Kayıt
5 Mart 2009
Mesajlar
1.177
Beğeniler
0
Şehir
>>> ÖSS <<< ZEDEEEE :@:@
Aracınızın bakımını yaptırarak onu yaz mevsimine hazırlayın...

- Resim Silinmiş.

Uzmanlar uyarıyor, zorlu kış şartlarının ardından güvenli ve sorunsuz bir sürüş için aracınızın bakımını yaptırarak, onu hem yaza hem de uzun yola hazırlayın.

AKÜNÜZ SİZİ YOLDA BIRAKMASIN

Akünüzü kontrolden geçirin. Akülerin suyunun kontrol edilmesi çok önemli. Şarj dinamosu yılda bir kez revize ettirmeli. Bir akünün maksimum ömrü 3 yıl. Bu beni 4-5 yıl daha götürür derseniz bir gün ansızın sizi yolda bırakabilir. Gelelim fren konusuna. Fren denince akla hep balatalar gelir fakat fren sisteminde sadece balatalar değil sistemin tamamı kontrol edilmeli. Zaten muayene istasyonları özelleştikten sonra en çok problem far ayarı ve fren sistemlerinden geliyor. Bunun yanı sıra aydınlatma sistemleri de göz ardı edilmemeli. Farlarınızın ayarlarını muhakkak yaptırın. Arka stop ve sinyalizasyon lambalarının da ihmal edilmemeli.

Araçların belirli kilometrelerde yapılan periyodik bakımlarının yanı sıra değişen mevsim şartlarına göre de bakım yapılması gerekiyor. Çetin bir kışı geride bıraktık. Yurdumuzda bol miktarda kar ve yağmur yağdı. Buna bağlı olarak zorlu kış şartlarında kullandığınız araçlar yıprandı. Kışın yıpranan araçlarınızı yazın sorunsuz kullanabilmek için yaz başlamadan kesinlikle A’dan Z’ye bakım yani Check-up yatırmanız gerekiyor. Çünkü gözden kaçan en ufak bir arıza ilerde çok büyük sorunlara hatta ölüme bile sebebiyet verebilir. Tatil planlarının yapıldığı şu günlerde uzun yola çıkacaklar için 20 yıllık bir tecrübeye sahip İleri Otomotiv’in Genel Müdürü Bekir Eren şu önerilerde bulunuyor:

GÜVENLİ SÜRÜŞ İÇİN BAKIM ŞART

Eğer aracınızı yaza hazırlamadan uzun yola çıkmak isterseniz bu sizin kâbusunuz olabilir. Kış aylarında araçlarda olumsuz hava şartları ve yağışlardan dolayı bazı yıpranmalar meydana geliyor. Bunların başında eksoz, ön ve arka tekerlerdeki bilyeler, lastikler, soğutma sistemi, akü, ateşleme sistemi gibi aksamlar geliyor. Araçtaki bu aşınma ve yıpranmalara karşı muhakkak tam teşekküllü bir serviste bakım yaptırın.

HARARETİ ENGELLEMEK ELİNİZDE

Kışın hava soğuk olduğundan dolayı hararet pek hissedilmez fakat yaz ayı ile birlikte hava ısınınca hararet gündeme gelir. Araçta termostat, fan ve devir daim’den herhangi biri arıza yaptığı zaman araç hararet yapar. Aracımızda oluşabilecek harareti engelleyebilmek için termostatını değiştirmekte fayda var. Termostatta meydana gelen arıza başka arızalara da sebep olur. Fanların düzgün bir şekilde çalışıp çalışmadığı kontrol edilmeli. Soğutma suyunu komple boşaltılıp yeniden antifriz ile birlikte ilave edilirse yazın rahat edersiniz.

KLİMANIZI KIŞIN DA ÇALIŞTIRIN!

Kışın klima açılmadığı zaman sistem paslanıp küflenir. Yazın çalıştırıldığında da tıkanmalara sebep olabilir. Kışın da olsa klimayı haftada en az bir kere 5 dakika çalıştırın. Böyle yapıldığı takdirde bir klimanın 3-4 yıl olan ömrü 2 yıl daha uzar ve daha fazla verim alınmış olur. Klima bakımında polen filtresinin her 10 bin km’de kesinlikle değiştirilmesi gerekiyor. Bu filtre tıkanıp hava geçişine izin vermeyince başka arızalar meydana geliyor. Mesela polen filtresinin tıkanması fan motorunun arıza yapmasına sebep olur.

HAVA FİLTRESİNİ 10 BİNE BIRAKMAYIN

Yağlar artık hem yaz hem kış dört mevsimlik. Eskiden yazlık ve kışlık yağlar vardı. Dolayısı ile onların hepsi kalktı. Yağ konusunda arçlarda bir tek yağların seviyesi kontrol ediliyor. Hava filtrelerini her 5 binde kontrol ettirmek lazım. Yani 10 bin km’ye bırakmamalı. Hava filtresi aracın can damarlarındandır. Araç eğer tozlu ortamlarda kullanılmış ise hava filtresinin gözenekleri çabuk tıkanır. Bu da hem motor ömrünün azalması hem de yakıt tasarrufunun artmasına sebebiyet verir.

KIŞ LASTİĞİNİZİ ÇIKARIN YOKSA...

Kış lastiklerini yaza girmeden çıkarın. Eğer bu lastikler çıkarılmazsa ön takımlarda ciddi problemler yaşanmasına sebep olur, yakıt kullanımı daha çok artar. Performansın düşmesine sebebiyet verir. Stepnenizin havasını ayda bir kontrol etmelisiniz. Sabah muhakkak aracın etrafında dönüp dört lastik de kontrol edilmeli. Eğer lastikler halk dili ele kabaklaşmış ve 60 bin km’lik ömrünü tamamlamışsa araç fren yaptığında duruş mesafesi artar. Duruş mesafesinin uzaması demek öndeki araca çarpma veya kaza yapma riskinin artacağını gösterir.

YAKITINIZI YAZIN TAM DOLDURMAYIN

Arabada bidon içinde yedek yakıt bulundurma alışkanlığından vazgeçin. Herhangi bir kaza anında bidondan herhangi bir şekilde sızabilecek benzin alev alabilir. Artık eskisi gibi nadir benzin istasyonları yok. En ücra köşelerde bile artık benzin istasyonları var. O yüzden yedek yakıt taşımaya gerek yok. Ayrıca yazın yakıt deposunu tam doldurmamakta fayda var. Çünkü full depo ile araç güneşin altında kalırsa sıcağın etkisiyle genleşme olur ve araç o buharı dışarı atmak ister. Bu sefer yanından yanıcı bir madde geçerse aracın alev alması söz konusu olabilir.

3 AYDA BİR ROT AYARI YAPTIRIN

3 ayda bir aracınızın rot ayarlarını yaptırın. Eğer bu önemsenmez ise hızınız 100 km’nin üstünde olunca titremeler olur, bu da güvenli sürüşü engeller.

Telefonsuz yola çıkmayın uyarısı

Bekir Eren, uzun yola çıkacakların yanlarında cep telefonu bulundurmaları konusunda uyarıyor. Eren, “Yanınızda muhakkak acil durumda yardım çağırabilmek için şarjı tam dolu bir cep telefonu olması lazım. Gidilecek güzergahtaki servis numaralarını not etmek gerekebilir ki internetten bulmak mümkün. Stepne’nin ve krikonun çalışır vaziyette olması ve çekme halatının bulundurulması çok önemli. Eğer aracınızı serviste bakımdan geçirmiş ve bu eksiklikleri de gidermişseniz güvenli bir şekilde seyahate çıkabilirsiniz. Bizde İleri Otomotiv olarak yaza hazırlık kampanyası kapsamında isçilik ücreti almadan servis hizmeti vererek araçları yaza hazırlıyoruz.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Yukarı Alt