Tequilla

Bilgiliyim
Kayıt
14 Şubat 2009
Mesajlar
1.788
Beğeniler
0
Şehir
un Ne Oldugu Beni İlgilendirmez.-.-`
Fiat'ın 1950'li yıllarda ürettiği 500 modeli yıllar sonra tekrar aramızda. Yükselmekte olan marka imajına uygun olarak yeniden üretimine başlanan Fiat 500 retro tasarım anlayışını benimsemiş. Fiat Stil Merkezi tarafından tasarlanan yeni 500 oldukça eğlenceli bir yapıya sahip. Ön kısmında ilk göze çarpan 500'ün iri farları oluyor. Radyatör ızgarasını görmeye alışık olduğumuz yer kapalı ve üzerinde kırmızı zeminli Fiat logosu bulunuyor. Logonun iki yanında ise krom bir şerit uzanıyor. Plakanın altında yer alan boşluktan ise motor hava alıyor.

500'ün farlarının altında DRL – Day Running Light – ( Gündüz Sürüş Farı) teknolojili başka bir aydınlatma sistemi daha bulunuyor. Bu farlar motor çalıştırıldığı andan itibaren devreye girerek bazı ülkelerde olan gündüz far yakma zorunluluğunu kendiliğinden yerine getiriyor. Ülkemizde sis farı olarak algılanabilecek olsa da sis farları tamponda yer alan ızgaranın iki yanında yer alıyor. Gündüz farlarının bir diğer özelliği de arka aydınlatma grubundan bağımsız olarak çalışması. Bu da sis farı olarak algılanmaları için bir diğer sebep.

Otomobilin yan kısmında ilk dikkat çeken ön çamurluktan başlayıp aracın etrafını kuşatan çizgi oluyor. Kapının ve arka çamurluğun altında yer alan plastik kuşak ise bir diğer detay. Kuşağın sonunda ise 500 ibaresi yer alıyor. Arka tasarımda cam üstünde yer alan küçük rüzgarlık ve şeffaf tasarımlı stop grubu otomobile sportif bir hava katıyor. Krom egzoz ucu da bu konuda büyük destek sağlıyor.

İç kısıma geçtiğimiz de ise kokpitin gövde renginde olduğu dikkatimizi çekiyor. Torpidonun üzerinde gene 500 logosu bulunuyor. Direksiyonun arkasında yer alan gösterge paneline alışma ise zaman gerektiriyor. Kokpitin biraz üzerinde yer alan orta konsolun altında klima kontrolü için gerekli kumandalar yer alıyor.

2+2 oturma düzenine sahip olan 500'ün arkası 50 kilogram ağırlığında ve 1.65 m'ye kadar boyu olanlara göre oldukça rahat. Fiat 500, Türkiye'de 1.2 litre 69 Hp ve 1.4 litre 100 Hp olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satılıyor. Bizim teste aldığımız 1.4 litrelik 100 beygirlik versiyon 131 Nm tork üretiyor. 0 – 100 km/s hızlanmasını 10.1 saniye de tamamlayan Fiat 500 182 km/s son hıza sahip. Motorun gücü 500 için yeterli olsa da rakiplerinin arasında oldukça güçlü modeller olduğunu da hatırlatmak lazım.

500 zaman zaman arkadan kayabiliyor. Fakat bu durum sürücüye zorluk çıkartmaktan çok keyif veriyor. Fiat 500 sert bir süspansiyona sahip olsa da bu konfor açısından sıkıntı yaşatmıyor. 500'ün eleştirilebilecek tek noktası ise hissiz fren pedalı. Çok sert olan fren pedalı yoğun trafikte kullanıcısını yoruyor.

İlk Fiat 500 ile çokça benzer noktası olan yeni 500 küçük sınıfın yeni ve iddialı bir üyesi. Baz donanımında bile sunulan zengin donanım ve geniş opsiyon listesi ile Fiat 500 küçük sınıftaki meydan savaşında çok can yakacak gibi görünüyor.






 
Yukarı Alt