Kayıt
8 Eylül 2009
Mesajlar
5.665
Beğeniler
1
Bing açıldığından beri Microsoft başta ABD olmak üzere dünyanın pek çok farklı yerinde özel tanıtım çalışmaları sürdürdü. Fakat Microsoft Çin pazarına girmek konusunda çok da hızlı davranmadı. Bunun başlıca sebebi Çin arama piyasasında iki dev oyuncunun, rakiplerine çok dar bir hareket alanı bırakıyor olması. Yerel arama motoru Baidu ve Google, şu anda Çin arama pazarının tam %95'ine sahip. Geriye kalan %5'lik dilim ise Yahoo, yerel arama motorları ve Bing'e kalıyor.

Microsoft, Bing'in Çin'de kullanım oranını arttırmak için sonunda kolları sıvadı ve özel bir portalı yayına soktu. Bu portal, başta cep telefonları olmak üzere pek çok taşınabilir cihaz için Microsoft servislerinin nasıl kullanılacağına dair bilgiler içeriyor. Bunun yanı sıra Bing ve Windows Live gibi hizmetleri taşınabilir cihazlarda kullanmayı sağlayacak dosya ve dokümanlara da yine bu portaldan erişilebiliyor.

Ağustos ayında Çin'in en çok ziyaret edilen 10 sayfası arasına girmeyi başaramamıştı. Çin'de pazar araştırmaları yürüten Ben Cavender'a göre Bing bu denemesinde de listeye girmekte oldukça zorlanacak. Bunun sebebini ise Microsoft'un Çin pazarının dinamikleri konusunda yeterince araştırma yapmamış ve gerekli yerelleştirme çalışmalarını yürütmemiş olması olarak gösteriyor.
 
Yukarı Alt