Kayıt
31 Temmuz 2010
Mesajlar
427
Beğeniler
0

Türkiye’nin öncü iletişim ve yakınsama teknolojileri şirketi Türk Telekom, veri merkezi pazarını büyütmek ve veri merkezlerinin yurtdışı ile rekabet gücünü artırmak için yeni bir kampanyaya başlattı. Bu kampanya ile hem ücretsiz ek kapasiteler hem de mevcut kullanımlar üzerinden indirimlar sunulması hedefleniyor.

“Veri Merkezi İşletmecilerine Metro Ethernet İnternet” kampanyasında veri merkezi operatörlerinin eski tarifelere göre %50’nin üzerinde indirim alması mümkün. İnternet veri merkezine 2 Gbps ve/ veya 5 Gbps kapasitesinde Metro Ethernet İnternet alan internet servis sağlayıcılara, yurtdışından getirilen internet trafik kapasitesini en az bir, en çok iki yıl süreyle ücretsiz sunacak. Yurtdışından sağlanan ücretsiz internet trafiği kapasitesi 2 Gbps ya da 5 Gbps ile sınırlı olacak.

Bu kampanya ile veri merkezlerinin toplam maliyetlerinde yaşanacak düşüş ile bu merkezlerin tüm müşterilerine fayda sağlaması bekleniyor. Ayrıca artan yurtdışına kayan yüksek bant genişliği talebinin Türkiye’ye yönelmesiyle pazarın büyümesi yolunda destekleyici bir faktör olarak görülüyor.

Kampanya, veri merkezi işletmecilerine önemli avantajlar sunuyor. Türk Telekom, almış olduğu internet hizmetine (2Gbps/ 5Gbps) iki yıl kullanma taahhüdü veren işletmecilere yüzde 10 indirim uygulayacak, tahsis edilecek devre de iki yıl kullanımda kalacak. Ek olarak, kullanılan toplam trafik miktarının en az yüzde 10’unun yurtdışından çekilmesi halinde, aylık olarak ekstra yüzde 10 indirim uygulanacak.

Kampanyanın yurtdışından içerik sağlayan, yayım yapan işletmecilerin Türkiye’ye yönlenmesini, dolayısıyla ülke ekonomisi için değer yaratılmasını sağlayacağını belirten Türk Telekom Pazarlama ve İletişim Başkanı Erem Demircan şunları söyledi:

“İnternet kullanımının artışı ile her geçen gün daha yüksek bant genişliklerine ihtiyaç duyuluyor. Veri merkezi işletmecilerinin yüksek bant genişliği taleplerini en avantajlı koşullarda sağlayarak, yurtdışındaki internet trafiğini ülkemize çekmeyi hedefliyoruz. Bu kampanya ile atılan adımları yeni ürün ve hizmetler ile destekleyerek hem sektörel büyüme, hem de ülke ekonomisi için değer yaratmayı amaçlıyoruz.”
 
Yukarı Alt