Kayıt
6 Şubat 2007
Mesajlar
335.490
Beğeniler
1.635
Şehir
Taksim/IST.
Server
Flora
Takımı
Galatasaray
MAGICIAN


GİRİŞ

Morion ırkının büyü alanında uzmanlaşmış erkek karakteri.
Temel Becerileri: Ateş ve Buz

Yükselebileceği Rütbeler:
Magician ► Wizard ► Royal Wizard ► Arch Mage​

Kontrol Magician karakteri kontrol bakımından oyunun en zor karakterlerinden. Başlarda gerek kasılmada gerekse PvP'de, diğer karakterlere göre geri planda olması her ne kadar tercihleri etkilesede, ileriki levellerde oyunda söz sahibi olacak bir kaç karakter arasında gösterilebilir. Özellikle 50 level ve 70 levelde açacağı skiller magician karakterini bire bir PvP ve Clan savaşlarında ön plana çıkmasına yol açacaktır. Eğer iyi combolar yapamıyorsanız bu karakterden uzak durmanızı öneririm. Çünkü aktif olarak kullanacağınız 20'den fazla skili bulunmakta ve bu skillerin kontrolu ancak usta bir oyuncun parmaklarında can bulabilir.

KARAKTER DEĞERLENDİRMESİ

Karakterin (+) Yönleri

● Hareket ve saldırı hızını neredeyse kullanılmaz duruma getiren 2 Aktif Skill'in bulunması. (Bkz. Skill Build. İce Sheld,Poignant Chill)
● Anti-Shadow. Soul Penatration skili sayesinde görünmez karakterleri deşifre edebilmesi. (Bkz. Skil Build. Soul Penatration)
● Anti-Warrior. Defans ağırlıklı karakterlere bariz üstünlük sağlaması. Magician karakterinin yaptığı ataklar rakibin defansına takılmaz. Verdiği hasarlar direkt olarak rakibin HP'sinden düşer. Bu özelliği daha sonra Durum Bilgisi başlığı altında ayrıntılı olarak inceleyeceğiz.
● HP yinelemeyi önleyici skillerinin bulunması. Authority of Flame ve Living Flame gibi skilleri sayesinde rakip can kurtarıcı pot bassa dahi her saniye aralağında vereceği hasarla bu yenilemeyi engelleyebilir.


Karakterin (-) Yönleri

● Magician karakterinin magician yapan skillerin yüksek levellerde açılması.
● Düşük levellerde diğer karakterlere karşı Pvp'de etksiz olması.
● Kasılması sabır isteyen bir karakter.
● Parti takımlarına ihtiyaç duyması.
● Clan savaşlarında ilk öldürülmek istenen karakterler arasında yer alması.
● Defans ve Hp oranının düşük olması ve buna bağlı olarak sağlam itemlere ihtiyaç duyması.

DURUM BİLGİSİ



Resimde de gördüğünüz üzere Savunma kısmında "Fiziksel zararın (fiziksel/ uzun mesafe) direncini etkiler. Büyülü zararlar hariçtir." diye bir ibare var. Burada Fiziksel zarardan kastı, kılıç, çekiç ve bıçak kullanan karakterlerden alacağınız hasar türüdür. Uzun mesafeden kastı ise Atalanta ve Archer gibi uzak mesafeden saldırı yapabilen karakterlerden alacağınız hasar türüdür. Bizi ilgilendiren "Büyülü zararlar hariçtir" kısmı. Büyülü hasar başta magician olmak üzere Priest ve Shaman gibi karakterlerde de mevcuttur. Daha öncede söylediğim gibi rakibe büyülü bir atak yaptığınızda atağınızın vereceği hasar rakibinizin direkt olarak HP'sinden düşecektir. Bu durum Shaman Priest ve Magician gibi karakterleri defansif karakterlere karşı ön plana çıkarır. Büyülü hasarlara karşı Direnç Savunmaları mevcuttur.

MEKANİK

DİRENÇ SAVUNMALARI

Direnç itemlere NPC yolu ile sonradan eklenebilen veya itemin kendisinde varolan özelliklerdir.
5 çeşit Direnç bulunmaktadır

► Buz direnci
► Doğa Direnci
► Alev Direnci
► Karanlık Direnci
► Kutsallık Direnci


Direncin değeri pozitif rakamlarda ise zararı azaltacak, negatifte ise zararı artıracaktır. Her saldırıda direnç oranı görünecektir. Her bir eşya direnci % olarak gösterilecektir ki bu eğer herhangi bir direnciniz 100 artarsa, bu o dirençten %10 savunmanız olduğu anlamına gelir. Eğer silahınızda %10 Buz saldırısı varsa verdiğiniz damagenin sağ üst köşesinde küçük bir damagenin daha geçtiğini göreceksiniz. Bu sizin direnç atağınızdır.

Eğer herhangi bir direnç savunmanız varsa ve karşı tarafın atağı sizin savunmada ki direncinizle aynı türde ise, (ve fazlası ise) savunmanız atağın miktarını bloke edecek ve geri kalan kısmı damage olarak geçecektir.

Magician atakları genellikle buz ve ateş hasarlı ataklardır. Bunu şunun için söylüyorum. Oyunda yüksek damage geçemediğiniz karakterlerde mutlaka ateş veya buz direnci defansı bulunuyordur. Yani Ateş ve Buz direnci magican karakterlerinin büyülü ataklarından alınan hasarı azaltır.

STAT BİLGİLERİ

Yeni nesil mmorpg oyunlarda statların otomatik olarak algılanması gibi bir durum söz konusu. Priston Tale 2'de de böyle bir durum mevzu bahis. Bunun biz oyuncular için + ve - leri söz konusu. Oyunda aktif olarak stat dağılımı yapamıyorsunuz. Sistem her karakterin durumuna göre kendisi otomatik olarak algılıyor.

Bu durumun bizim için faydalı olan kısmı yanlış stat dağılımı yapmak gibi bir sorunumuzu ortadan kaldırıyor. Örneğin verdiğiniz statların yanlış olduğunu öğrendiniz ve karakterinizden randıman alamıyorsunuz. Mecburen mağazada satılan skill sıfırlama kağıtlarından alarak bu sorunu çözmeniz gerek. Ama sistemin otomatik olarak statları algılaması bu durumu ortadan kaldırıyor.

Gel gelelim bizim için faydalı olmayan kısmına Magician karakterini ele alalım statları eğer otomatik değilde kendimiz verebilseydik karakterimizi pvp veya kasılma karakteri olarak ayarlayabilir ve tercihimiz doğrultusunda çok yönlü bir karakter oluşturabilirdik. Sözü fazla uzatmadan Magician karakterinin Statlarını inceleyelim



Güç Karakterin maksimum hp'sini fiziksel saldırı gücünü engelleme oranını ve taşıyabilecği makusumum ağırlığı belirler
Kıvraklık Uzun mesafade saldırı gücünü vuruş oranını kaçışı kritiği ve saldırı hızını etkiler
Zeka Maksimum mpyi büyülü saldırı gücünü büyülü vuruş oranını ve büyülü kaçışı etkiler
Can Maksimum hp ve kurtarma gücünü belirler
Akıl Büyülü saldırı gücünü MP kurtarma gücünü ve beceri seçimini etkiler
Yapı Maksumum MP yi fiziksel saldırı gücünü uzun mesafe saldırı gücünü vuruş oranını kaçış gücünü büyülü vuruş oranını büyülü kaçışı engelleme oranını kritik saldırı hızını ve beceri seçimini etkiler

(Stat açıklamaları bire bir oyundan alıntıdır. Bilgelik, Beceriklilik ve Karakter kısmının oyunda açıklaması olmadığı için yanlış bilgi vermemek adına tanımlama yapmadım resmi bir açıklamada bulamadım. en kısa zamanda bu konu hakkında bilgi edineceğim)

SKİLL AĞACI

Oyunumuzda iki çeşit skill bulunmaktadır.

► Aktif Skill
► Pasif Skill


Aktif Skill: isminden de anlaşılacağı üzere oyunda aktif olarak kullandığımız ve kullandığımızda MP oranımızdan skilin seviyesine göre mana harcayan becerilerdir. Magician karakterinin skilleri kombinasyon gerektiren skillerdir. Örneğin bir çok oyunda magician karakterine disable skilleri verilmez.

Tanım ► Disable Skill: Rakibin Skill kullanımını veya rakibin kendini belirli bir süre aralığında devre dışı bırakan skillere disable skill denir.

Ama burada magician karakterinde disable skiller bulunmaktadır ve bu skiller belirli bir şans aralığında çalışmaktadır. Magic Seal, Heavy Spirit ve Flame Strike şans yüzdesine bağlı olarak magician karakterinin disable skilleridir. Bu skiller genellikle rakip oyuncuyu durdurmaya yöneliktir. Damage skiller kullanılmadan rakibi etkisiz hale getirmek için atılacağı gibi, kaçarken de kullanılabilir. En başta da söylediğim gibi eğer bir magician karakteri ile başarı elde etmek istiyorsanız skill kombinasyonları ve comboları çok iyi yapmanız gerekecek.

►Püf Nokta

Skill Ağacını detaylı olarak incelediğinizde şunu göreceksiniz ki magician karakterinin sağlam skillerinin çoğu yüksek cooldown'a sahip (Soğuma süresi) Peki bu ne demek? Bu savaşlarda gereksiz yada yanlış kullanacağınız bir skilinin size nelere mal olacağının sadece küçük bir kanıtı. Ama yerinde ve zamanında kullanılan magician skilleri karşı tarafı inanın çok zor durumlarda bırakacaktır.

Pasif Skill: Yine isminden anlaşılacağı üzere oyunda pasif olarak bulunan ve mana harcamayan becerilerdir. Bir çok karakterin sınıflarına göre ihtiyaç duyduğu özellikler bu pasif skiller sayesinde giderilir. Örneğin bir warrior defans ve HP'sinin çoğunu pasif skillerden alır. Magician karakterinin ihtiyaç duyduğu Mana regeneration (Yenileme) ve stat puanları bu pasif skiller sayesinde büyük oranda giderilebilir. Bu skiller pasiftir mana gereksinimi istemez ve disable (devre dışı) edilemez.




Herhangi bir skill dağılımı konusunda yönlendirme yapmak istemedim. Şundan ötürü; Ateş ağırlıklı bir dağılım yaparak kasmak isteyebilirsiniz veya Buz ağırlıklı bir dağılım yaparak savaşlarda karşı tarafı sinir edebilirsiniz. Veya her ikisini birden yaparak bir dağılım oluşturabilirsiniz. Bu tamamen sizin hayal gücünüze ve oynama stilinize bağlı bir durum. Aşağıda skilleri bire bir detaylı bir anlatımla sizlere sundum. Buradan skiller hakkında bilgi alabilir ve buna göre kafanızda bir dağılım oluşturabilirsiniz. Ancak şunu unutmamalısınız. Pasif skiller karakteri daima güçlendirmek üzere verilen skillerdir bu durumda önceliğinizi pasif skillerden yana kullanmalısınız.

SKİL BUİLD

Level 10 SKİLLERİ


Burning Soul
Açıklama »» Ateş kullanarak hedefe 204% saldırı gücüyle saldırır. Hedefe 16 sn. süre boyunca -12 ateş zararı verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%204) 2 (%215) 3 (%229) 4 (%241) 5 (%255)
Soğuma »» 3 Saniye Atış Süresi : 1 Saniye MP kullanımı : 26


Flame Strike
Açıklama »» 153% saldırı gücü için toplar fırlatır. %10 ihtimalle hedifi 5 sn. şoka uğratır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%153) 2 (%190) 3 (%229) 4 (%266) 5 (%306)
Soğuma »» 3 Saniye Atış Süresi : 1 Saniye MP kullanımı : 18


Edge of Flame
Açıklama »» 80 damage zarar vermek için hedefe sihirli bir bıçak atar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (80)
Soğuma »» 4 Saniye Atış Süresi : 0.5 Saniye MP kullanımı : 3


Ice Crystal
Açıklama »» 178% saldırı gücüyle buz kristali atar %10 ihtimalle 7 sn. boyunca buz etkisi oluşturarak hedefin hareket hızını yavaşlatır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%178) 2 (%204) 3 (%229) 4 (%255) 5 (%280)
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 1 Saniye MP kullanımı : 30


Sharp Ice
Açıklama »» Etrafındaki 6 hedefe %178 hasar vermek için keskin buzları çağırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%178) 2 (%190) 3 (%204) 4 (%215) 5 (%229)
Soğuma »» 30 Saniye Atış Süresi : 0.4 Saniye MP kullanımı : 26


Understanding of the Elements
Açıklama »» Sihirli saldırı gücünü 5 artırır.
Kullanım »» Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok Pasif Skill


Flame Explosion
Açıklama »» Seçili hedefin etrafındaki 6 hedefe 204% saldırı gücüyle hasar vermek için ateş topu atar.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%204) 2 (%229) 3 (%255) 4 (%280) 5 (%306)
Soğuma »» 12 Saniye Atış Süresi : 1.5 Saniye MP kullanımı : 22


Instant Ignition
Açıklama »» Hedefe 102% saldırı gücüyle hasar verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1(%102) 2 (%139) 3 (%178) 4 (%215) 5 (%255)
Soğuma »» 8Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 26


Freezing Fog
Açıklama »» Çevredeki 6 hedefin hızlarını 15 sn. boyunca 17% azaltır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%15) 2 (%21) 3 (%27) 4 (%35) 5 (%45)
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 22

Level 30 SKİLLERİ


Inquiry of Knowledge
Açıklama »» 30 dakika boyunca bilgeliği 10 artırır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (10) 2 (12) 3 (17) 4 (24) 5 (34)
Soğuma »» 30 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 112


Ice Shield
Açıklama »» Etrafında buz kalkanı oluşturarak sana saldırıda bulunan hedeflerin saldırı hızlarını %15 ihtimalle 30 sn. boyunca yavaşlatır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1(%15) 2 (%20) 3 (%30) 4 (%35) 5 (%45)
Soğuma »» 30 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 292


A Study on the Elements
Açıklama »» Var olan MP miktarını 35 Artırır.
Kullanım »» Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok Pasif Skill


Soul Penetration
Açıklama »» Görünmez düşmanları ortaya çıkarmak için canlıklıkları anlama yetisi kazanır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 192


Inner Passion
Açıklama »» Aktif olarak kullandığı skillerden %15 daha az mana gider.
Kullanım »» Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok Pasif Skill


Magic Conversion
Açıklama »» %25 MP onarımına sahip olmak için %45 HP feda eder. HP %45'in altında olduğu zaman kullanılamaz.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%25) 2 (%30) 3 (%35) 4 (%40) 5 (%45)
Soğuma »» 900 Saniye Atış Süresi : 5 Saniye MP kullanımı : Yok


Authority of Flame
Açıklama »» Hedefi 11 sn. boyunca 120 ateş zararı ile lanetler. (Channel Atack)
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (120) 2 (150) 3 (187) 4 (233) 5 (291)
Soğuma »» 30 Saniye Atış Süresi : 0.4 Saniye MP kullanımı : 168


Breath of Cold
Açıklama »» Etrafındaki 6 hedefe 229% saldırı gücüyle buz zararı verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%229) 2 (%266) 3 (%306) 4 (%343) 5 (%382)
Soğuma »» 16 Saniye Atış Süresi : 0.4 Saniye MP kullanımı : 282

Level 50 SKİLLERİ


Heavy Spirit
Açıklama »» Hedefi 8 sn. Süreliğine uyutur. Hedefe 1 saldırıda bulunulduğunda hedef uyanır. (PvP'de başarı oranı %40'tır)
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (8 sn) 2 (10 sn) 3 (12 sn) 4 (16 sn) 5 (20 sn)
Soğuma »» 20 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 338


Endless Knowledge
Açıklama »» Yapıyı 5 artırır.
Kullanım »» Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok Pasif Skill.


Magic Seal
Açıklama »» 6 Sn boyunca hedefin tüm büyülerini kilitler. Skill atamaz.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (6 sn)
Soğuma »» 30 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 618


Burning Body
Açıklama »» Etrafındaki hedeflere 408% hasar vermek için ateş patlaması oluşturur.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%408) 2 (%419) 3 (%433) 4 (%445) 5 (%459)
Soğuma »» 12 Saniye Atış Süresi : 0.1 Sn. MP kullanımı : 412


Poignant Chill
Açıklama »» 255% zarar verir ve hedefin hareket hızını 15 sn. boyunca %15 yavaşlatır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (%255) 2 (%317) 3 (%382) 4 (%445) 5 (%510)
Soğuma »» 12 Saniye Atış Süresi : 1 Saniye MP kullanımı : 318


Living Flame
Açıklama »» Seçili alanın içindeki 10 hedefi 8 sn. boyunca -650 ateş zararı ile lanetler.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (650) 2 (750) 3 (850) 4 (1100) 5 (1300)
Soğuma »» 180 Saniye Atış Süresi : 2.5 Saniye MP kullanımı : 526


Clear Ice
Açıklama »» 30 sn boyunca kendine buz kalkanı atar ve var olan tüm olumsuz etkileri siler. Beceri kullanıldığında aldığın her atak savuşturulur ancak sende atak yapamazsın.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 (30 sn)
Soğuma »» 300 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 338

Level 70 SKİLLERİ


Magic Protection
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Açıklama »» 30 sn. boyunca kendine koruma kalkanı atar. 1 MP karşılığında aldığın tüm hasarları başarıyla karşılar. 3 den fazla darbe gördüğünde koruma kalkar.
Soğuma »» 60 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 578


Moment of Meditation
Açıklama »» Varolan MP onarım oranını %20 artırır.
Kullanım »» Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok Pasif Skill


Cool Flame
Açıklama »» Seçili hedefin etrafındaki 6 hedefe 408% buz hasarı verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» 12 Saniye Atış Süresi : 1 Saniye MP kullanımı : 472


Exploration of the Soul
Açıklama »» Tüm yetenekler için atama zamanını %5 azaltır.
Kullanım »» Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» Yok Atış Süresi : Yok Pasif Skill


Extreme Cold
Açıklama »» Etrafındaki 10 hedefe -422 buz hasarı verir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» 60 Saniye Atış Süresi : 1.5 Saniye MP kullanımı : 630


Flaming Chain
Açıklama »» Hedefe ateş atar. 10 sn. boyunca kör ederek tüketim malzemeleri kullanmasını engeller ve hedefin ateş element savunmasını 1000 azaltır.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» 600 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 472


Incineration of Soul
Açıklama »» 408% saldırı gücü ile hedefi yakar. Hedefi yakmak için Flaming Chain becerisinin kullanılmış olması gerekmektedir.
Kullanım »» Savaş/Barış Level 1 2 3 4 5
Soğuma »» 5 Saniye Atış Süresi : 0.1 Saniye MP kullanımı : 946


Pasif skillerin ve 70 skillerinin ne oranda arttığını skil denemesinde yapamadığım için yanlış bilgi vermemek adına yazmadım. Daha sonra bu bilgilere ulaştıkça yazacağım. Büyük ihtimail onlarda başlangıçtaki verdiği rakamların katları olarak artıryordur. Ama ihtimal dahilinde olan bilgi, doğru bilgi değildir.

OYNAYIŞ ve HARİTALAR

►Level 1-10: 10 levele kadar magician karakteri ilk haritada kasılabilir. Diğer karakterlere göre biraz daha arka planda çünkü skillerimizi
henüz açamadık ve skili olmayan bir magican karakteri kasılma konusunda ne kadar aktif olabilir bunu sizlerin yorumuna bırakıyorum. 10 level oluncaya kadar görevlerimizi yapmak en doğru yol olacak. Tabi bu esnada NPC'den alacağımız görevler hem şehri tanımamıza yardımcı olacak hemde hangi NPC'nin ne iş yaptığı konusunda bilgi edineceğiz 10 levelde "Şehrin güvenini kazan" görevimizi yaparak skillerimizi açıyoruz. Artık Skill kullanabilen bir karakteriz.

►Level 10-20: Evet. Skillerimizi açtık yine görevleri takip etmemiz en doğrusu. Çünkü levelimizle orantılı yaratıkları bu görevler sayesinde tanıyacak
Ayrıca Exp Para ve HP MP Potion kazanacağız. Tabiki bu ödüller ileride pek bir şey ifade etmesede ilk oyuna başlayanlar için güzel olarak nitelendirilebilir Bu arada kafamızda oluşturduğumuz skill dağılımını gerçekleştirebiliriz. Çünkü skill puanlarımızı boşta bekletmenin bize bu levellerde bir yararı olmayacak.

►Not: Her görevi Levelimizde yapmak bize yararlı olacaktır. 30-40 levellere kadar görevleri takip ederek nerede kasılabileceğiniz konusunda fikir sahibi olabilirsiniz. Şimdi Priston Tale 2 World Map tablomuzu inceleyelim. Yeni başlayanlar için değerli bir sunum olduğunu düşündüm. Burada haritaların giriş ve çıkışları yer almakta hangi haritadan nereye geçebilirsiniz bunu görelim...

PRİSTON TALE 2 WORLD MAP



Sonsöz

Arkadaşlar elimden geldiğince size magician karakterini tanıtmaya çalıştım. Son söz itibariyle Defansif karakterler ve türevlerinin baskın olduğu bir serverda magician karakteri ile oynamak dahiyane bir iş olacağını düşünüyorum. Başlarda ne kadar geri plandaysanız sonlarda bir o kadar ön planda olacak bir karakter magician. Sadece biraz sabır gerektiriyor. Ayrıca tam bir takım fonksiyonlu karakter. Rehberimde size genelde 1'e 1'de neler yapabileceğinizden bahsettim. Birebirde yapabildikleriniz konusunda az çok fikir sahibi oldunuz. Bir de sizi takımda tanklayan Warrior Shaman ve Priestlerin olduğunu düşünün. Sonra da neler yapabileceğinizi... Artık söz sizde!

Rehber Tasarım: Raiko
 
Yukarı Alt