Kayıt
14 Ağustos 2007
Mesajlar
2.730
Beğeniler
0
Şehir
Ankara
Boxster ve Cayman’ın geçtiğimiz aylarda Türkiye pazarına giren yeni nesli, Porsche tutkunlarının yoğun ilgisini çekiyor. Daha fazla gücü, daha az yakıtla sunan yeni motorlu modeller Boxster ve Cayman böylece hem daha dinamik hem de daha çevreci.
Porsche’nin ortadan konumlu motora sahip Boxster ve Cayman spor otomobillerinin ikinci nesli, yoğun ilgi görüyor. Yeni altı silindirli boxer tip motorlara sahip modeller, sürüş konforu ve performansından ödün vermeden, çok daha tasarruflu ve çevreci bir kullanım sunuyor.


Artırılmış güçler

2,9 lt hacimli yeni motor, Boxster’da bir önceki modele göre 10 hp fazla olarak 255 hp, Cayman’da ise bir önceki modele göre 20 hp fazla olarak 265 hp güç üretiyor. S versiyonlarındaki ‘Doğrudan Yakıt Püskürtme Sistemi’nden yararlanan 3,4 lt’lik güç ünitesi ise Boxster S’te bir önceki modele göre 15 hp fazla olarak 310 hp ve Cayman S’te ise bir öncekini göre 25 hp fazla olarak 320 hp güç üretiyor.


Yakıt tasarrufunda belirleyici

PDK ve opsiyonel ‘Spor Krono Paket’te yer alan ‘Kalkış Kontrolü’yle donatılan Cayman S, 100 km/s’e 4,9 saniyede ulaşırken, standart olarak temin edilen altı ileri manuel vites kutulu Boxster ise aynı hızlanmayı 5,9 saniyede tamamlıyor. PDK ile öne çıkan Boxster ve Cayman’ın her ikisi de EU4 standardına uygun olarak 100 kilometrede 8.9 litre gibi bir değere ulaşıyor. Yakıt tüketimini yüzde 16 gibi önemli bir oranda azaltarak 100 kilometrede 9,2 litreye indiren PDK’li 3,4 lt versiyonlar Tiptronic S ile donatılmış önceki modellere göre daha da büyük tasarruf sergiliyor.

Roadster ve Coupé daha ayrışıyor…

Yeni tasarlanmış ön ve arka kısımlarıyla dışarıdan açıkça ayırt edilen modellerdeki bütünleşik dönüş sinyalleriyle yeni halojen farlar, Carrera GT’nin farlarını anımsatıyor. Yeni LED arka stoplar dışa doğru sivrilerek otomobilin yenilenen arka kısmıyla bütünleşiyor. Roadster ve Coupé, önden, hava girişlerinin belirgin tasarımıyla birbirlerinden açıkça ayrışırken, arka bölüm de, Boxster’da dağıtıcı eklemelerinin yer aldığı yeni arka paneller ve Cayman’da ise rüzgâr deflektör plakasıyla farklılaşıyor.

Dinamik süspansiyon ve üstün frenler

Yeni ayarıyla süspansiyon, yeni modellere, daha da yüksek sürüş dinamikleri ve geliştirilmiş konforu bir arada sunuyor. Direksiyon aktarımı üzerindeki subap kontrol tertibatında yapılan değişiklik, direksiyon kuvvetlerinin daha da azalmasına yarayarak Boxster ve Cayman’a daha da çevik ve kendiliğinden meydana gelen bir direksiyon davranışı kazandırıyor.
 
Yukarı Alt