1. Reklam


    1. joysro
      asur
      serenity
      redsea
      blacksro
      plag
      alaaddin
      erix

Kıyafetlerin Özellikleri Hakkında Bilgiler


  1. KartezyeNX

    KartezyeNX rank8

    Kayıt:
    10 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    1.003
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    öğrenci
    Şehir:
    Yzgt..!!
    Garment giysiler ne işe yarar?

    Garmentler Magic gücü arttırmak için giyilen giysi türleridir ve resmi sitesinde belirtildiği gibi %20 hızlı koşmanızı ve %20 daha az mana harcamanızı sağlar. Bunun yanısıra, Magic defans değerleri diğer giysi türlerine göre yüksek olduğu için Magic attacklarda en düşük hasarı almanıza yardımcı olurlar. Ayrıca Magic Reinforce (Magic Güçlendirme) değerlerinin diğer giysi türlerine göre yüksek olması nedeniyle Magic vuruşlarda da artma sağlarken Fiziksel vuruş gücünden biraz düşürür.

    Protector giysiler ne işe yarar?

    Protectorlar Armor ve Garment giysilerin ortalanmış halidir ve %10 hızlı koşmanızı ve %10 daha az mana harcamanızı sağlarlar. Herkes için uygun bir giysi türüdür. Bütün güçlendirme değerleri diğer iki giysinin ortasındadır.

    Armor giysiler ne işe yarar?

    Armorlar güçlü Fiziksel defans özelliğine sahip giysi türüdür ve Physical Reinforce (Fiziksel Güçlendirme) değeri yüksek olduğundan dolayı Fiziksel vuruş gücünüze de oldukça etki edecektir fakat Magic vuruş gücünüz ve defansınızı düşürecektir. Bunun yanısıra koşma ve mana harcama değerlerinize etki etmez


    Hangi giysi türünü seçmeliyim?

    Bu konuda çeşitli yorumlar olmasına karşılık benim iki farklı durum için çeşitli görüşlerim vardır;
    Vuruş gücüne önem veren ve defansa önem vermeyenler için;
    Eğer sadece vuruş gücüne önem veriyorsanız ve INT Karakteriniz varsa Garment giymeniz, en kötü ihtimal Protector giymeniz gerekmektedir. Fakat bu tür bir yapılandırmaya giderseniz Magic vuruş gücünüz ve defansınız maximum olduğu halde, Fiziksel darbelerde diğer tarafı boylama ihtimaliniz de çok yüksektir. (Önermiyorum)
    Şayet STR Karakteriniz varsa bu sefer de Armor türü giymeniz, en kötü ihtimal Protector giymeniz gerekmektedir. Bu şekilde de Fiziksel Attack ve Defansınız maximum seviyede olacaktır. Fakat bu yapılandırma da güçlü magic darbeler sonunda diğer tarafı boylama ihtimaliniz çok yüksek olacaktır (Önermiyorum)

    Defansa önem veren ve vuruş gücüne önem vermeyenler için;

    Eğer defans sizin için önemli bir unsursa yapılandırmanızın dengeli olmasını sağlamanız gerekecektir. Bunun içinde INT Karakteriniz varsa giysi olarak Armor seçmeniz veya Protector seçmeniz gerekecektir. Çünkü INT karakterler yeteri kadar Magic defansa sahip olduklarından dolayı fiziksel defans olayını güçlendirmek için Armorla veya Protectorla takviye edilmelidir. Fakat bu seçimi yaptığınız zaman hem Magic hem de Fiziksel Defansınız güçlü olmasına rağmen Mana harcama değeriniz artacak ve Magic vuruş gücünüzde biraz düşme olacaktır. (INT Charlar için zor seçim, öneri konusunda Protectorla uygulanması daha mantıklı olacaktır)
    Şayet STR karakteriniz varsa Defans ağırlıklı yapılandırma açısından biraz daha şanslı sayılırsınız. STR Karakterler Garment türü giysi giymeli veya en azından Protector giymelidirler. STR karakterlerin en büyük derdi Magic Attacklara karşı zayıf kalmalarıdır ve Garment türü giysi ile bu dertten nistepen kurtulurlar. Ayrıca %20 hızlı koşma ve az mana harcama gibi unsurları da göz önüne alırsak oldukça dengeli bir karakter elde etmiş oluyorsunuz. Bunun yanısıra tabii ki fiziksel gücünüzden de kaybediyorsunuz ama ortalama her türlü yaratığa karşı dengeli bir karakteriniz oluyor. (Benim önerim ve benim uyguladığım yöntem)

    Tabii en güzeli iki tür armor saklayıp özellikte bulunduğunuz bölge içerisinde bulunan yaratıkların Magic mi yoksa Fiziksel mi vurduğuna bakarak armorlarınızı değiştirmeniz olacaktır Örneğin Earth Taoist görevine Armorla gitmek, kendi cenazenize gitmekle aynı kapıya gelir Magic görevlere Garment veya en kötü ihtimal Protectorla gitmeniz en sağlıklısı olacaktır.

    Levelime göre topladığım SP'ler yeterli gelmiyor, ne yapmalıyım?

    Bu sıkça karşılaşılan bir durumdur ve bu durumda SP Farming denilen olayın gerçekleştirilmesi gerekmektedir. SP Farming oldukça sıkıcı fakat zaman zaman gerekli bir olayıdır. Amaç levelin yavaş atlatılması ama bunun karşılığında öldürülen yaratıklardan daha fazla SP kazanılmasıdır. Bunu yapabilmek için her levelde arttırdığımız Skill Master'i (En yüksek levelde olan Master geçerlidir) Karakter levelimizle birlikte yükseltmiyoruz ve Skill Masterlerimiz ile Levelimiz arasında mesafe bırakmaya çalışıyoruz. Yani Karakter levelimiz ile Skill Master levelimiz arasında 5 fark bırakırsak ortalama %50 gibi daha az Karakter Experience Point kazanırken %50 gibi bir oranda daha fazla Skill Point kazanacak duruma gelmiş oluyoruz. Tabii bu işlem skill point kazanımı için oldukça avantajlı görünse bile karakter leveli çok yavaş ilerlediğinden dolayı biraz sıkıcı sayılabilir. Çok sıkıcı olmaması için en azından Karakter Leveliniz ile Master leveliniz arasında devamlı 2 Level bırakmaya gayret edin. Bu şekilde yine daha fazla SP kazanarak hızlı bir şekilde level atlayabilirsiniz en azından.

    Tabii ki SP Farm olayı baygınlık getirecek durumlara gelebilir ve bu duruma düşmek istemiyorsanız yapmanız gereken şey de SP'lerinizi iktisatlı harcamanız olacaktır. Örnek verecek olursak ben çok fazla skill grubundan Skill kullandığım için zaman zaman SP Farm yapmak zorunda kalıyorum yoksa başkta türlü SP'leri yetiştirme şansım yok.


    Açılmak İstenilen Skill Gücünün Tahmini


    Bir Skill açmayı planlıyorsunuz ve bu skilin yeteri kadar güçlü bir skill olup olmadığına karar veremiyorsunuz. Böyle bir durumda nasıl hareket edilmeli.
    Skiller üzerinde güç belirten bazı unsurlar vardır. Bunlardan dikkat edilecek kısmı bir örnek üzerinde açıklamaya çalışalım:
    Bir skill açmayı planlıyorsunuz ve üzerinde şu ibare var
    Magical Attack Power : 12-23 (%100)
    Alternatif olarak diğer bir skillde de
    Magic Attack Power : 10-20 (%150)
    Bu tür durumlarda sayısal olarak belirtilen extra attack gücünden ziyade parantez içerisinde belirtilmiş olan % değerini dikkate almanız daha yerinde olacaktır. Rakamlarla belirtilen kısım, vuruş tipine göre eklenecek damage değerini belirtir fakat parantez içinde belirtilmiş olan % değeri de kullandığınız skill türüne göre (Magic veya Fiziksel) normal vuruş gücünüzün % kaç arttırılacağını belirtir.
    Yani Normal vuruşunuz 100'ken %100'lü bir skille 200 vurabilirken, %200 bir skille 300 vurabilirsiniz. Bu nedenle sayılarla belirtilen kısımdan ziyade % ile belirtilen değerleri yüksek olan skilleri güçlendirmeniz daha yerinde olacaktır.
    Tabii her skilin kendine özgü özelliklerini de hesaba katmayı unutmamanız lazım. Mesela alansal vurma gücüne sahip skiller totalde her zaman fazla vururlar



    Skill Etki Alanı Hesaplaması


    Bazı skiller birden fazla hedefe vurabilme kapasitesine sahiptirler. Fakat bu özellik her zaman umduğunuz gibi çalışmayabilir. Bu nedenle bazı noktalara dikkat etmeniz faydalı olacaktır.
    Eğer bir skill'de Penetrations özelliği varsa bu skilin birden fazla yaratığa vurma olasılığı yüksektir. Eğer Front Range Radius olarak fazla yaratığı etkileyeceği belirtilmişse, bu pek kullanışlı olmayabiliyor çünkü sadece önünüze gelen yaratıkları hedef alanı içerisinde sayacaktır. Surround olarak bir belirtme yapılmışsa, yön farketmeden belirtilen alan ve o alan içerisinde belirtilen sayıda hedefe vurabileceği manasına gelmektedir.

    NOT: Alıntıdır ....
     
  2. WildKing

    WildKing rank8

    Kayıt:
    3 Nisan 2007
    Mesajlar:
    3.810
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    36
    Şehir:
    Tiger Mountain
    saol bilgiler için
     
  3. fallenangel

    fallenangel rank8

    Kayıt:
    26 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    29
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bütün bilgiler için ellerine sağlık çok yararı dokunacak bana :lol: :lol:
     
  4. TheMyth_

    TheMyth_ rank8

    Kayıt:
    21 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.372
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci Olmaya Çalışıyorum...
    Şehir:
    Konum-Zaman grafiğinde Y sütunundayım
    teşekkürler yararlı bilgiler için sağol...
     
  5. anwhere07

    anwhere07 rank8

    Kayıt:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    324
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    öğrenci
    Şehir:
    AkDeNiZ
     
  6. _L33t_

    _L33t_ rank8

    Kayıt:
    6 Mart 2007
    Mesajlar:
    48
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    Ç@RŞI
    Paylaştığın için tşkler :lolmuch: :lolmuch:
     
  7. Dampyre

    Dampyre Buralıyım

    Kayıt:
    9 Nisan 2007
    Mesajlar:
    3.222
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    Neptune..!
    eski bilgiler yeniden geliyor saol..
     
  8. Menes

    Menes rank8

    Kayıt:
    20 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    150
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Grafiker , Desinatör
    nerden (ç)alıntı ??
    istiosan ben cevap verebilirim :mrgreen: :mrgreen:
     
  9. TheMyth_

    TheMyth_ rank8

    Kayıt:
    21 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.372
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci Olmaya Çalışıyorum...
    Şehir:
    Konum-Zaman grafiğinde Y sütunundayım
    Nerden alıntı olduğu kimseyi ilgilendirmez yazmak alıntı yapılana nezaketen ismi yazılır istenilirse yazılmaz Exclamation
     
  10. Tweety

    Tweety olduser

    Kayıt:
    24 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    3.730
    Beğenilen Mesajlar:
    22
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Chief Operating Officer
    Şehir:
    İzmir, Bornova
    alıntılara hayır diyorum artık

    biraz derleme yapılıp konulabilirdi kanımca

    ne biliyim biraz renk vermek biraz kalınlık vermek vs.
     
  11. Murderer77

    Murderer77 rank8

    Kayıt:
    9 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    152
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    İzmir
    Cok Saol.
     
  12. wolkan

    wolkan rank8

    Kayıt:
    18 Haziran 2007
    Mesajlar:
    25
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    paylasımın super copy paste ne saglık :)
     
  13. xxxmetexxx

    xxxmetexxx rank8

    Kayıt:
    15 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    292
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    Ezikler Diyarı Hotan
    sağolasınn
     
  14. Rapche

    Rapche rank8

    Kayıt:
    4 Aralık 2007
    Mesajlar:
    882
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    istanbul
    saol emeğine sağlık
     
  15. NoBLe

    NoBLe rank8

    Kayıt:
    4 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    310
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    Unknown
    saolasın
     
  16. LetheTR

    LetheTR rank8

    Kayıt:
    4 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    211
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    Agros ;)
    paylaşım için teşekürler
     
  17. _MrLioNs_

    _MrLioNs_ rank8

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    19
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Yeni ßaşlayanlar İçin Süper Bi Konu Çok SaoL...!!!
     
  18. escdewil

    escdewil rank8

    Kayıt:
    13 Aralık 2010
    Mesajlar:
    26
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
  19. netstorm

    netstorm rank8

    Kayıt:
    23 Aralık 2010
    Mesajlar:
    21
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    paylaşım için teşekkürler.
     
  20. ThePrestige

    ThePrestige Bilgiliyim

    Kayıt:
    1 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    1.891
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    Öğrenci
    Şehir:
    Hercules
    Teşekkürler.