Kayıt
6 Şubat 2007
Mesajlar
335.490
Beğeniler
1.636
Şehir
Taksim/IST.
Server
Flora
Takımı
Galatasaray
Dudu Tresca ~ 360 derece sereserpe İstanbul

fft5_mf48431.Jpe


Dudu Tresca demiş ki:
Dudu Tresca : Panoramalar

Son 40 yıldır fotoğrafçılıkla ilgiliyim. Tiyatro oyunlarını fotoğraflamakla başladım ve o andan itibaren bir daha durmadım. Sao Paulo Fransız Lisesi Felsefe Bölümü’nden mezun olduktan hemen sonra Güney Amerika’nın en büyük dergi yayıncısı “Editora Abril” de çalıştım. Dergiler için olduğu kadar büyük reklam şirketleri ve anonim projeler için de fotoğraflar çekmeye devam ettim. 80’li yılların başlarında Pirelli tarafından yayınlanan “Via Cinturato” dergisi için 18 proje üzerinde çalışmaya başladım. Hepsi, macera dolu seyahatlerle bir bakıma “Gizli Brezilya”’yı anlatır.



90’ların başlarında büyük şirketlerin sponsorluğunda kitaplarımı yayınlamaya başladım: Panatlantica için “Rio Grande do Sul, İzlenimler”, “Lloyds Bank için “Maraca-Yağmur Ormanı” ve “Taim-Penbrokshire”, Scania için “Brezilya Rotaları”, “Sao Paulo, beden ve ruh” ve yerel şirketler için “Oyuncaklar, sanat ve sanatçılar”. Bilgisayarın fotoğrafçılıkta kullanılmaya başlamasından sonra fotoğraf laboratuvarını yeniden keşfettim. Renklere, ışığa ve kontrasta dokunabildiğim sanal bir laboratuvar… Bugün reklam işlerine ve internet vasıtasıyla ilgi çekici işlere dalmaya devam ediyorum. Çalışmalarımda artık sanal gerçeklik ve panorama fotoğraflarına odaklanıyorum. Eminim İstanbul işi benim hayatımda önemli bir adım olacak.



http://www.coolview.com.br

mailto:[email protected]



I have been working and living photography for the last 40 years.I started photographing theater plays and, from that moment on, I`ve never stopped. Just after my graduation in philosophy, at "Lycée Français" of São Paulo, I worked at "Editora Abril", the largest magazine publisher of South America.I kept on going with photos for big advertising agencies, corporate projects as well as many works for magazines.In the early 80's, I started a set of 18 projects for the "Via Cinturato" magazine published by Pireli. All them telling about a sort of "hidden Brazil", reached more through adventure than through roads...



In the early 90's, I started publishing book sponsored by big companies: "Rio Grande do Sul, Impressions" for Panatlantica, "Maracá - Rain Forest" and "Taim - Penbrokeshire" for Lloyds Bank, "Brazilian Routes" for Scania, "São Paulo, body & soul" and "Toys, arts & artists" for locals companies.When computer came to photography, I rediscovered the photo lab. A virtual lab where I can touch colors, lights and contrasts... My second glance, my second shoot.Today I continue my works for advertising, and "dive" the web through "immersiveimages". Today I’m focusing my work in virtual reality and panorama photography. And I’m sure that İstanbul job will be an important step in my life.



http://www.coolview.com.br

mailto:[email protected]














Kod:
istanbul 360 derece fotograf sergisi için istanbula gelmiş , bir hafta boyunca istanbulu panoramik açılardan fotografa dökmüş brezilyalı sanatçı.
Kod:
Türkiye Jokey Kulübü, İstanbul 2010 projesine destek olmak amacıyla Brezilyalı fotoğrafçı Dudu Tresca’yı 29 Haziran Gazi Koşusu kapsamında Istanbul’a davet etmişti. 1 hafta boyunca Istanbul’da tarihi ve kültürel yerler ile mekanları fotoğraflayan Tresca’nın bu çalışması, sergi haline getirilerek 5 Eylül Cuma günü Veliefendi Hipodromu’nda sanatseverlerin beğenisine sunuldu.

Arkadaşlar sergi 30 kasım tarihinde sona eriyor. çok faydalı bir sergi ben inceledim, eminim sizler de çok beğeneceksiniz. hem onlarca led ekranda hareketli görüntüler hem de devasa perdelerde fotoğraf keyfi.








Kod:
Dünyaca ünlü panoramik fotoğrafçı Brezilyalı Dudu Tresca, birçok kente attığı 360 derece bakışını, bu kez İstanbul’a çevirdi. Veli Efendi Hipodromu’ndaki sergi 12 Ekim’e kadar açık...

Türkiye Jokey Kulübü, 2010 Avrupa Kültür Başkenti projesine destek olmak amacıyla dünyanın en önemli panoramik fotoğraf sanatçılarından Brezilyalı Dudu Tresca’yı İstanbul’a davet etti. Kenti 10 gün boyunca köşe bucak gezen Tresca’nın eserleri dün itibarıyla Veli Efendi Hipodromu’nda sergilenmeye başlandı. Şu sıralar ‘derinlik’ ve ‘gerçeklik’ üzerine yoğunlaşan ve kendisi Sao Paulo’ya dönse de aklı buralarda kalan Tresca’yla online bir sohbet gerçekleştirdik. Sanatçının niyeti, daha geniş zamanlarda İstanbul’un tadını çıkarmak. 

Fotoğrafla ilişkiniz nasıl başladı?
40 yıldır fotoğraf çekiyorum. Tiyatro oyunlarını fotoğraflamakla başladım işe ve sonra da hiç durmadım. Sanırım kendimi bildim bileli fotoğraf çekiyorum. Sao Paulo’da felsefe eğitimi aldıktan sonra Güney Amerika’nın en büyük dergilerinden Editora Abril’de fotoğrafçı olarak çalışmaya başladım. 80’lerin başında Via Cinturato adlı dergi için ‘Hidden Brazil’ adlı 18 projelik bir iş yaptım. 90’lardan itibaren daha büyük dergiler için fotoğraflar çektim. Zamanla fotoğraflarımı kitaplaştırdım. 

Neler çekiyorsunuz daha çok?
Çalışmalarımın çoğu gittiğim, gezdiğim yerlerin bilinmeyen yönlerine ışık tutar. Macera, yollar, yeni hikâyeler fotoğrafımın ana teması oldu. Şimdilerde daha çok, gerçeklik ve derinlik üzerine yoğunlaştım. Fotoğrafta gerçeklik duygusunu seviyorum. Uzun zamandır çektiğim panoramik fotoğraflar var. Festivaller, sokaklar, tarihi kentler ilgimi çekiyor. 

Nedir bu ‘360 projesi’?
Fotoğraflarımı internet aracılığıyla paylaşıyorum insanlarla ve panoromik fotoğrafın yansıtmak istediğim mekândaki gerçeklik duygusunu iyi verdiğini düşünüyorum. Dünyanın her yerinde panoramik fotoğraflar çekiyorum. Mekânı 360 derece görmek, hem bütün ayrıntıların yansıtılmasını sağlıyor hem de mekâna derinlik katıyor, iki boyutlu fotoğraftan daha derin bir görüntü veriyor. 

‘İstanbul 360’ projesine nasıl başladınız?
Dört yıl önce Works’ten reklamcı Atilla Aksoy, İstanbul fotoğrafları çekmemi ve bunları kitaplaştırmamı istemişti. Ne yazık ki araya işler girdi ve bu proje tamamlanamadı. Bu sene ona bir fotoğraf gönderdim. Yaşadığım şehir Sao Paulo’nun panoramik bir fotoğrafı... Birkaç gün sonra oğlu Sinan Aksoy’dan bir telefon aldım, “Dudu, kalk gel İstanbul’u fotoğrafla” diyordu. İstanbul’un panoramik fotoğraflarını hayal edince çok büyülü bir şey olacağını düşünmüş. Bir hafta sonra İstanbul’a geldim ve 24 Haziran’da bu güzel şehre 360 dereceden bakmaya başladım. 

Nasıldı İstanbul’a 360 dereceden bakmak?
Ben bu şehri gerçekten çok büyüleyici buluyorum. Bu projenin de fotoğrafçılık kariyerim boyunca yaptığım en iyi işlerden biri olduğunu düşünüyorum. Çok önemli bir adım oldu benim için. Hiç bilmediğim bir kentin bilmediğim manzarasına bakmak çok güzel bir duygu. 10 gün sürdü çekimler. Bir takımım vardı tabii, Works’ten Sena Alpsan ve onun ekibinden Burçak ve Mehmet’le gezdik İstanbul’u. Mehmet, Fransızca biliyordu ve bana şehri anlattı. O olmasa eksik kalırdı bir şeyler. Atilla Aksoy, İstanbul’a ilk kez gelen birisi nasıl görüyor bu şehri, onu anlamak istedi. 

Nasıl görünüyor peki bu şehir?
Çok güzel. İstanbul çok eski bir şehir ve tarihi beni çok heyecanlandırdı. Görmüş geçirmiş bir kent, tarihin izlerini taşıyor. Beyoğlu, Boğaz ve sıcacık insanlar... Bu şehirle ilgili her şeyi sevdim. Trafik dışında her şey çok güzel görünüyor aslında.

Bundan sonraki projeleriniz neler olacak?
Sao Paulo’da devam ediyorum fotoğraf çekmeye. ‘360 projesi’ bitmedi tabii, daha birçok şehrin panoramik fotoğraflarını çekeceğim. İstanbul’da başka çekimler de yapmak istiyorum aslında. Sergide bulunamayacağım için üzülüyorum. İnsanların fotoğraflarıma nasıl tepkiler vereceğini bilmek isterdim. İstanbul’a en yakın zamanda tekrar gelmek ve şehrin tadını çıkarmak istiyorum. Boğaz’ı doya doya seyretmek, Beyoğlu’nda gezmek büyük keyif. Bence kıymetini bilin, çok güzel bir şehirde yaşıyorsunuz.
 
Yukarı Alt