Kayıt
4 Ekim 2007
Mesajlar
2.262
Beğeniler
3
Şehir
Lise
Lara yeni macerasında daha esrarengiz ve daha karanlık
Crystal Dynamics ismi oyuncuların aklına iyice kazındı. Kendilerini aslında batan bir seriyi kurtaran kaptan olarak görebiliriz. Bahsettiğim seri artık oyunlar arasında kült olmuş Tomb Raider. Güzeller güzeli Larala, seride maceradan maceraya atılmıştık. Ancak Core Design tarafından geliştirilen seri ilk oyundaki başarıyı bir türlü tekrarlayamadı ve her yeni oyununda kalitesinden daha ödün verdi. Son olarak The Angel of Darkness umut vaat ediyordu. Core Design bu konuda gerçekten iddialıydı, fakat yapım piyasaya çıktığında açıklamaların havada kaldığı anlaşıldı. Bundan sonrasında Crystal Dynamics firması sahadaki yerini aldı ve Tomb Raider serisine yeniden hayat verdi. Lara, Legends ile mükemmel bir geri dönüş yapmıştı. Oyunun başarısından sonra serinin onuncu yılı nedeniyle ilk Tomb Raider, Legendsın grafik motoruyla yeniden yapıldı ve piyasaya sunuldu. Yeni yapılmış haliyle ilk oyun yani Tomb Raider: Anniversary oldukça beğenildi. Son olarak seriye Underworld katılmaya
hazırlanıyor.

Güçlü ve acımasız

Anniversary ilk oyunun yeniden yapılmış haliydi ve yeni bir macera değildi. Legend ise Laranın yeni bir macerasıydı. Serinin bazı fanları Legendta, Laranın şehirde bina tepelerinde olmasını yadırgamış ve onun duygusal bir hale girdiğini söylemişlerdi. Aksine Lara Croft; zeki, güçlü ve korkusuz bir maceraperestti. Kayıp şehirlerde, vahşi doğada, ıssız yerlerde cesur bir şekilde düşmanlarına karşı yalnız ayakta durabiliyordu. Underworld şikayet edilen kısmı ortadan kaldıracak gözüküyor. Yayınlanan ekran görüntülerinde Lara bu sefer, vahşi doğanın göbeğinde eski kalıntılar arasında, macerasını yaşıyor. Yani asıl olması gereken yere geri dönüyor diyebiliriz.

Yapımla ilgili açıklanan bazı detaylar var. Bunların en başında yeni bir yakın dövüş sisteminin oyunda yer alacağı. Eski oyunlara göre dövüş tekniklerinde bir takım değişiklikler olacak ve daha geliştirilecekler. Lara bu şekilde daha etkili olacak ve daha fazla çeşitte combat görebileceğiz. Tabii ki her şey dövüşle sınırlı değil. Legendta eski oyunlara göre etrafla daha etkileşimdeydik. Anniversaryde de bu durum devam etmişti, Underworldte ise bu özellik daha geliştirilerek oyunculara sunulacak. Lara bu şekilde ulaşması gereken yere daha kolay ulaşacak, bulmacaları çözebilecek ve düşmanları alt etmek için farklı yolları devreye sokacak. Dikkat çeken diğer noktaysa Laranın bu hareketleri gerçekçi bir şekilde yapacak olması. Çünkü yapımda Motion Capture teknolojisinden yararlanılıyor ve Laranın hareketleri tamamen Motion Capture tarafından yakalanan gerçek insan hareketlerinden oluşuyor.
Oyunla ilgili diğer dikkat çeken nokta teknik kısım. Grafiksel olarak Underworld daha geliştirilmiş bir şekilde sunum yapacak. En başta Laranın modellemesi dikkat çekiyor. Genelde her oyunda daha yuvarlak hatlara sahip olan Lara, Underworldte yine cazibesini ve güzelliğini konuşturacak gözüküyor. Tabii ki sadece her şey Lara ile sınırlı değil. Diğer karakter modellemeleri ve çevre de eski oyunlara göre daha detaylı olacak. Çevre tasarımı da şimdilik yayınlanan materyallere bakınca vahşi doğa ve kalıntılarla istenildiği gibi hazırlanmış diyebiliriz. Hatta ekran görüntülerinde Laranın giydikleri bile dahil, çevredeki renkler ve atmosferde karanlık ve kasvetli bir hava hakim gözüküyor. Crystal Dynamicsin önceki oyunlarda ses olarak iyi bir iş çıkarttığı belli. Underworldte de bu yönden eksik olmayacaktır.

"Rakiplerimizi çevredeki objelerle etkileşime girebilecek. Çıkıntılara tırmanabilecekler."




Hızlı ve öfkeli

Yine söylenen yeni detaylara göre düşmanların artık eskisinden daha zorlu olacağı. Underworldun önemli yeniliklerinden birini bu özellik oluşturuyor. Rakiplerimizi çevredeki objelerle etkileşime girebilecek. Çıkıntılara tırmanabilecekler. Artı olarak yapılan açıklamalarda daha zeki olacakları belirtiliyor.

Microsoft, Ocak ayı başlarında yaptığı açıklamada; Alone in the Dark, Bionic Commando, Conflict: Denied Ops, Empire: Total War, LEGO Indiana Jones, Space Siege gibi oyunlarla birlikte Tomb Raider: Underworldun Games for Windows etiketiyle çıkacağını duyurmuştu. Oyun; PS2, PS3, X360, Wii ve PC platformlarında boy gösterecek. Herhangi bir terslik olmazsa Larala 2008in dördüncü çeyreğinde bulaşacağız.
 
Kayıt
24 Ocak 2008
Mesajlar
834
Beğeniler
0
Şehir
Beklemede
Hacım okuyamadım neden dersen abim birasdan koncak başıma :lol: maç bitti röpartajlara bakıyo o yüzden okuyamdım ama tatlı bir yazı olmuş sağol, emeğine sağlık.Unutmadan konu arşivine eklenmiştir...
 
Kayıt
4 Aralık 2007
Mesajlar
869
Beğeniler
0
Şehir
istanbul
Sabırsızlıkla beklediğim bi oyun legend'den sonra anniversary ve şimdide underworld gittikçe daha harika bi hal alıyo herkese tavsiyem çok muhteşem yapmışlar extraokk
 
Yukarı Alt