Kayıt
22 Aralık 2010
Mesajlar
7.631
Beğeniler
343



IRKLAR VE ÖZELLİKLERİ


AMan
Aktif:

Last Aman Standing: Knockdown ve immobilization efektlerine karşı direnci arttırır. Skill anında kullanılır, 30 saniye sürer. Cooldown süresi 1 saattir.
Kaiator's Drums: Kaiator'a teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.

Pasif:

Blood of Dragons: Damage-over-time efektlerine karşı +10 puan direnç sağlar.
No Stranger to Pain: Can yüzde 30'un altındayken alınan hasarı yüzde 10 oranında azaltır.
Prospector: Ore gathering hızını arttırır.


BARAKA
Aktif:

Ancient Wellspring: Tüm canı doldurur. Cooldown süresi 2 saattir.
Core's Resonance: Allemantheia'a teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.

Pasif:

Gather No Moss: Immobilization efektlerine karşı +10 puan direnç sağlar.
Indefatigable: Stamina ölseniz bile yüzde 20'nin altına düşmez.
Time-Lost Techniques: Yüzde 10 daha hızlı Focuscrafting yaparsınız.



CASTANIC
Aktif:

Skirmish Running: Savaş sırasındaki hareket hızını +30 puan arttırır ama knockdown efektlerine olan direncinizi de yüzde 20 oranında düşürür. Skill 3 dakika sürer, cooldown süresi 30 dakikadır.
Kaiator's Drums: Kaiator'a teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.

Pasif:

Dirty Fighting - Bir hedefe arkadan saldırırken critical vurma şansını yüzde 1 arttırır.
Light Landing - Yüksek bir yerden düşünce alınan hasarı yüzde 50 azaltır.
Weaponforger - Yüzde 10 daha hızlı weaponsmithing yaparsınız.



ELIN

Aktif:

Horizon Run: Hareket hızı +20 puan artar. Savaş başladığında skillin etkisi de geçer. Efekt 3 dakika sürer, cooldown süresi 30 dakikadır.
Soothing Presence: Düşman yaratıkları sizden uzak tutar ama hareket hızını yüzde 40 azaltır. 1 dakika sürer ve cooldown süresi 1 saattir.
Velik's Horn: Velika'ya teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.

Pasif:

Botanist: Plant gathering hızını arttırır.
Friendly CurrenT: Yüzme hızını arttırır.



HIGH ELF
Aktif:

Core Infusion: Anında bütün manayı doldurur. Cooldown süresi 2 saattir.
Core’s Resonance: Allemantheia'a teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.

Pasif:

Resilience of Mind: Yeniden doğduktan sonra, mana hızla kendi kendine dolar.
High Elf Coalescence: Essence gathering hızı artar.



HUMAN
Aktif:

Velik’s Horn: Velika'ya teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.
Deft Footwork: 3 dakika için başka bir oyuncu tarafından knock down edilme şansınız yüzde 50 azalır. Cooldown süresi 1 saattir.

Pasif:

Indomitable Spirit: Canınız yüzde 30'un altına indiğinizde diğer oyunculardan yüzde 10 daha az hasar alırsınız.
Resilience of Body: Yeniden doğduktan sonra canınız sürekli artar.
Nomadic Crafter: Light armor craft etme hızını arttırır.



POPORI
Aktif:

Velik’s Horn: Velika'ya teleport eder. Cooldown süresi 1 saattir.
Soothing Presence: Düşman yaratıkları sizden uzak tutar ama hareket hızını yüzde 40 azaltır. 1 dakika sürer ve cooldown süresi 1 saattir.
Horizon Run: Hareket hızı +20 puan artar. Savaş başladığında skillin etkisi de geçer. Efekt 3 dakika sürer, cooldown süresi 30 dakikadır.

Pasif:

Botanist: Plant gathering hızını arttırır.
Friendly Current: Yüzme hızını arttırır.


SINIFLAR

Her türlü iş için bir gerecinizin bulunmasını seviyorsanız, Archer tam sizlik bir sınıf. Özellikle patlayan, zırh delen, düşmanı büyülü ağlarla tuzağa düşüren yada saf güce dönüşen aletleri seviyorsanız. Archerlar düşmanlarını resmen delik deşik eder, çoğu da daha ne olduğunu fark edemeden ölür. Zekice taktikleriyle düşmanlarından daima iki adım önde olurlar.

Maceracı olanları, cesaret dolu bir telden ziyade, gayet değerli arcane enerji ile dolu bir ok kullanır. Tamamen içlerinden gelen kuvvetten gelen okları atarlar. Okları yorulmaksızın düşmanın zırhına çarpar, düşmanın cesaretini kırmaya başlar ve onları tuzağa düşürerek kaçmalarını engeller. Archerlar uzaktan ölüm saçarlar. Düşmanın görüş alanının dışından saldırmaya başlarlar ve kaçış manevralarıyla orda kalmaya devam eder. Kapışma sırasında yukarıdan daha iyi görüş yakalar ve kaçanları kimsenin dikkatini çekmenden öldürür.



Berserker
Berserkerların her saldırısı yeri sarsar ve düşmanı o masif saldırılarla hava uçurur. Zırhları sayesinde gelen ortalamadan daha iyi derecedeki savunmaları ve kalitesine göre saldırı emen silahlarıyla savaş sırasında çok değerli kişilerdir.
Berserkerların manalarını ve canlarını yenilemek için birkaç yöntem vardır. Düşmana verilen her hasar can ve mana olarak geri döner. Öfkeleri ve kana susamışlıkları güçlerini arttırır ve savaşı daha hızlı sonlandırmaya yardımcı olur. Yıkım güçleri onları her partinin vaz geçilmez parçası yapar.


Lancer
Rüzgar gibi gürleyen, fırtına kadar da seri bir karakter. Dostlarınızı savunun düşmanlarınızı ezip geçin. Düşmanlarınızı köşeye sıkıştırın ve sizi yere yığmaya çalışmalarını kahkahalarla izleyin.
Savunmada olduğu gibi saldırıda da yeterince iyi, Lancer’in rolü daima takımın en ön safında bulunmak. Mızrağı düşmanlarına doğru savrulurken, o ağır zırhı gelen saldırıları emer. Düşmanların aggrosunu alacak olan onlarca yeteneği ile takım arkadaşlarına saldırı için daha rahat bir alan sağlar. Lancer takım arkadaşlarına gelen hasarı azaltarak düşmanı daha rahat öldürmenizi sağlar.



Mystic
Bir Mystic, petleriyle beraber vahşi bir yolda iyleştirici ve öldürücü yetenekleriyle, düşmanlarını lanetlerken müttefiklerini güçlendiren bir rol üstlenir. Mysticler bütün savaş alanını rahatça dolaşırlar. Yakın alandaki kapışmalara dahil olup müttefiklerini iyileştirir ve boostlar, düşmanlarının canını emer ve öldürür. Çok güçlü auralarıyla bütün grubu etkiler. Aggro alan, savaşan ve can veren petler çağırır ve bütün takımı başka bir yere ışınlayabilir.
Ölen takım arkadaşlarını diriltebilmek için alan kontrolü yetenekleriyle rahatça yer açar. Takım dağıldığında yada zor duruma düştüğünde hertürlü desteği vererek yeniden savaş alanına dönmelerine yardımcı olur. Mysticler, takım arkadaşlarını neyde daha iyilerde onda daha da iyi yapar.



Priest
Priestler dostlarını ölümün pençesinden kurtarmak için savaş alanındadır. Tanrılardan aldıklara kutsama yeteneğini kullanırlar, ancak bunun sadece bir kısmı kendileri üzerinde etkili olabilir ki bu yüzden savaş alanında ayakta kalanlara çok büyük saygı duyulur. Priestlerin zor durumlarda kurtulabilmeleri için yeterince güçlü saldırı, destek, lanet, kutsama ve diriltme yetenekleri vardır.

Diğer sınıflara nazaran daha çok yetenekleri vardır. Kendilerini gayet iyi savuna bilecek kabiliyettedirler. Kendilerini ve müttefiklerini yakata tutarken ve kritik saldırılardan korurken hala düşmanına saldıracak zaman bulabilirler. Düşen arkadaşlarını yerden kaldırır, düşmanı uyutur. Yakınında yetenekli bir Priest bulunan takımın kazanacağı galibiyetlerin haddi hesabı yoktur.

Slayer
Slayerlar yüksek hareket kabiliyetiyle yüksek saldırının birleştiği bir sınıftır. Çok değerli bir takım arkadaşı ve doğuştan gelen her şartta tek başına hayatta kalabilme kabiliyeti vardır. Normalde o kadar büyük bir silahı taşımak zordur, ancak Slayerlar bu silahlarıyla o kadar rahat hareket ederlerki savaş alanında dans ettiği sanarsınız. Slayerlar savaş alanına bir fırtına gibi girer, silahını ölümcül bir şekilde savurur ve saldırılardan etkilenmeden kaçar gider.
Warriorlar gibi Slayerın da kaçma saldırılardan kaçma yetenekleri vardır. Çünkü onlar diğer sınıflar gibi aggrodan kolay kolay kurtulamazlar. Tanklar canavarları meşgul ederken arkadan saldırmayı severler.


Sorcerer
Sorcererlar uzaktan saldırır. Büyüyü arcane disk yardımıyla şekillendirir, gücü bir ateş topu, buzdan bıçaklar ve saf enerji küreleri şekline sokarlar. Sorcererlar saldırıp kaçar sona tekrar saldırılar, düşmandan daima uzakta kalır, tehlikeden sıyrılır, daha çok düşmanlarıyla kaçarak savaşır. Korunmak için büyülü elbiselerini giyerler, saldırılara açık olduklarından her hangi bir darbe çok riskli olabilir. Buna rağmen çok fazla hasar vermeyi becerir.
Aklın savaşçılarıdırlar, takımdan uzakta olduklarında en iyi performansı gösterirler, zayif halkaları bulup düşmanlarına acı bir şekilde bunu cezasını verirler. Sorcererlar diğer sınıflar gibi esnek değillerdir. Ancak, yakın savaşçılarınız düştüğünde uzaktan hertürlü belanın üstesinden gelebilecek potansiyele sahip olması tercih sebebidir.



Warrior
Bir Warrior, harika kılıç hareketleriyle düşmanlarında sıyrıla sıyrıla savaş alanında kimseyi sağ bırakmaz. Aksiyonun tam ortasına girip ortalığı dağıtmak onların işidir. Evasive Roll yeteneklerini kullanırken kazandıkları dokunulmazlık, aggroyu tutmak yeterince hasar verip ardından savaştan yara almadan kaçmasını sağlar. Yuvarlanarak düşmanın arkasına geçer ve onları savunmasız yerlerinden vurarak etkisiz hale getirir.[/B][/CENTER]


CRAFT SİSTEMİ

GATHERING

İlk olarak gathering yani toplama işleri ile başlamak istiyorum. Gathering sistemi birçok MMO da olduğu gibi TERA’da da crafting sisteminin temellerini oluşturmakta. Gathering için kısaca hammadde sağlama da diyebiliriz. Bu hammaddeleri oyun içi ticari yollardan satın alabileceğiniz gibi kendiniz de toplayabilirsiniz. Diğer oyunların aksine gathering olayı sizin diğer yeteneklerinize de kısa bir süreliğine etki edebilmekte ve sürekli gelişmekte. Ayrıca Tera’nın gathering sisteminde bir level sınırlaması da bulunmamakta. Bu da madencilik yeteneği 50 olan biri ile sizin aynı kayada kazı yapmanıza olanak veriyor. Fakat level üstünlüğü size gathering hızı ve başarı oranı artışı sağlamakta.

Oyunda bulunan 4 farklı hammadde elde ediş yani gathering şekline bir göz atalım;

Ağaçlardan toplama: Bu sistem tailoring (terzilik) ve alchemy (simyacılık) meslekleri için
kullanmakta.

Kayalar: Kayalara vurarak taş toplama olayı oyunda bulunan armorsmith & weaponsmith (zırh ve silah yaparlar) ve alchemy meslekleri için kullanılmakta.

Esanslar: Esans toplama işi alchemy mesleğindeki oyuncular için büyük önem arz etmekte.

Yaratık derileri: Yaratıkların derisini yüzme işi oyunda sadece leatherworking (dericilik) mesleği için geçerli bir yol. Yaratıkların derileri öldükten sonra belirli bir şans oranına bağlı olarak düşmekte. Eğer seviyeniz düşük ise yaratıklardan deri düşme ihtimali azalıyor.

Oyunda bulunan gathering işlemi 5’e ayrılmış durumda. Tier 1 dediğimiz ilk seviye level 20 ye kadar olan haritalarda bulunurken. Tier 2 olanlar level 40 a kadar olan haritalarda. Bu sistem Tier 5 ve Level 60 a kadar devam etmekte.

Parti ile toplama : Oyunda gathering işlemini bulunduğunuz parti ile de yapabiliyorsunuz. Eğer bir partiden biri o itemi toplamada başarılı olursa bu olay tüm partiye yansımakta.

Nadir gathering itemleri: Bazı oyun içi gathering eşyaları oyunda oldukça az bulunmakta. Bunlar genelde alchemy mesleği için bazı iksirlere özel bufflar eklemekte gerekli oluyorlar. Eğer alchemy haricinde bir meslekle uğraşıyorsanız hiç bulaşmayın çünkü fiyatları adeta el yakıyor.


EŞYA PARÇALAMA (EXTRACTION)

Eşya parçalama işi oldukça basit görünse de aslında bazı özel ayrıntılara sahip. Tera’da crafting sistemi 4 aşamadan oluşmakta ;

Hammadde >> İşlenmiş madde >> Bitirilmiş Eşya >> Yükseltilebilir eşya

Daha önce anlattığım gathering size hammadde verirken eşya parçalama işlemi size işlenmiş madde vermekte. Önünüzde iki seçenek var ya hammaddeyi işlenmiş madde haline getireceksiniz yada eşya parçalayarak işlenmiş madde elde edeceksiniz. Bu işlenmiş maddeleri oyun içi ticaret ile de elde edebileceğinizi söylemeden geçmeyelim. Fakat bazı meslekler seviye 50 den sonra hammaddeleri, işlenmiş madde haline getirebilmekte.

Gelelim eşya parçalama olayının yapılışına. Öncelikle oyun içi bir NPC den ‘’extraction scroll’’ isimli kağıtlardan almanız gerekmekte. Bu kağıtların ise belirli bir seviyesi bulunmakta. İlk olarak Tier 1 olan başlangıç seviyesindeki kağıtlardan alıp sadece bu seviyedeki eşyaları parçalayabiliyorsunuz. İlerki seviyeler için bir önceki seviyeyi öğrenmiş olmanız gerekiyor. Yani Tier 4 bir parçalama kağıdını kullanmak için Tier 1. 2 ve 3 ü daha önce öğrenmiş olmalısınız.

Oyundaki eşyalar parçalandıklarında sizlere farklı işlenmiş maddeler vermekte. Oyunda 13 adet eşya leveli ve 5 adet de işlenmiş madde leveli bulunmakta. Yani siz ilk levellarda elde ettiğiniz bir eşyayı parçaladığınızda onun leveline bağlı olarak işlenmiş maddeler elde ediyorsunuz. Eşyanızın leveli yükseldiğinde parçalama işleri daha iyi sonuçlar vermeye başlıyor.

Parçalama işlemlerini yapacağınız sayfayı oyun içinde ‘’J’’ tuşuna basarak açabilirsiniz.
- Resim Silinmiş.

CRAFTING


Gelelim asıl nokta olan crafting olayına. Crafting için büyük şehirlerde bulunan ‘’Creation Workshop’’ ları kullanabileceğiniz gibi oyunda yakabildiğiniz kamp ateşlerinden de bu işi halledebilirsiniz. Şehirlerde her meslek grubu için farklı craft yapıları bulunmakta. Hazır meslek grupları demişken gelin oyundaki 6 mesleğe bir göz atalım;

Armorsmith: Bu meslek sınıfı Lancer ve Berserker sınıfı için zırh, kolluk ve altlık zırh üretebilmekte.

Leatherwork: Dericilik ile uğraşan bu meslek erbabları hafif zırhlar kullanan Warrior, Archer ve Berserker sınıfı için çeşitli kıyafetler üretebilmekte.

Tailoring: Oyunun terzileri olarak anılan bu meslek türü Mystic, Priest ve Sorcerer sınıfları için kıyafetler dikebilmekte.

Weaponsmith: Silah ustası olan bu mesleğin sahipleri her türlü yakın dövüş silahını üretebilmekte. Fakat dikkatinizi çekeyin sadece yakın dövüş.

Focus Craft: Bu meslek grubu oyunda bulunan yay.disk ve asa gibi menzilli silahları üretebilirler.

Alchemy: Hayatını simyaya adıyan bu meslek gurubu can, mana veya çeşitli özellikler veren iksirler hazırlayabilir.

Tera’nın birbirinden güzel mesleklerini tanımış olduk. Şimdide meslekleri kullandıkları hammaddelere ve işlemiş maddelere şema üzerinde bir göz atalım:



Şemadan da anlayacağınız üzerece craft maddelerini ne kadar karışık görünse de aslında oldukça kolaylar. Craft işlemini yapmak için işlenmiş madde, NPC lerde satılan bazı özel maddeler ve rünlere ihtiyacınız var. Evet başınıza bir de rün çıktı. Bu rün taşları oyun içinde zırh ve silah craftlamak isteyen için oldukça gerekli. Rünlere ise birazdan değineceğim.




Oyunda belirli bir meslek seviyeniz bulunmakta. Mesleğinizde ustalaşmak için en iyi yol ise hammedleri işlenmiş madde haline getirmek. Bu işlemi tekrarlayarak meslek seviyenizi 250 ye kadar çıkartabiliyorsunuz. Mesleğiniz level 250 olduktan sonra ise yine aynı yöntemi kullarak ya da eşya craft ederek bu seviyeyi 410 a kadar çıkarmak mümkün. Size önerim 0-50 level arasında Velika şehrinde bulunan görevleri yapmak. Bu sayede hem biraz gold kazanabilir hem de bu başlangıç seviyesini daha kolay atlatabilirsiniz. Unutmadan söyleyelim meslek seviyeniz craft ettiğiniz eşyanın türüne göre artmakta. Örneğin işlediğiniz hammadde bir demir ise Weaponsmith bir esans ise de Alchemy mesleğinizin seviyesi artmakta. Aşağıdaki şemada hangi hammaddenin neye dönüştüğünü ve hangi mesleğe etki ettiğini bulabilirsiniz.

- Resim Silinmiş.

RÜNLER

Oyunda bulunan rün isimli taşlar biraz kafa karıştırıcı bir sisteme sahip diyebilirim. Eğer zırh ya da silah craft etmek istiyorsanız bu taşları kullanmaya mecbursunuz. Rünleri şimdilik sadece oyundaki yaratıklardan düşürebiliyorsunuz. Rünler işlenmiş maddeleri direk craft olayında kullanmak için gerekliler diyebiliriz...

Oyunda 3 farklı seviyede rün çeşidi var. Bunlar common (kolay bulunan), uncommon (nadir) ve bosslardan düşen özel rünler. Rünleri önce aşağıdaki şema ile bir inceleyelim


Şemada da gördüğünüz üzerene rünler armor ve silahlara farklı olarak kullanılabiliyor. Örneğin common rünlerde ‘’Paverune of Arun’’ isimli olan rün 15 level zırh yapmak için gerekli iken ‘’Doga Rune’’ isimli rün 35 level uncommon bir silah yapmak için gerekli. Common kısmında bulunan Titanic rünler ise hem silah hem de zırh yapmakta kullanılabiliyor. Bu rün ise sadece 5 kişi ile kesilebilen BAM isimli bir mobdan çıkmakta.

Bunun yanında son detay ise Common rünleri uncommon rünlere dönüştürebiliyor olmanız. Bunu ancak 250 level olmuş bir Alchemist ile yapabiliyorsunuz. Yukarıda ki şemada da görebileceğiniz gibi Paverune ve Silrune isimli rünler uncommon türünde olan Geit rünuna dönüştürülebiliyor.

SON OLARAK...

Evet nihayet rehberimizin sonuna geldik. Biraz karışık görülebilir fakat hem oyunu açıp hem de rehberi okursanız inanın bir seferde anlayacaksınız. Craft olayını tekrar anlatmak gerekirse: Hammadde toplama >> İşleniş madde >> Normal item >> Yükseltilebilir item diyebiliriz. Yazıda söylemeyi unutmuş olma ihtimalime karşın tekrar belirteyim rünler aynı zamanda itemları yükseltilebilir hale getiriyor.



ENCHANTING SİSTEMİ
Activities Menu'den Enchant'ı seçiyoruz yada kısayolu 'T' ye basıyoruz

Açılan pencerede boş slota bizden Enchantlanabilir bir silah koymamızı isteyecek. Onu koyuyoruz.


Çantamda 1 tane uygun item var onu yerleştirdim.


Ardından bizden feda edilecek malzeme (Bu silayınızla aynı seviyede başka bir silah olmak zorunda.) yerleştirmemi isteyecek ve bellirli bir miktar Alkahest isteyecek. Alkahest NPClerde bulunabilen ucuz bir itemdir.


Çantamda feda edilmeye uygun 1 silah var ve 4 adet alkahestim var onları yerleştiriyorum.



Yerleştirdikten sonra onayladığınızda, karşınıza enchant etmek istediğiniz itemin zarar görme tehlikesini size hatırlatan bir mesaj belirecek. Bunu onaylıyorsanız enchanta başlar onaylamazsanız yerleştirdiğiniz itemler çantanıza geri döner.






Alıntıdır.


 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Kayıt
21 Mart 2011
Mesajlar
2.106
Beğeniler
0
craft sistemi biraz uzun tam okumadım ama zaten biraz pahalı olduğu için ileride girerim o işe :D Hepsini iyi derlemişsin eline sağlık hacım alkis:
 
Kayıt
22 Aralık 2010
Mesajlar
7.631
Beğeniler
343
Bu mesaj Zippy rumuzlu uyeden alinti yapildi
Zippy demiş ki:
craft sistemi biraz uzun tam okumadım ama zaten biraz pahalı olduğu için ileride girerim o işe :D Hepsini iyi derlemişsin eline sağlık hacım alkis:
Craft sistemi başlı başına bi olay uğraşılmaz onunla :D Biz daha görevlerin yerini bulamıyoruz crafta bi girsek beynimiz akışır :D

Bi pk videosu paylaşayım milletin ağzı sulansın makara:

 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Kayıt
21 Mart 2011
Mesajlar
2.106
Beğeniler
0
:D Şimdiye kadar fazla pk olayı yaşamadım elimde alıştı artık rahatım pvplerde :P
Az önce solo basilisk yapayım dedim %20 hp kala yattım :D
 
Yukarı Alt