1. Reklam


    1. joysro
      ledas
      jungler
      keasro
      zeus
      karantina

Visual Basic'te Nesnelerin Ortak Noktaları


  1. Narqotic

    Narqotic Bilgiliyim rank8

    Kayıt:
    22 Nisan 2007
    Mesajlar:
    1.365
    Beğenilen Mesajlar:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Meslek:
    !!!
    Şehir:
    BeN SeNiN CaNıN İçİN ÖmRüMü BiR KiBRiTiN KaBıNDa T
    Visual Basic'te Nesnelerin Ortak Noktaları

    Standart Özellikler

    Align: Bu özellik, nesne genişliğinin form genişliğine eşitlenmesini sağlayarak, Formun üstünde mi yoksa altında mı duracağına karar verir.

    Alignment: CheckBox, OptionButton ve TextLabel nesneleri üzerinde bulunan metinlerin sola dayalı, sağa dayalı veya ortalanmış olmasını sağlar. Sadece tasarım aşamasında değiştirilebilir.

    Apparance: Herhangi bir nesnenin görünüşüile ilgili özelliktir. 3 boyutlu veya düzlem halinde olmasını ayarlar.


    Autosize: Nesne boyunun, nesne içeriğine göre otomatik olarak ayarlanmasını sağlar. Mesela Label nesnesine bir sözcük yazıp, bu özelliği true yaparsanız, label nesnesinin boyu, sözcüğünkine eşit olacaktır.(Bir deneyin, anlarsınız.)

    BackColor: Nesne zeminin rengini belirler. Kod esnasında değiştiriken renklerin adını yazarak kolayca yapabilirsiniz. (Örn: Label1.backcolor = vbblue ("vb" yazmayı unutmayın.))

    BorderStyle: Nesneye ait çerçevenin tipini belirler.(Örn:Form için, "fixed single"; min ve max butonsuz bir çerçeve yapar.)

    Cancel: Form üzerinde bulunan button nesnesinin, "iptal" tuşu olup olmadığını belirler

    Caption: Form nesnesi için pencerenin taşıma çubuğundaki yazıyı, diğer nesneler için, nesnenin üzerinde yazan yazıyı belirtir.

    DataField: Data nesnesine bağlı bir kontrolün, veri tabanı dostyasındaki hangi alana bağlı olduğunu gösterir.

    DataSource: Nesnenin bağlı olduğu Data kontrolünün adını belirtir.

    Default: Bir form üzerindeki CommandButton'lardan hangisinin seçili olduğunu belirtir.

    DragIcon: Sürükle ve Bırak (Drag&Drop) işlemi sırasında fare imlecinin sembolünü belirtir.

    DragMode: Sürükle&Bırak işleminin el ile m, yoksa otomatik olarak mı yapılacağını ayarlar.

    Enabled: Nesnenin kullanılabilirliğini ayarlar. "False" ise kullanıcı o nesneyi kullanamaz. (mesela benim ses kartımda, "bas" ve "tiz" özelliğini seçemiyorum. Çünkü enabled özelliği false. Ulan alcan bir adam gibi kart. O zaman gör bakim. Kötü ESS işte.)

    Font: Nesnenin yazıtipi ile ilgili tüm ayarları bununla yapabilrsiniz. (Eski versiyonlarda bulunan fontbold, fontitalic... gibi özellikler uyumluluk açısında halâa varlar.)

    ForeColor: Nesnenin ön plânda kullandığı rengi belirler.

    Height: Nesnenin boyunu gösterir.

    hWind: Nesneyi referans gösteren handle'ı içerir. İleri düzey VB progrmlamakta
    kullanılır. API larda falan.

    Index: Eğer form üzerinde, aynı tür ve aynı adda nesneler varsa, indexleri farklı olmalıdır.Bu özellik o indexin kaç numara olduğunu beliritr. (En iyisi bir örnekle açıklayayım. Bkz: Örnek_Index)

    Left: Nesnenin, üzerinde bulunduğu nesneden yatay olarak ne kadar uzakta olacağını belirtir. Bir nevi X koordinatı olayı yani.

    ListCount: Nesnenin listelediği verilerin toplam sayısını verir.

    ListIndex: Nesnenin listelediği verilerden hangisinin seçili olduğunu gösterir.

    Locked: Metin kutusunun (TextBox) kilitli olup olmayacağını belirtir. Kilitli iken kullanıcı, metin kutusundaki metni değiştiremez.

    MaxLength: Nesne içndeki metnin, en fazla kaç karakterden oluşacağını belirler.

    MouseIcon: Fare imlecini belirler. MousePointer özelliğinin 99 olması durumunda geçerlidir.

    MousePointer: Farenin nesne üzerinde dolaşırken, hangi imleci kullanacağını gösterir.99 ise MouseIcon'da seçili ikonu kullanır.

    MultiLine: Nesnenin içindeki metnin, tek satırda yazılıp yazılmayacağına karar verir. "True" ise metin yazarken, nesnenin sonuna gelindiğinde; bir alt satıra geçer.

    Name: Nesnenin adını gösterir. Sadece tasarım aşamasında değiştirilebilir.

    Parent: Nesnenin hangi nesne üzerinde bulunduğunu veya hangi nesneye bağlı olduğunu gösterir.

    Picture: Nesne içeriği olan resim dosyasının bulunduğu sdizini ve dosya adını içerir.

    ScrollBars: Nesnenin, yatay veya dikey kaydırma çubuklarına sahip olup olmadığını belirtir.

    SelLength: Seçili metnin, metnin tamamı içerisinde bulunduğu yeri gösterir.

    SelText: Seçili metni içerir.

    TabIndex: Nesnenin, Tab tuşu değişimlerinde kaçıncı sırada olduğunu belirler.

    TabStop: Nesnenin Tab tuşu sektirmelerine dahil olup olmadığını belirtir.

    ToolTipText: Bir nesnenin üzerinde, mouse ile bekleyince çıkan sarı zeminli yaznın ne olacağını belirler. ( bişeyler yaz ve nesnenin üzerinde bekle görürsün.)

    Top: Nesnenin, üzerinde bulunduğu nesneden düşey olark ne kadar uzakta olduğunu belirler. Y koordinatı yani.

    Value: Nesneye ait seçili veri tipi ile ilgili değeri içerir.(RadioBox lar için mesela. Seçili değilken 0, seçiliyken 1.)

    Visible: Nesnenin görünür olup olmadığını ayarlar.

    Width: Nesnenin genişliğini belirler.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Standart Olaylar

    Change: Nesne içeriği üzerinde değişiklik yapılmasıdır.

    Click: Nesne üzerine fareyle kliklemek. (Klik: Fare düğmesine basılıp çekilmesi. (Bir kitapta görmüştüm. Aynen böyle yazıyordu.))

    DblClik: Çift klikleme.

    DragDrop: Sürükle&Bırak işleminin tamalanmasıyla ortaya çıkan olaydır.( Bırakma işlemi olarak da yorumlayabiliriz.)

    DragOver: Sürükle+Bırak devam ederken ortaya çıkar.(Bu da sürükleme işlemi.)

    GotFocus: Nesnenin, kullanıcı tarafından seçilmesi ya da etkin hale dönüştürülmesidir.

    KeyDown: Bir tuşa basılması.

    KeyUp: Basılı olan bir tuşun bırakılması.

    KeyPress: Bir tuşa basılıp çekilmesi. (Bu key olaylarının kullanılabilmesi için, nesnenin keypreview özelliğinin açık olması gerekir.)

    LostFocus: GotFocus olayının tersi. Yani nesnenin pasif duruma geçmesi.

    MouseDown: Fare düğmesine basılması.

    MouseUp: Basılı olan fare düğmesinin bırakılması.

    MouseMove: Farenin nesne üzerinde gezinmesi.

    --------------------------------------------------------------------------------

    Standart Metotlar

    Drag: Sürükle & Bırak işleminin başlamasını, bitmesini ya da iptal edilmesini sağlayan metot.

    Hide: Form'un bellekteki yerini kaybetmeksizin, yalnızca görünmez olmasıdır.

    Move: Herhangi bir nesnenin ekran üzerinde taşınmasını sağlar.

    PrintForm: MDI tipinde olmayan bir formun içeriklerinin yazıcıdan dökümünü almaya yarar.

    Refresh: Nesnenin hem içerik, hem de görünüş açısından güncelleşmesini sağlar.

    SetFocus: Nesnenin etkin konum önceliğine sahip olmasını sağlar.