Kayıt
26 Ocak 2016
Mesajlar
4.026
Beğeniler
1.398
Şehir
Edirne
Server
Feronia
Takımı
Fenerbahce
hearthstone.png

Battlecry:
  • Elinizdeki kartı direk olarak oyuna sürdüğünüzde kart üzerinde yazan özellik aktive olur.
  • Bu özellikler kart oyuna başka bir kart ile sürülürse etkili olmaz (çalışmaz).
  • Battlecry özellikleri, genellikle kartı oyuna sürdüğünüzde bir kere oluşur. Kartın canlı kalması bu özelliklerin kaybolmasına neden olmaz. Örneğin "Shattered Sun Cleric" ile "+1/+1" verdiğiniz bir minion, " Shattered Sun Cleric" öldüğünde bu özelliğini kaybetmez. Ayrıca çeşitli kartlar ile oyuna sürdüğünüz bu kartları geri elinize çağırabilirsiniz (Ancient Brewmaster) ve Battlecry özelliklerini tekrar kullanabilirsiniz.
  • Bu özellikler herhangi bir "Secret" kartı tetiklemeden önce etkili olacaktır. Yani önce oynadığınız kartın battlecry özelliği devereye girer sonra eğer rakipte bir secret kart varsa o kart devreye girer.


Charge:
  • Bu özelliğe sahip kartları oyuna sürdüğünüz anda oynayabilirsiniz.
  • Benzer şekilde başka kartlar oyuna süreceğiniz diğer kartların bu özelliğe sahip olmasını sağlayabilir. Örneğin "Tundra Rhino" sahada olduğu sürece oynayacağınız diğer tüm "Beast" kartlarının charge özelliği olacaktır.


Choose One:
  • Bu özellik ile kart üzerinde yazan çeşitli özelliklerden birini seçmenizi sağlar.
  • Bu tür kartlar sadece Druid kartları ile sınırlandırılmıştır.
  • Örnek olarak "Power of the Wild" kartıyla ya oyundaki tüm minionlarınıza (+1/+1) özellik kazandırabilirsiniz ya da (3/2)'ye sahip bir panter oyuna sürebilirsiniz.


Combo:
  • Bu özelliğin aktif olabilmesi öncelikle farklı bir kart oynamış olmanız lazım. Örneğin "Eviscerate" kartını ilk olarak oynarsanız sadece 2 damage verebilirsiniz, ancak başka bir kartı oynadıktan sonra bu kartı oynarsanız 4 damage verebilirsiniz.
  • Bu tür kartlar sadece Rogue kartları ile sınırlandırılmıştır.


Counter
  • Rakibin oynayacağı ilk spell'i etkisizleştirir. Bu özelliği kullanan tek kart Mage'in Counterspell kartıdır.



Deathrattle:
  • Bu özelliğe sahip kartlar öldürüldükleri zaman özellik aktive olur. Örneğin "Leper Gnome" oyundayken rakip bu kartı öldürürse kendi hero'su 2 damage alacaktır.
  • Bu özelliğe sahip kartlar oyuna sürüldüğünde, altlarına "kuru kafa" işareti çıkar.
  • Eğer bu kartlara Silence veya Transform uygulanırsa özelliklerini kaybederler.
ilk masaya hangi minion oynandıysa onun Deathrattle ı çalışıyor.
Örneğin iki tarafta sylvanas oynadı. Sylvanaslar birbirine saldırdı ve ikiside aynı anda öldü. İlk kim sylvanas oynadı ise önce o minion çalar sonra diğer sylvanas karşıdan minion çalar.
Bu örneğe göre seninkini ele alırsak; masaya ilk "Abomination" oynandıysa önce masa 2 damage alır. Sonra "Harvest Golem'' den "Damaged Golem" ortaya çıkar. Ve "Damaged Golem" sağ kalır. Ama ilk masaya "Harvest Golem'' oynandıysa önce "Damaged Golem" ortaya çıkar, sonra "Abomination"un bütün minionlara 2 damage vurma özelliği sonucunda o da ölür.



Divine Shield:
  • Bu özelliğe sahip minionlar, alacakları ilk damage'ı görmezden geleceklerdir ve bu etki sonucunda bu özelliklerini yitireceklerdir. Yani ilk saldırıda hiç bir şekilde damage almayacaklardır.
  • Etkilendikleri damage'ın büyüklüğü önemli değildir.
  • Hem savunmada hem de saldırıda geçerlidir.
  • Kendi damage'lerini vuracaklardır.
  • Eğer bu kartlara Silence veya Transform uygulanırsa özelliklerini kaybederler.
  • Bu özellik minion'u bütün ataklardan korumaz, örneğin "Hunter's Mark", "Equality" ve "Assassinate" gibi kartlar bu özelliğe sahip minion'un ölmesine ya da özelliklerinin değişmesine yol açar.



Enrage:
  • Bu özellik, eğer özelliğe sahip minion hasar görürse aktive olur.
  • Hasar gören minion tekrar tam canına döndürülürse özelliği kaybeder.




Freeze:
  • Bu özellik hem minion'lara hem de hero'lara etki edebilir.
  • Freeze olan karakter bir sonraki turn'de oynayamaz.
  • Freeze olan hero, "hero power"ını kullanabilir, kartlarını oynayabilir.
  • Freeze olmuş bir minion üzerinde Silence özelliğini kullanmak, freeze'i yok edecektir.




Immune:
  • Bu özelliğe sahip karakter hasar almaz ve hedef olarak seçilemez.
  • Destroy veya heal gibi özelliklerin kullanılması engellenmez.
  • Rastgele olarak hedef olabilir.




Mega-Windfury:
  • Bu özelliğe sahip minion'lar tek turn'de dört kere saldırma özelliğine sahiptirler.
  • Bu özelliğe sahip minion sadece V-07-TR-0N'dır.




Overload:
  • Bu özelliğe sahip bir kart oynadığınızda bir sonraki turn'de belirtilen sayı kadar mana'nız düşecektir.
  • Bu tür kartlar sadece Shaman kartları ile sınırlandırılmıştır.
  • Bir sonraki turn sahip olacağınız mana'dan fazlasını overload olarak kullanabilirsiniz.
  • Örneğin ilk turn'de "Lightning Bolt" oynarsanız, bir sonraki turn'de normalde 2 mana'nız olması gerekirken sadece 1 mana'ya sahip olabilirsiniz. (Bir nevi bir sonraki turnden mana yardımı almak gibi)




Secret:
  • Bu özelliğe sahip kartlar kapalı olarak oyuna sürülür. Rakip kartın özelliğini göremez. Eğer belirtilen durum oluşursa, Secret kart'ın özelliği aktive olur.
  • Bu tür kartlar sadece Mage, Paladin ve Hunter kartları ile sınırlandırılmıştır.
  • İstediğiniz kadar Secret kartı oynayabilirsiniz, ancak aynı tip secret karttan aynı anda sadece bir tanesini oynayabilirsiniz.
  • Eğer iki farklı Secret aynı durum sonucunda aktive olursa, kartları oynayış sıranıza göre etkileri ortaya çıkar.
  • Bir minion'un oyuna sürülmesiyle aktive olan secret'lar, battlecry etkisinden sonra gerçekleşir.
  • Bir Class'ın sahip olduğu tüm secret kartların mana'ları aynıdır. Bu şekilde rakip hangi secret'ı oynadığını bilemez. Paladin Secret'ları 1 mana, Hunter Secret'ları 2 mana, Mage Secret'ları 3 mana değerindedir.




Silence:
  • Bu özelliği kullandığınızda kartın sahip olduğu bütün özellikler, ona etki eden artı veya eksi özellikler yok olur.
  • Etki ettiği özellikler (ortadan kaldırdığı):
  • Taunt
  • Freeze
  • Enrage
  • Charge
  • Windfury
  • Divine Shield
  • Stealth
  • Spell Damage
  • Deathrattle
  • Hex, Mind Control, Polymorph veya Transform gibi dönüştürmeye dayalı durumlara etki etmez.
  • Başka bir minion tarafından sağlanmış özellikleri de yok etmez. Örneğin "Raid Leader" ile +1 attack almış bir minion'a silence atarsanız bu +1 atack özelliği gitmeyecektir, ancak silence'ı "Raid Leader"a uygularsanız bu özellik yok olur.
  • Silence yapılmış bir minion'a yeni özellikler ekleyebilirsiniz.
  • Silence özelliği kalıcıdır. Silence'ı yapan minion öldürülse dahi devam eder.




Stealth:
  • Bu özelliğe sahip minion'lar saldırmadıkça görünmezlerdir.
  • Stealth özelliğe sahip olduğu sürece saldırılamaz ve üzerlerine büyü uygulanamaz.
  • Alan damage'larına maruz kalırlar. "Rastgele" hedefi olan özelliklere de maruz kalabilirler, örneğin Hunter'ın "Deadly Shot" özelliğine görünmez olsa bile maruz kalırlar.
  • Stealth'a sahip bir minion'a taunt özelliği kazandırılsa dahi, bu karakter görünür olana kadar taunt özelliği geçerli olmayacaktır.




Spell Damage:
  • Belirtilen miktar kadar spell kartlarının vereceği damage'ı arttırır.
  • Spell'ler ile arttırılacak health'leri etkilemez.




Summon:
  • Belirtilen özelliklerde bir yaratığın oyuna sürülmesini sağlar.




Taunt:
  • Bu özelliğe sahip bir minion oyunda ise, rakip diğer karakterlere saldıramaz. Öncelikle bu minion'u oyundan yok etmesi lazımdır.
  • Eğer birden fazla taunt'a sahip minion varsa herhangi birine salıdırılabilir.
  • Fireball ve Arcane Shot gibi bazı saldırı tipleri taunt'u gözardı eder.
  • Eğer bu kartlara Silence veya Transform uygulanırsa özelliklerini kaybederler.




Transform:
  • Bu özellik bir minion'u geri dönüşü olmaksızın başka bir şeye dönüştürür.
  • Kartın sahip olduğu bütün özellikler yok olur.




Windfury:
  • Bu özelliğe sahip minion'lar tek turn'de iki kere saldırma özelliğine sahiptirler.




Inspire: (The Grand Tournament ile gelen mekanik)
  • Bu özelliğe sahip kartlar, hero power'ınızı kullandığınızda aktif olur.




Discover: (The Leauge of Explorers ile gelen mekanik)
  • Oyunculara rastgele üretilen üç karttan birini seçme imkanı tanıyan bir özelliktir ve seçilen kart elinize gelir. Bazı "discover özellikleri seçilebilecek 3 farklı hero power'ından birini mevcut hero power ile değiştirir.




Unlimited Attacks: (One Night in Karazhan ile gelen mekanik)
  • Bir weapon özelliğidir.
  • Bu weapon'a sahip hero bir turn'de istediği sayıda (durability izin verdiği müddetçe) saldırabilir.
  • Sadece Warrior weapon'ı Fool's Bane'de bu özellik vardır.




Poisonous:
  • Bu özelliğe sahip bir minion başka bir minion'a hasar verdiği zaman, o minion'u öldürür.
  • Patch 7.1.0.17720 ' den önce bu özellik minion kartlarında "Destroy any minion damaged by this minion" yazısıyla belirtiliyordu.




Adept: (Journey to Un'Goro ile gelen mekanik)
  • Oyuncunun 3 seçim kartından birisini seçmesini sağlayan özelliktir.
  • Bu seçim kartları, bahsi geçen minion'a ufak iyileştirmeler sağlar.
  • Toplam 10 adet adaptasyon kartı vardı ve her seferinde bunlardan rastgele 3 tanesi seçim için oyuncuya sunulur.
  • Crackling Shield: Divine Shield
  • Flaming Claws: +3 Attack
  • Living Spores: Deathrattle: Summon two 1/1 Plants.
  • Lightning Speed: Widnfury
  • Liquid Membrane: Can't be targeted by spells or Hero Powers.
  • Massive: Taunt
  • Volcanic Might: +1/+1
  • Rocky Carapace: +3 Health
  • Shrouding Mist: Stealth until your next turn.
  • Poison Spit: Poisonus




Quest: (Journey to Un'Goro ile gelen mekanik)
  • Şartlı bir ödüle sahip spell'lerdir. (Oyun içi görevi de diyebiliriz)
  • Oynandığında, aynı Secret'larda olduğu gibi oynayan Hero'nun üsünde bir işaret ile gösterilir.
  • Quest'in gereklilikleri yapıldığı zaman, etkisi aktive olur.
  • Secret'ların tersine bu questler rakip tarafından da görülebilir.
  • Her destede en fazla bir quest olabilir.
  • Quest kartları otomatik olarak ilk elde oyuncuya sunulur, oyuncu isterse bu kartı değiştirebilir.
  • Tüm quest kartları Legendary'dir ve tek Legendary spell kartlarıdır.
  • Quest kartları discover edilemez ve rastgele olarak üretilen karlarda yoktur.

Alıntıdır.
 
Yukarı Alt