lnTerpoL

Bilgiliyim
Kayıt
16 Kasım 2007
Mesajlar
2.311
Beğeniler
1
Şehir
Trabzon
Başbakan Tayyip Erdoğan'ın sır gibi sakladığı, herkesin merakla beklediği 'çılgın proje'yi her an açıklaması bekleniyor.

Erdoğan "İstanbul projesi olacak" dediği projeyi animasyonlar ve slaytlarla kamuoyuna tanıtıyor.

Ve Başbakan Erdoğan pojeyi açıklamak için kürsüye çıktı.

İşte Başbakan Erdoğan'ın açıklamalarının satır başları:

Bir İstanbul aşığı olan Yahya Kemal yazdığı Deniz adlı şiiri şu dizelerle bitiriyor.

Girdiğin aynada geçmiş gibi diğer küreye, Sorma bir saniye, şüpheyle sakın: Yol nereye? Ayılıp neş'eni yükseltici sarhoşluktan, Yılma korkunç uçurum zannedilen boşluktan! Duy tabiatte biraz sen de ilâh olduğunu! Ruh erer varlığın zevkine duymakla bunu. Çıktığın yolda bugün yelken açık, yapayalnız, Gözlerin arkaya çevrilmeyerek, pervasız Yürü! Hür maviliğin bittiği son hadde kadar! İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar.

İnsan alemde hayal ettiği müddetçe yaşar. Alparslan Anadolu'ya böyle gelmiştir. Osmanlı cihan devleti bu hayalle temellendirilmiştir. Fatih Sultan Mehmet gemileri karadan yürütmüş, karanlık çağı kapatmıştır. Süleymani Mimar Sinan'in önce hayallerini süslemiştir. Selimiye Edirne'nin dünyanın incisi olmuştur. Kubbelerin, köprülerin emsalsiz dizeleri arasında hayal vardır. Çanakkale Savaşı hayal kurabilen Mustafa Kemaller'in hayalidir. Kurtuluş savaşı hayal kuran Anadolu'nun Trakya'nın eseridir.

Bütün büyük medeniyetlerin temelinde önce hayal vardır. Biz de milletimiz için hayaller kurduk.

Yoksulluğun bittiği, emeğe saygı duyulan bir Türkiye hayalini kurduk. Biz kardeşliğin, dayanışmanın hayalini kurduk.

Üstad Necip Fazıl ne güzel söylemiş:

Ruhumu eritip de kalıpta dondurmuşlar; Onu İstanbul diye toprağa kondurmuşlar. İçimde tüten birşey; hava, renk, eda, iklim; O benim, zaman, mekan aşıp geçmiş sevgilim. Çiçeği altın yaldız, suyu telli pulludur; Ay ve güneş ezelden iki İstanbulludur. Denizle toprak, yalnız onda ermiş visale, Ve kavuşmuş rüyalar, onda, onda misale..

Ana gibi yar olmaz, İstanbul gibi diyar; Güleni söyle dursun, ağlayanı bahtiyar... Gecesi sümbül kokan Türkçe'si bülbül kokan, İstanbul, İstanbul...

Temiz bir hava solumaktı. Biz bu hayali gerçeğe dönüştürmek için çalıştık. Devraldığımızda çöp dağları vardı iktidarda CHP vardı. Ümraniye'de çöp dağlarının patladığı 39 vatandaşımızın can verdiği sırada iktidarda CHP vardı. İstanbul'u çöp dağlarından kurtarıp yeşil parklara dönüştürdük.

Biz araştırdık Haliç'in temizlenebileceğini öğrendik. Ve Haliç'in içindeki çamuru aldık ve Alibeyköy'deki taş ocaklarına o çamırları taşıdık. Ve orada 650 bin metre kare park meydana getirdik. kim çevreci biz mi CHP mi? Biz bunu ispat ettik. Şimdi temiz bir Haliç var.

Artık İstanbul metrobüs, metro ve hafif raylı sistemle bir yeni süreci yaşıyoruz.

30 kişilik sınıflarda kucağında bilgisayarla dünyayı izleyen bir Türkiye hayalini kurduk. Biz 4 yıl sonrası için hazırlıkları yapıyoruz. 4 yıl sonra bütün dersliklerde akıllı bilgisayarlar olacak ve öğrencilerimizin elinde akıllı iPad'ler olacak.

Niçin Hakkari'de üniversite olmasın dedik ve buralarda da gerçekleştirdik. 89 yeni üniversite açarak bu hayali gerçeğe dönüştürdük. 165 üniversitemiz var. Kitabını bulamayan yavrularımız vardı. Biz de bulamamıştık. Teksir kağıtlarında okumuştuk.

Okul öncesi eğitimde geldiğimizde yüzde 10'du şu anda yüzde 40'ları açtık. Türkiye'ye yakışan budur ve bunu yapacağız. Kışın dağ başlarında kızaklar üstünde hastaneye giden kardeşlerimizin ızdırabı bizim hayalimiz oldu. Paletli ambulanslar, helikopter ambulanslar en ücra köşeye kadar ulaştı. Hemen her köye köydesle su götürdük. 69 ilimize doğalgaz götürdük.

Hans, George, Katerina bu güzellikleri yaşayacak ta Ayşe, Fatma, Hülya bu güzellikleri niye yaşamasın.

15 bin km bölünmüş yolun hayalini kurduk. İlan ettiğimiz zaman anamuhalefetin başkanı kuru hayal dedi. Cumhuriyet tarihinde 6 bin 700 km yol yapılmışken biz 13 bin 600 km ile bu hayali gerçeğe döndürdük.

Şimdi ikinci 15 binin de startını verdik. 2023 yılına kadar o da gerçek olacak. Sizlere sesleniyorum. Çocukluğumda uçak neydi bilmezdim. Sırt üstü yatar uçağı seyrederdim. Bu ülkede uçağa binmek hayal mi? Artık uçak yolu belli bir azınlığın yolu olmaktan çıktı Halkın yolu olmaya başladı.

Hakkari'de, Şırnak'ta, Cizre'de havalimanı yapıyoruz. Batı'da ne varsa Doğu ve Güneydoğu'da o da var. 780 bin km kareye modern bir Türkiye diye bakıyoruz.

Ecdadımız Abdülmecit bir proje hazırladı. Boğazın altına bir Tüpgeçit. O başlayamadı ama o projeyi tamamlamak biz torunlarına nasip oldu. Biz dedelerimize diyoruz ki ruhunuz şadolsun. Siz bize ışık oldunuz biz o ışıkta yürüyoruz.

Üçüncü köprü dedik CHP'lilerin hemen eteği tutuştu. Dediler ki 3. köprüye karşıyız. Zaten sizden başka bir şey beklenmez ki? Bu zihniyet birinciye de ikinciye de üçüncüye de karşıydı. Bu zihniyet bize 4 yıl kaybettirdi. Neymiş efendim kazı sırasında çanak çömlekler çıktı diye. Ama 4 yıl erteleme proje maliyetini ne kadar arttırıyor kimsenin gördüğü yok. Bunlar insan endeksli bakmadı hep ideolojik yaklaştılar.

Türkiye'de hızlı tren hayaldi. Eskişehir-Ankara arasını bitirdik, İstanbul-Eskişehir bitmek üzere. Duydum ki bir parti Ankara-Konya arasına hızlı tren koyacakmış! Bunların klavuzunu bilemiyorum. Ankara-Konya hızlı tren seferlerinin test sürüşünü bizzat ben yaptım, hızlı tren önümüzdeki ay seferlere başlıyor. Günaydın! Ankara-Konya arası 1 saat 15 dakikaya indirdik."

500 bin konut hayalimiz vardı ve şu ana kadar 490 bin konut yapıldı, 350 binini sahiplerine teslim ettik. Bu süreç aynen devam edecek. 2023'e kadar 500 bin konut daha yapacağız. Yeni evlenecek ve evli olanlara 65 metrekare uygulaması getireceğiz, 100 lira taksitle konut vereceğiz. Yeni evleneceklere hazır eşyalı konutlar vereceğiz.

Bu ülkede hayal olan ne varsa hayal olmaktan çıkarıp, projeye dönüştük. Artık daha büyük hayaller kuruyoruz. Hayallerimizi asla ulaşılamaz görmüyoruz. 2 trilyon dolar milli gelir, kişi başına 25 bin dolar, 500 milyar dolar ihracat hedefimiz var 2023 için. Türkiye'nin dört bir yanını Gazi Mustafa Kemal Atatürk dediği gibi -CHP'ye ithaf olunur- demir ağlarla ördük ve örmeye devam edeceğiz. Arkadaşlar matematik konuşuyorum, göreve geldiğimizde Türkiye ekonomik büyüklükte 26. sıradaydı, 8,5 yılda 17. sıraya yükseldi. 2023'te hedefimiz 10. sıra, 12 yılda 7 basamak zıplamak o kadar zor değil artık.


İŞTE ÇILGIN PROJE

İstanbul dünyanın gözbebeğidir. Kim ki dünyanın değişik yerlerinden İstanbul'a gelir, hep bize şunu söylerler, 'Siz tanrının sevgili kullarısınız.'

Bugün açıklayacağım muhteşem proje şahsımın olduğu kadar, arkadaşlarımın olduğu kadar, yüzlerce yıl öncesindeki İstanbul idarecilerinin de hayaliydi. İstanbul'a Büyükşehir Belediye Başkanı olduğum zaman özellikle Independent olayı yaşandığı zaman gece gündüz bunu düşündüm ve aynı felaket bizde olsa ne yaparız diye konuştuk arkadaşlarımızla. Helikopterle İstanbul'un üzerinde gezdik. On yıllar boyunca zihnimizde şekillenen bu hayal bugün artık ete kemiğe bürünmeye başladı.

Türkiye, 2023'e çılgın bir projeyle girmeyi haketmektedir. Proje çok ama çok boyutlu. Aynı zamanda bir enerji, aynı zamanda ulaştırma, bayındırlık, tarım projesidir.

Bu proje bir şehircilik projesi, onun kadar aile, turizm projesidir. Bu bir çevre projesidir. Projeyi açıklamadan önce iki hususun altını çiziyorum. Uzun bir süredir bu projenin üstünde çalıştık. Her türlü olumsuzluğu, haksızlığı önlemek adına projenin tam olarak yeri ve maliyetini gizli tutmaya devam edeceğiz.

Onu açıkladığımız anda bir çok olumsuzlukların olabileceğini görüyoruz. Yeri ve maliyeti üç aşağı beş yukarı belirlenmiş durumdadır. Sadece etüd çalışmaları iki yıl sürecek arkadaşlar. Böyle devasa projenin yer ve zaman açısından bazı değişikliklere uğrayacak olması son derece tabidir.

Dünyanın içinden nehir geçen nice şehirler vardır, içinden deniz geçen yegane şehir İstanbul'dur. Artık İstanbul içinden iki deniz geçen bir şehre dönüşecek projeyle.

İki yarım ada ve bir ada oluşacak. Karadeniz ve Marmara arasına yaklaşık 45-50 kilometre uzunluğunda bir kanal yapıyoruz. İstanbul'a 'Kanal İstanbul'u kazandırıyoruz.

Panama, Süveyş kanalıyla kıyas dahi kabul etmeyecek yüzyılın en büyük projelerinden biri için kolları sıvıyoruz.

Kanalın su derinliği yaklaşık 25 metre, genişlik 150 metre civarında olacak. Taban genişliği ise 120 metreyi bulacak. Kanaldan bugün dünyanın en büyük gemileri geçebilecek.

Kanal üzerine inşa edeceğimiz köprülerle kara ve demiryolu ulaşımı hiçbir kesintiye uğramayacak. Üçüncü köprünün bağlantı yolları da bu kanal üzerinden geçecek.

Boğaz trafiğini azaltacak ve boğazdaki riski minimize edecek. İstanbul Boğazı'nı yeniden Türkiye ve dünyaya kazandırıyoruz. Boğaz'da artık su sporları yapılacak, kent içi ulaşım sağlanacak ve eski günlerine geri dönecek. Marmara'da demirleyen gemilerden artık büyük oranda kurtuluyoruz, kirliliğin önüne geçiyoruz.

İstanbul Boğazı'ndan günde ortalama 149 gemi geçiyor ve yeni kanal deniz trafiğini artıracak. Şu anda gemilerin Boğaz'dan geçmek için bekleme maliyeti yıllık 1.4 milyar doları buluyor, bu maliyet ortadan kalkacak.

Türkiye'nin en büyük havalimanını İstanbul'da yeni bölgede yapacağız. Atatürk ve Sabiha Gökçen artık ihtiyaca cevap vermiyor.

Kanal, İstanbul'un yer altı ve yer üstü su kaynaklarına zarar vermeyecek. Bunların tüm planları yapıldı. Tarım üretimini etkilemeyecek. Kanaldan çıkan toprağın bir kısmı sönmüş maden ocaklarının kapatılması için kullanılacak.

Kanalın finansmanı için herhangi bir sıkıntımız yok, yaklaşık 2 yıl boyunca etüd çalışmaları yapılacak.

Kanalın inşaatı onbinlerce insanımıza iş imkanı sağlayacak. Kanalın etüd çalışmasında bütün öneriler ve eleştiriler dikkate alınacak. Çalışmayı dünyaya açık olarak yürüteceğiz.

Ağırlıklı hazine arazileri kullanılarak projeyi gerçekleştireceğiz. Tabi ki zorlandığımız yerler olabilir, orada da kimsenin mağduriyetine sebebiyet vermeyeceğiz."


Evet arkadaşlar sizlerinde düşüncelerini duymak isteriz bu konu hakkında.​
 
Kayıt
10 Şubat 2011
Mesajlar
600
Beğeniler
0
Ben olumlu bakıyorum neden olmasın ki,boğazların güvenliğini artırmak için iyi bir yol olabilir bu proje.
 
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesajlar
5.223
Beğeniler
9
Şehir
ANALA
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
 
Kayıt
2 Mayıs 2010
Mesajlar
1.993
Beğeniler
0
Şehir
u bulamadım
volkanka demiş ki:
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
Aynen katılıyorum :roll: Mutlaka birilerinin ekmeğine yağ sürülecek kacınılmaz. Umarım Tamamlanırda Proje olarak kalmaz


PS:Ortalama 12 mılyon $ oldugu acıklandı buyuk para cool2:
 
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesajlar
5.223
Beğeniler
9
Şehir
ANALA
hanry006 demiş ki:
volkanka demiş ki:
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
Aynen katılıyorum :roll: Mutlaka birilerinin ekmeğine yağ sürülecek kacınılmaz. Umarım Tamamlanırda Proje olarak kalmaz


PS:Ortalama 12 mılyon $ oldugu acıklandı buyuk para cool2:
Yeri ve maliyeti? Sır.(Dedikleriniz duyumlar bir bakıma alıştırmalar diyelim) Neden? ''Manipüle edilebilirmiş.'' Valla ben tatmin oldum.
 
Kayıt
2 Mayıs 2010
Mesajlar
1.993
Beğeniler
0
Şehir
u bulamadım
volkanka demiş ki:
hanry006 demiş ki:
volkanka demiş ki:
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
Aynen katılıyorum :roll: Mutlaka birilerinin ekmeğine yağ sürülecek kacınılmaz. Umarım Tamamlanırda Proje olarak kalmaz


PS:Ortalama 12 mılyon $ oldugu acıklandı buyuk para cool2:
Yeri ve maliyeti? Sır.(Dedikleriniz duyumlar bir bakıma alıştırmalar diyelim) Neden? ''Manipüle edilebilirmiş.'' Valla ben tatmin oldum.

Günahları boynuna sanırım Yerini belirledikten sonra acıklanmadan arazıler eş -dost -akraba tarafından satın alınmıstır :roll:
 
Kayıt
27 Eylül 2007
Mesajlar
254
Beğeniler
0
volkanka demiş ki:
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
kanalın yapılacağı yerin neresi olucağı belli oladığı için ormanlarla tarlalarla ilgili bi şey diyemicem ama bu projenin sadece etütleri 2 yıl sürecekmiş yani doğal çevreye zarar verilecek bi durum olması çok zor kaldı ki adamın dediği gibi türkiye projesi değil dünya projesi dünyanın en iyi bilim adamları mühendislerinin çalışmaları ile yapılacak bu yapı en az 12 yıl sürecek finanasman yönündende zorlanmas türkiye ...yani no panic no problem
 
Kayıt
20 Mayıs 2009
Mesajlar
5.223
Beğeniler
9
Şehir
ANALA
noncelalreis demiş ki:
volkanka demiş ki:
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
kanalın yapılacağı yerin neresi olucağı belli oladığı için ormanlarla tarlalarla ilgili bi şey diyemicem ama bu projenin sadece etütleri 2 yıl sürecekmiş yani doğal çevreye zarar verilecek bi durum olması çok zor kaldı ki adamın dediği gibi türkiye projesi değil dünya projesi dünyanın en iyi bilim adamları mühendislerinin çalışmaları ile yapılacak bu yapı en az 12 yıl sürecek finanasman yönündende zorlanmas türkiye ...yani no panic no problem
doğal çevreye zarar verilmeyecek mi? Sen orayı yok edeceksin nasıl olur da böyle bir şey diyebilirsiniz?
 

lnTerpoL

Bilgiliyim
Kayıt
16 Kasım 2007
Mesajlar
2.311
Beğeniler
1
Şehir
Trabzon
volkanka demiş ki:
noncelalreis demiş ki:
volkanka demiş ki:
Marmara da trafik azalacak buna sözümüz yok ancak, İstanbul'un son kalmış yeşil alanları gidecek. Doğayı katledecekler. Boğazı kurtarmak istiyorsan daha farklı çözümler bulursun. Ben her zamanki gibi temkinli yaklaşıyorum. daha ortada fazla bir şey yok. Nasıl yapacaklar , İHALE kime verilecek (: göreceğiz bakalım kimler rant sağlayacak buradan...
kanalın yapılacağı yerin neresi olucağı belli oladığı için ormanlarla tarlalarla ilgili bi şey diyemicem ama bu projenin sadece etütleri 2 yıl sürecekmiş yani doğal çevreye zarar verilecek bi durum olması çok zor kaldı ki adamın dediği gibi türkiye projesi değil dünya projesi dünyanın en iyi bilim adamları mühendislerinin çalışmaları ile yapılacak bu yapı en az 12 yıl sürecek finanasman yönündende zorlanmas türkiye ...yani no panic no problem
doğal çevreye zarar verilmeyecek mi? Sen orayı yok edeceksin nasıl olur da böyle bir şey diyebilirsiniz?
Aynen ya zarar vermeden nasıl olabilirki ?
 
Yukarı Alt