Kayıt
19 Nisan 2008
Mesajlar
2.824
Beğeniler
0
Şehir
BrandiBelle İle Özel Bir mekanda ^^
Tarihin ilk gece yarışı olan SinagupGP inanılmaz talihsizliklere sahne oldu. Fernando Alonso 15. cepten başladığı yarışı ilk sırada tamamlarken, Nico Rosberg aldığı 10 saniye dur/kalk cezasına rağmen ikinci oldu. Üçüncü olan şampiyona lideri Lewis Hamilton çok değerli puanların sahibi oldu.

GecelerinKrali_Alonso08.jpg


59 yıllık Formula1 tarihinin ilk gece yarışı olan, 2008 Sezonu'nun 15. ayağı 61 turluk Singapur Grand Prixi; şehir içinde yer alan caddelerde oluşturulan 5.067km uzunluğundaki pistte yapıldı.

Yarışa pole pozisyonundan başlayan Brezilyalı Ferrari pilotu Felipe Massa Singapur'da yaşadığı inanılmaz talihsizlikle güne damgasını vurdu ve sürücüler klasmanında büyük yara aldı.

2005 ve 2006 Sezonları'nın çifte dünya şampiyonu Renault pilotu Fernando Alonso 15. cepten başladığı olaylı yarışın ardından çok özlediği podyuma ve birinciliğe kavuştu.

Pist hakkında!..
Formula1 tarihinin ilk gece yarışı olan 61 turluk Singapur Grand Prixi için şehir içinde bulunan caddelerde 5.067km uzunluğunda bir pist oluşturuldu. Brezilya ve Türkiye Grand Prixleri'nde olduğu gibi saat yönünün tersine dönülen Singapur'da sürücüleri ikaz etmek için bayraklar yerine karanlıkta seçilebilen özel elektronik paneller kullanıldı.

Pistin aydınlatması için çeşitli ağaçlar altına yerleştirilen 240 ışıklandırma direği kullanıldı. Olası bir elektrik kesintisi ihtimaline karşı iki ayrı yedek güç sistemi oluşturuldu. Sadece ışıklandırma için toplam 108km uzunluğunda elektrik kablosu kullanıldığı bildirildi.

Takımlar da birçok değişiklik yaptı; pilotların kasklarına ışıklandırmanın yaratabileceği yansımalara karşı filmler çekildi, lastikler fosforlu boyalarla işaretlendi, hız ve devir göstergelerine ampüller eklendi.

Yarış öncesi!..
Tarihin ilk gece yarışı olan Singapur Grand Prixi'ne sıralamalardaki 1:44.801'lik derecesiyle pole pozisyonunu alan Brezilyalı Ferrari pilotu Felipe Massa ilk cepten başladı, şampiyona lideri McLaren sürücüsü İngiliz Lewis Hamilton ise 1:45.465'le ikinci cebi alarak ilk çizgiden kalkma hakkını elde etti.

Formasyon turu!..
Otomobillerin ideal lastik, motor ve fren ısılarını yakalayabilmesi için start öncesinde atılan formasyon turuna tüm araçlar sorunsuz olarak katıldı. Resmi hava tahminlerinde yarış sırasında yağış beklentisi olmadığı bildirildi.

Kritik start!..
Yarış içinde geçiş imkanlarının çok az olması sebebiyle sonucu direkt olarak etkilemesi beklenen start anında iyi bir kalkış gerçekleştiren Massa liderliği korudu, Hamilton ilk viraj öncesinde atak yapmayı denemiş olsa da ikincilikte kaldı. Start anında ilk 4 pilotun yerlerinde bir değişiklik olmadı. İlk virajda Kubica (BMW) ve Kovalainen (McLaren) birbirlerine temas ederken, Rosberg'in (Williams) geç fren yaparak gerçekleştirdiği atağının ardından Alonso (Renault) ve Heidfeld (BMW) kaçış alanına taşmak zorunda kaldı.

Kopmalar başladı!..
5. tura gelindiğinde lider Massa (Ferrari) ve takipçisi Hamilton (McLaren) arasındaki fark 2.6 saniyeye kadar çıkarken, bu ikiliden kopmaya başladığı gözlenen Raikkonen (Ferrari) 8 saniye kadar geriye düştü. Aynı turda pistteki bir şasi parçası sebebiyle sarı bayraklar sallandı.

Güvenlik aracı girdi!..
14. turda Nelsinho Piquet (Renault) viraj çıkışında aracının kontrolünü kaybedince spin attı ve duvara çarptı. Formula1'in resmi güvenlik aracı sürücüsü Bernd Maylander arkasındaki sağlık aracıyla birlikte piste girerken, Piquet aracından kolaylıkla indi ve sağlık durumunun iyi olduğu gözlemlendi. Aynı turda benzini biten Barrichello (Honda) pist üzerinde kaldı ve yarışa veda etti.

Ferrari'de işler karıştı!..
İlk planlı pitstopunu yapan Massa büyük bir talihsizlik yaşadı; yakıt takviyesi sırasında benzin hortumu kopunca bir mekaniker yerde kaldı ve ezilme tehlikesi yaşadı, Massa depo kapağına takılı kalan hortumun çıkarılabilmesi için yaklaşık olarak 2 dakika bekledi ve piste son sırada döndü.

Raikkonen de etkilendi!..
Massa'nın yaşadığı talihsizlik sırasında pitstopu geciken Raikkonen de 17. sıraya düşmüş oldu. Bu arada pit yolu açılmadan stoplarını gerçekleştirilen Kubica ve Rosberg'e yarış komiserleri tarafından 10'ar saniye dur/kalk cezası verildiği bildirildi.

Massa'ya bir de ceza!..
Yaşadığı talihsizliğin ardından piste çok tehlikeli bir şekilde dönen Massa'ya yarış komiserleri tarafından Bourdais'yi (Toro Rosso) sıkıştırdığı gerekçesiyle pitten geçme cezası verildi.

Alonso liderliğe yükseldi!..
Yaşanan tüm olaylar ve cezalar sonrası 2005 ve 2006 yıllarının çifte dünya şampiyonu İspanyol Alonso yarış içinde çok özlediği liderlik koltuğuna yükselmiş oldu. Rosberg ise 10 saniye dur/kalk cezası almış olmasına rağmen iyi bir yarış performansı sergiliyordu; klasmanda ikinciliğe kadar yükseldi.

Kimi de veda etti!..
5. sırada giderken 10. viraj çıkışında duvara çarpan son dünya şampiyonu Raikkonen de yarışa veda etti ve Ferrari'nin 46 yarışlık puan serisi son buldu.

Alonso kazandı!..
2005 ve 2006 Sezonları'nın çifte dünya şampiyonu Renault pilotu Fernando Alonso 15. cepten başladığı olaylı yarışın ardından çok özlediği podyuma ve birinciliğe kavuştu.

Nico Rosberg 10 saniye dur/kalk cezası aldığı yarışta Williams'ı podyumun ikinci basamağına çıkarırken, üçüncü olan şampiyona lideri Lewis Hamilton çok değerli puanların sahibi oldu.


1 Fernando Alonso Renault
2 Nico Rosberg Williams 2.957
3 Lewis Hamilton McLaren 5.917
4 Timo Glock Toyota 8.855
5 Sebastian Vettel Toro Rosso 10.268
6 Nick Heidfeld BMW 11.101
7 David Coulthard Red Bull 16.387
8 Kazuki Nakajima Williams 18.489
9 Jenson Button Honda 19.885
10 Heikki Kovalainen McLaren 26.902
11 Robert Kubica BMW 27.975
12 Sebastien Bourdais Toro Rosso 29.432
13 Felipe Massa Ferrari 35.170
14 Giancarlo Fisichella Force India 43.571
15 Kimi Räikkönen Ferrari
16 Jarno Trulli Toyota
17 Adrian Sutil Force India
18 Mark Webber Red Bull
19 Rubens Barrichello Honda
20 Nelson Piquet Renault


Massa_Singapur08_kucuk.jpg


Singapur Grand Prix'sinin ardından, pilotlar ve markalar klasmanında puan durumu şöyle oluştu:

Pilotlar Klasmanı
1. Lewis Hamilton (İngiltere) 84 puan
2. Felipe Massa (Brezilya) 77
3. Robert Kubica (Polonya) 64
4. Kimi Räikkönen (Finlandiya) 57
5. Nick Heidfeld (Almanya) 56
6. Heikki Kovalainen (Finlandiya) 51
7. Fernando Alonso (İspanya) 38
8. Sebastian Vettel (Almanya) 27
9. Jarno Trulli (İtalya) 26
10. Timo Glock (Almanya) 20
11. Mark Webber (Avusturya) 20
12. Nico Rosberg (Almanya) 17
13. Nelson Piquet (Brezilya) 13
14. Rubens Barrichello (Brezilya) 11
15. Kazuki Nakajima (Japonya) 9
16. David Coulthard (İngiltere) 8
17. Sebastien Bourdais (Fransa) 4
18. Jenson Button (Almanya) 3


Markalar Klasmanı
1. McLaren 135 puan
2. Ferrari 134
3. BMW 120
4. Renault 51
5. Toyota 46
6. Toro Rosso 31
7. Red Bull 28
8. Williams 26
9. Honda 14


Sezonun 16. yarışı olan Japonya Grand Prix'si, 12 Ekim Pazar günü Fuji Pisti'nde yapılacak.
 
Yukarı Alt