Kayıt
20 Ağustos 2009
Mesajlar
2.458
Beğeniler
0


ComScore’un Eyül ayı verilerine göre Türkiye'den internete erişen kullanıcılar ağırlıklı olarak küresel internet sitelerinin Türkçe versiyonlarına akın ediyor.

Dünyada internet trendlerini

ölçen kuruluşlar arasında güvenilirliği ile ön plana çıkan ComScore‘un Eylül ayında Türkiye'de gerçekleştirdiği araştırmaya göre Avrupa'da internette en çok zaman geçiren ülkemizde vatandaşlar ağırlıklı olarak yabancı uyruklu sitelerde zaman geçiriyor. ComScore'un 15 yaşın üstünde, internete evlerden ve işyerlerinden bağlanan (internet kafeler, okullar ve cep telefonlarından erişenler araştırmaya dahil değil) kullanıcılar üzerinde yaptığı analize göre Eylül ayında 19,7 milyon internet kullanıcısından 18,4 milyonu Google'ın sahip olduğu siteleri ziyaret ediyor.

Her yüz kullanıcıdan 93'ünün Google sitelerini ziyaret ettiğini gösteren araştırmada Google'ı 17,6 milyon tekil ziyaretçi ile Microsoft siteleri, ve 16,1 milyon ziyaretçi ile Facebook takip ediyor.

Türkiye'de kurulmuş ve Türkiye'de işletilen internet siteleri ise bu grupların ardından geliyor. Kullanıcıların yüzde 56'sı Doğan Online sitelerini, yüzde 44,5'i Milliyet sitelerini, yüzde 42,1'i Mynet sitelerini, yüzde 41,7'si Blogcu'yu yüzde 37,8'i Hurriyet Internet Grubunun sitelerini ve yüzde 35,8'i de Nokta Internet Grubunun sahip olduğu siteleri takip ediyor.

Sosyal ağlarda tercihler yabancı Türk kullanıcıların yüzde 92'si sosyal ağ sitelerine erişirken bu sitelerde ise internette geçirdiği zamanın yüzde 15'ini tüketiyor. 16 milyon 913 bin kişinin ziyaret ettiği sosyal ağlarda ilk sırayı 16 milyon 50 bin kullanıcı ile Facebook.com alıyor. Microsoft Live 7 milyon 775 bin kişiyle ikinci sırayı alırken Türkiye'den Mynet'in Eksenim ağı ise 3 milyon 232 bin kişide kalıyor.

ComScore gerçekleştirdiği araştırmanın detaylarını ve yorumlarını 17 Kasım'da İstanbul'da Google tarafından düzenlenecek etkinlikte paylaşacak.
 
Yukarı Alt