1. Reklam


    1. kyra
      viki
      Tenda
      lastworld
      silkroadcilar
      3

Dvdler artık Otomattan satın alınacak


  1. Crusade

    Crusade olduser

    Kayıt:
    1 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    2.959
    Beğenilen Mesajlar:
    10
    Ödül Puanları:
    38
    Meslek:
    Bilgisayar Mühendisliği
    Şehir:
    Arel University
    2010 Medya Öngörüleri... Makinadan DVD satın alma dönemi başladı. Deloitte 2010 Medya Öngörüleri raporu yayınlandı

    Deloitte, 2010 yılının medya trendlerini açıkladı. TV ve radyo içerik tüketiminde üstünlüğünü korurken, İnternet ve TV medyası birlikte büyüyecek. 2009 yılında 600 milyar dolarlık reklam pastası içinde %10 gibi küçük bir paya sahip olan İnternet reklamcılığı ise yavaş fakat istikrarlı adımlarla gelişimini sürdürüyor.

    Deloitte TMT (Teknoloji, Medya ve Telekomünikasyon) Grubu’nun hazırladığı ve medya dünyasındaki olası gelişmeleri ele alan “2010 Medya Öngörüleri” raporunu yayınlandı. 2010 yılında medya sektöründeki ana eğilimleri çarpıcı bulgularla ortaya koyan rapora göre “Ismarlama Video” (Video on Demand) işinde büyük gelir artışı beklenirken, DVD satışlarının ise bu yıl ikiye katlanması öngörülüyor. 2009’da 600 milyar dolar olan dünya reklam pastasında geleneksel reklamcılık ağırlığını korumaya devam ederken, bu pasta içindeki payı yaklaşık %10 olan online reklamcılığın 2010 ve sonrasında büyüme trendini sağlıklı bir şekilde sürdüreceği anlaşılıyor.

    Medya içeriğinin tüketimi açısından bu yıl yayıncıların programları ağırlığını koyacak. Medya içeriğinin tüketiminde TV %90 ile başı çekerken, işitsel medya içeriğinin ise %80 ile televizyonu izleyeceği tahmin ediliyor.

    Deloitte 2010 Medya Öngörüleri raporunu değerlendiren Deloitte Türkiye TMT Lideri ve Ortak Oktay Aktolun şunları söyledi:

    “Klasik medya değerlendirmelerinin geçmişte kaldığı yeni bir döneme giriyoruz. Teknolojinin de yardımıyla medya sunum ortamlarında gözle görülür bir artış ve çeşitlenme yaşıyoruz. Özellikle video ve müzik gibi içeriğin tüketiminde büyük bir patlama yaşanırken, TV ve web’in birbirine rakip olmanın tam tersine yan yana birbirini desteklediği farklı bir medya ortamına tanık oluyoruz. Geleneksel kalıplar değişirken, reklam veren açısından yazılı ve görsel medya henüz ağırlığını koruyor. Dünya reklam pastası içinde payı %10 gibi küçük bir oranda da olsa online reklamlar, pazar payını yavaş ama sağlam adımlarla artırıyor. Bu arada online video ve indirilebilir müzik sunumlarının da ciddi bir pazar oluşturmaya başladığını gözlemliyoruz”.