Kayıt
12 Mart 2007
Mesajlar
3.717
Beğeniler
0
Şehir
Home

İlk olarak Intance (anlık yaratılan bolgeler) lardan bassedelim, gezegenin sadece %10 u intancelardan oluşmuştur, yani bu GuildWars gibi değil veya WoW gibi her yerde intancelar bulunmamakta (ama Aion'daki intance sistemi WoW'daki gibi çalışmaktadır).

PVE:
Evrenin her iki tarafındaki instance ve sabit bölgelerde Raid Boss ları yer alacak. Bir parti toplam 6 oyuncudan meydana gelebilecek, ve raidler toplam 4 partiden kurulabilecek (yani toplam 24 oyuncuyla). 2 tip raid var: birincisi Lıneage'deki gibi, çok fazla sayıda oyucunun katılabildiği raidler, ve ikinci tip raid ise daha çok strateji gerektirecek, ve Raid NPC/Yaratığının faction (nifak) savaşında çok önemli bir yeri olacak (aynı WoW daki faction Raid Bossları gibi tabiki Aion'da size 10 honor dan daha fazlasını verecek.


PVP:

Size açıklama yapmadan önce söylemeliyimki Aion'da dövüşmek çok aktiftir, ve PVP skilleri level 40 civarlarında gelmektedir. Şimdi hızlı bir liste yapalım ne tür PVP yapabilirsiniz:

Hepsinden önce Abyss gelir, her ırk abyss'in çekirdeği için savaşır ve eğer merkeze ne kadar çok yaklaşırsanız karşı taraftan birinle karşılaşmaya hazır olmasınızdır. Abyss bölgesindeki yaratıkların levelları merkeze yaklaştıkça artmaktatır (aynı WoW'daki gibi düşük levellı bölge kendi factionınız tarafından bir nebzede olsa korunmaktadır ve her faction kendi bölgesinde üstünlük avantajı vardır). Kendi factionınızdan olanlara duel (karşılaşma) yapabilirsiniz), şehirlere kuşatma yapabilirsiniz, arenalarda PVP yapababilirsiniz (sadece eğlence için, her hangi bir seviyelendirme sistemi yoktur). Ah ve en güzeli düşman bölgelerine ışınlanabilirsiniz ama geçitler tamamen rastgele ışınlamaktadır, kendinizi havada böşlukta bulabilir ya da düşmanların tam göbeğine ışınlanabilirsiniz.


Aion'daki en büyük şey Abyss'tir, her yerinde PVE, PVP ve XP bulabilirsiniz!

Abyss dev bir yüzen ada gibidir. Abyss'de savaşmak WoW'daki Battlegroundlarda savaşmaya benzemez, bu kalıcı ve asla değiştirilemez. Abyss tehlikeli bir bölgedir, Balaur ve karşı faction ile sürekli etkileşimdedir ama bu dengelidirde, bu böge iyi malzemeler, silahlar, zırhlar ve takiki birazda XP bulacaksınız!

Başlangıçta Abyss'de kaleler/karakolar olacak (muhtemelen 8 veya 10 tane), bunların kontrolü Balaur ırkında olacak ve oyuncular küçük gruplarla veya kuşatmayla buraların kontrolünü onlardan alabilecek. Güildler için kale sahibi olmak ÇOK önemlidir, factionınıza ait özel itemları vs. şeyleri kalenizdeki satıcılardan (özel itemlardan satılır) alınabilir, malzemeleri almak için SADECE kaleye sahip olan guildin erişimi vardır (faction değil), ve sahip olunan kaledeki satıcılardan vergi toplayabilirsiniz. Tabiki kale kontrolünü almak için biraz yardım gerecektir... kuşatma silahları! Ama kuşatma silahlarını PVE sayesinde elde edebilirsiniz (muhtemelen Abyss bölgesinden çıkacak özel materyaller sayesinde bu silahları yapabileceksiniz) veya Auction House'dan. Bu nedenle guild için hem PVP hemde PVE'nin büyük önemi vardır.

Balaur'larıda sakın unutmayalım oyunun dengesini onlar sağlamaktadır, yani eğer Asmodianlar Abyss'da bulunan kalelerin kontrolünün %90'ını alırsa, Balaur ırkı Elyolara karşı agresif olmayacaktır, ve eğer Abyss'de denge çok bozulursa, GMler Balaur ırkının kontrolünü ele alıp müdahale edebileceklerdir. Belirtmek isterimki Balaur ırkında pek çok ağır silah vardır.

Ayrıca belirtmek isterimki guildin sahip olduğu kaledeki NPCleri değiştirmesi veya yenilemesi gerekmektedir, çünkü bir kaleyi savunmak onu ele geçirmekten daha zordur. Tabiki kaledeki NPCleri daha iyileriyle değiştirebilirsiniz, bu sadece bir örnek, kale savunmasını güçlendirip, tamir makinaları vs. ekleyebilirsiniz.

Oyun yapımcıları oyunda zincirleme şekilde birbirini sürekli öldürme gibi şeylerin olmaması için PVP sistemini kapama özelliği eklemişlerdir, bu "Devanion Mist" sayesinde gerçekleşir, eğer Elyolar ve Asmodianlarla kısıtlı alanda çok fazla karşı karşıya gelirseniz, kısa süreliğine derin bir nefes alıp rahatlayabileceksiniz.

Abyss'deki bir diğer önemli şey ise, Artifactlerdir, bunlar kulenin yok oluşundan sonra ortaya çıkan parçalardır, oyuncular bunlarla özel yetenekler kullanabilir veya ortaya çıkarabilir ama bunların geri tepme olaşılığıda vardır, örneğin kuşatma gibi. Artifactler sadece özel bölgelerde kullanılabilir, Abyss'in içinde değil, ve farklı tipleri vardır: saldırı, iyileştirme, güçlendirme veya güçsüzleştirme gibi.


Daha öncede söylediğim gibi Abyss'de yüksek XP alabilir, yapım malzemesi olarak materyaller (draconic itemlar) ve bazı görevler bulabilirsiniz. Ayrıca Abyss'e mahsus özel başlıklı yeteneklerde olacak (muhtemelen PVP puanıyla alınabilir olacaklardır).




Devam edelim...


Karşı factinı öldürürseniz: PVP puan alır, abyss ünvanları kazanır, ve bazı özel amaçlı yetenekler kazanabilisiniz.


Factionınız tarafından bir kale alınırsa, buradan PVP puanları ve PVE puanlarınızla abyssal malzemeler alabilirsiniz.


Balaurları öldürürseniz: PVE puan alır, çok fazla XP ve bazı malzemeler kazanır, topladığınız draconic ürünlerle kuşatma silahları üretme olanağınız olur.


Kale kontrolünüz olursa: vargi alabilir, kalenizi geliştirebilir ve faction ürünleri satın alabilirsiniz.



Detaylar:

Düşük level oyuncuları öldürerek PVP puan alamazsınız, ve Hero (Kahraman) sistemi muhtemeln abyss ünvanı ile etkileşimli olacaktır. PVP puan düşürme olacakmı bilmiyorum (yani aynı kişiyi sürekli öldürünce)


Şu an Kore Kapalı Betada Abyss içeriği parça parça açılmakta, "the Grand Abyss" (muhtemelen Abyss'de merkezde bulunan ada) Mart ayında kullanıma açılacak.

Gstar 2007'den Abyss tanıtım videosu http://uk.youtube.com/watch?v=qMKX2Td3vEs

Biliyorum kalitesi berbat bu nedenle http://www.gamershell.com/download_21942.shtml
Abyss çizimleri


Kale Konsept Çizimi

Balaur Gemisi

Artifactin aktif edilişi


Evet şimdide biraz rastgele detaylara göz atalım: oynanış, uçma sistemi, görevler, level atlama, Kullanıcı-Arabirimi...


İlk önce, oynanış... WASD tuşları hareket tuşlarımız ve ekran klavye ile dönüşlerde yüzünü takip ediyor(muhtemelen kapama/açma opsiyonu olacak) ve tıklayarak ilerleme yapabilabiliyor! Zıplayabilirsiniz, tırmanabilirsiniz ve hareket ederken dövüşebilirsiniz (dövüşürken sürekli hareket etmek bazı saldırılardan kaçınmanızı, sabit durmanızdan daha çok etkileyecektir). Bir kaç video izledikten sonra Oynanış WoW'dan çok L2'ye daha çok benzediğini söyleyebilirim.


Daha öncedende bahsettiğim gibi oyuncular lvl 10 da yapacakları görevle kanatlarına kavuşabiliyor ve muhtemelen tüm satıları okuduktan sonra uçma konusunda baya meraklanacaksınız... 4 farklı ulaşım tipi var: yürümek/koşmak, serbest uçuş, güzargaha göre uçuş ve ışınlanma.



Yürümek/Koşmak : açıklamaya gerek yok.

Serbest Uçuş : süreli (her iki tarafta ve Abyss'te) ve skillin (yeteneğin) tekrar dolum süresi var (2-3 dakikalık bir uçuş için 10 dakikalık tekrar dolum süresi)... ve sadece özel bölgelerde uçabilirsiniz. Göz bebeklerinizin büyüdüğünü tahmin ediyorum... bu doğru, serbest uçuş zaman süreli, bölge kısıtlamalı ve tekrar dolum süresi bulunmaktadır. Ama endişelenmeyin, bir sonraki satırlarda uçma ile ilgili hoş şeyler var.

Güzargaha göre uçuş : WoW'daki gryffon gibi, sadece bu kez sizin kanatlarınız var. NPC ile konuşarak, karşınıza belli güzargah noktalarının olduğu bir harita çıkıyor, buradan güzargahını seçip otomatik olarak uçmaya başlıyorsunuz.


Güzergah ile uçuş hakkında video http://uk.youtube.com/watch?v=a9joneOnOoE


Işınlanma : Geçitler gibi çalışıyor, uzun mesafelere ve kolayca kuşatma için düşman şehrine gidebiliyorsunuz. Gladiator sınıfının parti üyelerini ışınlamak için skilli bulunmaktadır (her hangi bir bölgeye).




Ve hmm, hayır, malesef binek hayvanı yok. Belki ilerde genişlemelerle birlikte olabilir, ama henüz bu konuda herhangi bir duyuru yapılmadı. Serbest uçuş konusunda iyi bir şey ise uçuş sırasında savaşabilmek! Ayrıca daha güçlü skillere erişim hakkınızın olması ve bazı iksirlerle uçuş sürenizide arttırabilirsiniz. Bu arada ne zaman gökyüzünden düşmeye başlarsanız HP kaybedersiniz. Chanter sınıfı uçuş süresini arttırabilecek (ismi mantras).


Level sistemi hakkında... Level sistemi duyrulduğuna göre WoW ile aynı olacakmış, görevlerle, ve pek çok farklı görevler olacak: öldürme, toplama, iyi ödüllü kısa görevler ve grup görevleri... Öldüğünüzde XP penaltı alacaksınız (item düşürme yok), ama level düşmeyeceksiniz, sadece XP (mesela lvl 11 siniz ve %1 XP niz var ve öldünüz, XPniz %1 de kalacak ve levelinizde 11'de kalacak)

Görev verenleri kafasındaki mavi okla tanıyabileceksiniz, ama görev verenler minik haritada belirtilmiyor. Görevinizi bitirdiğinizde NPCde sarı ışık (muhtemelen) belirecek. Görev kayıtları aynı diğer MMORPGlerdeki gibi olacaktır ve muhtemelen görev sınırlaması olacaktır yani aynı anda pek çok görev alınamayacak.


Görev sistemi çok çekici olacak, ama level sınırına ulaşmanız oynama sürenize bağlı oalrak 1 ile 3 ay arasını bulacaktır.

Örnek verisek, Betada Elyo ve Asmodianlarda lvl 1 den 20 ye kadar yaklaşık 200 görev (normal ve grup) bulunmaktadır. Yani her iki ırk tarafı için 100er görev bulunuyor diyebiliriz. Ama bunlar sadece ilk 20 level için belki ilerde daha çok görev veya daha az görev olabilir ama level sınırına ulaşmak WoW dan daha uzun süreceği kesin!



Pişşşt.....buraya gel...

Al bakalım kurabiyelerini!

Guid sistemi... Lineage 2 deki gibi çalışıyor, guild kurmak için oyun parasına (quina) ve en az 10 üye ihtiyaçınız var. Ve bu sadece ilk level için, 10 üye ile sınırlıdır. Guild seviyenizi yükseltmek için ve daha çok üye için ödeme yapmanız gerekecek, guild bankası ve bu tür geliştirmeler içinde ödeme yapmanız gerecek.



Oyuncu ve Guild Evleri biraz erken ama ilerde genişleme ile oyuna eklenecek. Ev sahibi olunca muhtemelen evinize özel ve güzel şeyler koyup arkadaşlarınızla sohbet edebileceksiniz...(bu benim düşüncem) Oyuncular ayrıca kişisel satış tezgahı veya Auction House'da malzemelerini sergileyebilecek.



İksirler ve yiyecekler, anında etkili health/mana iksirleri olacak ve bunların tekrar dolma süreleri olacak ve yiyecekler aynı buff gibi çalışacak (aynı anda sadece 1 yiyecek kullanılabilecek buff için)




Ahh az kalsın unutuyordum, Kullanıcı Arabirimi! Oyuncu ekranı, bazi actionbarlar, minik harita, sekmeleri düzenlenebilir sohbet ekranı, hedef ekranı, parti ekranı (raid ekranı varsada bilmiyorum), ve göev izleme ekranı, süpriz birşey yok. Özelleştirilebilir kullanıcı arabirimi hala düşünülmekte (bazı exploit açığı olma ihtimaline karşı).

Kullanıcı Arabirimi

Ganimetler (loot) aynı WoW daki gibi, bazı BindOnPickup (aldığınızda size özel olan item) itemlar, loot ekranı, oto loot opsiyonu hala yapım altında (şu an shift+sol tıklama, WoW daki gibi eklenmiş). Raid/parti loot dağıtımı hakkında bir bilgim yok.


Oyunda sesli sohbet hakkında herhangi bir duyuru yok, belki sonra...



Makrolar:

/skill [ismi]

/use [item]

/quickbar x y z (x actionbar pozisyonu, y kaçıncı actionbar ve z kaçıncı skill olduğu)

/delay x (makronuza koymak istediğiniz geçikme süresi ne kadar ise buradaki x değerine onu saniye cinsinden yazabilirsiniz)

/select %partyx (hedef seçme makrosunuduz diğer komutları ise %self, %pet vs...)

/yell, /general, /whisper sohbet komutlarıdır

/attack saldırı komutu


Karakter Yapılandırma

Karakter yaratırken değiştirebileceğiniz özellikler; saç sitili, saç rengi, yüz, vücud (boy, kilo ve kas), ses ve 2 özellik daha!! Ayrıca daha fazla detay için yüz kısmına zoom yapabilirsiniz.



Karakter Yapılandırma

Video : Asmodian yapılandırması: http://uk.youtube.com/watch?v=VO7IpqOemHc

Video : Elyo yapılandırması: http://uk.youtube.com/watch?v=jHrwNqxOelk
Biyerde daha hava şartları hakkında birşeyler yazmıştık... hava şartlarıyla ilgili etkiler kısıtlandı, ama yinede bazı NPCler bundan etkilenecek, yaratık spawnlarında ve çevresel değişimlerle oynanıştada fark olacak...



Abyss ünvanından bassetmiştim, ama bu ünvanlar karakter isminizin yanında da görüntülenecek (bu demek oluyorki her karakter bir ünvanla dolaşacak), çantanızdaki bir itemı giydiğinizde ise size statlar verecek. Örneğin: çantanızda stat veren bir item var, giysinizde slot olmasına gerek yok (diablo2 sistemi), ve bunun ismi "Silver Scarab" diyelim, bunu giydiğimizde isim "Silver Scarab Lolicon" olacaktır (bu arada Lolicon karakter ismidir). Çantanızda birden fazla çeşit item olabilir, ve panelden bunlara ait istediğiniz ünvan ismini seçip kullanabilirsiniz.


NCSoft'ta sürekli sorulan bir soru ise botlar ve gold farmerlardır... Çünkü Lineage 2 nin cidden bu tür olaylar konusunda çok kötü bir ünü bulunmaktatır ve NCSoft bu konuda yaptığı duyuruda, oyun tasarımını ve belki bu tür şeyleri azaltmak için bazı araçlar kullanabileceklerini söylediler (Aion'da, Lineage 2 de değil).

Sonuç (Conclusion):

Bu önincelemelerde pek çok bilgi bulunmakta, diğer incelemelerden ve yabancı site incelemelerinden çeviriyle en sade ve özet sayılabilecek şekilde hazırlanmıştır.

Oyun hala betanın başlarında sayılır, beta oyuncularından pek çok ilginç yorumlar geliyor, ve NCSoft bu konuda cidden duyarlı ve iyi çalışmakta, pek çok yorum yapılandırma (büyü/stat koşulları) hakkında oluyor.


Grindfest hakkında ise hala betada XP oranlarını düşük tutuyorlarmış ve eminimki level kasma konusunda düzeltmeleri şimdilik fazla önemsemiyorlar.

Closed Betada haftada sadece 5 level, level sınırını gelişletiyorlar, muhtemelen bu level ile orantılı olarak oyunu daha iyi analiz etmek ve anlamak için yapılıyor. Bazı videolarda görmüşünüzdür oyuncular baya hızlı kasıyorlar (Ranger solo videosunda, Elite yaratıktan dikkat ettiyseniz 1 xp bar kadar XP alıyor.)

Resmi sitede Amerika ve Avrupa için çok az bilgi olduğunu görmüşünüzdür, buna karşın Kore resmi sitesi ve diğer Kore fansitelerinde oyunla ilgili nerdeyse her bilgi var (üzülmeyin, nerdeyse hertürlü bilgiyide bu önincelemelerde site diğer sitelerden çevirip derleyerek aktardık) ve bu az bilginin sebebi sanırım yanıltıcı reklam olmaması amacıyla, çünkü beta sadece Kore'ye özel şimdilik, oyuncuların kusursuz bir oyun istediklerini biliyorlar ve çok dikkatli düşünerek hareket ediyorlar, yani Warhammer Online betasındaki gibi "aa sanırım bir sorun çıktı hadi 3 ay daha beta süresini uzatalım" veya Dark and Light faciası gibi sorun yaşamak istemiyorlar.

Yani muhtemelen Amerika/Avrupa sitesinin içeriğini şu an hazırlıyorlardır ve eminimki beta başlamasıyla birlikte siteyide açacaklardır. Ve Closed Beta bitimine kadar pek çok düzelme/değişiklik olacağı için şimdilik bunu her gün ya da her hafta tekrar tekrar duyurmak istemiyorlar.


Umarım bu Önincelerme serisini okurken keyif almışsınızdır, ve oyunun çıkışını beklerken size gerekli olabilecek bilgileri verebilmişizdir.
Ps: İncelemeler TR Fun sitesi olan http://www.aiontr.com'dan alınmıştır.
 
Kayıt
25 Mayıs 2007
Mesajlar
6.931
Beğeniler
0
Şehir
UnderGround
Silkroad dan sonra altanatif bir oyun olacak umarım beta yı da test etme sansımız olur ellerıne saglık...
 
Yukarı Alt