1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Zaman gazetesi Halkevleri’ne ceza ödeyecek


  1. bahrey

    bahrey   rank8

    Kayıt:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.006
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir
    Zaman gazetesi, Halkevleri’ni karalamaya yönelik yayınları nedeniyle tazminat ödemeye mahkum edildi. Her fırsatta sola saldırmayı görev bilen Zaman, 2004 yılında derin emniyet bağlantılarına dayandırdığı iki haberle Halkevleri’ni “illegal örgüt yuvası” olmakla itham edip hedef göstermişti. Halkevleri’nin açmış olduğu dava üzerine yapılan yargılama Zaman gazetesi aleyhine sonuçlandı.

    Zaman gazetesi 2004 yılında 2 ve 3 Eylül tarihlerinde peş peşe iki haber yayınlamış, Halkevleri’ni “illegal örgüt yuvası” ilan edip hedef gösteren haberlerde şu ifadelere yer verilmişti: “Halkevleri’nde 2908 sayılı Dernekler Yasası kapsamında yapılan denetim ve kontrollerde… dernek şubelerinin doğrudan illegal örgütlerin propagandasının yapıldığı yerlere dönüştürüldüğü belirtildi.”

    “Evet, örgütüz!”
    Halkevleri bu haberler üzerine basın açıklamalarıyla tepkisini ortaya koymuş, açıklamalarda “Halkevleri ‘örgüt yuvası’ değil, halkımızın ‘örgütü’dür” denilmişti. Bu haberlerin, geçmişte olduğu gibi bir kez daha Halkevlerini ve Halkevcileri yıpratmaya, susturmaya yönelik kirli oyunlar tezgahlandığının göstergesi olduğunu ifade eden Halkevciler, bu oyunları yine boşa çıkaracaklarını ifade etmişti.

    Zaman’ın derin bağlantıları
    Aynı zamanda, söz konusu haberlerle ilgili hukuki süreç başlatılmış ve İçişleri Bakanlığı’na Zaman tarafından iddia edilen belgelerin açıklanması için Bilgi Edinme Hakkı Kanunu uyarınca başvuruda bulunulmuştu. Ancak İçişleri Bakanlığı’nın Halkevleri’ne verdiği yanıt düşündürücüydü: “Derneğinize ilişkin talep edilen bilgiler Bilgi Edinme Hakkı Kanunu’nun ‘Bilgi Edinme Hakkının Sınırları’ başlıklı dördüncü bölümü gereğince gizlilik arz ettiğinden, cevap verilememektedir.” AKP hükümeti ve onun bürokratları, Halkevleri hakkında gizli raporlar düzenlemekte, dosyalar tutmaktaydı.

    “Gizlilik arz eden” bu raporlara Zaman’ın nasıl ulaştığı ise ‘resmen yanıtlanmamış’ bir soru olarak kaldı. Halkevleri ise bu durumun, İçişleri Bakanlığı ve Emniyet bünyesindeki cemaatçi kadrolaşmanın bir delili olduğuna dikkat çekti.

    Bediüz-Zaman: 2004 yılındaki habere 2008 tarihli kaynak
    Dava ilerledikçe başka tuhaflıklar da yaşandı. Zaman gazetesi avukatları, savunmalarında 2004 yılında yapılan haberlere kaynak olarak, 2006’da başlayan denetimleri ve 2008’de hazırlanan raporları gösterdi.

    Ya Zaman gazetesi Halkevleri’ne denetim yapılacağını iki yıl önceden biliyordu. Ya da Zaman, İslamcı basının diğer organları gibi, hedef gösterdiği kurumların birilerince hedef alınacağından emin bir şekilde davranıyordu. Üçüncü bir olasılık da Zaman gazetesinin yazar ve muhabirlerinin bir zaman makinesine sahip olduğu.

    Ne var ki, davada Zaman’ın avukatlarının mahkemeye delil olarak sunduğu raporlarda dava konusu haberlerin içeriği ile herhangi bir bağlantı yok. İçişleri Bakanlığı ile Zaman’ın haberi arasındaki tek somut bağlantının, Halkevleri’nin kamu yararına dernek statüsünden duyulan rahatsızlık olduğu görülüyor. Zaman Halkevleri’nin kamu yararına dernek statüsünde bulunmasının avantajlarını sıralayıp sonra da karalamaya geçmişti. İçişleri Bakanlığı’nca hazırlanan raporun asıl konusunu da Halkevleri’nin kamu yararına dernek statüsünün devamı oluşturuyor. Ancak raporda Zaman’ın iddiaları ile ilgili herhangi bir bilgi bulunmadığı gibi, yalnızca bazı şubelerde dernek defterlerinin tutulması konusundaki özensizlik ve AKP karşıtı eylemlerden söz ediliyor.

    Mahkeme Zaman’ı suçlu buldu
    Bakırköy 2. Sulh Hukuk Mahkemesi’nde 17 Eylül’de görülen duruşmada, Halkevlerinin açtığı dava sonuca bağlandı. Bilirkişi raporunda Zaman gazetesinin, basının haber verme fonksiyonunu yerine getirirken kullandığı haklar sınırını aştığı ve konu ile ifade arasındaki düşünsel bağı zorlayarak haberin verilişinde gerekli yararı ve değerlendirmeleri aşarak Halkevleri’nin kişisel haklarını zedelediği belirtilirken, mahkeme de Halkevleri’nin davasını yerinde bularak Zaman gazetesini, faiz ve diğer giderleri ile birlikte 1500 TL tazminat ödemeye mahkum etti.
    Kaynak: Sendika.org
     
  2. bahrey

    bahrey   rank8

    Kayıt:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1.006
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Şehir:
    İzmir
    heh 5 kişi bakmış :D
     
  3. sweetCHIEF

    sweetCHIEF   globalmod playboy rank8

    Kayıt:
    24 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    19.853
    Beğenilen Mesajlar:
    17
    Ödül Puanları:
    38
    Şehir:
    Beykoz
    ilk yorum bnden ozamn Paylaşım için saol bunu blmiyordum :muck: