdan bir eşya kartı alıp onlardan biriyle birleştirek lazım.

- Yaratığım tecrübe almıyor?

Yaratıklar sizin seviyenize erişince veya geçince sizden tecrübe almazlar, dolayısıyla normal hiç bir endişeniz olmasın

- Papaz veya Ruhların Dostuyum hangi silahı kullanma mı tavsiye edersiniz?

Tercihe göre, çift elli değnek = iyileştirme ve sihir atak gücü ++ veya çift elli topuz = topuzla hücum ve vücut vücuda çarpışma (mana tasarrufu), en kötüsü (zindan grubu - sıkça saldırıya maruz kalınırsınız) tek elli topuz + Kalkan.

- Bir katılım çift hançer veya çift kılıç ile mi oynamam lazım?

Kılıç = daha kuvvetli ama daha yavaş, hançer = çok çok hızla ama daha az hasar yaratır, gerisi oyuncunun zevkine kalmış.

- Aynı anda nasıl bir kaç yaratık birden çağırırım?

İki yaratığı aynı anda çağırmak için Ruhların Dostu veya Kabalacı olmak lazım her 80 saniyede bir çağrıyı tekrar gerçekleştirerek, şayet Doğanın Ruhu isen her 5 dakika da bir 110 saniyeliğine çift çağrı gerçekleştirebilirsin. 2’den fazlasını gerçekleştirmek imkânsız.

- Çift silah kullanan bir sınıf oynuyorum ve iki silahımın istatistikleri aynı değil?

Normal oyun sağ kolun gücünü 100% olarak sayıp solunkiniyse 80% olarak değerlendiriyor.
Sonuçta sol elde bulunan bir balta, hançer, kılıç sağ elde bulunacak olana nazaran biraz daha güçsüz kalır.

- Bir tane yaratık kartı elde ettim şimdi ne yapmalıyım?

Sitede profesyonel hayvan eğitimcileri listesi bulunmakta, kartı onlara doldurmaları için ödünç verebilirsin, onların evcilleştirme yeteneklerinin başarı şansı çok daha yüksek.

- Birlik? Kemer kompartımanı? nedir bunlar?

Her yaratık sev 45 (ssev 5), sev 95 (ssev 10), ve sev 145 (ssev 15) seviyelerinde kendi ve sahiplerinin istatistiklerini artıracak bir birlik debloke edebilirler. Ayrıca seviye 40 ve 90’da kemer yeteneklerini debloke edip kartını kemerine takıp istatistik artırabilirsiniz.
Dikkat sadece bir tane kemer kompartımanına sahipsiniz.

- Aynı kademeli ancak aynı ismi taşımayan benzer iki silah veya zırh arasındaki fark nedir ? örnek: Kumkıran ile Kara Pençe Zırhı…

İstatistik açısından aralarında herhangi bir farkları yok sadece fiyatları görünüşlerine bağlı olaraktan farklı. Güzelliğin pahasını ödüyorsunuz kısacası

- Bir tane +2 kartı ile bir tane +1 kartım bulunmakta neden bir tane +3 kartı elde edemiyorum?

Bir tane +2 kartı elde etmek için 2 tane +1 kartı gerekli dolayısıyla +3 kartı iki 2 tane +2, +4 kartı için 2 tane +3 kartı vs... bu şekilde devam eder.
 
Kayıt
26 Ekim 2007
Mesajlar
4.493
Beğeniler
10
Şehir
Depresif CollaTeraL
gPotato demiş ki:
Her şeyin başlangıcında tuzak ile canavar dolu Rappelz dünyası var…
3 ırk var olmakta ve omuz omuza kötülüğe karşı savaşmakta;
- Gaialılar, doğa ananın kalçasında çıkmış cesur savaşçılar
- Devalılar, ışığın çocukları
- Asuralılar ise doğrudan doğruya cehennemden çıkma…

Sınıflar:

Savaşçılar: Çok iyi fiziksel bir savunma ve de sert vuruşlar
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Gladyatör
- Devalı Şövalye sonrasında Şampiyon veya Kutsal Şövalye (oyunun en yüksek savunması ama vuruş gücü ortanın biraz üstünde)
- Asuralı Katil çok hızlı vurur ve iyi sıyrılır ancak tahmin edebildiğiniz gibi gücü ve defansı orta

Sihirbazlar:
- Asuralı Sihirbaz: Elementçi (çok çok ağır sihirli hasarlar yaratır ancak defansı oldukça az), Büyücü (biraz daha az güçlü ancak birçok tuzaklar ile lanetleri bulunur)
- Devalı Rahip: sonrasında Bilge, iyileştirebilip, kutsaya bilen ve ağır sihirli hasarlar yaratabilir: O, veya Papaz sihir kuvvetlidir ancak o oyunun BAKIM sınıfı.
- Gaialı mistik: sonrasında Şaman (baltası ile çok kuvvetli vurur, biraz düşük bir defansı vardır ancak kendisini iyileştirebilir), Keşiş vuruşları güçlüdür, sihir için balta kullanır, kendisini iyileştirebilir kısaca bir İsviçre çakısı.

Mesafeli sınıfları:
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Yay: devâsa fiziksel yaralar (yay temel olaraktan en ağır fiziksel hasar yaratan silah) ancak çok yavaş, hareket hızı ve saygıdeğer bir defans ile telafi ediyor.
- Asuralı Düzenbaz sonrasında Gölge Avcısı, çok hızlı, daha güçsüz, hasarlar ile defans arasından tatlı bir karışım.

Evcil yaratık sınıfları:
- Gaia Hayvan Eğitimcisi sonrasında Doğanın Ruhu: çift baltası ile çok kuvvetti bir biçimde vurur.
- Devalı Baştan Çıkarıcı sonrasında Ruhların Dostu, yaratığı saldırır, o bakar kutsar ve iyileştirir = yaratıkların papazı
- Asuralı Kabalacı, hançer veya çift elli değnek ustası ağır sihirli hasarlar yaratabilir.

Zırhlar:

Savunma küpleri ile +4’e kadar sihirlendirebilirler sonrasında kırılma riski artığından koruma tozu kullanılması uygun görülür. Zırhın seviyesini ayrıca demircide artırmakta yararlıdır.

Çağrıcı sınıfları (eğitimci, baştan çıkartıcı, çağrıcı) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının çağrıcı zırhlarını giyebilirler (sonrasında zırhlar ortaktır).
Sihir sınıfları (rahip, sihirbaz, mistik) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının sihir zırhlarını giyebilirler.

Savaşçı sınıfları (paralı asker, düzenbaz, şövalye) sınıf değişikliğinden evvel iki tür zırh giyebilirler: avcı veya savaşçı. Sonrasında gölge avcısı ile yay 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının avcı zırhlarını giyebilecekler. Gladyatör, katil ve şampiyon ise 100’cü seviyeye kadar ırklarının avcı veya savaşçı zırhlarından istediklerini giyebilecekler. Kutsal şövalye ise savaşçı zırhı giymek zorunda kalacak.

Zırhlara ruh fragmanları işlenebilir, yanı genel istatistikleri artıracak taşlar. (zekâ, zindelik, bilgelik…) fragmanlarda donanım eşyalarının oldukları gibi etkili olmaları için minimum seviye sistemine tabiler (fragmanın üzerinde gereken seviye yazılı 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140…)

Silahlar :

Her sınıf kendisine ait yetenekler bulundurmakta et bir veya birkaç çeşit silah türü ile kullanılabilmekte:
- sihir sınıfları (elementçi, büyücü, bilge) çift elli değnek (hatta papaz için çift elli topuz)
- yaylar için yay + oklar
- gölge avcıları kundaklı yay + oklar
- hayvan eğitimcisi –> doğanın ruhu paralı asker -> gladyatör çift elli balta veya çift balta
- baştan çıkarıcı sonra ruhların dostu, tek elli topuz + kalkan, çift elli topuz veya çift elli değnek
- çağrıcı sonra kabalacı, hançer + kalkan veya çift elli değnek
- düzenbaz -> katil çift hançer veya tek elli çift kılıç
- şövalye -> şampiyon, çift kılıç veya çift elli kılıç, mızrak ile çift elli kullanma olasılığı da mevcuttur.
- şövalye -> kutsal şövalye tel elli topuz + kalkan
- mistik -> şaman çift elli balta, keşiş çift elli balta veya değnek.


Silahlarda zırhlar gibi sihirlendirilebilir, taşlarla işlenebilir ve demircide seviyeleri artırılabilir.

Zindanlar:

link

Sıkça sorulan sorular:

- Bir evcil yaratığı nasıl diriltebilirim?

Yaratığın çubuğuna tıklayın karakterinizinkinin altında bulunur sonrasında diriliş parşömenine çift tıklayın (daha yüksek seviyede yaratık diriliş parşömenleri kaybedilmiş bütün tecrübeyi geri verir)

- Bir zırh satın aldım ancak onu?

100’cü seviyeden evvel aldığınız zırhların kendini ırkınıza (Deva, Gaia, Asura) ait olduğundan, onu giyebilmek için yeterli seviyenizin bulunduğunu ve de sizin sınıfınızla eşleştiğinden emmin olun. Bir gladyatör asla bir sihirbaz zırhı giyemez, bunlarda sonra kontrol etmen gereken zırhın bir sihirlendirme sonrası kırılmış olup olmadığına bakmak veya bir evcil yaratık için kartlanmış olmadığını kontrol etmek (silah veya zırh etrafında sarı bir çerçeve)

- Yaratığıma bir silah ekleyemiyorum?

Her şeyden evvel bilinmesi gerekilen bir şey yaratıklar için sadece iki boş cep bulunmakta (1 silah ve 1 zırh), sonrasında bir satıcıdan bir eşya kartı alıp onlardan biriyle birleştirek lazım.

- Yaratığım tecrübe almıyor?

Yaratıklar sizin seviyenize erişince veya geçince sizden tecrübe almazlar, dolayısıyla normal hiç bir endişeniz olmasın

- Papaz veya Ruhların Dostuyum hangi silahı kullanma mı tavsiye edersiniz?

Tercihe göre, çift elli değnek = iyileştirme ve sihir atak gücü ++ veya çift elli topuz = topuzla hücum ve vücut vücuda çarpışma (mana tasarrufu), en kötüsü (zindan grubu - sıkça saldırıya maruz kalınırsınız) tek elli topuz + Kalkan.

- Bir katılım çift hançer veya çift kılıç ile mi oynamam lazım?

Kılıç = daha kuvvetli ama daha yavaş, hançer = çok çok hızla ama daha az hasar yaratır, gerisi oyuncunun zevkine kalmış.

- Aynı anda nasıl bir kaç yaratık birden çağırırım?

İki yaratığı aynı anda çağırmak için Ruhların Dostu veya Kabalacı olmak lazım her 80 saniyede bir çağrıyı tekrar gerçekleştirerek, şayet Doğanın Ruhu isen her 5 dakika da bir 110 saniyeliğine çift çağrı gerçekleştirebilirsin. 2’den fazlasını gerçekleştirmek imkânsız.

- Çift silah kullanan bir sınıf oynuyorum ve iki silahımın istatistikleri aynı değil?

Normal oyun sağ kolun gücünü 100% olarak sayıp solunkiniyse 80% olarak değerlendiriyor.
Sonuçta sol elde bulunan bir balta, hançer, kılıç sağ elde bulunacak olana nazaran biraz daha güçsüz kalır.

- Bir tane yaratık kartı elde ettim şimdi ne yapmalıyım?

Sitede profesyonel hayvan eğitimcileri listesi bulunmakta, kartı onlara doldurmaları için ödünç verebilirsin, onların evcilleştirme yeteneklerinin başarı şansı çok daha yüksek.

- Birlik? Kemer kompartımanı? nedir bunlar?

Her yaratık sev 45 (ssev 5), sev 95 (ssev 10), ve sev 145 (ssev 15) seviyelerinde kendi ve sahiplerinin istatistiklerini artıracak bir birlik debloke edebilirler. Ayrıca seviye 40 ve 90’da kemer yeteneklerini debloke edip kartını kemerine takıp istatistik artırabilirsiniz.
Dikkat sadece bir tane kemer kompartımanına sahipsiniz.

- Aynı kademeli ancak aynı ismi taşımayan benzer iki silah veya zırh arasındaki fark nedir ? örnek: Kumkıran ile Kara Pençe Zırhı…

İstatistik açısından aralarında herhangi bir farkları yok sadece fiyatları görünüşlerine bağlı olaraktan farklı. Güzelliğin pahasını ödüyorsunuz kısacası

- Bir tane +2 kartı ile bir tane +1 kartım bulunmakta neden bir tane +3 kartı elde edemiyorum?

Bir tane +2 kartı elde etmek için 2 tane +1 kartı gerekli dolayısıyla +3 kartı iki 2 tane +2, +4 kartı için 2 tane +3 kartı vs... bu şekilde devam eder.
Güncelledim teşekkürler :thumbsup:
 
Kayıt
14 Eylül 2011
Mesajlar
1
Beğeniler
0
NiNCaSu demiş ki:
gPotato demiş ki:
Her şeyin başlangıcında tuzak ile canavar dolu Rappelz dünyası var…
3 ırk var olmakta ve omuz omuza kötülüğe karşı savaşmakta;
- Gaialılar, doğa ananın kalçasında çıkmış cesur savaşçılar
- Devalılar, ışığın çocukları
- Asuralılar ise doğrudan doğruya cehennemden çıkma…

Sınıflar:

Savaşçılar: Çok iyi fiziksel bir savunma ve de sert vuruşlar
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Gladyatör
- Devalı Şövalye sonrasında Şampiyon veya Kutsal Şövalye (oyunun en yüksek savunması ama vuruş gücü ortanın biraz üstünde)
- Asuralı Katil çok hızlı vurur ve iyi sıyrılır ancak tahmin edebildiğiniz gibi gücü ve defansı orta

Sihirbazlar:
- Asuralı Sihirbaz: Elementçi (çok çok ağır sihirli hasarlar yaratır ancak defansı oldukça az), Büyücü (biraz daha az güçlü ancak birçok tuzaklar ile lanetleri bulunur)
- Devalı Rahip: sonrasında Bilge, iyileştirebilip, kutsaya bilen ve ağır sihirli hasarlar yaratabilir: O, veya Papaz sihir kuvvetlidir ancak o oyunun BAKIM sınıfı.
- Gaialı mistik: sonrasında Şaman (baltası ile çok kuvvetli vurur, biraz düşük bir defansı vardır ancak kendisini iyileştirebilir), Keşiş vuruşları güçlüdür, sihir için balta kullanır, kendisini iyileştirebilir kısaca bir İsviçre çakısı.

Mesafeli sınıfları:
- Gaialı Paralı Asker sonrasında Yay: devâsa fiziksel yaralar (yay temel olaraktan en ağır fiziksel hasar yaratan silah) ancak çok yavaş, hareket hızı ve saygıdeğer bir defans ile telafi ediyor.
- Asuralı Düzenbaz sonrasında Gölge Avcısı, çok hızlı, daha güçsüz, hasarlar ile defans arasından tatlı bir karışım.

Evcil yaratık sınıfları:
- Gaia Hayvan Eğitimcisi sonrasında Doğanın Ruhu: çift baltası ile çok kuvvetti bir biçimde vurur.
- Devalı Baştan Çıkarıcı sonrasında Ruhların Dostu, yaratığı saldırır, o bakar kutsar ve iyileştirir = yaratıkların papazı
- Asuralı Kabalacı, hançer veya çift elli değnek ustası ağır sihirli hasarlar yaratabilir.

Zırhlar:

Savunma küpleri ile +4’e kadar sihirlendirebilirler sonrasında kırılma riski artığından koruma tozu kullanılması uygun görülür. Zırhın seviyesini ayrıca demircide artırmakta yararlıdır.

Çağrıcı sınıfları (eğitimci, baştan çıkartıcı, çağrıcı) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının çağrıcı zırhlarını giyebilirler (sonrasında zırhlar ortaktır).
Sihir sınıfları (rahip, sihirbaz, mistik) 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının sihir zırhlarını giyebilirler.

Savaşçı sınıfları (paralı asker, düzenbaz, şövalye) sınıf değişikliğinden evvel iki tür zırh giyebilirler: avcı veya savaşçı. Sonrasında gölge avcısı ile yay 100’cü seviyeye kadar sadece ırklarının avcı zırhlarını giyebilecekler. Gladyatör, katil ve şampiyon ise 100’cü seviyeye kadar ırklarının avcı veya savaşçı zırhlarından istediklerini giyebilecekler. Kutsal şövalye ise savaşçı zırhı giymek zorunda kalacak.

Zırhlara ruh fragmanları işlenebilir, yanı genel istatistikleri artıracak taşlar. (zekâ, zindelik, bilgelik…) fragmanlarda donanım eşyalarının oldukları gibi etkili olmaları için minimum seviye sistemine tabiler (fragmanın üzerinde gereken seviye yazılı 20, 40, 60, 80, 100, 120, 140…)

Silahlar :

Her sınıf kendisine ait yetenekler bulundurmakta et bir veya birkaç çeşit silah türü ile kullanılabilmekte:
- sihir sınıfları (elementçi, büyücü, bilge) çift elli değnek (hatta papaz için çift elli topuz)
- yaylar için yay + oklar
- gölge avcıları kundaklı yay + oklar
- hayvan eğitimcisi –> doğanın ruhu paralı asker -> gladyatör çift elli balta veya çift balta
- baştan çıkarıcı sonra ruhların dostu, tek elli topuz + kalkan, çift elli topuz veya çift elli değnek
- çağrıcı sonra kabalacı, hançer + kalkan veya çift elli değnek
- düzenbaz -> katil çift hançer veya tek elli çift kılıç
- şövalye -> şampiyon, çift kılıç veya çift elli kılıç, mızrak ile çift elli kullanma olasılığı da mevcuttur.
- şövalye -> kutsal şövalye tel elli topuz + kalkan
- mistik -> şaman çift elli balta, keşiş çift elli balta veya değnek.


Silahlarda zırhlar gibi sihirlendirilebilir, taşlarla işlenebilir ve demircide seviyeleri artırılabilir.

Zindanlar:

link

Sıkça sorulan sorular:

- Bir evcil yaratığı nasıl diriltebilirim?

Yaratığın çubuğuna tıklayın karakterinizinkinin altında bulunur sonrasında diriliş parşömenine çift tıklayın (daha yüksek seviyede yaratık diriliş parşömenleri kaybedilmiş bütün tecrübeyi geri verir)

- Bir zırh satın aldım ancak onu?

100’cü seviyeden evvel aldığınız zırhların kendini ırkınıza (Deva, Gaia, Asura) ait olduğundan, onu giyebilmek için yeterli seviyenizin bulunduğunu ve de sizin sınıfınızla eşleştiğinden emmin olun. Bir gladyatör asla bir sihirbaz zırhı giyemez, bunlarda sonra kontrol etmen gereken zırhın bir sihirlendirme sonrası kırılmış olup olmadığına bakmak veya bir evcil yaratık için kartlanmış olmadığını kontrol etmek (silah veya zırh etrafında sarı bir çerçeve)

- Yaratığıma bir silah ekleyemiyorum?

Her şeyden evvel bilinmesi gerekilen bir şey yaratıklar için sadece iki boş cep bulunmakta (1 silah ve 1 zırh), sonrasında bir satıcıdan bir eşya kartı alıp onlardan biriyle birleştirek lazım.

- Yaratığım tecrübe almıyor?

Yaratıklar sizin seviyenize erişince veya geçince sizden tecrübe almazlar, dolayısıyla normal hiç bir endişeniz olmasın

- Papaz veya Ruhların Dostuyum hangi silahı kullanma mı tavsiye edersiniz?

Tercihe göre, çift elli değnek = iyileştirme ve sihir atak gücü ++ veya çift elli topuz = topuzla hücum ve vücut vücuda çarpışma (mana tasarrufu), en kötüsü (zindan grubu - sıkça saldırıya maruz kalınırsınız) tek elli topuz + Kalkan.

- Bir katılım çift hançer veya çift kılıç ile mi oynamam lazım?

Kılıç = daha kuvvetli ama daha yavaş, hançer = çok çok hızla ama daha az hasar yaratır, gerisi oyuncunun zevkine kalmış.

- Aynı anda nasıl bir kaç yaratık birden çağırırım?

İki yaratığı aynı anda çağırmak için Ruhların Dostu veya Kabalacı olmak lazım her 80 saniyede bir çağrıyı tekrar gerçekleştirerek, şayet Doğanın Ruhu isen her 5 dakika da bir 110 saniyeliğine çift çağrı gerçekleştirebilirsin. 2’den fazlasını gerçekleştirmek imkânsız.

- Çift silah kullanan bir sınıf oynuyorum ve iki silahımın istatistikleri aynı değil?

Normal oyun sağ kolun gücünü 100% olarak sayıp solunkiniyse 80% olarak değerlendiriyor.
Sonuçta sol elde bulunan bir balta, hançer, kılıç sağ elde bulunacak olana nazaran biraz daha güçsüz kalır.

- Bir tane yaratık kartı elde ettim şimdi ne yapmalıyım?

Sitede profesyonel hayvan eğitimcileri listesi bulunmakta, kartı onlara doldurmaları için ödünç verebilirsin, onların evcilleştirme yeteneklerinin başarı şansı çok daha yüksek.

- Birlik? Kemer kompartımanı? nedir bunlar?

Her yaratık sev 45 (ssev 5), sev 95 (ssev 10), ve sev 145 (ssev 15) seviyelerinde kendi ve sahiplerinin istatistiklerini artıracak bir birlik debloke edebilirler. Ayrıca seviye 40 ve 90’da kemer yeteneklerini debloke edip kartını kemerine takıp istatistik artırabilirsiniz.
Dikkat sadece bir tane kemer kompartımanına sahipsiniz.

- Aynı kademeli ancak aynı ismi taşımayan benzer iki silah veya zırh arasındaki fark nedir ? örnek: Kumkıran ile Kara Pençe Zırhı…

İstatistik açısından aralarında herhangi bir farkları yok sadece fiyatları görünüşlerine bağlı olaraktan farklı. Güzelliğin pahasını ödüyorsunuz kısacası

- Bir tane +2 kartı ile bir tane +1 kartım bulunmakta neden bir tane +3 kartı elde edemiyorum?

Bir tane +2 kartı elde etmek için 2 tane +1 kartı gerekli dolayısıyla +3 kartı iki 2 tane +2, +4 kartı için 2 tane +3 kartı vs... bu şekilde devam eder.
Güncelledim teşekkürler :thumbsup:
Bunun yanında kırmızıyla işaretlediğim bölüm son güncellemeyle gelişmiş durumda..
Ss kavramı çıktı. Yani sihirlendirme sonucunda bir yaratık kartının içine birden fazla yaratık girme durumu var. Eğer bu başarılı olarak tamamlanırsa petinize silah ve zırhın yanında yüzük de takabilrsnz. Ve aldığı her levelde verilen Cp'ler, ssli olma durumda, fazla olmaktadır. şöyle ki petiniz 90 lwl fakat ssli skilleri bir 100lük petten daha iyi durumda olabiliyor. :)
 
Kayıt
14 Aralık 2011
Mesajlar
4
Beğeniler
0
Merhabalar arkadaşlar ;

Siteye yeni katılan birisi olarak Rappelz oynuyorum bu aralar. Yeni güncelleme yayınlanmıştı belki bilirsiniz. Bu güncellemenin ardından oyun dahada eğlenceli bir hal aldı. Üstelik Türkçe'ye çevrildi. Irk ve sınıf seçenekleri fazlalaştırıldı. Dediğim gibi oyun çok daha eğlenceli bir hal aldı. Tavsiye ederim.

http://tr.rappelz.gpotato.eu/
 
Yukarı Alt