Yukie
 
Her yüksek lvl ve profesyonel oyuncu bilirki, . Sorun şunlardır;
-60 lvl den sonra sadece 75 lvl için "Behemoth" ve "Dark lizard" mevcut. Dolayısı ile kervanlarda artık çekilememezlik söz konusu... 60 Lvl Boz Öküz (Fire Ox) bile npc thieflerin/hunterlerin tek atack ile ölmesi üzerine 1 yıldızlık mal bile çekilmekte çok büyük zorluk yaşanıyor. Sonuçta neredeyse her 100m de bir yeni bir hayvan çekmek zorunda kalıyoruz. Bu yüzden düşük lvl kervancı karakterler açmak zorunda oluyoruz. (ağırlık 30lvl civarı olmakta)
-Kervan sisteminde en büyük avantajın hırsızlarda olması sorunuda mevcut. Çünkü 1 kervan 45dk sürmekte, ancak bir kervanı soymak 10dk sürmektedir. Hırsızlarında bırakacağı yerler olsaydı daha çekişmeli ve hoş olurdu.
-Kervancılık zevk amacı ile bile olsa, yinede yapmak çoğu kişi için cazip gelmemektedir. Oyunumuzda henüz şöyle sürekli yapılabilecek bir heyecan ve çekişmeli savaş sistemi halen yok. Kale savaşları 2 haftada bir yapılmakta, "capture flag" eventleri ise tam olarak adil değil ve "kamp" dediğimiz spawn noktasında beklenerek veyahutta sıkıya gelen oyuncuların "return scroll" ile kaçmaları ile son bulmaktadır.
Not: Yeni legend ile battle arena ekleneceği söyleniyor ama, ne kadar iyi olacak ve capture gibi bugları olacak mı? Henüz bilmiyoruz...
-Ayrıca kervanda 90lvl ve üzeri hunterler için kârdan çok parasal zarar getirmektedir. Çekilen zorluklar ve kaybedilen exp bazen üstüne tuz-biber olmaktadır.
Bana göre;
-60lvl'den yüksek lvl'deki yük hayvanları daha kolay bulunur olmalıdır. Hatta "Stable"'de satılması bile büyük mutluluk olurdu. Herkes oyunun ilk zamanlarındaki gibi zevki vereceğine eminim
-Hırsızlarında kendi kervanlarını götürmeye çalışacakları bir NPC oluşturulması biraz olsun daha zevkli ve çekişmeli bir kervancılık ortaya bırakacağından eminim. Hiçbir sonuçta hiçbir kervancı "return scroll" ve benzerinde 1 kağıt kullanamamaktadır.
-Şehirler arasındaki ürünler ve kâr oranları NPC'lerden öğrenebilir olması güzel olurdu. Ayrıca borsa gibi belli ürünlerin fiyatları yükselmesi veyahutta düşmesi gibi şeyler oyunun kervancılık sistemine tat katacaktır.
-Yük hayvanlarına çok daha fazla pahalı malları yüklenir olması daha iyi olacaktır. 1 kervan yaklaşık 3lvl Trader bir yavaş hayvanına (Develer ve Öküzlere) yaklaşık 1milyon değerinde yük taşıyabilmektedir. Fakat bu 80lvl ve üzerindeki oyuncular için bile, zevk vermeyecek veyahutta masrafını karşılayamayacak bir ücrettir. 2milyon değerindeki bir yük ile şehirlere götürülebilmesi biraz daha oyuncuları kervancılık sistemine çağırabilir olurdu.
Not: En basit ve en kolay kazanç hırsızlarda olduğu için, güçlü bir oyuncu tek başına soyduğu kervanlarla çok kolay para kazanır. Fakat bir hunter kervancının sattığının %25 ini aldığı için, hunter başarı ile sonuçlandırdığı kervancılıktan yinede zarar ederek çıkabilmektedir.
Evet arkadaşlar, neredeyse unutulmuş olan kervancılık sistemi hakkında bu şekilde düşüncelerim var. Sizinde düşünceleriniz bu konu altında tartışma olarak devam etmesi dileği ile...
-60 lvl den sonra sadece 75 lvl için "Behemoth" ve "Dark lizard" mevcut. Dolayısı ile kervanlarda artık çekilememezlik söz konusu... 60 Lvl Boz Öküz (Fire Ox) bile npc thieflerin/hunterlerin tek atack ile ölmesi üzerine 1 yıldızlık mal bile çekilmekte çok büyük zorluk yaşanıyor. Sonuçta neredeyse her 100m de bir yeni bir hayvan çekmek zorunda kalıyoruz. Bu yüzden düşük lvl kervancı karakterler açmak zorunda oluyoruz. (ağırlık 30lvl civarı olmakta)
-Kervan sisteminde en büyük avantajın hırsızlarda olması sorunuda mevcut. Çünkü 1 kervan 45dk sürmekte, ancak bir kervanı soymak 10dk sürmektedir. Hırsızlarında bırakacağı yerler olsaydı daha çekişmeli ve hoş olurdu.
-Kervancılık zevk amacı ile bile olsa, yinede yapmak çoğu kişi için cazip gelmemektedir. Oyunumuzda henüz şöyle sürekli yapılabilecek bir heyecan ve çekişmeli savaş sistemi halen yok. Kale savaşları 2 haftada bir yapılmakta, "capture flag" eventleri ise tam olarak adil değil ve "kamp" dediğimiz spawn noktasında beklenerek veyahutta sıkıya gelen oyuncuların "return scroll" ile kaçmaları ile son bulmaktadır.
Not: Yeni legend ile battle arena ekleneceği söyleniyor ama, ne kadar iyi olacak ve capture gibi bugları olacak mı? Henüz bilmiyoruz...
-Ayrıca kervanda 90lvl ve üzeri hunterler için kârdan çok parasal zarar getirmektedir. Çekilen zorluklar ve kaybedilen exp bazen üstüne tuz-biber olmaktadır.
Bana göre;
-60lvl'den yüksek lvl'deki yük hayvanları daha kolay bulunur olmalıdır. Hatta "Stable"'de satılması bile büyük mutluluk olurdu. Herkes oyunun ilk zamanlarındaki gibi zevki vereceğine eminim
-Hırsızlarında kendi kervanlarını götürmeye çalışacakları bir NPC oluşturulması biraz olsun daha zevkli ve çekişmeli bir kervancılık ortaya bırakacağından eminim. Hiçbir sonuçta hiçbir kervancı "return scroll" ve benzerinde 1 kağıt kullanamamaktadır.
-Şehirler arasındaki ürünler ve kâr oranları NPC'lerden öğrenebilir olması güzel olurdu. Ayrıca borsa gibi belli ürünlerin fiyatları yükselmesi veyahutta düşmesi gibi şeyler oyunun kervancılık sistemine tat katacaktır.
-Yük hayvanlarına çok daha fazla pahalı malları yüklenir olması daha iyi olacaktır. 1 kervan yaklaşık 3lvl Trader bir yavaş hayvanına (Develer ve Öküzlere) yaklaşık 1milyon değerinde yük taşıyabilmektedir. Fakat bu 80lvl ve üzerindeki oyuncular için bile, zevk vermeyecek veyahutta masrafını karşılayamayacak bir ücrettir. 2milyon değerindeki bir yük ile şehirlere götürülebilmesi biraz daha oyuncuları kervancılık sistemine çağırabilir olurdu.
Not: En basit ve en kolay kazanç hırsızlarda olduğu için, güçlü bir oyuncu tek başına soyduğu kervanlarla çok kolay para kazanır. Fakat bir hunter kervancının sattığının %25 ini aldığı için, hunter başarı ile sonuçlandırdığı kervancılıktan yinede zarar ederek çıkabilmektedir.
Evet arkadaşlar, neredeyse unutulmuş olan kervancılık sistemi hakkında bu şekilde düşüncelerim var. Sizinde düşünceleriniz bu konu altında tartışma olarak devam etmesi dileği ile...