Kayıt
20 Ağustos 2009
Mesajlar
2.458
Beğeniler
0


Türkiye’de 20. yılını kutlayan HP, Veri Merkezi Dönüşümü inisiyatifiyle, müşterilerinin BT altyapısını yenileyerek verimliliği artırmalarına ve maliyeti düşürmelerine yardımcı oluyor.

Veri merkezi dönüşümünü önce kendi bünyesinde gerçekleştirerek 85 veri merkezini 6 veri merkezine indirerek, yeni BT organizasyonu yılda 1 milyar dolardan fazla tasarruf sağladı. HP, 2008 ve 2009 yılında bankacılık, sigorta ve telekomünikasyon sektörlerinde, veri merkezi risklerini ortadan kaldırmaya, bina maliyetlerini ve enerji kullanımında tasarruf sağlamaya yönelik bir çok optimizasyon projesini başarıyla tamamladığını açıkladı.

HP Türkiye, şirketlerin bilgi kaynaklarının saklandığı veri merkezi sistemlerini daha az enerji tüketen daha hızlı, verimli, güvenilir ve düşük maliyetli Yeşil Veri Merkezleri’ne dönüştürebilmenin inceliklerini düzenlediği basın toplantısıyla basın mensuplarına aktardı. HP, Veri Merkezlerini, kablo ve sunucuların bulunduğu dört duvarla kaplı karmaşık alanlar yerine, iş başarısının sürekliliğini sağlayan verimli tesisler haline dönüştütrüyor.

İstiklal The House Café'de düzenlenen toplantıya; HP Türkiye Teknoloji Hizmetleri Ülke Direktörü Nur Yolcu Nakiboğlu, HP Veri Merkezleri Dönüşüm Program Yöneticisi Tevfik Kor ve HP Veri Merkezleri(Kritik Tesisler) İş Birimi Yöneticisi Taner Ayas konuşmacı olarak katıldı. Şirketlerin hızla ve kolayca geçiş yapabileceği ekonomik ve çevreci veri merkezleriyle ilgili ayrıntılı bilgi verilerek veri merkezlerindeki hava sirkülasyonu basınç ve sıcaklık dağılımlarının izlenebildiği bir simülasyon gösterimi de gerçekleştirdiler. Nur Yolcu Nakipoğlu, Türkiye’de IT Hizmetleri pazarının ABD ve Avrupa’daki kadar olgunluğa erişememiş olmasına rağmen, Veri Merkezleri pazarının Avrupa ile başa baş hatta bir adım ilerisine geçmeye başladığını belirtti. Tevfik Kor; veri merkezi dönüşümünün üç temel tetikleyicisi olarak iş birimlerinden gelen “ enerji ve yatırım maliyetlerinin azaltılması”, “risklerin ortadan kaldırılması” ve “büyüme” beklentisi olduğunu vurguladı. Kor, önümüzdeki günlerde, veri merkezlerinin İstanbul gibi bina giderlerinin en pahalı olduğu bölgeler yerine, enerji ve iletişim hizmetlerinin yeterli seviyede sağlanabildiği ve işgücü-kira maliyetlerinin çok daha düşük düzeyde karşılandığı Anadolu’ya taşınacağını söyledi.

HP Türkiye; bankacılık, telekomünikasyon, sigorta ve perakende gibi sektörlerdeki kurumların; iş hedeflerine özgü yeni nesil veri merkezi çözümleri sunarak, şirketlerin; sel, deprem, yangın gibi doğal afetlerde ya da insan hataları sonucu oluşan bilgi kayıplarını en aza indirecek iş sürekliliği uygulamalarını ekonomik bir biçimde hayata geçiriyor. HP Türkiye’nin BT alanında genişleyen çözümleri, CIO’ların maliyet avantajı sağlamak, iş riskini azaltmak, büyümeyi hızlandırmak ve yatırım getirisini artırmak gibi kısa ve uzun vadeli teknoloji hedeflerine ulaşmasına yardımcı oluyor.

HP veri merkezi dönüşümü inisiyatifinde beş hedefin gerçekleştirilmesi amaçlanıyor: gelecek nesil veri merkezleri, portföy yönetimi, iş gücü verimliliği, modern bir teknoloji organizasyonu ve gerçek bir kurumsal veri ambarı. Veri merkezi dönüşümü çözümlerini potansiyel müşterilerine sunmadan önce kendi bünyesinde gerçekleştiren HP’nin, 2005-2009 yıllarında şu kazançları sağladığı görülüyor:

• BT harcamalarının azalarak gider payının yüzde 4’ten yüzde 2’ye düşmesi
• İşletmede kullanılan 6000 uygulamanın standartlaştırılarak 1500 uygulamaya indirgenmesi
• Veri merkezi enerji tüketiminin yüzde 60 azalması
• İşgücünün yüzde 250 artması ve sunucu sayısının yüzde 40 azalması
• Bant genişliğinin üç kat artması ve ağ maliyetlerinin yüzde 50 azalması
• Tüm veri kaynaklarının tek bir kurumsal veri ambarında birleştirilmesi
• Portföy yönetimi sayesinde yüzlerce yüksek öncelikli iş yenilik projesinin sunulması

HP Türkiye’de Veri Merkezi Dönüşümü Çözümlerini de yöneten HP Türkiye Teknoloji Hizmetleri Ülke Direktörü Nur Yolcu Nakipoğlu, “Kurumsal ihtiyaçlara odaklı bir veri merkezi dönüşümünü benimseyen CIO’lar, teknoloji yatırımlarını kısa sürede artı değere dönüştürebiliyor ve gelecekte hızlı bir büyümenin temellerini atıyor. Biz de kurumsal müşterilerimize destek olmak üzere bu tür genel bilgilendirme sunumları yapmanın yararlı olacağına inanıyoruz” diyor.
 
Yukarı Alt