1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Windows 7 ve 4 büyük tehlike!


  1. Nina Ricci

    Nina Ricci   exlmanager rank8

    Kayıt:
    19 Ekim 2009
    Mesajlar:
    10.361
    Beğenilen Mesajlar:
    10
    Ödül Puanları:
    38
    [​IMG]

    Microsoft'u bekleyen zorluklar.

    Windows 7 fırtına gibi esiyor ama MS rahat değil: İşte MS'e bu büyük zaferi bile unutturan tehlike!


    2009 Microsoft için kolay bir yıl olmadı. İşten çıkartmalar ve düşük rakamlarla karşılaşan yazılım devi, ancak Windows 7 ile rahat bir nefes alabildi.

    Arama motoru Bing, Google gibi dev bir rakip karşısında piyasa payı kazanmayı başardı. Azure ile bulut bilgi işlem alanında büyük bir adım atıldı. Office, Exchange ve Sharepoint yazılımları da başarılı oldu. Microsoft reklamları, Apple ve Google gibi dev rakipler karşısında etkili oldu.

    Endüstri analizlerine göre 2009'da yaşanan global krizin etkileri ancak 2010 yılında tamir edilebilecek. Şirket önümüzdeki yıl gücünü toplamaya çalışacak. İşte Microsoft'un kendini toparlaması için 2010'da yapması gerekenler, karşılaşacağı zorluklar ve büyük tehlikeler...

    Cepteki büyük tehlike

    Windows Mobile 6.5 dünya çapında yapılan çeşitli incelemelerde çok da iyi notlar alamadı. Bunda Windows Mobile 7 için beklentinin büyük olmasının da payı var.

    Windows Mobile işletim sistemi Microsoft'un istediği yaygınlığa ve marka başarısına ulaşabilmiş değil. Google'ın Android işletim sistemi iyi tanınan markalar ve ön incelemelerde ilgi uyandıran gelişmiş akıllı telefon modelleriyle beğeni ve tanınmışlık kazanıyor. RIM, Apple ve Palm gibi bu alanda güçlü rakipler var ve Microsoft'un işi hiç de kolay değil.

    MS'in cep işletim sisteminin yaygınlaşması için çok özel cep telefonu modelleri gerekiyor. Microsoft markalı Project Pink bu alanda bir adım olsa da Windows Mobile 7 ile birlikte gelişecek olması, geçecek zamanda Windows cep telefonlarının rakipleri karşısında zayıf kalacağı bir döneme işaret ediyor. Microsoft'un bu alanda elini çabuk tutması ve sonuçta çok güçlü bir ürün ortaya koyması gerekiyor.

    Windows 7'yi bekleyen tehlike

    Windows 7'nin başarısı su götürmez bir gerçek; hem Microsoft, hem de kullanıcılar bu işletim sisteminden çok memnun.

    Geçtiğimiz iki yılda Vista'ya yaptığı yatırımın karşılığını alamayan Microsoft için çok zor geçti. Yüksek donanım ihtiyaçları ve zayıf sürücü desteği, Vista SP2 sürümüne kadar bu işletim sisteminin gerçek potansiyeline erişmesini engelledi. Sonrasında ise Windows 7 beklentisi Vista'yı dizginledi.

    Ancak piyasa Vista ile aynı piyasa değil. Netbook gibi cihazlar yaygınlaşıyor, dokunmatik önem kazanıyor. Windows 7'nin düşük sistem ihtiyaçları, çok zayıf PC'lerde bile sorunsuz çalışmasını sağlasa da netbooklarda kullanılan Starter Edition pek tutulmadı. Microsoft'un bunu hızla görmesi ve daha kapsamlı bir Starter Edition hazırlaması yerinde bir strateji olacaktır.

    Microsoft'un önemli gelir kaynağı: Office


    Google'ın Microsoft Office paketine rakip olarak geliştirdiği Google Docs, Microsoft için büyük bir tehlike. Şimdilik Microsoft gelirleri üzerinde önemli bir etkisi olmamasına karşın Google Docs, OpenOffice ve Zoho, MS açısından önemli tehditler.

    Exchange sunucular üzerine kurulu şirket ağları Microsoft Office'den vazgeçmiyor. Google Docs'un ücretsiz hali daha ziyade iş yerleri haricinde tercih ediliyor. Şirketler için olan ücretli sürüm de gün geçtikçe gelişiyor, güçleniyor ve Office'den daha ucuz.

    Google pazarlamaya gittikçe daha fazla önem veriyor ve şirketleri standart masaüstü yazılımlardan, bulut bilgi işlem tabanlı uygulamalara çekmeye çalışıyor. Uzun vadede başarılı olabilir. Microsoft Office 2010 gelecek yıl Haziran'da çıkacak. Masaüstü sürümü kadar online sürümün de ofis yazılımlarında liderliğe oynaması gerekiyor. Microsoft'un avantajı, şirketlerin bulut bilgi işleme henüz güvenmemesi.

    Bing'e 5.5 ila 11 milyar dolarlık yatırım!

    Microsoft'un arama motoru Bing'İn 2010 hedefi çok basit: Pazar payını ve haliyle reklam gelirlerini arttırmak.

    Bing çıktığı zaman bir karar verme motoru olarak tanıtılmıştı ve arama motorlarında büyük bir yenilik vaat ediyordu. Arama sonuçlarını Google'dan daha iyi bir şekilde organize ederek alışverişte yardımcı bir araç olarak görev yapabilmek, Bing'in vurgulanan noktalarından.

    Bing arama motorları arasında bir devrim yaratmasa da başarılı oldu. Microsoft devamlı yeni arama özellikleri eklemeye devam ediyor. Hava durumu raporları, ön bakışlar, Wolfram Alpha entegrasyonu ile daha derin sonuçlar gibi yenilikler dikkat çekiyor. Bu özelliklerin eklenmesi Bing'e ilgiyi canlı tutuyor. Yüzde 9.9 pazar payı, Google gibi bir dev karşısında oldukça iyi.

    MS, Bing için gelecek 5 yılda 5.5 ila 11 milyar dolar harcayacak.

    Bilgi için: Microsoft
    Telefon: (212) 258 59 98 pbx

    *